handdator

Visa fullständig version : BeatDrain/LipoDrain fråga!

Iambear
2007-02-10, 09:35
Hej alla!
Jag är lite förvirrad just nu, vet inte riktigt hur man ska dosera BetaDrainet..
På burken står det 2-3 kapslar mellan måltider, på www.eiselt.se står det 3-6 kapslar dagligen, lämpligen förmiddag och kväll, och sen när jag mailade och frågade Henrik så sa han:

"Angående doseringen på BetaDrain vet vi inte m det spelar någon större roll
exakt när man tar kapslarna. Det är just därför jag nu testar att ta enbart
före träningen. Det verkar funka bra men jag kan ännu inte säga om det är
bättre än att ta dem vid andra tillfällen. Tidigare när jag testat har jag
tagit 4 kapslar utspritt under dagen."

Jag undrar om det finns ngn där ute som prövat och fått bra resultat med detta, och hur doserade ni?

Tack på förhand!

Ola Wallengren
2007-02-10, 11:05
En gissning bara, men jag tror inte Betadrain är så effektivt att man kan utvärdera olika effekter av doseringsschema.

Dr Nick
2007-02-10, 11:24
Jag skulle tro att det är bättre att ta det vid iaf 2 tillfällen under dagen,förmiddag och kväll tex.
Det kommer iaf jag att köra på.
Sen tror jag också att 4 kapslar ed är absoluta minimum om man vill få en bra effekt.
Jag kommer att börja deffa i dagarna och då kommer jag att börja med 4 och arbeta mig upp mot 8 beroende på eventuella kramper osv.

Pepz
2007-02-10, 11:30
jag tog sex kapslar om dagen tre per dos.

funkade bra tror jag.

Dr Nick
2007-02-10, 11:36
jag tog sex kapslar om dagen tre per dos.

funkade bra tror jag.

Märkte du av någon bloat eller kramper vid tex cardio?

Pepz
2007-02-10, 11:42
Märkte du av någon bloat eller kramper vid tex cardio?

nix ingenting.

Dr Nick
2007-02-10, 11:45
nix ingenting.

Det låter bra!
Hur länge låg du på 6 ed?

Pepz
2007-02-10, 11:51
Det låter bra!
Hur länge låg du på 6 ed?

20dagar. två burkar.

Dr Nick
2007-02-10, 11:54
20dagar. två burkar.

Tack för infon!
Ledsen om jag stal tråden.

EiseltUK
2007-02-10, 13:20
Jag har tagit endast 2 kapslar före träning i en månad och har enligt impedancevågen hemma gått ned ca 4 kg fett. Ska testa 4 kapslar i 4 veckor och se hur det går. Samma diet och träning. Första månaden var nog ganske enkel för det var en del extra "julfett". :D

Johannes
2007-02-10, 13:26
Jag har tagit endast 2 kapslar före träning i en månad och har enligt impedancevågen hemma gått ned ca 4 kg fett. Ska testa 4 kapslar i 4 veckor och se hur det går. Samma diet och träning. Första månaden var nog ganske enkel för det var en del extra "julfett". :D

p.g.a kapslarna?

Dr Nick
2007-02-10, 13:29

Tycker att 2 kapslar är så extremt lite bara?
Om man ser på alla andra användare så är väl 6 kapslar mer vanligt?
Gör methyleringen av betadrain att upptaget förbättras så mycket att man kan gå så lågt i doseringen och ändå få bra effekt?

Tror ju knappast att det är dom 2 kapslarna som gjort att du gått ner 4kg fett på en månad??!
Du måste ju legat jäkligt lågt för att ha lyckats med det?
Eller varit väldigt överviktig?;)

EiseltUK
2007-02-10, 16:59
Tycker att 2 kapslar är så extremt lite bara?
Om man ser på alla andra användare så är väl 6 kapslar mer vanligt?
Gör methyleringen av betadrain att upptaget förbättras så mycket att man kan gå så lågt i doseringen och ändå få bra effekt?

