Visa fullständig version : Ändrat kosten kraftigt
Fatality
2007-02-10, 12:01
Om man har ändrat kosten riktigt mkt och äter mycket nyttigare och inte "deffar" utan bara äter husmanskost och styrketränar bra, har mycket fett som man vill bli av med, ca 30kg, är detta omöjligt i långa loppet utan nån intensiv deff? känner inte att jag har motivatinonen att lägga ner styrketräningen och börja med mer cardio för att få bort fettet, känns som jag slösar tid på styrkeutvecklingen då hehe (ja jag vet jag är besatt), jag väger 120kg, och vill kanske väga 90-95kg med inte överdrivet mycket BF och bygga jävligt STARKA och uthålliga muskler. (Vägde 145 innan jag "tog tag i det"
Slängt om kosten rejält, 3st whey-80 om dagen.
Frukost: havregrynsgröt, 2 kokta ägg + whey-80 + glas minimjölk
Mellanmål: Whey-80 + Banan + något grovt nyttigt bröd
Middag: Fullkornsris + kycklingfiléer + grönsaker o frukt
Efter träningen: Gainomax direkt efter, whey-80 45-1timme efter + en banan
Kvällsmat: 3-4glas minimjölk/lättmjölk + 2 grova bröd med rökt skinka
Funkar denna kosten och köra hård styrketräning på eller borde jag lägga till något? Mina mål ser ni ovan! Tack
ps: har kört så här i en månad och har lyckats stanna i vikt iallafall ökat i styrka kanske 5kg på varje övning, bra eller anus?
Testa och se, går du inte ner i vikt så skär ner på maten (kalori-intaget) eller rör på dig mer, eller en kombination av båda.
Fatality
2007-02-10, 12:13
Testa och se, går du inte ner i vikt så skär ner på maten (kalori-intaget) eller rör på dig mer, eller en kombination av båda.
Tack, just nu ligger min morgonvikt mellan 120-122kg, skall väga mig varje måndag nu igen, har slarvat med vågen o vägt mig var 3e dag eller något blir rätt ojämnt då hehe, men kombination funkar då alltså? för jag har sett folk som grinar för dom inte går ner i BF samtidigt som går upp i muskler, men eftersom jag har så mkt överskott av fett kanske det är lättare att köra denna varianten i början och sedan svårare och svårare, eller har jag fel?
äter du så där varje dag så bör du definitivt gå ner i vikt. förutsatt att ett glas mjölk inte är 5-6dl
Fatality
2007-02-10, 12:34
äter du så där varje dag så bör du definitivt gå ner i vikt. förutsatt att ett glas mjölk inte är 5-6dl
Nice, 0.7-1.5l per dag ungefär
Eddie Vedder
2007-02-10, 14:53
Om man har ändrat kosten riktigt mkt och äter mycket nyttigare och inte "deffar" utan bara äter husmanskost och styrketränar bra, har mycket fett som man vill bli av med, ca 30kg, är detta omöjligt i långa loppet utan nån intensiv deff? känner inte att jag har motivatinonen att lägga ner styrketräningen och börja med mer cardio för att få bort fettet, känns som jag slösar tid på styrkeutvecklingen då hehe (ja jag vet jag är besatt), jag väger 120kg, och vill kanske väga 90-95kg med inte överdrivet mycket BF och bygga jävligt STARKA och uthålliga muskler.
Du har helt klart sunda och rimliga mål, kosten ser bra ut och träningen oxå. Om du inte vill köra cardio men ändå vill köra mer energivörbrukande pass så lägg upp ett och annat högintensivt styrkepass med superset och koer vila, de brukar jag köra ibland å då känner jag mej lika slut som efter ett löppass. Ett bra sätt att även få lite "flås" å pulshöjning även om styrketräning aldrig kan mäta sej med konditionsträning i det avseendet.
