Visa fullständig version : Koffein - hur länge kvar i kroppen?
Juliette
2007-02-09, 14:00
Försöker sluta med kaffe, och har hållt upp i fem dagar, är fortfarande trött trött trött, ont i huvudet och kan inte koncentrera mig eller fokusera på nånting.
Hur länge kan man känna så här? Borde väl bara ta nån dag eller två innan man är som vanligt? Är det bara mentalt jag är sugen på kaffe? Det fysiska suget borde väl vara borta för länge sen efter fem dagar?
King Grub
2007-02-09, 14:05
Koffein har en halveringstid på 4 timmar. Abstinensbesvär efter upphörande av intag kan fortsätta upp till fem dagar (rapporterat, men längre är säkert inte omöjligt).
Juliette
2007-02-09, 14:13
Tack för svaret!
Då är det bara att hålla ut lite till :)
Slartibartfast
2007-02-09, 14:15
varför sluta med kaffe?
paddanboy
2007-02-09, 14:19
Finns kaffe utan koffein, bara litet tillägg. Fast min far ratade det.
Har känt abstinensbesvär i en vecka, då var det höga doser vi pratar om här under en veckas tid.
Juliette
2007-02-09, 15:29
varför sluta med kaffe?
Jag undrar exakt detsamma just nu :)
Seröst så får jag hjärtklappning och kroppen känns väldigt stressad (skakig bla) just nu av kaffe.
Tänkte ev mer hålla upp ett tag, tills annat runt om mig är mindre stressigt, eller sluta helt beroende på hur mycket jag saknar det :)
Sen tycker jag det är jobbigt att vara beroende av något, vad det än är, men det är väl svårt att undvika..
Finns kaffe utan koffein, bara litet tillägg. Fast min far ratade det.
Ja, fast anledningen att jag drack kaffe var att jag blev så pigg och glad av det :) troligen var det koffeinet.. (innan jag blev stressad av det)
Har känt abstinensbesvär i en vecka, då var det höga doser vi pratar om här under en veckas tid.
Hmm.. kanske två dar kvar då.. tur att det är helg :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.