Logga in

Visa fullständig version : Den taskigaste...

Sofia4_4
2007-02-12, 17:43
Vad är den taskigaste saken nån har sagt till er, som gjorde riktigt ont att höra.

shut teh face
2007-02-12, 17:45
Var cirka 12 år, skulle iväg med morsan, brorsan, styvfarsan på något, kmr ej ihåg vad.

De väntar där nere sen kommer styvfarsan upp och jag står och kammar håret. Då säger han - det är ändå ingen som vill ha dig, kom nu.

;p

mela
2007-02-12, 17:48
"Fyfan va fet du är, hur kan du visa dig bland folk?" *cry*

Sofia4_4
2007-02-12, 17:48
"Fyfan va fet du är, hur kan du visa dig bland folk?" *cry*

har nån sagt det här på riktigt?

mela
2007-02-12, 17:50
har nån sagt det här på riktigt?

Ja. Jag hade dessutom bulimi då, var inte särskilt tjock alls.
Fjortiskillar kan vara riktigt elaka *grr27*

Baan
2007-02-12, 17:52

Jag menade bara att du skulle ta det lugnt med bulken. :em:

mela
2007-02-12, 17:53

Det var inte du *kissass*
Du sa att jag kunde bli lika tjock som dig, det var elakare mot dig själv :Virro

666white
2007-02-12, 17:53
Var en polare som sa:

1.Du kommer få leva som singel hela livet, för du är så ful så du får mina lökar att gråta här hemma.

2. Har du en mask på dig eller är du extremt ful?

Kanske hört värre saker, men detta var från en nära vän.
Och sådana vänner vill man då inte ha *grr27* *grr27* *grr27* :furious: :furious:

Baan
2007-02-12, 17:54
Det var inte du *kissass*
Du sa att jag kunde bli lika tjock som dig, det var elakare mot dig själv :Virro

Nej just det, det där sa jag nog till Snake bakom din rygg. ;)

hehe, nä, men jag var seriös, man ska passa sig för maten :)

Sofia4_4
2007-02-12, 17:55

riktigt idiot.

mela
2007-02-12, 17:56
Nej just det, det där sa jag nog till Snake bakom din rygg. ;)

hehe, nä, men jag var seriös, man ska passa sig för maten :)
Jo. Snällt att du bryr dig *kissass*

riktigt idiot.
Ja. Hoppas att han har supit sönder sig och dött på en parkbänk

Shakemynuts
2007-02-12, 17:56
Det taskigaste någon sagt.. Det var bara "Hahahahha"
Typ. Det var själva händelsen som gjorde det hemskt.

Dnepr
2007-02-12, 17:57
Att jag är så snäll att det blir jobbigt.

FreCKo
2007-02-12, 18:00

:laugh:

Fultjack
2007-02-12, 18:00
vad liten k*k du har *cry*

Whistler
2007-02-12, 19:24
Det här var väl lite indirekt, och inte menat att såra mig, men det gjorde det.

Satt med ett gäng träningskamrater som diskuterade sparring när jag tränade Muay Thai i Thailand. Min bästa kompis säger något i stil med "Har ni kört med den nya italienaren som kom för några dagar sedan? Fy fan vad dålig han är, förstör hela passet att köra mot honom. Vad gör han på ett sånt här ställe?". De andra höll med. Dagen därpå bytte jag träningsläger, då sagda italienare samma dag hade ägt mig som om jag inte haft en suck när jag sparrades mot honom. Tog jävligt hårt.

Fredrici
2007-02-12, 19:38
Vad sägs om: "Jag önskar att du hade dött i olyckan"

Kwon
2007-02-12, 19:39

Den var fan brutal :(

Fredrici
2007-02-12, 19:40
Den var fan brutal :(

Ja den tog lite när dåvarande flickvännen glider förbi på sjukan..

Stoltz
2007-02-12, 19:42

Men usch! :( Det är riktigt hemskt att höra.

HerrArne
2007-02-12, 19:43
Jo, mycket skit har man hört. Lyckligtvis verkar det inte ha fastnat -- jag lyckas inte exemplifiera, alls... :D

Osten80
2007-02-12, 19:47

Vi har en vinnare.

Tråd låst.

Deceiver85
2007-02-12, 20:03
En flickvän sa att jag hade elaka ögon medan vi var ihop.

mr ruhl
2007-02-12, 20:10
Vi har en vinnare.

Tråd låst.

nja min är nog värre: "har du slutat träna?" tungt det kändes att höra att man ser liten ut =(

Nadja_N
2007-02-12, 20:11
"-Du pratar ju ganska bra svenska ändå"

"-Vad är du, typ 43år?"

"-Dina lår ser ut som köttpiroger" (fast på finska)

"-Du måste fan ha sveriges fulaste tuttar!" (sagt av min tatuerare - som senare visade sig vilja ha mig... moaahahhahaaa)

"-Du har alldeles för små bröst för att ha den där tröjan" (då var jag 14 typ idag bryr jag mig inte om någon säger nåt liknande)

"-Du har då alltid fått allt serverat på ett silverfat"
(så osant som det kan bli.. den svider lika mycket efter 7 år...)

HerrArne
2007-02-12, 20:14
"-Dina lår ser ut som köttpiroger" (fast på finska)

Det hävdas av finskättlad i min närhet att detdär är en ganska fin komplimang... *screwy*

Nadja_N
2007-02-12, 20:17
Det hävdas av finskättlad i min närhet att detdär är en ganska fin komplimang... *screwy*

Haha! I wish! Jag var typ 13 och fick höra detta på badstranden av min kusins snygge polare.. vart skiiitledsen ju!*cry*

Slartibartfast
2007-02-12, 20:22
Du är så jävla ful och löjlig! Ingen tjej vill ha dig! - sagt av en tjej som jag var kär i på sjuan.

"Du ser precis ut som Jason Biggs" - den tog illa, för det är sant. :D

"Din penis ser ut som en blandning mellan en okokt böjd bratwurst och en sfinxkatt" -Alla tjejer som nånsin sett min penis.

"Fan vilken fet unge!" - Första morsan säger när hon ser mig efter förlossningen. :D Jag var 5 kg.

Stoltz
2007-02-12, 21:15
"-Du har då alltid fått allt serverat på ett silverfat"
(så osant som det kan bli.. den svider lika mycket efter 7 år...)

När jag hör den vill jag bara slå personen som sade det på käften. Finns ingenting som neglegerar allt jobb man lagt ner för att nå dit man ville som den.

Min syrra sade en gång, i hastig oförsiktighet: "Du förtjänar inte att klara allt så bra!". Fy helvete vad arg jag blev, det var verkligen en rejäl spark i magen (Vi pratade om träning och om att skriva, de två saker jag förmodligen lagt ner mest energi på i mitt liv) och det blev utskällning efter många noter.

Nadja_N
2007-02-12, 21:19
När jag hör den vill jag bara slå personen som sade det på käften. Finns ingenting som neglegerar allt jobb man lagt ner för att nå dit man ville som den.

Min syrra sade en gång, i hastig oförsiktighet: "Du förtjänar inte att klara allt så bra!". Fy helvete vad arg jag blev, det var verkligen en rejäl spark i magen (Vi pratade om träning och om att skriva, de två saker jag förmodligen lagt ner mest energi på i mitt liv) och det blev utskällning efter många noter.

ja visst är det lågt!? Det var min allra bästa (väldigt avundsjuka) vän som uttalade orden. Jag sa upp kontakten till slut efter för mycket liknande kommentarer. Tog oss 3-4 år innan vi pratade med varandra igen. Nu tänker hon nog till en gång till innan hon säger nåt liknande. Det handlade om ett jobb som jag hade fått... KÄMPA mig till. men hon tyckte det hade ramlat ner i knät på mig bara. Jäjä.

Min fd svägerska sa titt som tätt att det var typiskt vår tur att vår dotter var så snäll och lätt?! say what?! kan det inte handla om good parenting?!

jag är en sån som kämpat för allt i hela mitt jävla liv, hatar då att höra att jag haft "tur" eller liknande.. grrr

du behöver inte slå henne på käften förästen, tack ändå *kissass*

Stoltz
2007-02-12, 21:21
du behöver inte slå henne på käften förästen, tack ändå *kissass*

Lungt, den kommentaren platsar nog egentligen i Dagdröms-tråden, för det är inte något jag gjort verklighet av! :cool:

Nadja_N
2007-02-12, 21:22
Lungt, den kommentaren platsar nog egentligen i Dagdröms-tråden, för det är inte något jag gjort verklighet av! :cool:

jag tror dig ;) och känner igen känslan

1986
2007-02-12, 21:31
"Fan, du ser så bra ut. Jag skulle vilja ha din kropp alltså. Och den där frillan, den ska jag nog pröva någon gång."

En bekant till mig på stranden när jag var 14 eller något. Ofrivillig pubertetsbulk, ingen frisyr alls och redan då ett taskigt självförtroende *rolleyes*

Samma snubbe har gjort så ett par gånger till efteråt. Nu på senare år är han dock trevlig, eftersom han vet att han får spö om han gör något liknande numera. (det hjälper att träna bort fettet och snagga skallen;))

Dreas
2007-02-12, 21:33
Att man är ful&fet i 5 år varje dag tar ganska hårt! Annars vet jag inte!

Andreas

Cilia
2007-02-12, 21:37
Var cirka 12 år, skulle iväg med morsan, brorsan, styvfarsan på något, kmr ej ihåg vad.

De väntar där nere sen kommer styvfarsan upp och jag står och kammar håret. Då säger han - det är ändå ingen som vill ha dig, kom nu.

;p
Jag tror nog det där var hemskt iaf likvärdigt med att dö.
I den åldern har man svårt att sålla mellan vad som är ironi eller på riktigt utan allt är på riktigt.

Jag har hört massor av elaka saker i livet som gjort mycket ont.
Jag har ingen lust att gräva upp det just nu men det har "hjälpt" mig få ett tjockt skydd

LadyInsane
2007-02-12, 21:58
När jag var yngre var jag lite mullig och alla kommentarer som refererade till mitt utseende tog hemskt hårt.
Ex sa min tränare en gång: "stäng foderluckan."
Min pappa sa en gång "tjockis" till mig när jag var 15 år och det har aldrig gjort så ont som det gjorde då. Jag pratade inte med honom på 3 veckor efter det.

En annan kommentar som gjorde mig riktigt ledsen var när jag berättade för min kompis att jag brukade sjunga solo när jag var yngre. Hon sa då: "Varför då, det är inte som om du sjunger särskilt bra." DÅ blev jag jätteledsen. Även det skedde för flera år sedan.

Nu hoppas jag att jag är stark nog att inte haka upp mig på andra människors negativa kommentarer. Jag försöker helt enkelt intala mig själv att deras uttalanden beror på deras egna osäkerhet.

mini
2007-02-12, 22:17
"Jag har aldrig varit kär i dig och kommer aldrig bli".

Jag frågade iofs. Lärde mig där och då att aldrig fråga om jag inte är beredd på svaret.

Greg
2007-02-12, 22:28
"Tror du verkligen att jag skulle vara intresserad av en sådan som dig?"

Skönaste var när man träffade sagda person igen, efter -30kg.

Hämnden är ljuv :devil:

haiduc
2007-02-12, 22:32
Hmm, självklart har man väl fått negetiva kommentarer många gånger men jag tror sällan det varit från någon vars åsikt jag bryr mig om... När man var liten tog man väl lättare åt sig men jag sållade nog rätt bra redan då så det var inte så tacksamt att reta mig ens då. :)

Senaste kommentaren jag fick från en vän löd väl typ "Du är inte så bög som du ser ut" vet inte riktigt hur jag ska tolka det dock *whistle*

LadyInsane
2007-02-12, 22:50

Kan tänka mig det! Har några egna sådana jag skulle vilja Show-off!

Tigerkotten
2007-02-12, 22:59

Ville den ha dig då eller?