Fatality
2007-02-10, 15:35
Du har helt klart sunda och rimliga mål, kosten ser bra ut och träningen oxå. Om du inte vill köra cardio men ändå vill köra mer energivörbrukande pass så lägg upp ett och annat högintensivt styrkepass med superset och koer vila, de brukar jag köra ibland å då känner jag mej lika slut som efter ett löppass. Ett bra sätt att även få lite "flås" å pulshöjning även om styrketräning aldrig kan mäta sej med konditionsträning i det avseendet.
köra tills failure på muskelgrupperna i slutet eller ? jag kör 2st muskelgrupper per dag, 4-5dar i veckan oftast 5dar (lägger in ett Squash pass 1 timme i veckan oxå)
Eddie Vedder
2007-02-10, 15:40
köra tills failure på muskelgrupperna i slutet eller ? jag kör 2st muskelgrupper per dag, 4-5dar i veckan oftast 5dar (lägger in ett Squash pass 1 timme i veckan oxå)
Hur pass nära fail du vill gå får du ju avgöra själv, totalt till fail innebär ju att du blir tvungen å vila mer å att inte ens va nära fail innebär ju att de inte blir nån vidare ansträngning så de gäller å hitta en balans däremellan. Ett reps ifrån fail kanske kan va bra å testa me till en början.
Men de här e bara ett tips utifrån va jag brukar gill att köra så ta det inte som nåt "expertråd" utan ta de för va de e, nåt som funkar till mej som du kan testa om du känner för de.
paddanboy
2007-02-10, 17:18
Skulle rekommendera, av egen erfarenhet att börja banta direkt.
Fatality
2007-02-10, 17:28
Skulle rekommendera, av egen erfarenhet att börja banta direkt.
Kan du förklara varför istället för att få det och låta som om man måste?*popcorn*
paddanboy
2007-02-10, 19:21
Kan du förklara varför istället för att få det och låta som om man måste?*popcorn*
Där för du lever i drömmen om att du har mer muskler "att försvara" än vad du egentligen har. Du skulle med all säkerhet kunna väga under 80kg med den muskelmassan du har nu, det kan bevisas med lite styrkestats. Nå?
CoolHandLuke
2007-02-10, 22:24
Var med på hur magen reagerar bara. Stora kostomläggningar kan få den att balla ur. Du vill ju inte bli så dålig att du inte orkar träna. Kanske kan vara bra att äta som du brukade göra lite då och då för att överbrygga.
Fatality
2007-02-11, 12:01
Där för du lever i drömmen om att du har mer muskler "att försvara" än vad du egentligen har. Du skulle med all säkerhet kunna väga under 80kg med den muskelmassan du har nu, det kan bevisas med lite styrkestats. Nå?
kanske är sant men var grovt mycket starkare när jag gick i boxningen, nu har jag tappat tvär mycket under 2 års tid, frågan är om muskelminnet sitter kvar, dock har jag tvär mkt fett jag vill bli av med, så jag kommer köra en "kombo" med att bygga muskler och bryta ner fett.. Då jag inte vet bästa sättet att göra detta på förutom att äta bra och träna bra så kommer jag nog inte nå mina mål på mindre än ett halvår
paddanboy
2007-02-11, 12:11
kanske är sant men var grovt mycket starkare när jag gick i boxningen, nu har jag tappat tvär mycket under 2 års tid, frågan är om muskelminnet sitter kvar, dock har jag tvär mkt fett jag vill bli av med, så jag kommer köra en "kombo" med att bygga muskler och bryta ner fett.. Då jag inte vet bästa sättet att göra detta på förutom att äta bra och träna bra så kommer jag nog inte nå mina mål på mindre än ett halvår
Halvår? nej det är inte realistiskt.
Som exempel, tar du runt 100 kg i bänk och du har tränat andra muskelgrupper lika seriöst så har du inte muskelmassa nog att behöva väga över 90 kg, snarare mycket lägre. Du väger 120 kg nu som jag förstått, enligt alla vetenskapliga källor som används här på kolozzeum så är det omöjligt att bygga muskler och gå ner fettvikt samtidigt.
