Visa fullständig version : Vilket hamburgarställe föredrar du?
Som rubriken säger...
Motivera gärna!
Tigerkotten
2007-02-09, 12:10
poll!
Max, Burger king samt självklara lokala grillar är gooooooooooda.
Burgerking. Bäst pommes, godast burgare.
Max har äckligt dressing, McD är slemmiga.
poll!
Max, Burger king samt självklara lokala grillar är gooooooooooda.
Hallå, jag är SNIGEL!
blekfet2
2007-02-09, 12:12
Max, frasses, absolut sist är Mc.
MasterChief
2007-02-09, 12:13
http://svenskidrott.se/Downloads/1345/pics/sibylla.gif
BK ligger ju klart i toppen iaf. lite smak på burgarna 2 är nog max eller frasses! föresten finns frasses i boden nu?
Haller med helt och hallet.*drool*
Jag sätter MAX på första...sedan dom har bra och nyttiga leksaker till barnen :D Det sa min dotter redan för 3-4 år sedan...då var hon 6-7 år "Mamma, kan vi inte gå på MAX istället, dom har nyttigare leksaker där" :thumbup:
McDonalds kommer sist, tråkiga burgare...inte ens sallad kan dom bjussa barnen på *gah!*
Burgar King får bra betyg från mig, trots tråkiga leksaker som är gjorda av barnarbetare i Aisien. Dom har vissa menyer som är goda och god ostdipp, sen kan man välja en god juice istället för läsk!
Annat: Rönnbäcks gatukök i Boden :thumbup:
Av kedjorna är Max eller Frasses (dvs de norrländska kedjorna) ungefär hundra gånger godare än BK, McD mfl
Hmmmm....måste testa Frasses nästa gång vi kör till Lofoten *noterar*
Fatburger
http://www.pattycarroll.com/nightjpgs/fatburger.jpg
:hbang:
Birger Kung är bäst helt klart.
Måste hålla med om att Frasses är bra. Köpte en baconburgare på bakfyllan när vi hade nån roadtrip i norrland. Det rann flott ner på mina byxor från osten och baconet, smakade gudomligt. Byxorna fick jag dock slänga.
Lätt MAX helt klart godast burgare och god dressing. Dipperna är också grymma.
Två lätt BK me riktigt goa burgare men inte lika bra som max.
Tre Mc D som bara lever på sina cheeseburgare, men de är kanon!
Tyvärr finns det inte med i denna poll men jag säger Hooters :D
Lelle Pelle
2007-02-09, 12:24
Jag orkar inte ens disuktera den här saken, det finns på tok för många människoe med taskiga smaklökar. MAX FTW!:hbang:
Tyvärr finns det inte med i denna poll men jag säger Hooters :D
Då klickar men på "Annat" serrö!!!
oksiv1
Hooters, har dom bäst burgare eller e det bäst personalservice?
Burger King. Max har typ samma koncept på alla hamburgare: Bröd, kött och sås. Ingen bra grej. McDonalds har cheeseburgare så dom borde ha vunnit, men Burger King har ofta kampanjburgare som man kan testa, hamburgarna är dessutom stora (oftast), bra smak, bra ketchup (heinz) och bäst pommes frites av max, donken och BK!
oksiv1
Hooters, har dom bäst burgare eller e det bäst personalservice?
Ärligt talat bådeoch.
Har dock bara besökt tre ställen.
petersson
2007-02-09, 12:35
Ja.. svårt att välja :) Jag brukar äta på McDonals för att dom har billiga cheeseburgare. Annars har Max godast hamburgare och BK godast pommes :)
Jag bockade alltså för McDonalds eftersom jag som sagt brukar äta där.
Edit: Godast hamburgare har Österbygrillen förresten, tror det är sibylla.
Mcdonalds. Godast helt enkelt.
Juliette
2007-02-09, 13:12
Vegagrillen.
Burger King. Max har typ samma koncept på alla hamburgare: Bröd, kött och sås. Ingen bra grej. McDonalds har cheeseburgare så dom borde ha vunnit, men Burger King har ofta kampanjburgare som man kan testa, hamburgarna är dessutom stora (oftast), bra smak, bra ketchup (heinz) och bäst pommes frites av max, donken och BK!
Vilken burgare väljer du på BK som är stor? Jag tycker alla där är pyttesmå jämfört med max.
Gatukök, men annars Burger King. Grillad är godast.