Mantus
2007-02-12, 23:10
Mest sårande har jag ingen aning om. Möjligtvis att jag aldrig fick vara med och leka när jag var liten.*cry* När jag gick i trean så lekte alla de andra kurragömma men jag som var blyg fick inte vara med. När jag väl tog mod till mig och frågade fick jag ett ja av en snäll kille, sedan när jag började leka kom lekledaren (en tjej) fram till mig och sa " Vad gör du? Du får ju inte vara med." den kommentaren tog extremt hårt på den tiden och jag vågade inte fråga igen på flera månader. Nu är hon dock megakristen och anses vara lite bakom flötet:D hon var till och med kär i mig en sväng i högstadiet. Hämnden är ljuv.:devil:

Greg
2007-02-12, 23:13
Ville den ha dig då eller?

Den ville ha mig, ja.

Men jag sa tack men nej tack.

Nina L
2007-02-12, 23:17
Vad är den taskigaste saken nån har sagt till er, som gjorde riktigt ont att höra.En kille som jag hade öppnat mig väldigt mycket för sa till mig att han förstod att mina föräldrar älskar min lillebror mer än mig eftersom jag är bara tänker på mig själv. Det tycker jag var sjukt elakt. Tänk hur jag hade mått om jag hade trott på honom. Det hade ju kunnat förstöra relationen med min familj helt.

Andra har säkert sagt taskigare saker, men det sved extra eftersom det kom från någon vars åsikt jag värdesatt, och som jag trott var min vän.

Whistler
2007-02-12, 23:21
"Fan, du ser så bra ut. Jag skulle vilja ha din kropp alltså. Och den där frillan, den ska jag nog pröva någon gång."

En bekant till mig på stranden när jag var 14 eller något. Ofrivillig pubertetsbulk, ingen frisyr alls och redan då ett taskigt självförtroende *rolleyes*

Samma snubbe har gjort så ett par gånger till efteråt. Nu på senare år är han dock trevlig, eftersom han vet att han får spö om han gör något liknande numera. (det hjälper att träna bort fettet och snagga skallen;))

Har aldrig gett någon spö utanför ringen, men jag vet precis vad du menar.

En av mina gamla plågoandar från låg- och mellanstadiet jobbade på samma sommarjobb som jag för några år sedan. Han var en sådan där som var ens bästa vän när man var ensamma, men så fort någon annan var med blev våldsam och mobbade skiten ur en. På högstadiet blev han "en cool kille" och pratade aldrig med en sådan nörd som mig. Hämnden var ljuv när vi råkade stöta ihop i en korridor på sommarjobbet och han upptäckte att jag var dryga huvudet längre och 20kg tyngre. Frasen "Eh, hej, Jonas gamla kompis!" med lite lätt darrande röst får mig alltid att le när jag tänker tillbaka. Jag hejjade och gick vidare. Skulle aldrig få för mig att sjunka till deras nivå för en sådan grej.

Squirrel
2007-02-12, 23:23
Wow. Fan vad bra vänner jag har haft, märker jag.

ugglan
2007-02-12, 23:30
En kille som jag hade öppnat mig väldigt mycket för sa till mig att han förstod att mina föräldrar älskar min lillebror mer än mig eftersom jag är bara tänker på mig själv. Det tycker jag var sjukt elakt. Tänk hur jag hade mått om jag hade trott på honom. Det hade ju kunnat förstöra relationen med min familj helt.

Andra har säkert sagt taskigare saker, men det sved extra eftersom det kom från någon vars åsikt jag värdesatt, och som jag trott var min vän.

Jag förstår inte det där med att vara mer / mindre älskad, är det nån tävling? Farsan "älskar" min brorsa mer än mig, betyder inte att jag är mindre värd, sämre på något sätt eller inte älskad alls - vissa går bara ihop bättre. Sen kanske du är väldigt egocentrisk/självupptagen som personen sa, så föräldrarna kanske hade en anledning att föredra din bror?

Taskigaste jag fått höra är nog att jag inte var önskvärd på en familjesemester, efter jag hade nitat brorsan efter han spottat mig i ansiktet.

ugglan
2007-02-12, 23:36
Tilläggas bör att "icke önskvärd" gällde både mig och min bror, som var minst lika uppriven över det som jag.

Efter den incidenten slutade jag prata med familjen.

Slartibartfast
2007-02-12, 23:56
Jag förstår inte det där med att vara mer / mindre älskad, är det nån tävling? Farsan "älskar" min brorsa mer än mig, betyder inte att jag är mindre värd, sämre på något sätt eller inte älskad alls - vissa går bara ihop bättre. Sen kanske du är väldigt egocentrisk/självupptagen som personen sa, så föräldrarna kanske hade en anledning att föredra din bror?

Detdär är fucked up. En förälder älskar inte ett av sina barn mera än det andra. Oavsett vad som helst. Du verkar vara helt ute och cykla.

ugglan
2007-02-13, 00:16
En förälder kan visst älska ett av sina barn mer än det andra, ser det tydligt i en väns familj. En ytligt bekant begick självmord pga en liknande sak. Så visst är det möjligt.

Jag själv är i samma situation, jag tycker inte det är något speciellt att ett syskon är mer älskat, det betyder ju inte att man inte är älskad ALLS, utan bara inte lika mycket.

Trance
2007-02-13, 00:18
Detdär är fucked up. En förälder älskar inte ett av sina barn mera än det andra. Oavsett vad som helst. Du verkar vara helt ute och cykla.

Förmodligen gör flera det, men det är inte så att man säger det rakt ut oftast.

Mantus
En förälder kan visst älska ett av sina barn mer än det andra, ser det tydligt i en väns familj. En ytligt bekant begick självmord pga en liknande sak. Så visst är det möjligt.

Jag själv är i samma situation, jag tycker inte det är något speciellt att ett syskon är mer älskat, det betyder ju inte att man inte är älskad ALLS.

Visst kan de det, och många gör så. Om man sedan verkligen är en bra förälder om man låter det synas utåt kan verkligen diskuteras.

ugglan
Förmodligen gör flera det, men det är inte så att man säger det rakt ut oftast.

Tänkte komma till det :thumbup:

Lellan
2007-02-13, 00:20
Kärring på BB "Vilken tråkig mamma du har som inte har någon mjölk".. (sa hon suckandes, reste sig och gick för att hämta ersättning. När hon kom tillbaks "häär ska du fååå..." med snäll röst till sonen. Hon matade med "kopp" och jag ville göra det men nä - "det är viktigt att han får i sig").

Kan tillägga att tårarna spruuuutade när hon första ggn försvann ur rummet, sambon reste sig ur sängen på 1 sekund (såg ut att vilja nita henne) men jag trodde på fullaste allvar att "NEJ, låt henne vara - då kanske *** (sonen) inte får nån mat!" (om han skällt på henne alltså). När hon sedan kom tillbaks och gjorde det hela värre genom att inte tro att jag kunde mata sonen själv kände jag mig som världens sämsta mamma.. Min viktigaste uppgift just då var ju att förse sonen med mat så att han fick må bra och åka hem med oss, inte ens det grundläggande klarade jag.

Pga att sonen hade lågt blodsocker (pga utebliven mjölk..) var vi dessutom tvugna att stanna någon dag, helt ärligt har jag aldrig i hela mitt liv blivit så illa behandlad och idiotförklarad som under de dagarna (att man dessutom hade hormoner i kroppen som gjorde en känslig och gråtmild gjorde det inte bättre). Fick iaf hjälp av min gamla barnmorska (som blev superförbannad, själv var jag mer sårad än arg i början) efteråt att bearbeta, skriva brev dit + att hon tog ett snack med deras chef (som var "medveten om situationen".. men tydligen får man vara hur okänslig som helst när man jobbar som barnskötare på bb). :smash:

ugglan
2007-02-13, 00:23
tydligen får man vara hur okänslig som helst när man jobbar som barnskötare på bb). :smash:

det gäller i princip alla som är anställda av kommun eller landsting, det är omöjligt att få sparken.

on topic: riktigt hemskt det. Inte för att jag kan relatera till det då jag varken är kvinna eller fött barn. Men även med min begränsade empatiförmåga kan jag se det hemska, whoa!

Lellan
2007-02-13, 00:23
Kom på en till när jag var liten; jag och en kompis bråkade.. då säger hon "Jag som blev kompis för jag trodde du var SNÄLL.. men det är du INTE!" blev jättesårad, eftersom jag i den åldern gjorde ALLT för att vara snäll (osunt).

Mantus
2007-02-13, 00:24
Kärring på BB "Vilken tråkig mamma du har som inte har någon mjölk".. (sa hon suckandes, reste sig och gick för att hämta ersättning. När hon kom tillbaks "häär ska du fååå..." med snäll röst till sonen. Hon matade med "kopp" och jag ville göra det men nä - "det är viktigt att han får i sig").

Kan tillägga att tårarna spruuuutade när hon första ggn försvann ur rummet, sambon reste sig ur sängen på 1 sekund (såg ut att vilja nita henne) men jag trodde på fullaste allvar att "NEJ, låt henne vara - då kanske *** (sonen) inte får nån mat!" (om han skällt på henne alltså). När hon sedan kom tillbaks och gjorde det hela värre genom att inte tro att jag kunde mata sonen själv kände jag mig som världens sämsta mamma.. Min viktigaste uppgift just då var ju att förse sonen med mat så att han fick må bra och åka hem med oss, inte ens det grundläggande klarade jag.

Pga att sonen hade lågt blodsocker (pga utebliven mjölk..) var vi dessutom tvugna att stanna någon dag, helt ärligt har jag aldrig i hela mitt liv blivit så illa behandlad och idiotförklarad som under de dagarna (att man dessutom hade hormoner i kroppen som gjorde en känslig och gråtmild gjorde det inte bättre). Fick iaf hjälp av min gamla barnmorska (som blev superförbannad, själv var jag mer sårad än arg i början) efteråt att bearbeta, skriva brev dit + att hon tog ett snack med deras chef (som var "medveten om situationen".. men tydligen får man vara hur okänslig som helst när man jobbar som barnskötare på bb). :smash:

Fruktansvärt, vilken behandling. Hur dum får personalen egentligen vara? Om man inte har någon empati så borde man inte söka sig till ett vårdyrke.

L-Sami

Hon måste ha haft egna skuldkänslor av att vara en tråkig mamma, annars hade hon inte sagt så.

Dumleman
Kommer inte på något riktigt taskigt som någon har sagt till mig :em:. Blockerade minnen? Ingen törs säga något elakt? Jag är så snel? Umgås bara med rätt personer? Elaka kommentarer rinner av lätt?

Lellan
2007-02-13, 00:48
Kommer inte på något riktigt taskigt som någon har sagt till mig :em:. Blockerade minnen? Ingen törs säga något elakt? Jag är så snel? Umgås bara med rätt personer? Elaka kommentarer rinner av lätt?

Oavsett anledning så har du anledning att vara glad.. :-)

Förresten, ang BB-tanten jag skrev om fick jag upp kameran och fotade när hon matade honom, fick med hennes leg på bilden och förstorade (redigerade med hjälpa av kameran) där på bb, så någonstans inom mig kände jag iaf att hon nog gjorde fel (även om jag var så förvirrad att jag tog henne på orden å de gick rakt in)... Å så visade jag hennes leg för 2 kompisar som skulle föda där "akta er för henne å lyssna INTE på henne".. Haha, lite komiskt när man beskriver det. Ang att inte få sparken låter ju det helknäppt.. eftersom hon tydligen var känd för att va elak borde de ju kunna sätta henne på andra arbetsuppgifter iaf.

Jense
2007-02-13, 01:02
har nog blockerat det

fast folk säger inte så taskiga saker om mig vad jag vet

Whistler
2007-02-13, 03:55
Hon måste ha haft egna skuldkänslor av att vara en tråkig mamma, annars hade hon inte sagt så.

Eller så var hon avtrubbad av att ha jobbat på BB/KK för länge.