Då du troligtvis är kraftigt överviktig på grund av fett så har du ju alltså över 30 kg kvar, det är en del. Jag skulle inte rekommendera dig att börja "deffa" i detta läget utan gå på VLCD diet. Du har tid att vinna på detta och du kommer bli svagare hur du än gör.
Du väger 120 kg nu som jag förstått, enligt alla vetenskapliga källor som används här på kolozzeum så är det omöjligt att bygga muskler och gå ner fettvikt samtidigt.
Nej, nej, nej, nej.. det går visst.
Men det är inget realistiskt mål:Virro
Fatality
2007-02-11, 12:47
Halvår? nej det är inte realistiskt.
Som exempel, tar du runt 100 kg i bänk och du har tränat andra muskelgrupper lika seriöst så har du inte muskelmassa nog att behöva väga över 90 kg, snarare mycket lägre. Du väger 120 kg nu som jag förstått, enligt alla vetenskapliga källor som används här på kolozzeum så är det omöjligt att bygga muskler och gå ner fettvikt samtidigt.
Då du troligtvis är kraftigt överviktig på grund av fett så har du ju alltså över 30 kg kvar, det är en del. Jag skulle inte rekommendera dig att börja "deffa" i detta läget utan gå på VLCD diet. Du har tid att vinna på detta och du kommer bli svagare hur du än gör.
Dock blir det lättare och bygga upp musklerna igen eftersom musklerna har ett minne, skall fixa en digitalkamera så skall du få se hur jag ser ut ungefär, peace
har redan kört en vlcd diet men tänker köra en igen :>
men jag tränar bra äter bra och sover bra, jag har gått ner 1kg nu på ca 1 veckas tid, och har ökat i volym? hur förklarar du detta? kan berätta för dig att jag åt förjävligt innan jag började ändra kosten, åt kanske 2ggr om dagen och 2 stora mål, sen blev det skräpmat senare på kvällen
paddanboy
2007-02-11, 17:14
Dock blir det lättare och bygga upp musklerna igen eftersom musklerna har ett minne, skall fixa en digitalkamera så skall du få se hur jag ser ut ungefär, peace
har redan kört en vlcd diet men tänker köra en igen :>
men jag tränar bra äter bra och sover bra, jag har gått ner 1kg nu på ca 1 veckas tid, och har ökat i volym? hur förklarar du detta? kan berätta för dig att jag åt förjävligt innan jag började ändra kosten, åt kanske 2ggr om dagen och 2 stora mål, sen blev det skräpmat senare på kvällen
Hur mäter man till sig en volymökning efter att ha tappat 1 kg? 1 kg på 120 kg är mindre än 1 % av kroppsvikten, du verkar mäta efter vad du vill ha fram.
Ja upp med bild, vore intressant.
Fatality
2007-02-11, 17:20
Hur mäter man till sig en volymökning efter att ha tappat 1 kg? 1 kg på 120 kg är mindre än 1 % av kroppsvikten, du verkar mäta efter vad du vill ha fram.
Ja upp med bild, vore intressant.
nämnde jag att man SER skillnad? ingen viktminskning dramatiskt asså. men iaf tillräckligt med bevis på att det går bra nu. för mig själv :)
paddanboy
2007-02-11, 17:25
nämnde jag att man SER skillnad? ingen viktminskning dramatiskt asså. men iaf tillräckligt med bevis på att det går bra nu. för mig själv :)
Så du genom synen både kan se en förlust av 1000 gram och samtidigt SE en volymökning? Du är otrolig.