Shakemynuts
2007-02-09, 13:16
Jag satte min röst på MAX.
Eftersom, max har godast dressing, lättuggade hamburgare och fräsch sallad. Samt att suprememålet har bacon och ost. :)
Sen så är deras pommes nästan i klass med BK´s. Men tack vare hamburgarna är de godast enligt mig.
Hade BK´s burgare varit mer i min smak så hade de vunnit dock.
BK har inte heller dipparna iofs.
Ett suprememål, gratis plusmeny och dip via studentkortet, stor lökringar och en extra ostdipp tack! :D
Köttiga, fläskiga och slemmiga börgare på Burger King, lätt bäst! Bäst strips också.
Odinsplatsens gatukök samt Oves gatukök i sävedalen... INGET slår dem!
Skywalker
2007-02-09, 13:27
Den gula lilla korvmojen på Mariaplan har najs burgare, 150g med räksallad.
Shakemynuts
2007-02-09, 13:34
synd att jag inte vet vart burgaren på min avatar kommer ifrån. den ser god ut :D
synd att jag inte vet vart burgaren på min avatar kommer ifrån. den ser god ut :D
Jag tror att den kommer ifrån Roffes Grill i Sveg
Nitrometan
2007-02-09, 13:39
Frasses.
Goda burgare.
Shakemynuts
2007-02-09, 13:39
Jag tror att den kommer ifrån Roffes Grill i Sveg
Najs. Blir det dit i helgen då. :)
Max är gott. Orginalmål,plusmeny och extra Orginalburgare gör glad axlpxl.
Max utan tvekan! Ett orginalmål, utan ost men plus bacon... pommes och cola. och tvååå garlicdip! *drool*
Shakemynuts
2007-02-09, 13:56
Max utan tvekan! Ett orginalmål, utan ost men plus bacon... pommes och cola. och tvååå garlicdip! *drool*
Garlic var förjävlig! *cry*
Jag gillar taco och smältost! :D
Garlic var förjävlig! *cry*
Jag gillar taco och smältost! :D
förjävlig som i förjävligt GOD?! *drool*
fy satan vad jag älskar den dippen...mmmm... jobbigt bara att EN sån liten behållare innehåller 222kcal! *cry* well..
Shakemynuts
2007-02-09, 14:00
förjävlig som i förjävligt GOD?! *drool*
fy satan vad jag älskar den dippen...mmmm... jobbigt bara att EN sån liten behållare innehåller 222kcal! *cry* well..
Oh shit.. :D
Jag brukar gilla vitlök jäkligt mycket. Men just den där var ingen höjdare.
Muskelbyggaren
2007-02-09, 14:01
Köpa burgaren på Max och stripsen på Burger King vore en oslagbar kombination!
Oh shit.. :D
Jag brukar gilla vitlök jäkligt mycket. Men just den där var ingen höjdare.
*gah!* du är GALEN! den är ju BÄST av alla jävla vitlöksdippar.
Smältosten ser jääävligt läskig ut däremot
petersson
2007-02-09, 14:01
hot creole och sourcream pepper är godast :)
Shakemynuts
2007-02-09, 14:02
Ja.. Den smakar inte så värst mycket heller iofs.
Men, den tillför en liten touch som gör att det känns extra onyttigt. :D
Köpa burgaren på Max och stripsen på Burger King vore en oslagbar kombination!
och sugrören på McD!!! (gillar böjjen) *whistle*
Ja.. Den smakar inte så värst mycket heller iofs.
Men, den tillför en liten touch som gör att det känns extra onyttigt. :D
men va faaan! kollade upp hur mycket kcal smältosten innehåller... 78?!
varför ska garlicen vara så jäääävla fet då?! *gah!*
men va faaan! kollade upp hur mycket kcal smältosten innehåller... 78?!
varför ska garlicen vara så jäääävla fet då?! *gah!*
Det blir bara några extra minuter på löpbandet, det är inte så farligt
Det blir bara några extra minuter på löpbandet, det är inte så farligt
haha well okej då. men YET! *cry* gud vad smal jag vore om all sån god mat vore nyttig
haha well okej då. men YET! *cry* gud vad smal jag vore om all sån god mat vore nyttig
Varför måste man vara smal?