LarsK
2007-02-13, 04:35
Jag har nog förträngt vad folk sagt till mig, kan inte komma ihåg något förutom vad min mor har berättat. När jag var 6 år och gick på förskola pratade vi om olika ord. Läraren frågade om någon vet vad sunt förnuft är. Då sa en att det var vad Lars saknade. Jag kommer dock inte ihåg det själv, så jag vet inte vad jag tyckte. Idag bryr jag mig inte. Ord biter inte så hårt på mig.

Däremot tycker jag det är taskigt när man ignoreras. När man frågar om hjälp får man ingen hjälp. Men så fort de behöver hjälp ska man släppa allt man har och hjälpa dem direkt. Those days are over!

Mantus
2007-02-13, 04:59
Eller så var hon avtrubbad av att ha jobbat på BB/KK för länge.

Man blir inte såpass avtrubbad av att arbeta på BB att man beter sig olämpligt. Det finns inget som helst skäl att oprovocerat förolämpa någon. Det var inte heller ett sådant fall att personen ifråga hade skäl att tro att personen som berörts inte uppfattade det som en förolämpning.

Nina L
2007-02-13, 07:01

Visst är jag egocentrisk/självupptagen, men jag har en hel massa goda sidor som väger upp. Jag tror verkligen att vi alla tre syskon är lika mycket älskade. Om jag ville flytta hem till mina föräldrar idag och bo där i ett år eller två så skulle de stormtrivas. Jag förstår att det kan vara svårt att tänka sig, men jag är faktiskt ett rätt roligt sällskap. :D

Klart som fan att föräldrar kan älska sina barn olika mycket, och lika klart är det att det inte påverkar ens värde som person. Jag har varit i ett hem där det inte fanns en enda bild på familjens dotter, men ett antal på sonen. Hon var inte helt glad som person.

On Topic så tycker jag att själva kommentaren var extremt elak eftersom den hade kunnat få så stora konsekvenser. Hade jag trott på det så hade jag inte älskat mina föräldrar som jag gör idag. Då hade det inneburit att de ljugit för mig, och mamma har uppfostrat mig till att ha väldigt svårt att tycka om människor som ljuger. Diskusionen startade i att jag klagade över något som jag inte tyckte var rättvist. Det snackade jag med föräldrarna om sen, och allt reddes ut. Jag hade alltså aldrig sagt något till elakingen om att jag trodde att jag var mindre älskad. Känner man mig så vet man dessutom att det är min känsliga punkt. Jag vill bli älskad av alla. *rolleyes* :em:

Ironwoman
2007-02-13, 08:52
Mina föräldrar jobbade hårt för att få mig till anorektiker (och lyckades, men var inte sjuk så länge).
Pappa: "om du gick ned till 42 kg skulle du bli en bra löpare" (var väl 150 cm när jag fick höra det, men gissa min målvikt när jag var 160)
Pappa: "med den kroppsbyggnaden kan du aldrig se smal ut, inte ens om du fick anorexia"
Mamma: "de där byxorna kan du inte gå ut med, dina lår ser jättefeta ut"
Mamma: "när du ser hur du ser ut kommer du inse att du behöver gå till viktväktarna" (61 kg 160 cm) dock flera år efter min anorexisläng

Gjorde min prao på ett hälsohem, jag hade frågat dietisten om jag fick ta lite tid av hennes föreläsning och prata. Jag fick det, gjorde material som hon godkände. Då fick en annan anställd (icke chef) höra det och satt i 5 min och förklarade varför jag inte fick det "personerna som kommer hit betalar och då ska de slippa lyssna på dig" bl.a. , utan att titta på mitt material, hade hon hållt på 1 min till hade jag slagit ned henne.

Tolkia
2007-02-13, 08:56
Gräslig historia om riktigt, riktigt otrevlig barnmorska
Det där var i sanning gräsligt. Tyvärr inte unikt dock; jag har ett par bekanta som inte kunnat amma och som fått liknande bemötande. Som om man skulle kunna skrämma igång mjölkproduktionen om man retar upp den stackars morsan tillräckligt, eller vad? Det är nästan som om det vore "omoraliskt" att inte kunna amma. *screwy*

Nadja_N
2007-02-13, 08:59
har nog blockerat det

fast folk säger inte så taskiga saker om mig vad jag vet

Jense... vad har du för relation till H.O.P? anställd? kund?
/nadjanyfiken

Nadja_N
2007-02-13, 09:02

ibland undrar man varför folk väljer vissa jobb? fy 17 så illa behandlad du blev! När jag kom in och skulle föda så lipade jag som en gris och hade superont, första barnmorskan tog tag i mina överarmar och ruskade mig och skrek "sluta böla, torka tårarna och våga inte böla igen!!!"... tja, tyst blev jag iallafall. Och blåmärken fick jag på överarmarna. Som tur var gick hon av sitt pass sen och kom inte tillbaka. Hua.

Historier som din får en att vilja föda hemma nästa gång

MasterChief
2007-02-13, 09:05
Efersom jag var hårt mobbad från jag var 7 till jag blev 15 så skulle min lista bli så lång att det förmodligen skulle knäcka kollos server.

Tolkia
2007-02-13, 09:10
En äldre släkting som jag hyrde rum hos en period när jag pluggade (i 20-årsåldern) var terapeut till yrket och hade en viss svaghet för att penetrera själar (t.ex. inneboende släktingars ...) även privat. Vid ett tillfälle sade hon, apropå relationer, att jag var ju inte en sådan som tyckte om människor .. etc. etc. Jag minns inte vilken slutsats hon drog av detta (annat än att den innebar att jag var allmänt körd på relationsfronten) men det gick rakt in, antagligen delvis för att hon hade jobbat som terapeut i många år och jag därför antog att hon hade rätt. Detta och liknande kommentarer var VÄLDIGT bra för mitt sociala självförtroende ... jag var länge övertygad om att folk som umgicks med mig bara gjorde det för att vara snälla med ett hopplöst fall. Jag tror inte att det egentligen var hennes avsikt att vara taskig, men så här i efterhand är det bara att konstatera att det var precis vad hon blev. *screwy*

Gpajpen
2007-02-13, 09:11
"grov är något du aldrig kommer att bli"
varpå jag svarade "är redan grövre än _ALLA_ i det här huset"
då blev det tyst :D

Überbiffen
2007-02-13, 09:17
Flickvännen sa en del sjuka saker som den jävla toffeln accepterade. :smash:

En erfarenhet som ett par år senare gjort mig vääldigt svårtflörtad (till det positiva imo). :D

Sofia4_4
2007-02-13, 09:32
Efersom jag var hårt mobbad från jag var 7 till jag blev 15 så skulle min lista bli så lång att det förmodligen skulle knäcka kollos server.

det var jag med, fast fram till jag var 12. *cry*
Sen flyttade jag hemmifrån och förstärkte min skal genom hårt mental och fysisk träning. Jag träffar mina mobbare när jag åker hem ibland och de har det inte så bra. Det lönar sig att ta en del skit i livet.

MasterChief
2007-02-13, 09:40
det var jag med, fast fram till jag var 12. *cry*
Sen flyttade jag hemmifrån och förstärkte min skal genom hårt mental och fysisk träning. Jag träffar mina mobbare när jag åker hem ibland och de har det inte så bra. Det lönar sig att ta en del skit i livet.

Det är möjligt att det lönar sig för rätt person "att ta lite skit". Men den som ger skit har faktiskt ingen jävla rätt att göra det. Skulle jag råka träffa på vissa personer från högstadiet så skulle jag behöva blunda och tänka jävligt länge på min dotter för att inte slå ihjäl dom på fläcken.

ManuelIT
2007-02-13, 09:44
Hmm beror väl på vad man tar åt sig med. Jag har nog säkert hört många taskiga saker om vi ska räkna från när jag var 7 år, vem har inte det liksom? Men inget som sårat mig så mycket att jag minns det idag. Jag har svårt att bry mig om jag får höra taskiga saker från personer jag inte lägger större vikt på. Det är klart att det inte rinner av direkt, det känns ju när man precis får höra det, men tydligen har det inte varit något så taskigt att jag kan minnas idag.

Den situation som skulle kunna såra mig mest är om jag skulle få höra något riktigt taskigt från mina föräldrar. jag har så bra relation med dom så att allt de säger är värt 10x mer:)

Sofia4_4
2007-02-13, 09:47
Det är möjligt att det lönar sig för rätt person "att ta lite skit". Men den som ger skit har faktiskt ingen jävla rätt att göra det. Skulle jag råka träffa på vissa personer från högstadiet så skulle jag behöva blunda och tänka jävligt länge på min dotter för att inte slå ihjäl dom på fläcken.

Självklart har ingen rätt att trycka ner en annan person. Men världen är inte rättvis och det går inte att slå ihjäl alla idioter. En sak är säker - alla är ute efter lycka. De som finner lycka i att trycka ner folk för att få bekräftelse, faller ner väldigt fort. De som blir nertryckta lär sig att hitta bekräftelse genom att stärka sigsjälva. Det är nog det som bestraffar mobbarna mest: att de mår sämre än personerna de har fått trycka ner.
Det är faktiskt värt mer medlidande än agg, tycker jag iaf.

mini
2007-02-13, 10:01
För två minuter sedan:
Vet du om det blir en pojke eller flicka?

MasterChief
2007-02-13, 10:33
Självklart har ingen rätt att trycka ner en annan person. Men världen är inte rättvis och det går inte att slå ihjäl alla idioter. En sak är säker - alla är ute efter lycka. De som finner lycka i att trycka ner folk för att få bekräftelse, faller ner väldigt fort. De som blir nertryckta lär sig att hitta bekräftelse genom att stärka sigsjälva. Det är nog det som bestraffar mobbarna mest: att de mår sämre än personerna de har fått trycka ner.
Det är faktiskt värt mer medlidande än agg, tycker jag iaf.

Medlidande? Varför skulle jag känna medlidande för personer som ansträngt sig i flera år för att göra mitt liv till ett helvete?

Sofia4_4
2007-02-13, 10:41
Medlidande? Varför skulle jag känna medlidande för personer som ansträngt sig i flera år för att göra mitt liv till ett helvete?

För att du har det bättre än dem.

Jay-Z
2007-02-13, 10:44

Man kan ju ha medlidande efter man slitit av dem huvudet och pissat ner i halsen på dem.

Dnepr
2007-02-13, 10:45

För att det förmodligen skulle få dom att må sämst. Att du är såpass storsint att du inte vill hämnas - sånt brukar ta ganska hårt. Dom visste självklart att dom var dumma men fattade nog inte vad dom gjorde och hur elaka dom var - barn är sällan medvetna om det.

Sofia4_4
2007-02-13, 10:53
Man kan ju ha medlidande efter man slitit av dem huvudet och pissat ner i halsen på dem.

haha, det funkar också.

X-Change
2007-02-13, 10:58
För att det förmodligen skulle få dom att må sämst. Att du är såpass storsint att du inte vill hämnas - sånt brukar ta ganska hårt. Dom visste självklart att dom var dumma men fattade nog inte vad dom gjorde och hur elaka dom var - barn är sällan medvetna om det.Tonåringar är inte medvetna om när dem är elaka? Vad är det för bullshit! Det finns ingen anledning att leka "storsint-gud" och förlåta andras "synder". Jag är helt inne på MasterChiefs linje. Att vända kinden till är bland det värsta jag har gjort i mitt liv. Står du inte upp för dig själv får du lida för det väldigt mycket längre än för det som sagts. Du tappar tron på dig själv och tror efter ett tag att det andra säger är sanningen. Vill någon trycka ner mig trycker jag tillbaka tills den personen inte kan resa sig och jag skulle göra det med rent nöje!

130kg finsk sisu
2007-02-13, 11:14
Måste säga att jag här på kolo får höra saker som jag inte tycker så mycket om. Jag har ingenting emot om nån säger nåt rakt ut mellan 4 ögon. Men då människor man inte känner kläcker ur sej att man är dum eller "vilket jävla dravvel" etc blir jag faktiskt lite pissed off.*cry* :cool:

MasterChief
2007-02-13, 11:16

Hur vet du det?

