Visa fullständig version : Kaffe + plugga
Har någon här kokat upp kaffe och suttit och pluggat hela natten innan en tenta? Hur gick det för er?
Ne men, har skrivit klart ett par arbeten med kaffe och ingen sömn.
Helena B
2007-02-13, 00:00
Har någon här kokat upp kaffe och suttit och pluggat hela natten innan en tenta? Hur gick det för er?
Många gånger...fast utan kaffe då. Hur det gick med tentan eller att plugga?
Nästan varje gång, varierande resultat dock... :)
Liten Men Fet
2007-02-13, 01:16
Det har hänt och det är alltid än riktigt dålig ide eftersom iallafall jag måste vara skärpt och vaken annars gör jag misstag och slarvfel. Sov istället det går bättre då.
Jag brukar leva på kaffe två veckor före tentan. Brukar ta mig två veckor innan jag tagit igen all förlorad sömn. Tur att jag bara har en per termin.
-Niklas-
2007-02-13, 01:22
För många gånger har de blivit så, senast te körkortet då jag kl 9 på kvällen fortfarande inte öppnat boken, pluggade från och till fram tills morgonen. Gick bra, bara 3 fel på teoriprovet :)
Går alltid sådär när jag panikpluggat och pressat kaffe natten innan, har lite svårt att koncentrera mig på provet. Kan vara en bra ide att kompensera kaffedrickandet med vatten nästa dag.
Jag panikpluggar dagarna innan och sover ordentligt just natten innan tentan
En gång, geografi-arbete... Hade fått typ IG och G på allting, och hon sa att om jag skrev MVG på slutarbetet så skulle jag få VG i betyg.
Jag skrev G+ :D
brukar sluta med att jag pluggar hela natten, försover mig och missar tentan, gör en krabba, får G.
Många gånger...fast utan kaffe då. Hur det gick med tentan eller att plugga?
Med tentan tänkte jag på. Men du kan gärna berätta det andra också!
Har skrivit alt pluggat natten innan provet/testet/tentan ett antal gånger.
En gång fick jag bäst poäng av alla! :D
Inget att föredra dock.
Joda många gånger och det har väl gått relativt bra, man kan väl säga att hade man börjat tidigare hade det säkerligen gått bättre men man har ju inte flunkat iallafall.
Jag lyckades klarar en tenta i biologi genom att börja läsa kl. 4 på morgonen och tenta klockan 9.. (då läste jag enbart föreläsninganteckningar)
Annars brukar jag sätta en gräns på 02:00 innan tentor, efter två pluggar jag inte.. Uppsatser, opponeringar och andra inlämningsuppgifter brukar gå bäst att skriva på natten.. Mina uppsatskompisar har väldigt kul åt detta då de får flummiga mail då de vaknar.
Jajamän. Läste in 3p nationalekonomi på en natt. Började vid nio-tiden, efter nån mekaniktenta, tentade av ekonomin morgonen efter. Struntade i alla föreläsningar och läste inte ett ord innan den kvällen som en rebellisk markering för att visa vad jag tyckte om svårighetsgraden i ekonomi :em:.
(Men godkänd blev jag :). Och dålig i magen av allt nattkaffe.)
nee har aldrig behövt dricka kaffe öht för att hålla mig vaken då jag pluggat... om det var mkt att göra så pluggade jag en natt/prov til varje prov vi hade under slutveckorna.. skrev provet, åkte hem och la mig direkt, no need for coffee. har druckit en halv kopp kaffe tror jag i mitt liv :D
Daniel_S
2007-02-13, 20:45
Koffein skärper närminnet, därför har jag haft väckning 05.00 ett par gånger för att plugga några timmar med mycket kaffe. Sedan är det bara att skriva ner anteckningarna ur det tillfälliga fotografiska minnet.
Fuckin' A! Nu är det över iaf! :hbang:
All hail the :bow:
http://www.topshapesupplements.com/images/prolabcaffeine.jpg
minskade trafikolyckor
minskade döda patienter på operationsbord
minskat antal dödsfall i hemmet till följd av okontrollerbar morgon vrede :D
und so weiter
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.