Tror ju knappast att det är dom 2 kapslarna som gjort att du gått ner 4kg fett på en månad??!
Du måste ju legat jäkligt lågt för att ha lyckats med det?
Eller varit väldigt överviktig?;)

Jag hade gått upp ca 5 kg på typ 4 månader på en ad libitum-kost så jag tror att det var det som jag kunde bli av med ganska snabbt. Såna där impedancevågar är inte helt pålitliga heller. Brukar väga mig tre gånger och sen ta ett genomsnitt mest för att se vart trenden pekar. Ligger på ca 1500 kcal per dag så det är nog huvudanledningen till viktnedgången. Blir spännande att se vad kommande månad har att erbjuda om jag kör på 4 kapslar. I vilket fall så tycker jag att det funkar bra och oavsett vad det är som gör att jag tappar fett så är jag glad. :D

Sheogorath
2007-02-10, 17:05
Jag hade gått upp ca 5 kg på typ 4 månader på en ad libitum-kost så jag tror att det var det som jag kunde bli av med ganska snabbt. Såna där impedancevågar är inte helt pålitliga heller. Brukar väga mig tre gånger och sen ta ett genomsnitt mest för att se vart trenden pekar. Ligger på ca 1500 kcal per dag så det är nog huvudanledningen till viktnedgången. Blir spännande att se vad kommande månad har att erbjuda om jag kör på 4 kapslar. I vilket fall så tycker jag att det funkar bra och oavsett vad det är som gör att jag tappar fett så är jag glad. :D

Ja, kanske. *rolleyes*

Dr Nick
2007-02-10, 17:09

Har själv legat på 1000-1500 under två veckor och tappade mycket vikt och fett,det funkar väldigt bra och fettet bara flyter av en.
Inte så kul att ligga så lågt länge bara!
Skall bli kul om det blir någon skillnad med 4 kapslar ed i min nya deff.

Iambear
2007-02-10, 20:46
Inte blev man nå klokare efter att ha läst det här måste jag säga ^^
tre personer med tre olika doseringar.. fortfarande lite smått förvirrad faktiskt..
kommer nog pröva 4 kapslar innan träning, det låter bra..

Dr Nick
2007-02-10, 20:48
Inte blev man nå klokare efter att ha läst det här måste jag säga ^^
tre personer med tre olika doseringar.. fortfarande lite smått förvirrad faktiskt..
kommer nog pröva 4 kapslar innan träning, det låter bra..

Det skulle jag absolut inte göra.
Skall du ta 4 kapslar ed så skulle iaf jag delat upp det på två tillfällen.

Iambear
2007-02-10, 20:55
Det skulle jag absolut inte göra.
Skall du ta 4 kapslar ed så skulle iaf jag delat upp det på två tillfällen.

Henrik från Eiselt tänkte göra det, varför är det inte bra?

Om jag tar två innan träning och två efter, är det bra?

Dr Nick
2007-02-10, 20:59
Henrik från Eiselt tänkte göra det, varför är det inte bra?

Om jag tar två innan träning och två efter, är det bra?

Han skrev bara att han tar 2 innan träningen.

Jag har tagit endast 2 kapslar före träning i en månad

4 innan träningen tycker jag är en onödig risk för att få kramper i musklerna.
Ta 2 på förmidagen och 2 nångång på eftermiddagen.

När han skall börja ta 4 som han skrev så tror jag inte att han tar dom alla vid ett och samma tillfälle,inte för kramp risken men för att få lite jämnare fördelning.
Det har nog inte gjorts några studier på dosering med tetradekansyra men att ta allt på samma gång är nog bara korkat.

Iambear
2007-02-10, 21:07
Spelar det någon roll om man tar det före eller efter måltid?
Tänkte ta två på morgonen innan frukost och sen två till innan middag efter träning.

Dr Nick
2007-02-10, 21:09
Spelar det någon roll om man tar det före eller efter måltid?
Tänkte ta två på morgonen innan frukost och sen två till innan middag efter träning.