Sen har det ingen betydelse om jag har det bättre eller inte. Människor måste ta ansvar för sina handlingar och förstör man en annan människa medvetet så bör det bestraffas.

MasterChief
2007-02-13, 11:19
Tonåringar är inte medvetna om när dem är elaka? Vad är det för bullshit! Det finns ingen anledning att leka "storsint-gud" och förlåta andras "synder". Jag är helt inne på MasterChiefs linje. Att vända kinden till är bland det värsta jag har gjort i mitt liv. Står du inte upp för dig själv får du lida för det väldigt mycket längre än för det som sagts. Du tappar tron på dig själv och tror efter ett tag att det andra säger är sanningen. Vill någon trycka ner mig trycker jag tillbaka tills den personen inte kan resa sig och jag skulle göra det med rent nöje!

Helt rätt. Att vika sig för ondska är det svagaste man kan göra.

Medlidande my ass...De borde brinna i helvetet. Så mycket har jag över för dem.

Trance
2007-02-13, 12:37

Exakt. Jag blev inte mobbad själv men en väldigt nära kompis blev det. Vet inte hur många gånger jag har suttit med honom på skolans toalett när han grät eller följt med han hem under skoltid för att han inte ville vara kvar. Om de idioterna skulle åka på stryk nu skulle man nog få ett rätt stort leende på läpparna.

Sofia4_4
2007-02-13, 12:52

Jag tycker faktist att många av dem har lyckats skapa sin egen helvete.

Jense
2007-02-13, 13:01
Jense... vad har du för relation till H.O.P? anställd? kund?
/nadjanyfiken

vad ska vi säga, vän till norrköpinghopet

MasterChief
2007-02-13, 13:28
Jag tycker faktist att många av dem har lyckats skapa sin egen helvete.

Hur kan du veta det? Dokumenterar du mobbares uppväxt?

Cilia
2007-02-13, 13:34
Det hon kanske menar eller iaf vad jag tror är.
Hur lycklig och harmonisk kan man vara om man måste trycka ner andra för att skapa sig en plattform i tillvaron? Dom mår nog inte så bra redan innan.

Jag tycker dock inte att det är ett själ till att mobba och dessutom så tycker inte jag att man kan tvinga offret att absolut förlåta och vara storsint. Däremot är det nog så att det kan vara lättare för en själv att lämna och gå vidare i det fallet man har kunnat förlåta för då är det ute ur en själv. Det gör att man själv mår bättre och det i sig kan vara en ambition.

Men inte kan man fördöma ngn för måla upp fantastiska hämnd och ge igen planer. Det tror jag bara är mänsligt.

MasterChief
2007-02-13, 13:35
Exakt. Jag blev inte mobbad själv men en väldigt nära kompis blev det. Vet inte hur många gånger jag har suttit med honom på skolans toalett när han grät eller följt med han hem under skoltid för att han inte ville vara kvar. Om de idioterna skulle åka på stryk nu skulle man nog få ett rätt stort leende på läpparna.

Jag hade tyvärr ingen vän att sitta med på skolans toalett. :(

MasterChief
2007-02-13, 13:41
Hur lycklig och harmonisk kan man vara om man måste trycka ner andra för att skapa sig en plattform i tillvaron? Dom mår nog inte så bra redan innan.

Jag tycker dock inte att det är ett själ till att mobba och dessutom så tycker inte jag att man kan tvinga offret att absolut förlåta och vara storsint. Däremot är det nog så att det kan vara lättare för en själv att lämna och gå vidare i det fallet man har kunnat förlåta för då är det ute ur en själv. Det gör att man själv mår bättre och det i sig kan vara en ambition.

Men inte kan man fördöma ngn för måla upp fantastiska hämnd och ge igen planer. Det tror jag bara är mänsligt.

Kloka ord. :cheers:

Sofia4_4
2007-02-13, 13:42

Nej, jag har träffat dem och frågar de hur de har det. De har aldrig fått veta att de har sårat mig så mycket så de kan inte förstå vikten av vad de har gjort. De kanske tror att de misslyckades mobba mig.

Cilia
2007-02-13, 13:43
De kanske tror att de misslyckades mobba mig.
du menar att det är därför att det är synd om dom?
Dom lyckades inte ens mobba ordentligt?

edit: det är lite ironi

Sofia4_4
2007-02-13, 13:43

kunde inte ha sagt det bättre.

Sofia4_4
2007-02-13, 13:49

hahahahaaa. det har jag aldrig tänkt på det, eftersom de lyckades rätt ordentligt. Men varför inte.

Det lustiga var att den dagen jag fick mitt första kärleksförklarning i mitt liv av en kille som hade varit jätte förälskad i mig ett tag, fick jag också ett gemmensamt brev av mina "vänninor" om hur hemsk jag var, ful och hur jag skulle aldrig hålla på med konst för att jag var helt värdelös. Det var händelserik kväll kan jag säga.

Sofia4_4
2007-02-13, 13:50

edit: det är lite ironi

"edit" var onödig, jag förstod det. :D men visst, man vet aldrig på nätet...

Drfg
2007-02-13, 13:50
Det värsta jag kan komma på just nu är väl klassikern: Du tränar inte längre va? Inte för jag är biffig eller nånsin varit men är lite jobbig ändå.

Har själv råkat säga en del saker iof på skämt men vet inte alltid om det tagits så :)

T.ex. en tjej som fråga vad jag tyckte om hennes stövlar, jag sa: Lite högre så kan du ställa dig nere på hörnet. Tyckte det var skitkul men det verkade inte hon tycka *rolleyes*

Lellan
2007-02-13, 14:11
ibland undrar man varför folk väljer vissa jobb? fy 17 så illa behandlad du blev! När jag kom in och skulle föda så lipade jag som en gris och hade superont, första barnmorskan tog tag i mina överarmar och ruskade mig och skrek "sluta böla, torka tårarna och våga inte böla igen!!!"... tja, tyst blev jag iallafall. Och blåmärken fick jag på överarmarna. Som tur var gick hon av sitt pass sen och kom inte tillbaka. Hua.

Historier som din får en att vilja föda hemma nästa gång

Nää, fyy!! *mini* Inte för att man ska jämföra, men din var då värst.. Jag hade ju liksom "gjort mitt" när jag fick "skit"..

Föda hemma vill jag inte, det jag beskrev var BB, på Förlossningen - jag lovar, de var änglar... heeeelt underbara. Vi trodde väl allihop att sonen skulle komma på tisdagen, men tisdagen kom och gick, likaså onsdagen och på torsdagen blev jag igångsatt. Enormt vänliga människor alla i personalen, kan inte säga nog gott om dem.. Dessutom kom de upp (ett par av dem, som vi träffat mest under våra dagar vi bodde på förlossningen) och fällde en lyckotår ihop med oss på BB. Innan häxorna där körde iväg dem och tog över. Fast det fanns en gullig tjej på BB, en yngre. Hon råka kliva in när jag satt å böla och frågade om det var lyckotårar... då fick jag ju ännu mer dåligt samvete så det brast totalt men hon gav mig ingen skit, så henne tyckte jag om.. *cupid* Eftersom amningen inte fungerade fick jag göra återbesök på bb och vägrade träffa någon annan än henne.

Men den häxan du skrev om, blä...*grr*

Nadja_N
2007-02-13, 14:27
Lellan:

nu blev detta lite offtopic men ändå...
Det är ju verkligen så himla olika hur man blir bemött. Jag tyckte att var och varannan på förlossningen var ÄGG. Tex läkaren som sa till mig "-Skrik inte så mycket, försök att andas istället..." när han på 5 försök ändå inte fick dit sugklockan *grr27* Svaret till honom blev: "-SKA VI BYTA PLATS SÅ FÅR VI SE OM DU KAN ANDAS NÄR JAG KÖR UPP ETT TEFAT I KUKEN PÅ DIG!" :em: min karl bad honom senare om ursäkt... *slap*

BB fick jag bara bra personal, vad jag minns. Men som sagt; det är så olika så. Jag kan haft tur ;)

Nu väntar jag på att en fd arbetskamrat ska bli barnmorska (läser den där specialistutb nu) så jag kan bli gravid och föda för henne ;)

hobbitar
2007-02-13, 14:34
Det bästa man kan göra om man blir mobbad är att utbilda sig till Ninja i Frankrike.

Sedan när man kommer hem och är fullärd finns det många metoder att utföra sin hämnd på....

Ett annat alternativ är att dra ner mobbaren i en källare alà HOSTEL. Billigare dock mer blodigt.

Kwon
2007-02-13, 14:35
Varför just Frankrike Hobbitar?

Nadja_N
2007-02-13, 14:36

vaddå, vet du inte att franskutbildade ninjor är jätte eftertraktade? :cool:

Kwon
2007-02-13, 14:37
Låter som ninjorna blir fjolliga då och bara äter crepes och grodlår istället med baskern på sné.

Nadja_N
2007-02-13, 14:38
Låter som ninjorna blir fjolliga då och bara äter crepes och grodlår istället med baskern på sné.

:laugh:

hobbitar
2007-02-13, 14:40

Frankrike har ett brett utbud av Ninjaskolor.

stridis
2007-02-13, 17:00

En bekants morsa drog ut en mobbare i skolkorridoren vid trapporna och sade att
ingen skulle se om hon knuffade ner denne utför trapporna. Då tog mobbandet stopp! Den mobbade killen ifråga är biffig och har bra självförtroende idag. Om man ens hade haft hälften av det själv...

Själv har jag alltid varit utanför, men aldrig direkt mobbad. En fördel med att ha en tvillingbror är att man alltid vet att man får uppbackning (fysisk som verbal) och då kunde vi ju gott vara kaxiga. Det är en viss känsla att stå på sig inför en äldre snubbe vetandes att man har rätt och denne fel, och när denne brusade upp bara fortsatte vara lugn i trygg förvissning att brorsan skulle vara på honom som en furie ifall han slog mig.

Metal_boy_
2007-02-13, 17:59

Jag tror inte att det alltid behöver vara så att mobbare har det så jävligt. En del tycker att det är jävligt kul att jävlas. Visst finns det många som säkert har det jävligt, men det används som plåster att säga det till den mobbade ibland också.

nutz
2007-02-13, 18:53
Ja. Hoppas att han har supit sönder sig och dött på en parkbänk

Du är inte jävligt ödmjuk. Killen kanske har skärpt till sig, han kanske är riktigt hyvens tillåmed.

Kan inte du bara hålla käften?

nutz
2007-02-13, 18:57
Det där kanske var det taskigaste någon sagt till honom och nu - i brist på hjärnkapacitet - kanske han hoppas på att du gör detsamma.

Stoltz
2007-02-13, 19:02
Det där kanske var det taskigaste någon sagt till honom och nu - i brist på hjärnkapacitet - kanske han hoppas på att du gör detsamma.

Om man brottas med bullimi och något pack säger "Fan vad tjock du är" lär man bli rejält upprörd.
Hade någon främmande sagt till mig, när jag brottades med komplex för det -"Haha, fan vad du ser ut som ringaren i notre dam med den där puckeln!" då hade jag blivit riktigt förbannad och önskat att krossa personen tills han önskade att han inte levt längre.

När man brottas med komplex och sjukdomar tar man väldigt illa upp på saker.

MasterChief
2007-02-13, 19:20
Om man brottas med bullimi och något pack säger "Fan vad tjock du är" lär man bli rejält upprörd.
Hade någon främmande sagt till mig, när jag brottades med komplex för det -"Haha, fan vad du ser ut som ringaren i notre dam med den där puckeln!" då hade jag blivit riktigt förbannad och önskat att krossa personen tills han önskade att han inte levt längre.

Jag instämmer. Därför blir man lite förvånad när Mela inte tycks ha något problem att hänga ut sina killars, eller prata om andra killars penisstorlek trots att det är en av de vanligaste komplexen för killar.