Lillgrabben
2007-02-09, 14:13
SUNES GRILL! *flex*
Varför måste man vara smal?
har jag sagt att man måste det? det var bara ett konstaterande... *whistle*
Burger-Inn i Falkenberg, tveklöst. Folk åker hit från alla möjliga ställen enbart för deras hamburgare :D
Guacamole eller Salsaburgare är mina favoriter.
Annars
1 - Max
2 - Burger King
3 - McDonalds (de har bäst kaffe dock)
Whistler
2007-02-09, 14:16
McDonald's är klart bäst. Ingenting slår Megamenyn!
MAX har godast tillbehör dock, i form av de olika dipsåserna och de där ostchili-bollarna.
Burger King är ju bara vattniga och äckliga i jämförelse. Inte konstigt att de gick i konkurs här i Jönköping.
Rätt svar! :thumbup:
Ne nu tyst. Vegabar, sveriges första hamburgerbar slår allting.
Frasses vinner med lätthet. McD får inte vara med på listan...
1. Frasses
2. Krysset
3. Sibylla
4. Max
Men om man bara ska ha en 90 grammare när man är på stan så går man till nån av torggrillarna :)
bluelight
2007-02-09, 14:52
Max, lätt.
Godast hamburgare, pommes gillar jag knappt överhuvudtaget, ibland kan de va gott iofs. Då ska det vara till Hot Creole-dressing!
Ne nu tyst. Vegabar, sveriges första hamburgerbar slår allting.
Den var grym men har blivit sämre senaste åren, dom har däremot ett stort utbud vilket är ett +
Ändrade mig föresten Olearys hambrugare slår allt annat! feta och goda!
Jag är MAX-fantast! Upptäckte dom först för ett halvår sen, typ.
Gillar deras utbud, och speciellt nu när dom har Kalas-mål; originalburgare, plusmeny, dip, glass och kaffe för 55kr. :thumbup:
Burger går i nödfall, men tycker inte att det är värt pengarna.
McDonalds går bort helt, fast ibland är det gott med en liten cheeseburgare, det är nåt visst med dom. :D
Va? Bröd kött och sås inte bra? har du ätit på Max?
Bara för att McDonalds döper om hamburgaren till cheeseburgare blir det inte något annat. Fortfarande hamburgare, bara med ost på. Ost på hamburgaren finns på Max också.
Finns i det närmaste samma motsvarigheter. Jag gillar Delifresh, särskilt om man kan få med tomatsås.
har Burger King fortfarande konstigt kött i hamburgaren? Har inte ätit där sedan barnsben.
HerrArne
2007-02-09, 15:15
Annat: GBK (Finns det utanför London? Är det ens en kedja? :( )
Max.
Burgerking är hack i häl.
Max
In&Out Burger finns tyvärr inte i Sweden. Annars är deras 4x4 ganska maffigt och gott.
Lillgrabben
2007-02-09, 15:39
Frasses vinner med lätthet. McD får inte vara med på listan...
1. Frasses
2. Krysset
3. Sibylla
4. Max
Men om man bara ska ha en 90 grammare när man är på stan så går man till nån av torggrillarna :)
Nja, av grillarna här i stan måste jag sätta Krysset som etta. Fattas bara annat! *drool*
SUNES GRILL! *flex*
Är det den i Piteå? Isåfall håller jag med om att det är ett jävligt bra ställe.
Ganymedes
2007-02-09, 16:29
Föredrar allt utom CrapDonalds. Kött som smakar våt papp och strips som är snuskiga rakt av.
Inget slår Oves i Sävedalen !
http://www.gt.se/content/1/c6/25/29/87/e8a69799.jpg
http://www.gt.se/index.jsp?a=253030&d=452&print=yes
Häromdagen satt jag o väntade på bussen så ser jag en busschaffis börja vinka o gestikulera åt mig, ut springer en go gubbe som jobbat på Oves i många år då jag och mina polare var stammis, han kom ihåg mig som vi vore släkt o började tjöta.
Mycket trevig nisse, bra på att göra burgare oxå.
En fd kollega som närmade sig pension berättade att redan på 60talet så åkte hon och sina polare från Allingsås! till sävedalen för att äta deras pommes.
Detta är en resa på ca5mil.
MAX tycker jag smakar för mycket dressing och för lite bra kött. Vet inte riktigt vad det är med dem. McDonalds är ju till och med bättre. Burger King är bäst av de stora på grund av pepperonin man kan ha på, sibylla funkar också.