Har för mig att Eiselt sagt nånstans att man kan ta dom på tom mage,ta dom som du säger här men 10-15 min innan du äter.

Iambear
2007-02-10, 21:12
Har för mig att Eiselt sagt nånstans att man kan ta dom på tom mage,ta dom som du säger här men 10-15 min innan du äter.

Okej, ska pröva det nu, har nämligen 2 burkar!
Tack för hjälpen, jag hoppas allt går vägen nu!

Dr Nick
2007-02-10, 21:25
Okej, ska pröva det nu, har nämligen 2 burkar!
Tack för hjälpen, jag hoppas allt går vägen nu!

Lycka till!

Johannes
2007-02-10, 21:36
[QUOTE=Dr Nick;2087007]Har själv legat på 1000-1500 under två veckor och tappade mycket vikt och fett,det funkar väldigt bra och fettet bara flyter av en.

vilken produkt va det du använde då? betadrain?

EiseltUK
2007-02-10, 21:38
Tänkte faktiskt köra på 4 kaps innan träningen. 2 har funkat bra hittills. Förra åren när jag testade tog jag två fm och två em.

/ Henrik

Dr Nick
2007-02-10, 21:47
Tänkte faktiskt köra på 4 kaps innan träningen. 2 har funkat bra hittills. Förra åren när jag testade tog jag två fm och två em.

/ Henrik

Har du någon speciell anledning till det eller vill du bara prova?
Det har ju ingen stimulerande effekt eller så.
Hur är det med halverings tiden?

Antar att du inte tänker köra cardio?

Johannes
2007-02-10, 21:48

/ Henrik

är det snabba resultat man ser eller? och det är endast fett de tar och inte muskler väl?

finns den på shopen?

Dr Nick
2007-02-10, 21:50
[QUOTE=Dr Nick;2087007]Har själv legat på 1000-1500 under två veckor och tappade mycket vikt och fett,det funkar väldigt bra och fettet bara flyter av en.

vilken produkt va det du använde då? betadrain?

Nix,använde Esapro,Protec och carbo fx.

Johannes
2007-02-10, 22:36
Nån som kan rekomendera betadrain eller?

EiseltUK
2007-02-11, 14:03
Har du någon speciell anledning till det eller vill du bara prova?
Det har ju ingen stimulerande effekt eller så.
Hur är det med halverings tiden?

Antar att du inte tänker köra cardio?

Nja tänkte egentligen bara testa. Läste någon studie som visade att under träning aktiveras PPARa och att det var intramuskulärt fett som brändes. Man tror att det kan vara fettsyrorna i sig som stimulerar PPAR och om man då har BetaDrain i blodet redan från start så kanske kroppen inställd på att använda fett direkt.

Har bara tagit EsaPro innan träning, inga kolhydrater. Går i rask takt på löpbandet i 40 minuter och tränar med vikter ca 20 minuter dagligen (kort men intensivt). Anledningen till att jag skippat kolhydraterna är för att kortisol också stimulerar PPARa. En aning katabolt kanske men jag litar på EsaPro. :) Enligt impedancevågen har jag tappat mer fett än vikt vilket bör tyda på att jag inte tappat muskler men jag har slarvat med styrketräningen innan så därför har jag nog lättare att lägga på mig muskler igen. Det var ganska stor skillnad på vätskan, dag 1=53% (ovanligt lågt), dag30=57% (lite mer än jag normalt har). Men jag vet från tidigare att såna där vågar blir lite snurriga när man tränar. Har en tajt skjorta som mått. rätt kul. Innan jag började stramade den rejält (kände mig som en julkorv) men nu sitter den ganska bra.

Vi får se hur nästa månad blir. Jag tror det blir under mer riktiga förhållanden eftersom den första månaden så har jag kommit igång med styrketräningen igen vilket gör det lättare att lägga på sig muskler och jag har blivit av med flera kg fett som jag lagt på mig under kort tid. Jag fortsätter på samma sätt men med 4 kapslar innan träning.