Jag har i all fall blivit jävligt noggrann vad jag säger till folk eftersom jag blivit kallad allt som går att bli kallad.

Mixxxi
2007-02-13, 19:57
Det jag kan komma att tänka på var när min kille i fredags sa att han tyckte att vårt förhållande hade varit dött i ett år. Frågade honom även varför han då hela tiden hade sagt att han älskade mig.
"Jag vet inte."

Den tog riktigt hårt kan jag säga *cry*

Kwon
2007-02-13, 20:05
Det jag kan komma att tänka på var när min kille i fredags sa att han tyckte att vårt förhållande hade varit dött i ett år. Frågade honom även varför han då hela tiden hade sagt att han älskade mig.
"Jag vet inte."

Den tog riktigt hårt kan jag säga *cry*

:(

nutz
2007-02-13, 20:14

Utgå inte från att jag inte vet någonting om sådant, är du bussig.

Man bör ändå veta bättre än att bara önska livet ur en människa. Nä, det är ett jävligt barnsligt tankesätt bara och det finns inga ursäkter. Om det är en grej du fick höra för fem år sen så borde du verkligen ha kommit över det.

Stoltz
2007-02-13, 20:24

Man bör ändå veta bättre än att bara önska livet ur en människa. Nä, det är ett jävligt barnsligt tankesätt bara och det finns inga ursäkter. Om det är en grej du fick höra för fem år sen så borde du verkligen ha kommit över det.

Jag har inte utgått från något, men förklarat varför man ibland tänker på det viset. Ifall du inte kan ta det utan att se det som att jag anklagar dig för ovetande, håll dig borta från diskussionsforum, för du lär se mer av det.

"Bör veta bättre" utgår från att det männskliga psyket inte vanligtvis är kababelt att lägga upp ett skydd i form av en mur av känslor, vilket är helt jävla fel. Många lägger upp en mur av känslor för att skydda dem själva, hjärnan gör det utan att vi ber den om det.

Och det beror väldigt mycket på situationen, eller hur? Har du bevittnat bullimi och sett hur mycket en person degenererar under den period, som kan vara i väldigt många år, reagerar? I så fall förstår du också varför det tankesättet slår in.

Om du inte har det - Tro mig, då är du ovetande, vare sig du vill det eller ej. Man kan läsa sig till en väldans massa, men efter att ha sett det med egna ögon skulle du garanterat förstå att saker som sades för fem år sedan inte alltid är något man "Kommit över".

fat_joe
2007-02-13, 20:41
Jag tror inte att det alltid behöver vara så att mobbare har det så jävligt. En del tycker att det är jävligt kul att jävlas. Visst finns det många som säkert har det jävligt, men det används som plåster att säga det till den mobbade ibland också.

+1

mangemani
2007-02-13, 21:15
enda jag kan komma på är en gubbe på mitt gym,sagt med glimten i ögat iof,men kändes rätt så taskigt på ett komist sätt.
han är en sån som verkligen vrider och vänder på huvudet ens när han drar igång med sina "slag under bältet" skämt,bombarderar en med skämt så man blir helt slut i huvudet när man försöker hänga med i allt han säger.

iaf,vi satt och pratade om träning och kom in på mina 2 muskel skador som jag har,då frågade han "sitter dom skadorna långt upp",njae tänkte jag och berättade sen vart dom satt..han hade ett sånt där flin som han alltid brukar ha när han har dragit ett skämt,så man blev ju lite fundersam på vad man hade missat nu då.
det var när jag kom hem senare som det klickade till i huvudet och man kom på vad han menade med att skadorna satt långt upp:D.
han fick igen för det nästa gång på gymmet kan jag lova:D

Timme
2007-02-13, 22:58
Själv har jag alltid varit utanför, men aldrig direkt mobbad. En fördel med att ha en tvillingbror är att man alltid vet att man får uppbackning (fysisk som verbal) och då kunde vi ju gott vara kaxiga. Det är en viss känsla att stå på sig inför en äldre snubbe vetandes att man har rätt och denne fel, och när denne brusade upp bara fortsatte vara lugn i trygg förvissning att brorsan skulle vara på honom som en furie ifall han slog mig.

Det låter väldigt härligt att ha en tvillingbror!

Nina L
2007-02-13, 23:51
"Jag vet inte."

Den tog riktigt hårt kan jag säga *cry*Fy fashiken. :(

ManuelIT
2007-02-14, 00:02

+1!
så sant så, tänkte skriva något liknande faktiskt...

Sebbe_H
2007-02-14, 00:16
Var väl när man var liten och blev retad för att man hade små ögon och stora öron:D Tog som fan då, sitter fortfarande i.

Tricklev
2007-02-14, 01:23
Herkulez kallade mig oskuld i någon tråd.*cry*

Fast mer seriöst svarat så var jag mobbad i ett par år i grundskolan, dock inget jag lägger någon vikt vid nu, umgås inte med några av personerna och har inte några kvarhängandes komplex.

Något ex har säkert sagt en o annan sak, får fundera lite på det.

LarsK
2007-02-14, 04:16
enda jag kan komma på är en gubbe på mitt gym,sagt med glimten i ögat iof,men kändes rätt så taskigt på ett komist sätt.
han är en sån som verkligen vrider och vänder på huvudet ens när han drar igång med sina "slag under bältet" skämt,bombarderar en med skämt så man blir helt slut i huvudet när man försöker hänga med i allt han säger.

iaf,vi satt och pratade om träning och kom in på mina 2 muskel skador som jag har,då frågade han "sitter dom skadorna långt upp",njae tänkte jag och berättade sen vart dom satt..han hade ett sånt där flin som han alltid brukar ha när han har dragit ett skämt,så man blev ju lite fundersam på vad man hade missat nu då.
det var när jag kom hem senare som det klickade till i huvudet och man kom på vad han menade med att skadorna satt långt upp:D.
han fick igen för det nästa gång på gymmet kan jag lova:D
Byta tillbaka till din gamla avatar. Den var bäst på forumet.

LarsK
2007-02-14, 04:20
Min son har lite problem på skolan. De kallar honom gaijin, utlänning. Detta fast han är halv-japan. Om det inte slutar snart så kommer jag riva skolan. Otrolig flathet från skolan som inte tar tag i detta.
Vi har pratat med skolan och pojkens föräldrar, och händer det igen kommer jag göra mig olycklig.

Mantus
2007-02-14, 04:22
Min son har lite problem på skolan. De kallar honom gaijin, utlänning. Detta fast han är halv-japan. Om det inte slutar snart så kommer jag riva skolan. Otrolig flathet från skolan som inte tar tag i detta.
Vi har pratat med skolan och pojkens föräldrar, och händer det igen kommer jag göra mig olycklig.

Även fast han är halv-japan, pratar japanska och hela kittet? Låter väldigt egendomligt, jag tycker du skall göra dig själv olycklig.

eleni
2007-02-14, 05:27
En kille sa en gång:
"Jag har haft sex med dig flera gånger fastän jag inte velat."

*screwy*

Sofia4_4
2007-02-14, 07:09
En kille sa en gång:
"Jag har haft sex med dig flera gånger fastän jag inte velat."

*screwy*

hemskt :(

nutz
2007-02-14, 15:24
Många lägger upp en mur av känslor för att skydda dem själva, hjärnan gör det utan att vi ber den om det.

..och det är det jag menar, man borde veta bättre och tänka ett steg längre.

Man borde kanske fundera lite extra över sina värderingar i allmänhet när man önskar livet ur folk över huvudtaget.

Stoltz
2007-02-14, 16:47
..och det är det jag menar, man borde veta bättre och tänka ett steg längre.

Man borde kanske fundera lite extra över sina värderingar i allmänhet när man önskar livet ur folk över huvudtaget.

Jag säger inte att det är rätt att önska livet ur en människa, det är det inte, men:

"Fundera lite extra"? Har du överhuvudtaget någon aning om vilken sorts psykiska men ätstörningar kan ge? Det sker verkligen inte alla, men att ignorera majoritetseffekten av ätstörningar är förvånansvärt ignorant.

nutz
2007-02-14, 17:22
Har du överhuvudtaget någon aning om vilken sorts psykiska men ätstörningar kan ge?

Ja.

Det sker verkligen inte alla, men att ignorera majoritetseffekten av ätstörningar är förvånansvärt ignorant.

Jag tycker ändå att man borde kunna se och tänka klart, ur ett större perspektiv, när man är frisk. Våra åsikter går isär här verkar det..

Jag säger inte att det är rätt att önska livet ur en människa

Jo, du försvarar det. Bara man är tillräckligt ledsen själv så får man ju göra det.

FreCKo
2007-02-14, 19:56

Är inte Japaner SJUKT rasistiska? En kompis flickvän som är halvjapanska flyttade från Japan till sverige för att lärare, elever och elevernas föräldrar var taskiga mot henne, lärarna slog henne typ...

Bronkitkorv
2007-02-14, 20:20
vad liten k*k du har *cry*

tjackballe såklart.. *slap* skärp dej för fan..

backflash
2007-02-14, 20:24
PANG

Eller sa och sa ...

LarsK
2007-02-15, 06:18
Jo, japaner tycker inte om utlänningar. Även halv-japaner blir mobbade och utstötta.

Kwon
2007-02-15, 10:27
LarsK, ser din unge heljapansk ut eller kan man se att han/hon har europeiska drag åsse?

Sickna jäkla lärare det finns i Nippon

TheSQUAT
2007-02-15, 11:15
Taskigaste vet jag inte...men...
Länge sen detta hände ska sägas. Förhållandet var rätt nytt med dåvarande tjejen och vi stötte ihop med en polare till henne. När hon skulle presentera mig slet hon av mig glasögonen och sa

"..-om han tar bort glasögonen och klipper av håret så ser han rätt OK ut"

..var skitkul

Kwon
2007-02-15, 11:25
Sjuk tjej SQUAT! Så hon skämdes för dig inför sina kompisar?

Vicken jäkla stil och klass

nutz
2007-02-15, 16:22
..var skitkul

HAHAHA, ja! Fy fan vad elakt sagt, HAHAHAH! :D
Låter som nånting Dr. Cox från Scrubs skulle slänga ur sig..

Morrris
2011-01-19, 19:06
Taskigaste vet jag inte...men...
Länge sen detta hände ska sägas. Förhållandet var rätt nytt med dåvarande tjejen och vi stötte ihop med en polare till henne. När hon skulle presentera mig slet hon av mig glasögonen och sa

"..-om han tar bort glasögonen och klipper av håret så ser han rätt OK ut"

..var skitkul

Haha, jävlar så brutalt!

Bra tråd för övrigt.

Ristretto
2011-01-19, 19:13
"Du ser ut som Djävulen!"

Citat från en polares lillasyster, ungefär 7 år gammal. Fast jag tycker egentligen det var sjukt roligt.

På riktigt var det väl nån gång i skolan när man blev kallad tjockis, så jämfört med andra har man haft det bra!:)

Kwon
2011-01-19, 19:14
Tung tråd detta!

Onigiri
2011-01-19, 19:18
Diverse mobbning pga att man var fet som gått lite långt ibland när man var yngre mellan 10-17. Förträngt det mesta nu idag. Kanske lite tack vare det som gjorde att man valde träning och total förändring.

Sjuk tråd förövrigt. Att det finns så jävla vidriga människor bland oss alltså. Skamligt.