Fatality
2007-02-11, 17:29
Så du genom synen både kan se en förlust av 1000 gram och samtidigt SE en volymökning? Du är otrolig.
nej men jag är starkare och jag har ju faktiskt gått ner 1kg, behöver jag er bevis? :P det jag menade. menar du att man kan gå ner 1kg i kroppsvikt och fortfarande öka i styrka men inte i volym? isf förstår jag dig
paddanboy
2007-02-11, 17:32
nej men jag är starkare och jag har ju faktiskt gått ner 1kg, behöver jag er bevis? :P det jag menade. menar du att man kan gå ner 1kg i kroppsvikt och fortfarande öka i styrka men inte i volym? isf förstår jag dig
Problemet är att det kilotet lika gärna skulle kunna bero på lägre vattennivå i kroppen eller mindre mat i magen. 1 kg är inget man diskuterar såvida man har runt 8-10 i BF%. Att du dribblar över 1 kg, fine... men det är lite tidigt för att dra några slutsatser.
Fatality
2007-02-11, 17:39
Problemet är att det kilotet lika gärna skulle kunna bero på lägre vattennivå i kroppen eller mindre mat i magen. 1 kg är inget man diskuterar såvida man har runt 8-10 i BF%. Att du dribblar över 1 kg, fine... men det är lite tidigt för att dra några slutsatser.
Förstår inte riktigt, ligger på underskott i KCAL och jag styrketränar och svettas, borde ju gå ner i vikt och öka i styrka då? eller ökar man inget om man inte äter 4000kcal om dagen? ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Fatality
2007-02-11, 18:20
Funkade perfekt och köra superset :)
Laggt upp schemat så här nu
Mellanmål: 2 grova bröd med kesella/keso/rökt skinka
Efter träningen: Gainomax direkt efter, whey-80
45min-1timme efter + en banan
Mellanmål 2: Whey-80 + 2 grova bröd ca 110kcal each
Dag 1
Rygg(4övningar) + Biceps (köra tills nära failure) + Cardio 30min
Dag 2
Bröst(köra tills nära failure) + Triceps + Cardio 30min
Dag 3
Axlar + Vader
Dag 4
Mage + Lår Framsida+Baksida
Dag 5
Squash 1 timme
Eddie Vedder
2007-02-11, 18:26
Funkade perfekt och köra superset :)
Laggt upp schemat så här nu
Mellanmål: 2 grova bröd med kesella/keso/rökt skinka
Efter träningen: Gainomax direkt efter, whey-80
45min-1timme efter + en banan
Mellanmål 2: Whey-80 + 2 grova bröd ca 110kcal each
Dag 1
Rygg(4övningar) + Biceps (köra tills nära failure) + Cardio 30min
Dag 2
Bröst(köra tills nära failure) + Triceps + Cardio 30min
Dag 3
Axlar + Vader
Dag 4
Mage + Lår Framsida+Baksida
Dag 5
Squash 1 timme
Tycker inte man kan klaga på nånting där inte, vilka dagar vilar du på? Asså mellan vilka pass? Jag personligen skulle köra cardion före men de e olika från person till person hur man tycker de där funkar, har hört många som kört både före å efter å trivts med sitt upplägg.
Fatality
2007-02-11, 18:28
Tycker inte man kan klaga på nånting där inte, vilka dagar vilar du på? Asså mellan vilka pass? Jag personligen skulle köra cardion före men de e olika från person till person hur man tycker de där funkar, har hört många som kört både före å efter å trivts med sitt upplägg.
vilar mellan dag 2 och 3 sen vilar jag på lördagen (mellan dag 4 och dag 5)
Eddie Vedder
2007-02-11, 18:29
vilar mellan dag 2 och 3 sen vilar jag på lördagen (mellan dag 4 och dag 5)
De e bra, va just axlar dagen efter bröst jag funderade över.
Fatality
2007-02-11, 18:44
De e bra, va just axlar dagen efter bröst jag funderade över.
Förstog det, ser det bra ut annars något jag borde ändra för att nå mina mål?
Eddie Vedder
2007-02-11, 18:49
Förstog det, ser det bra ut annars något jag borde ändra för att nå mina mål?
De kan jag inte svara på, de får du testa dej fram å se hur de utvecklar sej. Jag tycker iaf du verkar ha tänkt igenom upplägget så finns ingen anledning å ge massa småtips som varken kommer göra till lr från, bara för tipsandets skull.;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.