Dr Nick
2007-02-11, 15:21
Nja tänkte egentligen bara testa. Läste någon studie som visade att under träning aktiveras PPARa och att det var intramuskulärt fett som brändes. Man tror att det kan vara fettsyrorna i sig som stimulerar PPAR och om man då har BetaDrain i blodet redan från start så kanske kroppen inställd på att använda fett direkt.

Har bara tagit EsaPro innan träning, inga kolhydrater. Går i rask takt på löpbandet i 40 minuter och tränar med vikter ca 20 minuter dagligen (kort men intensivt). Anledningen till att jag skippat kolhydraterna är för att kortisol också stimulerar PPARa. En aning katabolt kanske men jag litar på EsaPro. :) Enligt impedancevågen har jag tappat mer fett än vikt vilket bör tyda på att jag inte tappat muskler men jag har slarvat med styrketräningen innan så därför har jag nog lättare att lägga på mig muskler igen. Det var ganska stor skillnad på vätskan, dag 1=53% (ovanligt lågt), dag30=57% (lite mer än jag normalt har). Men jag vet från tidigare att såna där vågar blir lite snurriga när man tränar. Har en tajt skjorta som mått. rätt kul. Innan jag började stramade den rejält (kände mig som en julkorv) men nu sitter den ganska bra.

Vi får se hur nästa månad blir. Jag tror det blir under mer riktiga förhållanden eftersom den första månaden så har jag kommit igång med styrketräningen igen vilket gör det lättare att lägga på sig muskler och jag har blivit av med flera kg fett som jag lagt på mig under kort tid. Jag fortsätter på samma sätt men med 4 kapslar innan träning.

Jag använder själv impedance våg men jag tycker den funkar rätt ok.
Är väldigt noga med att göra det på tom mage och ca 45 minuter efter att jag har vaknat.
Blir rätt stabila mätningar ändå tycker jag.
Visste du något om halverings tiden?

Lycka till med fett minskningen.

EiseltUK
2007-02-11, 15:31
Jag använder själv impedance våg men jag tycker den funkar rätt ok.
Är väldigt noga med att göra det på tom mage och ca 45 minuter efter att jag har vaknat.
Blir rätt stabila mätningar ändå tycker jag.
Visste du något om halverings tiden?

Lycka till med fett minskningen.

Brukar också väga mig på morgonen.
Jo vågen är ganska stabil när man väger sig regelbundet och är bra för ens egen del men jag litar inte på att den är exakt.

Halveringstiden är ganska kort men det betyder ju inte att effekten bara ligger i kortsiktigt.

Lycka till?? Tror du jag håller på med fettförbrännings-bingo? :D

Johannes
2007-02-11, 15:35
finns den i shopen?

Dr Nick
2007-02-11, 15:38
Lycka till?? Tror du jag håller på med fettförbrännings-bingo?

*whistle* :thumbup:

EiseltUK
2007-02-11, 15:42
finns den i shopen?

Ja jag tror den finns hos Kolo.

Johannes
2007-02-12, 02:15
Nån som kan länka vart den finns i shopen?

Johannes
2007-02-12, 02:29
Ja jag tror den finns hos Kolo.

det står på eran hemsida att betadrain motverkar viktuppgång vid bulk.

så alltså så kan man bulka och bygga muskler utan att gå upp i fettvikt? eller vad menar ni med det?

Johannes
2007-02-12, 03:04
Har en till fråga.

Hur kan betadrain öka fettförbräningen? det går väl inte och frisätta mer än 70kcal per kilo kroppsfett väl?