Carolinew
2011-01-19, 19:19
Man fick väl höra ett och annat som yngre, barn är så brutalt ärliga. Jag vet att jag fick en del hånande kommentarer om att jag använde så mycket kroppsspråk när jag pratade (8 år gammal, precis flyttat från gbg till skåne, ny skola, nya skolkamrater etc) som de andra barnen tyckte såg roligt ut. Det gjorde ont att höra så jag tränade bort det. Lite knäppt, för sen måste man ändå lära sig det igen som vuxen när man skall hålla föredrag etc :P

rooz
2011-01-19, 19:26
Har förträngt det mesta, vilket är tur. Men en jag kommer ihåg från 9'onde klass är

"Tror du det själv eller? Hur jävla korkad kan man bli" sade tjejen och skrattade när jag frågade om hon ville gå på bio med mig

nim
2011-01-19, 19:32
"Fan vad du är ful!" fick jag höra från en av de "tuffare" killarna när jag gick på högstadiet. Hade inte jätte bra självförtroende på den tiden(15år sedan) så det tog hårt. Skulle vilja träffa honom idag och se vem som fick den snyggaste tjejen :cool:

thethoos
2011-01-19, 19:37
En tjej på gapskrattade och gick iväg när jag frågade om hon vill ta en fika.

thethoos
2011-01-19, 19:38
"synd att du är så jävla konstig, du ser helt okej ut"

Rikard Jansson
2011-01-19, 19:43
Hmm, har vart olika beroende på vilken känsla man är ute efter

"Du är bara bra i bänk för du är kort" frustrerande

"Den och den håller på att bli större än dig" otroligt frustrerande, för det första: NEJ. För det andra: Jag tränar för fasiken inte för volym!

"Vi borde bara vara vänner" inte elakt, men de mest hjärtskärande orden jag någonsin hört

thethoos
2011-01-19, 19:49
Inte elakt direkt men morsan sa i julas "tränar du inte mage alls?".

perak
2011-01-19, 19:55
Vem brukar säga det? din mamma eller? Fick jag som reakton från min bästa polares farsa när jag råkade nämna att folk brukar säga att jag ser bra ut. var väl cirka 15 år och såg upp väldigt mycket till honom då mina föräldrar skilt sig och min pappa i princip hade ersatts av honom som förebild. Tänker på det fortfarande ibland nu mer än tio år efteråt och i vissa stunder ser jag det som ett awakening och på så vis var det kanske bra men det var ändå hårt att höra det ..

r3mpuh
2011-01-19, 20:01
Har förträngt det mesta, vilket är tur. Men en jag kommer ihåg från 9'onde klass är

"Tror du det själv eller? Hur jävla korkad kan man bli" sade tjejen och skrattade när jag frågade om hon ville gå på bio med mig:(

Stoltz
2011-01-19, 20:05
"Jag kan inte tänka mig eller förstå att någon skulle vilja vara ihop med dig"
Den sved för mitt 14-åriga jag.

Olegh
2011-01-19, 20:09
Det har jag förträngt. Jämna plågor.

Becky
2011-01-19, 20:53
När min mamma sa nåt i stil med att jag borde titta mer på min brorsa och hans kropp och inte vräka i mig så mycket godis eftersom det gjorde mig tjock. 11 år gammal satte det ribban för framtida 15 år av kroppsfixering. Way to go, mother! Nu var det ju såklart inte bara det som var boven, och till hennes försvar sa hon aldrig något liknande igen, men det är ganska obehagligt hur ont vissa kommentarer gör i den ålder. :cryout:

EkarN
2011-01-19, 20:54
Elakaste någon gjort/sagt lär ha vart när jag låg sjuk i cancer när jag var 8 år. Skulle få någon slags spruta som skulle injiceras långsamt, annars skulle man börja spy osv. Sköterskan(en osympatisk äldre kvinna) bara sköt in innehållet på 1 sekund, och när jag började spy sa han typ"jahaja ojdå" med tillgjort medlidande. Farsan, som trodde att allt var som det skulle hjälpte mig bara när jag kräktes.

Senare när jag skulle få en likadan spruta fick jag den av en annan sköterska, som gjorde det hela rätt. Farsan höll på att gå upp i limningen. Han skällde ut den första sköterskan efter noter och meddelade övrig personal att hon aldrig skulle få komma nära mig igen.

Annat elakt var väl när morsan och hennes kille satt och öste skit över farsan medans jag hörde på. Det hade pågått ett par år. När jag försökte argumentera emot vände de sig mot mig också och liksom anklagade mig för saker de påstod att farsan sagt och gjort. Drog därifrån då. Är där kanske 1 timme i månaden nuförtiden, hälsar på lillebror.

wo0ord
2011-01-19, 21:02
Herrejävlar vad smal du är!

agazza
2011-01-19, 21:09
Kommer inte på något elakt någon sagt till mig någon gång alls faktiskt, ifall man inte räknar på internet då. Men där betyder det ju inget.

Eller så lyssnar jag väldigt lite på andra

young_george
2011-01-19, 21:25
Ganska mycket, men har också delat ut en del saker som man inte är nöjd med så att säga.

Forqie
2011-01-19, 21:30
Elakaste någon gjort/sagt lär ha vart när jag låg sjuk i cancer när jag var 8 år. Skulle få någon slags spruta som skulle injiceras långsamt, annars skulle man börja spy osv. Sköterskan(en osympatisk äldre kvinna) bara sköt in innehållet på 1 sekund, och när jag började spy sa han typ"jahaja ojdå" med tillgjort medlidande. Farsan, som trodde att allt var som det skulle hjälpte mig bara när jag kräktes.

Senare när jag skulle få en likadan spruta fick jag den av en annan sköterska, som gjorde det hela rätt. Farsan höll på att gå upp i limningen. Han skällde ut den första sköterskan efter noter och meddelade övrig personal att hon aldrig skulle få komma nära mig igen.

Annat elakt var väl när morsan och hennes kille satt och öste skit över farsan medans jag hörde på. Det hade pågått ett par år. När jag försökte argumentera emot vände de sig mot mig också och liksom anklagade mig för saker de påstod att farsan sagt och gjort. Drog därifrån då. Är där kanske 1 timme i månaden nuförtiden, hälsar på lillebror.

Satan vilka jävla idioter det finns i vården alltså...

för övrigt, skulle inte kunna tänka mig hur förargande det måste vara att höra ena föräldern ge skit till den andre...

Lellan
2011-01-19, 21:33
Hemsk tråd! *cry*

Tänker inte skriva mina saker här, men OJ vad man kommer ihåg allt, tonfall osv, ja alltet, fast man inte vill. Värsta tillfällena har nog varit när jag varit lycklig av ngn konstig anledning, el iaf oförberedd. El av ngn man ser upp till el älskar.

Men herregud, orka gå omkring beredd på att ta skit. Så.. är rätt glad att jag varit oförberedd på skit. Efteråt så förstår jag ju att det varit ngn bitter jävel som sett att jag varit lycklig och inte stått ut med det. Tänk va provocerande, lycka.. :rolleyes:

ryss
2011-01-19, 21:40
Min mamma sa till mig för några veckor sedan. "jag förstår inte, du var ju sjukt jävla krallig och nu är du en liten räka, hur kan alla muskler bara försvinna sådär"

Det gjorde ont i mitt hjärta!

Kwon
2011-01-19, 21:41
Ord biter inte på mig och har aldrig gjort det, och det var aldrig så att jag haft någon jobbig uppväxt liknande den några här i tråden haft, då jag var enormt stark psykiskt som ung (inga problem alls under barndom/tonåren/gymnasiet med dessa problem) och om det var någon som sa något (förolämpning tex) så konfronterade jag personen. Inga problem alls.
Jag hade svårt att bli sårad på det viset under den perioden.

Men det som har gjort mest ont genom åren är nog när någon man älskar/tycker om/har känslor för plötsligt blir likgiltig.

Att inte säga/visa något kan nog smärta mer i vissa fall än taskiga ord.

Det är det som kan göra enormt ont i mitt hjärta. Så är det för mig iaf.

Livet har nog varit mer taskigt för mig på äldre dar än när jag var ung, då jag tog allt med en klackspark och kände mig unstoppable. :D

Nuförtiden däremot är det lätt att såra en då man är lite damaged goods.

Angel
2011-01-19, 21:45
Är det värsta man råkat ut för att bli kallad räka så känns det som man kommit lindrigt undan.

De värsta sakerna någon sagt till mig är något som min pappa har sagt när va va yngre.

Morrris
2011-01-19, 21:51
Kanske ska bidra till tråden själv och inte bara bumpa. Jag har nog kommit lindrigt undan, all barndomsskit har jag iaf lagt bakom mig. Eftersom det inte var så svårt lär det inte ha varit så farligt.

Annars är det ganska tunt. De kommentarer som gjort mig mest ledsen har handlat om att jag på något sätt gjort någon annan människa ledsen. Blivit kallad känslokall osv...

bulldozer
2011-01-20, 08:36
Min bror sa att jag såg ut som en späckhuggare i min SL-trikåå.. Fast späckhuggare
är ju ganska söta så jag tog inte så illa upp :D

Fick höra större delen av min uppväxt att jag var ful, fet, äcklig osv av min styvfar.
Som barn trodde man ju verkligen att det var så också eftersom det var ju en
vuxen som sa det. *slap*

Jay-Z
2011-01-20, 08:50
Min bror sa att jag såg ut som en späckhuggare i min SL-trikåå.. Fast späckhuggare
är ju ganska söta så jag tog inte så illa upp :D

Fick höra större delen av min uppväxt att jag var ful, fet, äcklig osv av min styvfar.
Som barn trodde man ju verkligen att det var så också eftersom det var ju en
vuxen som sa det. *slap*

Fyfan vad jag hade hatat min mamma om hon hade tillåtit en sådan sak.

filmjölk
2011-01-22, 15:08
har du stoppat in den än?
-ja
Hela?
-ja
det känns inte som en hel.

haha, det sved.

sunkan
2011-01-22, 15:11
-ja
Hela?
-ja

haha, det sved.

Kan ju vara så också att man har möblemang för ett fyra men flyttar in i ett slott;)

Morrris
2011-01-22, 15:13
-ja
Hela?
-ja

haha, det sved.

Då man föreslår man hålbyte.

Yes
2011-01-22, 15:22
-ja
Hela?
-ja

haha, det sved.
"Jag är ninja och kan smyga mig in överallt obemärkt" :naughty:

Nuthead
2011-01-22, 15:53
Intressant att många, speciellt i den inledande delen av tråden verkar få någon typ av tillfredsställelse av olika former av hämnd. Ni har ältat på saker flera år för att sedan få ut er hämnd och då känns det jättebra?

Personligen försöker jag ha ett annat förhållningssätt. Istället för att bli arg och vilja hämnas försöker jag se det personen sagt eller gjort som deras problem. Det är de som gjort ett misstag eller agerat otrevligt och eventuellt får deras samvete även sin dos i efterhand. Min strategi är att bearbeta och konstatera att det är deras problem, (inte mitt!) och sedan glömma.

Dock är det en annan fråga om "kritiken" eller "elakheten" egentligen var i välmening eller berättigad. Problemet var bara att man själv varit känslig eller uppfattade saken fel. Om möjligt även prata med personen och säga vad man tycker eller känner i efterhand.

mattilainen
2011-01-22, 16:09
Kom till bjj träningen efter julen och direkt säger en kille

"Fan, har du lagt på dig lite eller?"

Då började deffen som jag är inne i vecka tre på ;)

Kwon
2011-01-22, 16:19
Kom till bjj träningen efter julen och direkt säger en kille

"Fan, har du lagt på dig lite eller?"

Då började deffen som jag är inne i vecka tre på ;)

Var det där det taskigaste någonsin? ;)

Big deal :D

mattilainen
2011-01-22, 16:43
Var det där det taskigaste någonsin? ;)

Big deal

haha jag kommer inte ihåg så många. Men en från 7an eller 8an kanske det var

Gick ur fritidsrummet på skolan och en av de "coola" killarna i 9an gick in i mig och efteråt kastade han en snöboll på mig och sa "Jävla tjockis" med utländsk brytning..

Det var jobbigt att höra och inte våga göra något åt. Speciellt när en massa kompisar/klasskamrater stod och hörde allt..

Nu kom jag på en till :D

kanske var i 4:an efter vi hade haft gymnastik och vi duschade. Jag var en sån som inte var alltför aktiv på lektionen utan jag stod mest och tittade på och därför tog jag inte med mig extra t-shirt för att byta om till och då kom ju en kille på att jag inte bytte om efter gympan.. DAMN det var inte roligt att höra någon/några veckor framöver att man är den som inte byter om..

Fast jag har alltid haft tur att ha ett bra kompisgäng och bra klasser. Jag har ofta fått det dåliga till det bra.

T,ex jag har exem men det var mycket värre förr och mina händer var alltid torra och så. När man gick till matsalen i typ 1:an så skulle vi hålla handen och det ville ju ingen med mig :( Det var väldigt jobbigt och man skämdes väldigt mycket.

Det som jag gjorde till det positiva var att jag var väldigt stark som liten och sa att "Det torra gör mig starkare" och det fick folk att istället för att mobba mig för det tycka det var coolt att jag hade något som gjorde mig starkare :D Då blev jag poppis istället ;)

johanhej
2011-01-22, 16:43
Fick höra väldigt mycket att man var tjock och sånt när man var yngre, var dock bara aningen mullig, och sprang ändå skiten ur de flesta fotbollstöntarna.

Nu, 6 år senare så är det jag som har rutorna (eller åtminstone antydan i dagsläget :D) och de som har ölkaggen. Känns ganska bra iaf.

De ord som sårat mig mest är egentligen inte de elaka. Öppnade upp mig till en tjej en gång som jag hade träffat ganska länge, och blev neggad. Tog något djävulskt hårt på mig och har dragit mig från alla liknande situationer sedan dess.

Yes
2011-01-22, 17:01
Jag: "Fan mannen, du är verkligen lika han i Iron Man..."
"Kompis": "Öööh, vem i Iron Man?"
Jag: "Han... eh... Robert Downey Jr.!"
"Kompis": "Haha, säkert..."
Jag: "Jo, det är sant!"
"Kompis": "Du vet att han röstats fram till typ världens sexigaste man?"
Jag: "Hey, du är het - no homo!"
"Kompis: "Haha, vet du vem du är lik då?"
Jag: "Brad Pitt? Johnny Depp? En kombination av båda?"
"Kompis": "Ron Perlman..."

Kwon
2011-01-22, 17:06
Ron Perlman är ju en sann karaktär och mkt bitigare än Downey JR, grym komplimang där Yes!

Yes
2011-01-22, 17:12
Ron Perlman är ju en sann karaktär och mkt bitigare än Downey JR, grym komplimang där Yes!
Jag vet inte om det hjälper...
http://m.virtualstar.com/Celebrities/A/Ron_Perlman.jpg
http://www.comicbookmovie.com/images/users/uploads/9186/sci_perlman_vincentRose.jpg
http://www.jdmfilmreviews.com/images/name-of-the-rose-ron-pearlman1.jpg

Det värsta är att Ron Perlman(när han har hår) är sjukt lik min farsa, så även om jag inte skulle vara där än vet jag vad som väntar i framtiden. :D

Kwon
2011-01-22, 17:15
Yes

Ron Perlman is a real man, Downey JR is a twink :D

Klart du skall ta det som en komplimang!

Hade Downey JR kunnat spela Nicholas Coppolas Crusader-Sidekick i "Season of the Witch" tex? Icke!

Tricce
2011-01-22, 17:19
Perlman är king!

http://www.odt.co.nz/files/story/2008/07/ron_perlman_plays_the_title_demon_in_hellboy_ii_th _488d66f799.jpg

Åsberg
2011-01-22, 17:26
Jag: "Fan mannen, du är verkligen lika han i Iron Man..."
"Kompis": "Öööh, vem i Iron Man?"
Jag: "Han... eh... Robert Downey Jr.!"
"Kompis": "Haha, säkert..."
Jag: "Jo, det är sant!"
"Kompis": "Du vet att han röstats fram till typ världens sexigaste man?"
Jag: "Hey, du är het - no homo!"
"Kompis: "Haha, vet du vem du är lik då?"
Jag: "Brad Pitt? Johnny Depp? En kombination av båda?"
"Kompis": "Ron Perlman..."

Förlåt men. :laugh:
Släng upp en bild så vi får jämföra.

Åsberg
2011-01-22, 17:33
För att bidra till tråden också, fick väll någon kommentar när man var yngre om vikten etc men det har jag "skakat" av mig nu när jag blivit äldre.

Hade turen att gå i en skola där mobbing och liknande var minimalt och alltid haft bra vänner omkring mig.

Yes
2011-01-22, 17:34
Yes

Ron Perlman is a real man, Downey JR is a twink :D

Klart du skall ta det som en komplimang!

Hade Downey JR kunnat spela Nicholas Coppolas Crusader-Sidekick i "Season of the Witch" tex? Icke!
Jag borde berättat det här tidigare för dig, Kwon. Plötsligt känner jag för att jobba fram mer av min Perlman-karisma. :D

:D
Vet inte hurpass rättvis bilden är, men iaf:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4634244&postcount=2561

Kwon
2011-01-22, 17:35

Yes till Vänster, Ron till höger
http://totallylookslike.wordpress.com/files/2008/12/ron-burgandy-totally-looks-like-ron-perlman.jpg

EDIT: Yes var före

Åsberg
2011-01-22, 17:37
Jag borde berättat det här tidigare för dig, Kwon. Plötsligt känner jag för att jobba fram mer av min Perlman-karisma. :D

Vet inte hurpass rättvis bilden är, men iaf:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4634244&postcount=2561

Det var ju inte så likt. :D
Hans ögon satt ju mycket tätare och större mun t.ex.

http://totallylookslike.wordpress.com/files/2008/12/ron-burgandy-totally-looks-like-ron-perlman.jpg

Vart hittar du allt? :D

Yes
2011-01-22, 17:41

Hahaha! :laugh:

Phew!

shadowfire
2011-01-22, 17:41
"Du är psyksjuk och ska spärras in på barnhem". Min mormor när jag var 6 år och försökte förklara att jag inte tyckte mamma var kul som alkoholist.

Annars har jag varit rätt så förskonad från elaka kommentarer i mina vuxna år. När jag tänker efter så tror jag de mer elaka kommentarerna har varit från kolomedlem här på forumet. Även om det bara är internet, så känns det inte roligt med så pass nedlåtande kommentarer ändå. Resulterar mest i att jag tappar suget att logga in hit bara.

Kwon
2011-01-22, 17:49

Tycker dom har liknande mun, Perlmans är inte såå mkt större
http://img826.imageshack.us/img826/4801/perlman.jpghttp://m.virtualstar.com/Celebrities/A/Ron_Perlman.jpg

Yes
2011-01-22, 17:52
Är det skägg det där runt munnen? :D

Stoltz
2011-01-22, 17:55
"Du är psyksjuk och ska spärras in på barnhem". Min mormor när jag var 6 år och försökte förklara att jag inte tyckte mamma var kul som alkoholist.

Yes
2011-01-22, 18:01
Fan vilken brutal kommentar där, från ens mormor dessutom. :(

Långsmal
2011-01-22, 18:38
Har en kompis som alltid konstaterar att jag har blivit fulare sedan sist vi sågs. Tar dock inte allt för illa vid mig eftersom att skönhet i viss mån är en smaksak och jag håller inte med honom. Dessutom är han fet och med fucked up liv för att han blev farsa tidigt, så kan kontra om jag vill :)

Det taskigaste jag själv har sagt var att jag i fyllan på en festival konstaterade in public att en tjej såg ut exakt som en rumpnisse. Hon gjorde verkligen det och jag såg att hon tog illa vid sig. Vettefan varför jag sa det, tänkte mig inte för helt enkelt. Mådde lite dåligt då jag såg att hon tog illa upp :P

G_lund
2011-01-22, 19:16
För att bidra till tråden också, fick väll någon kommentar när man var yngre om vikten etc men det har jag "skakat" av mig nu när jag blivit äldre.
Hade turen att gå i en skola där mobbing och liknande var minimalt och alltid haft bra vänner omkring mig.

Zumba?

Cilia
2011-01-22, 19:33
fyfan vad jag hade hatat min mamma om hon hade tillåtit en sådan sak.

+1

agazza
2011-01-23, 11:57
-ja
Hela?
-ja

haha, det sved.

Såhär ska den konversation se ut

-ja
Hela?
-jag gör helikoptern nu!

bulldozer
2011-01-23, 19:31
Fyfan vad jag hade hatat min mamma om hon hade tillåtit en sådan sak.

+1

Jo, det nog lätt att bli bitter men hon hade sina egna problem. Det är ingen
ursäkt, men för att gå vidare så kan man inte gå runt och lägga ner energi på
att hata folk inte ens sin f.d. styvfar.
Numera så har jag släppt det och fokuserar min energi på mer givande saker och
jag är glad att jag inte går runt och är bitter fortfarande över något jag inte
kan ändra på.
Man kan inte gräva ner sig i sin "orättvisa" barndom i all evighet (känner de som
dock gör det) för då gör man bara sig själv en otjänst.

Långsmal
2011-01-25, 16:42
-ja
Hela?
-ja

haha, det sved.

Fyfan vilket subba som säger någonting sånt :P

Mångra bra svar på tal i tråden dock. Min favorit var förslaget om att byta hål om det inte känns :)

Krampus
2011-01-25, 20:35
Jag vet inte om det hjälper...

Spelar du handboll?
http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2010/10/20/1.2181107TS1287558488821_slot100slotWide75ArticleF ull.jpg
http://d.imagehost.org/0018/Ron_Perlman.jpg

skaparn
2011-01-25, 22:06
Livet har nog varit mer taskigt för mig på äldre dar än när jag var ung, då jag tog allt med en klackspark och kände mig unstoppable. :D

Nuförtiden däremot är det lätt att såra en då man är lite damaged goods.

Intressant perspektiv. Jag måste fundera på om jag är känsligare nu än för 15 år sedan.

Kwon
2011-01-25, 22:12
Intressant perspektiv. Jag måste fundera på om jag är känsligare nu än för 15 år sedan.

Jämför hur svår man var att såra runt 20-30 och sen 35-40.

Fast jag har nog mest blivit bitter, Jag var aldrig bitter runt 20-30 :D

Yes
2011-01-25, 22:18
Spelar du handboll?

Ja, fast jag kallar det fickpingis.

http://i30.photobucket.com/albums/c309/MissusHow/Picture2-17.png

Loke
2011-01-25, 22:22
Jämför hur svår man var att såra runt 20-30 och sen 35-40.

Fast jag har nog mest blivit bitter, Jag var aldrig bitter runt 20-30 :D

Det där är nog väldigt individuellt. Själv är jag 25 nu och blir ganska lätt sårad, när jag var i grundskoleåldern gled alla kommentarer av som vatten på en gås.

hejhopp79
2011-01-25, 22:22
Allting som får mig att inte inse min potential och allting man faktiskt kan åstadkomma här i världen med självförtroende och vilja.

Kwon
2011-01-25, 22:24
Det där är nog väldigt individuellt. Själv är jag 25 nu och blir ganska lätt sårad, när jag var i grundskoleåldern gled alla kommentarer av som vatten på en gås.

Självklart så beror det ju helt på vad man varit med om/gått igenom etc :)

Vi får snacka om detta igen när du närmat dig 35-40 :)

Stoltz
2011-01-26, 00:03
Ja, fast jag kallar det fickpingis.

http://i30.photobucket.com/albums/c309/MissusHow/Picture2-17.png

:laugh::laugh::laugh::laugh:

stevebc
2011-01-26, 00:05
Spelar du handboll?
http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2010/10/20/1.2181107TS1287558488821_slot100slotWide75ArticleF ull.jpg
http://d.imagehost.org/0018/Ron_Perlman.jpgVad fan! Jag har dragit den här kopplingen för jag vet inte hur många under hela VM-slutspelet. Inte en jävel som har fattat.

- Sons of Anarchy-killen! Enemy At The Gates! Skönheten och Odjuret! Rosens namn! Han liknar ju den fula snubben!