Nilsjohan
2007-02-12, 03:31
det står på eran hemsida att betadrain motverkar viktuppgång vid bulk.

så alltså så kan man bulka och bygga muskler utan att gå upp i fettvikt? eller vad menar ni med det?
Det blir svårare att bulka om det samtidigt ökar mättnadskänslan. Visserligen så brukar jag kunna proppa i mig även om jag är mätt, men det blir lättare om man känner lite hunger ibland

Dr Nick
2007-02-12, 09:29
Det blir svårare att bulka om det samtidigt ökar mättnadskänslan. Visserligen så brukar jag kunna proppa i mig även om jag är mätt, men det blir lättare om man känner lite hunger ibland

Betadrain minskar inte mättnads känslan.
Det har inget med apptiten att göra.

Johannes
2007-02-12, 10:04

Hur kan den förbränna mer då? det går väl inte bränna mer än 70kcal per kilo kroppsfett?

HerrArne
2007-02-12, 10:08
Hur kan den förbränna mer då? det går väl inte bränna mer än 70kcal per kilo kroppsfett?

Betadrain bränner inte fett. Det gör (grovt förenklat) 'bara' fett lite mer prioriterat som bränsle så att man tappar mindre muskler vid viktnedgång. Den negativa energibalansen får man ordna på annat sätt.

Johannes
2007-02-12, 10:11
Är den effektiv om man ska deffa tror ni?

HerrArne
2007-02-12, 10:15
Är den effektiv om man ska deffa tror ni?

Jag är tämligen övertygad om det gör nytta för mig.
Underbart luddigt svar, eller hur? ;)

Johannes
2007-02-12, 10:56
Jag är tämligen övertygad om det gör nytta för mig.
Underbart luddigt svar, eller hur? ;)

När ska man ta det som bäst? på tom mage ?

EiseltUK
2007-02-12, 13:50
Har en till fråga.

Hur kan betadrain öka fettförbräningen? det går väl inte och frisätta mer än 70kcal per kilo kroppsfett väl?

Verkningsmekanismen går ut på att BetaDrain stimulerar en typ av receptor inne i cellerna som styr vissa gener som reglerar kroppens användning av fett genom olika enymer. Man kan säga att kroppen blir mer inställd på att bränna fett. När fettet bryts ned bildas energi och den måste du göra av med. Därför är det - som alltid - viktigt att du ligger på enerigunderkskott när du vill bränna fett och förhoppningsvis märker du att det går snabbare att bränna fett när du tar BetaDrain.

Vi har många som tycker att BetaDrain funkar bra och det är nog ganska ovanligt för ett tillskott som man egentligen inte känner av direkt (är inte uppgiggande eller så). Det är dock inget mirakelpiller vi talar om.

Vi jobbar på en förbättring nu med fucoxantin-estrar som kan öka termogenesen genom ökad expression av UCP1. Kan bli en riktigt grym produkt!

Johannes
2007-02-12, 14:10
När fettet bryts ner så bildas energi? då måste jag fråga är det extra energi man måste göra sig av med? eller är det bara och köra på som vanligt bara man är i energiunderskott?

Jay-Z
2007-02-12, 14:13
Vi jobbar på en förbättring nu med fucoxantin-estrar som kan öka termogenesen genom ökad expression av UCP1. Kan bli en riktigt grym produkt!

Man vill inte bli för varm dock...:D

Johannes
2007-02-12, 14:14
Kroppen ställer vill in sig på att bränna fett ändå ifall man är på ett energiskott?

EiseltUK
2007-02-12, 14:17
När fettet bryts ner så bildas energi? då måste jag fråga är det extra energi man måste göra sig av med? eller är det bara och köra på som vanligt bara man är i energiunderskott?

Förhoppningsvis är det extra fett du gör av med. En del av energi går åt till termogenes.

Bara köra på som vanligt.

Johannes
2007-02-12, 14:19
Förhoppningsvis är det extra fett du gör av med. En del av energi går åt till termogenes.

Bara köra på som vanligt.

Så jag behöver inte höja mitt energiunderskott alltså p.g.a betadrain?

EiseltUK
2007-02-12, 14:21
Kroppen ställer vill in sig på att bränna fett ändå ifall man är på ett energiskott?