- Eh, va? Vad är det för filmer?

http://www.liljas-library.com/img/other/ronperlman.gif

http://1.bp.blogspot.com/_XBfQiK9pT-I/TDbTCRKzrQI/AAAAAAAAAPo/NBsMx3BaQ-I/s1600/Arrhenius494_400213b+handboll,+%C3%A4r+Arrhenius+f ulare+%C3%A4n+Puyol.jpg

hejhopp79
2011-01-26, 00:16
I got it, stevebc ;)

Skönheten och odjuret är ju en riktig klassiker.

Stefan J
2011-01-26, 00:19
Haha, har två halvelaka saker, båda från mina lärare från grundskolan. Det ena är från ett kvartsamtal i femman med min far och lärare, då läraren uttrycker följande:

"Såsom Stefan beter sig kommer han få mycket svårt att bilda familj i framtiden"

Ord som sved länge!

Det andra är från 9:an, då jag efter att som vanligt pratat på lektionen får höra detta från klassföreståndare:

"Stefan, du är en sanitär olägenhet! Ut ur klassrummet!"

Det senare är lite småkul då jag just vid detta tillfälle inte hade nån aning om vad "sanitär olägenhet" betydde utan fattade att jag blivit förolämpad först när jag kommit hem och slagit upp orden :) Man kan lära sig på många vis!

von huff
2011-01-26, 08:36
Jag hatar att uppträda och blir nervös och en gång komenterade en tjej det med elak ton.Sen har väl nån kommenterat ens utseende nån gång men det gäller att svara med samma mått:)

Krampus
2011-01-26, 12:28
Vad fan! Jag har dragit den här kopplingen för jag vet inte hur många under hela VM-slutspelet. Inte en jävel som har fattat.

- Sons of Anarchy-killen! Enemy At The Gates! Skönheten och Odjuret! Rosens namn! Han liknar ju den fula snubben!

Det blir lite roligare att kolla då.
Själv brukar jag låtsas varje gång när jag ser en film Christopher Walken medverkar i att det i själva verket är Piranha.

Yes - har du postat någon bild av dig själv på kolo eller är du anonym?

Yes
2011-01-26, 12:29
Yes - har du postat någon bild av dig själv på kolo eller är du anonym?
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4820341&postcount=191

Krampus
2011-01-26, 12:38

Ah, jasså det var du. Helvete vilken hjärtekrossare! Som Bill Pearlman, fast syngg! (Läppstiftet exkluderat..).

Yes
2011-01-26, 12:43
Haha, tack - tror jag! :D

stevebc
2011-01-26, 12:53

:DDu hade väl en avatar på dig själv innan? Jag tycker inte alls du är lik Ron Perlman, och det ska du ta som en komplimang.

no homo (neanderthalensis)

Krampus
2011-01-26, 12:56
Haha, tack - tror jag! :D

Lätt! Mitt ex hade gillat dig. Renrakad, låg fettprocent m.m. Hon försökte med mig, men jag är mer begåvad med ett skogshuggar/trucker/butchflata appearance vilket har satt grus i maskineriet för mina modellplaner i 32år ungefär.
Försöker att sporta en snedbena för tillfället. Ser ut som en mix mellan 70tals Elvis och Hitler.

Yes
2011-01-26, 13:24
Du hade väl en avatar på dig själv innan? Jag tycker inte alls du är lik Ron Perlman, och det ska du ta som en komplimang.

no homo (neanderthalensis)
Jodå, den här gamla bilden:
http://i53.tinypic.com/2jg2mbl.jpg

Ser så lesen ut där, stackars mig... :( :D

Vet inte hur representativa bilderna är av verkligheten, men jag tänker iaf vara övertygad om att det är så. :)

Kollade för övrigt Ron Perlman videos på tuben. Fan, han må vara ful men snubben är ju störtskön!

Lätt! Mitt ex hade gillat dig. Renrakad, låg fettprocent m.m. Hon försökte med mig, men jag är mer begåvad med ett skogshuggar/trucker/butchflata appearance vilket har satt grus i maskineriet för mina modellplaner i 32år ungefär.
Skoggshuggar-looken kan dock aldrig vara fel. Pretty-boy-modeller har inget att komma med mot Krampus. Jag vet att jag har hela Kolo bakom mig när jag säger det.

Försöker att sporta en snedbena för tillfället. Ser ut som en mix mellan 70tals Elvis och Hitler.
Det här kräver bilder. :D

Har själv sportat snedbena men måste tyvärr säga att jag inte fick ligga då. Om det var snedbenans fel vet jag dock inte.

Nitrometan
2011-01-26, 13:25
Skoggshuggar-looken kan dock aldrig vara fel. Pretty-boy-modeller har inget att komma med mot Krampus. Jag vet att jag har hela Kolo bakom mig när jag säger det.
Japp. Jag har träffat krampus AFK och jag säger att han är prettier än modellerna.

Krampus
2011-01-26, 13:28
Det här kräver bilder. :D

Har själv sportat snedbena men måste tyvärr säga att jag inte fick ligga då. Om det var snedbenans fel vet jag dock inte.

Ska bara raka det lite mer på sidorna så kommer en bild.

Vunnis
2011-01-26, 13:31
Vet inte hur representativa bilderna är av verkligheten, men jag tänker iaf vara övertygad om att det är så. :)

Jag tänker bli ledsen, arg och förvirrad om du inte verkligen ser ut som en rysk hitman.
Säg att du ser ut som en rysk hitman!

Yes
2011-01-26, 13:49
Jag tänker bli ledsen, arg och förvirrad om du inte verkligen ser ut som en rysk hitman.
Säg att du ser ut som en rysk hitman!
Några i klassen när jag pluggade tyckte jag påminde om allas vår Nr. 47. True story.

C.E.J.
2011-01-26, 15:13
Det har jag förträngt. Jämna plågor.

+1. Kan inte minnas att någon sagt något som inte runnit av inom ett par dar eller så.

Osten80
2011-01-26, 15:33
Det har sagts en väldig massa saker genom åren som jag har tagit åt mig väldigt mycket av, men det som tog hårdast var nog när jag var i 15års-åldern och morsan sade till mig att, om hon hade vetat att det skulle bli så här, hade hon aldrig skaffat barn.
Nu var det jag som hade drivit henne till förtvivlan med mina idiotier och upptåg, och det var nog mer ett stundens ögonblick av makt och -hopplöshet, men den meningen satt kvar i mig väldigt länge.

Vunnis
2011-01-26, 15:39
Några i klassen när jag pluggade tyckte jag påminde om allas vår Nr. 47. True story.

:)!

Kwon
2011-01-26, 18:34

:d

:d

G_lund
2011-01-26, 19:17
En tjej dissade mig när jag ville bli ihop med henne..
Några månader senare träffades vi o babblade om lite allt möjligt o hon frågade om jag hittat mig nån flickvän.
Frågade efteråt om hon hade pojkvän, hon sa nej och tillade:
"Vilket är lite konstigt, jag är ju inte kräsen direkt, haha.."

Menat som ett skämt men fel person att säga det till då jag fortfarande var upp över öronen kär i henne :(

Yes
2011-01-26, 19:38
En tjej dissade mig när jag ville bli ihop med henne..
Några månader senare träffades vi o babblade om lite allt möjligt o hon frågade om jag hittat mig nån flickvän.
Frågade efteråt om hon hade pojkvän, hon sa nej och tillade:
"Vilket är lite konstigt, jag är ju inte kräsen direkt, haha.."

Menat som ett skämt men fel person att säga det till då jag fortfarande var upp över öronen kär i henne :(
Det kan bara tolkas som att hon dissade dig för hon tyckte du verkade för bra.

NewGripper
2011-01-26, 19:43
Morsan har sagt många trevliga saker sen man var riktigt liten men ett par som satt sig i minnet är; "Försvinn, du är inte mitt barn!"
"Jag önskar att jag aldrig hade fött dig! Du är helt värdelös!"
:) Värmer ett barns själ. :)

stolpskott
2011-01-26, 21:11
"Du ser ut som råttkillen i Harry Potter..." sa en polares syrra en gång :D
Hon la till ett "fast mycket sötare" efteråt men ändå. Jag ser fan inte likheten...

Jag har ändå haft det rätt bra, har blivit kallad svar under hela grundskolan och det är väl det ända jag tagit åt mig av, men alla "ledsna" känslor försvann när jag började gymma i gymnasiet och det visade sig att jag var medelstark i de flesta övningar utan någon som helst tidigare träning.

Något jag sagt till en tjej, över MSN:
"Hahaha, fyfan, varför skulle jag vilja ha dig?! xD"

Kan inte försvara det jag gjorde, tjejen som innan dess varit väldigt naturlig och vacker men inte så populär blev sjukt utseendefixerad och är det än idag, 4 år senare.
Jag ångrar mig så hemskt mycket, förstörde en fantastisk, smart, underbar person som idag är den värsta bimbon jag känner. Har ibland svårt att sova pga detta.

Crocker
2011-01-26, 22:07
När min far har berättat att jag varit tjock, sett ut som en degklump. Tar riktigt hårt.
Något av kompisar, os.v har jag nog faktiskt aldrig hört.

benacii
2011-01-26, 22:14
Hon la till ett "fast mycket sötare" efteråt men ändå. Jag ser fan inte likheten...

Jag har ändå haft det rätt bra, har blivit kallad svar under hela grundskolan och det är väl det ända jag tagit åt mig av, men alla "ledsna" känslor försvann när jag började gymma i gymnasiet och det visade sig att jag var medelstark i de flesta övningar utan någon som helst tidigare träning.

Kan inte försvara det jag gjorde, tjejen som innan dess varit väldigt naturlig och vacker men inte så populär blev sjukt utseendefixerad och är det än idag, 4 år senare.
Jag ångrar mig så hemskt mycket, förstörde en fantastisk, smart, underbar person som idag är den värsta bimbon jag känner. Har ibland svårt att sova pga detta.

knas.

Andy.da.wohoo
2011-01-26, 22:49

Har du bett om ursäkt för detta?

Stefan J
2011-01-27, 00:51

Nu vill jag inte förstöra några illusioner, men jag tror inte att du egenhändigt med denna kommentar raserade en personlighet. Hon hade förmodligen blivit precis som hon är idag annars också.

Mantus
2011-01-27, 01:02
Nu vill jag inte förstöra några illusioner, men jag tror inte att du egenhändigt med denna kommentar raserade en personlighet. Hon hade förmodligen blivit precis som hon är idag annars också.

Ibland räcker det med en kommentar för att få en människa att slå in på en helt ny riktning, såväl en negativ som en positiv sådan: Ju viktigare personen som kommenterar är för mottagaren av kommentaren desto större chans/risk att den får en stor betydelse. En enskild händelse kan utlösa ett händelseförlopp som gör att en person blir mer och mer fast i en tankebana.
Enstaka kommentarer har fått mig att göra många förändringar i mitt liv, såväl stora som små.

n1tro
2011-01-27, 01:09
picz or it didnt happen

stolpskott
2011-01-27, 08:17
Har du bett om ursäkt för detta?

Ja. Speciellt eftersom jag gillade tjejen redan då, bara det att en polare satt bakom mig och hon var som sagt inte så populär, då kunde jag inte säga att jag gillade henne, inte inför polaren. Man var så sjukt puckad.

Hon blev inte megafixerad vid utseendet på en gång, men det känns som att jag fick in henne på den tankebanan. Har flera orsaker till att tro det men tar inte upp dessa för hennes skull.
Sen tror jag inte att inget någon sagt någonsin ens rört henne i ryggen, medans jag totalkrossade henne. Jag tror snarare att jag var droppen som fick glaset att rinna över. Se även Mantus inlägg.

Avslutningsvis vill jag säga att detta är den enda grej jag gjort i mitt liv, som faktiskt får mig att hata mig själv en gnutta. Så ni behöver inte berätta om vilket svin jag var. Det vet jag redan.