Enbart energiunderskott behöver inte innebär maximering av fettförbränningen. Jag sklle tro att du får en tp av synergiverkan mellan BetaDrain och energiunderskottet som påverkar kroppens val av substrat samt eventuellt vart det tas ifrån.

Johannes
2007-02-12, 14:23
Enbart energiunderskott behöver inte innebär maximering av fettförbränningen. Jag sklle tro att du får en tp av synergiverkan mellan BetaDrain och energiunderskottet som påverkar kroppens val av substrat samt eventuellt vart det tas ifrån.

så betadrain gör så att de tar energin endast från fett ?

EiseltUK
2007-02-12, 14:23
Så jag behöver inte höja mitt energiunderskott alltså p.g.a betadrain?

Nej ju mer underskott du har desto mer går du ned i vikt.

EiseltUK
2007-02-12, 14:26
så betadrain gör så att de tar energin endast från fett ?

Nej det tror jag är mer eller mindre omöjligt men att man bränner mer fett verkar vara korrekt.

Finns studier på råttor där man aktiverat generna och då har blodsockret höjts. Teoretiskt kan det därför vara dåligt att ta BetaDrain om man inte ligger på energiunderskott men för för tränande är det nog inget problem.

Nilsjohan
2007-02-12, 15:34
Det står inte att det minskar mättnadskänslan, det står att det ökar mättnadskänslan.

Jag är inte super insatt, läste det bara lite snabbt här: http://www.eiselt.se/tools/BetaDrain.htm

EiseltUK
2007-02-12, 15:49
Det står inte att det minskar mättnadskänslan, det står att det ökar mättnadskänslan.

Jag är inte super insatt, läste det bara lite snabbt här: http://www.eiselt.se/tools/BetaDrain.htm

Miss. Det var LipoDrain som påverkade vanilloidreceptorerna. Vi har tagit bort den ingrediensen i BetaDrain.

Johannes
2007-02-12, 19:26
Går fettförbränningen snabbare ifall man använder betadrain tillsammans med koffeintabletter??

EiseltUK
2007-02-12, 19:47
Går fettförbränningen snabbare ifall man använder betadrain tillsammans med koffeintabletter??

Koffein kan hjälpa till att släppa ut fettsyror från fettcellerna. Fettsyrorna går u i blodet och det är iförsta hand fettsyror i blodet som förbränns när man tar BetaDrain (+eventuellt fett i muskulaturen och levern). Så det kan vara en bra kombination.

/ Henrik

Johannes
2007-02-12, 20:11
När är det mest effektivast och ta de? innan träning och efter?

EiseltUK
2007-02-12, 23:58
När är det mest effektivast och ta de? innan träning och efter?

Koffeinet kan du ta innan träningen, ca en timme är nog bra.

BetaDrain: Jag har testat både utspritt under dagen och före träning. Det sistnämnda har som nämnt i denna tråd funkar bra för mig hittills. Jag skulle nog rekommendera att du testar 3-4 kapslar innan varje träningspass. Dagar du inte tränar så kan du tar 2 morgon och 2 kväll.

Dr Nick
2007-02-13, 06:30
Jag skulle nog rekommendera att du testar 3-4 kapslar innan varje träningspass.

Rekommenderar du det även till folk som enbart kör styrke träning?
Kan förstå att du tar det innan cardio.

Tycker ändå då att kort halverings tid borde göra så att det är bättre att ta det utspritt över dagen men kanske innan förbrännings cardion då om man inte får kramper.

Cerberus
2007-02-13, 08:48
finns det några studier på betadrain eller de aktiva komponenterna i produkten?

EiseltUK
2007-02-13, 10:54

Tror inte det spelar så stor roll hur man tränar så länge men ligger på energiunderskott.

Jo kör man "förbränningspass" så känns det ju ganska naturligt att ta det innan.

Tycker ändå då att kort halverings tid borde göra så att det är bättre att ta det utspritt över dagen men kanske innan förbrännings cardion då om man inte får kramper.

Normalt skulle jag också tro att det är bäst att sprida ut.

EiseltUK
2007-02-13, 11:37
finns det några studier på betadrain eller de aktiva komponenterna i produkten?

Studierna är huvudsakligen på råttor men verkningsmekanismen är egentligen ingen nyhet.

Här är några studier:

http://content.febsjournal.org/cgi/content/abstract/227/3/715

http://www.jlr.org/cgi/content/full/43/5/742

http://www.jbc.org/cgi/content/full/278/33/30525

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=15733731&dopt=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=8652642&query_hl=2&itool=pubmed_docsum

Dr Nick
2007-02-13, 12:31

Tror inte det spelar så stor roll hur man tränar så länge men ligger på energiunderskott.

Jo kör man "förbränningspass" så känns det ju ganska naturligt att ta det innan.

Normalt skulle jag också tro att det är bäst att sprida ut.

Jag frågade lite dumt,jag menade om du rekommenderar att man skall ta det även innan styrke pass vid deff.

Dr Nick
2007-02-13, 12:47
Fick alla dina åsikter i din post om det.

Johannes
2007-02-14, 01:54
Kan man alltså öka på sitt kaloriunderskott? alltså ifall man redan är på ett underskott strax vid att det blir katabolsering av fettfri massa och gör det ännu lägre ? tas det från fettet då istället för musklerna?

EiseltUK
2007-02-14, 10:46
Kan man alltså öka på sitt kaloriunderskott? alltså ifall man redan är på ett underskott strax vid att det blir katabolsering av fettfri massa och gör det ännu lägre ? tas det från fettet då istället för musklerna?

Nja svårt att säga om det skulle ha en sån antikatabol effekt. Se i första hand till att äta ordetnligt med protein så minskar du risken att bränna muskler.

Johannes
2007-02-14, 13:56

När kommer den?

EiseltUK
2007-02-14, 15:20
Kan ta uppemot 6 månader.

EiseltUK
2007-02-16, 18:29
Idag har jag börjat med BetaDrain 4 kapslar innan träning. Kommer dock öka upp kaloriintaget eftersom jag ska testa några andra produkter samtidigt som kräver högt kaloriintag. Får försöka hitta en medelväg... :Virro

Dr Nick
2007-02-16, 18:33
Idag har jag börjat med BetaDrain 4 kapslar innan träning. Kommer dock öka upp kaloriintaget eftersom jag ska testa några andra produkter samtidigt som kräver högt kaloriintag. Får försöka hitta en medelväg... :Virro

Det blir en liten bulk nu då alltså?*flex*

EiseltUK
2007-02-16, 18:43
Det blir en liten bulk nu då alltså?*flex*

Nja vill inte bulka. Jag vill bränna men ville inte vänta med att testa HD + Mfx. Första dagen idag. *flex* Hoppas på att kanske lägga på mig något kg muskler och samtidigt tappa något i fett.

Dr Nick
2007-02-16, 18:46
Nja vill inte bulka. Jag vill bränna men ville inte vänta med att testa HD + Mfx. Första dagen idag. *flex* Hoppas på att kanske lägga på mig något kg muskler och samtidigt tappa något i fett.

Lycka till!

Hoppas verkligen du testar Jw nästa gång så du får se skillnaden.

Danne
2007-02-16, 22:37
HD, Mfx, Jw ?! nu blir man ju nyfiken.. förklara.

Cerberus
2007-02-16, 22:46
var på hälsokost-butiken i stan förut, tänkte köpa betadrain men såg att de fanns lipodrain, info-texten var exakt samma så ja blev förvirrad o köpte twinlabs ripped fuel istället:D

vad e d för skillnad?

EiseltUK
2007-02-16, 23:06
HD, Mfx, Jw ?! nu blir man ju nyfiken.. förklara.

Hyperdrol + MassFx. ;)

EiseltUK
2007-02-16, 23:08
var på hälsokost-butiken i stan förut, tänkte köpa betadrain men såg att de fanns lipodrain, info-texten var exakt samma så ja blev förvirrad o köpte twinlabs ripped fuel istället:D

vad e d för skillnad?

Det är bara ingrediensförteckningen som skiljer sig mellan LipoDrain och BetaDrain förutom namnet förstås.

Vi har bestämt att vi även ska inludera fucoxanthin i kommande batch av BD. Ska bli spännande att testa!

TylerDurden84
2007-03-20, 07:09
BetaDrain har funnits ett tag nu så det borde vara någon mer som har testat den och som kan ge lite feedback. Är den så fantastisk som den beskrivs eller är det som CLA dvs egentligen ger noll effekt?

Frisk
2007-03-21, 09:13
BetaDrain har funnits ett tag nu så det borde vara någon mer som har testat den och som kan ge lite feedback. Är den så fantastisk som den beskrivs eller är det som CLA dvs egentligen ger noll effekt?

Var det ett så enkelt svar på hans fråga: att det funkar bara om man gör allt annat rätt så det inte går att veta om det är BetaDrain eller bara mindre calorier som visar resultat?

EiseltUK
2007-03-21, 14:45

Jag tror de flesta med realistiska förväntningar upplever den som en hjälp under en diet men det är, som Frisk skriver, svårt att säga vad som gör vad.

TylerDurden84
2007-03-21, 18:26
Jag tror de flesta med realistiska förväntningar upplever den som en hjälp under en diet men det är, som Frisk skriver, svårt att säga vad som gör vad.

Ok, låter lovande. Tänker äta kapslarna regelbundet och träna, äta som vanligt tills burken är slut och får sen om mitt mitt BF ändrats. Det står även på burken att om man inte blivit nöjd så får man pengarna tillbaka... hoppas Eiselt står fast vid detta:D

Johannes
2007-03-21, 18:30
såg på nåt tv program om massa fettförbränings preparat som inte fungerade där de också utlovade pengarna tillbaka om det inte fungerade men de fick inga pengar tillbaka eftersom de inte visste vilka de skulle kontakta för att få tillbaka pengarna.
:D hoppas dock att etadrain är bättre än de andra. :D

EiseltUK
2007-03-21, 18:37
Ok, låter lovande. Tänker äta kapslarna regelbundet och träna, äta som vanligt tills burken är slut och får sen om mitt mitt BF ändrats. Det står även på burken att om man inte blivit nöjd så får man pengarna tillbaka... hoppas Eiselt står fast vid detta:D

Kör på så får vi se hur det går.

TylerDurden84
2007-03-21, 18:43
Är grundtanken att man ska kunna se VISUELL skillnad efter en burk-60 caps, (förutsatt att man äter/tränar precis som innan)?

Eddie Vedder
2007-03-21, 18:44
såg på nåt tv program om massa fettförbränings preparat som inte fungerade där de också utlovade pengarna tillbaka om det inte fungerade men de fick inga pengar tillbaka eftersom de inte visste vilka de skulle kontakta för att få tillbaka pengarna.
:D hoppas dock att etadrain är bättre än de andra. :D

Det var nog gårdagens "Vi äter oss till döds" du syftar på skulle jag tro.

Johannes
2007-03-21, 18:47
Ja det var det.

EiseltUK
2007-03-21, 18:55
Varför handlar ett program som heter Vi äter oss till döds om bantningspiller?

Frisk
2007-03-22, 09:08
Om du sett de 3 program som gått så skulle du veta.
Synd bara att personera som testat "bantningspiller" inte hade koll på kalorier in kalorier ut......

EiseltUK
2007-03-22, 10:44
Om du sett de 3 program som gått så skulle du veta.
Synd bara att personera som testat "bantningspiller" inte hade koll på kalorier in kalorier ut......

Har tyvärr inte kunnat se... antar att det är en massa människor som ätit hjäl sig med bantningspiller och att magnituden av det nu gör att bantningspiller är en vanligare orsak till död än övervikt i sig. :)