Det finns ett litet gatukök i västerås som gör dom godaste hamburgarna jag någonsin smakat. Kommer dock inte ihåg namnet. Någon som vet?
+1
Vilken burgare väljer du på BK som är stor? Jag tycker alla där är pyttesmå jämfört med max.
Jag tog en trippelwhoppermeny på BK vid Gränby igår. Stor och god, något för dig att prova vid nästa sväng til Uppsala.
Nilsjohan
2007-02-09, 17:25
Max
Inge nsom har ätit på Lappens gatukök i hedemora då?
Va känt för att servera mycket mat. Där bli man alltid ordentligt mätt och gott är det också, men kanske inte det absolut bästa stället.
Emil_Larsson
2007-02-09, 17:36
Föredrar "annat" typ, sibylla (stavas det så)
På Mcdonalds får man inte mycket mat.
Burgerking finns inte där jag bor, vad jag sett.
Inte MAX heller.
Salsa Meal med plus meny och 2 mexicana dips på BK är det godaste som finns i hamburgeväg! :thumbup: :thumbup:
Finns dock inte längre men min röst faller trots det på BK. :(
Som rubriken säger...
Motivera gärna!
Mammas. :)
McDonalds *drool*
För att det helt enkelt smakar mest onyttigt .. alltså godast :D
Max är ju skit *spy*
christian
2007-02-09, 18:54
Det finns ett antal som gör bra hamburgare, men som rena burgerställen finns det bara en: Daniels Grill i Fruängen. Deras bacon o ägg-burgare slår allt en bakfyllesöndag. =)
Annars har man ju Hard Rock Cafés burgare, riktigt mumsiga. Eller varför inte mammas i Lapplands Väsby? Wendy´s i USA gjorde riktigt goda burgare kommer jag ihåg, finns de ens kvar?
Av de etablerade råder följande:
1. BK
2. Sibylla
3. MAX
4. McD
Fast jag har märkt att det är stor skillnad i smak mellan olika ställen och t o m olika tider.
Wennerberg
2007-02-09, 18:57
Texas Burger Co. Är utan tvekan bästa hamburgerstället jag varit på. Finns i Stockholm
shadowfire
2007-02-09, 19:12
haahaha, Chaaaaaaaaaaan ät skit, nu ser du att MAX är världsbäst!! :D
haahaha, Chaaaaaaaaaaan ät skit, nu ser du att MAX är världsbäst!! :D
För att kolo tycker det?
tror du att MAX skulle slå i USA? :Virro
Nej. men det beror på conceptet, inte maten..
Max är bäst.
shadowfire
2007-02-09, 19:21
För att kolo tycker det?
mAx skulle lätt slå i USA.
Hamburgare som hamburgare, fettona skulle jubla.
Nej. men det beror på conceptet, inte maten..
Max är bäst.
Och vad är konceptet med MAX som amerikanerna skulle dissa?
mAx skulle lätt slå i USA.
Hamburgare som hamburgare, fettona skulle jubla.
Jag tror inte det.. Max smakar nyttigt :Virro
shadowfire
2007-02-09, 19:24
Och vad är konceptet med MAX som amerikanerna skulle dissa?
Jag tror inte det.. Max smakar nyttigt :Virro
mcdonalds har ju klarat sig och max är i regel mer käk... o du vet ju hur storlekskåta chevroletnissarna är :D
Sibylla numero uno
MAX hamnar lätt sist.
mcdonalds har ju klarat sig och max är i regel mer käk... o du vet ju hur storlekskåta chevroletnissarna är :D
Är du medveten om hur stora "Plussize" grejerna på donken i usa är?inte som de småskitarna vi får:P
shadowfire
2007-02-09, 19:29
Är du medveten om hur stora "Plussize" grejerna på donken i usa är?inte som de småskitarna vi får:P
eftersom max då äger donken, föreställ dig då hur stora maxburgarna skulle vara i usa?.. mätta en hel familj med ett maxmål ffs.
eftersom max då äger donken, föreställ dig då hur stora maxburgarna skulle vara i usa?.. mätta en hel familj med ett maxmål ffs.
Men MAX äger inte Donken. Fråga någonannastans än på ett träningsforum :P
shadowfire
2007-02-09, 19:30
alla sydbor som inte vet vad ett SKROVMÅL är för den delen kan ju gå o gömma sig... här nere fattar ju inte folk vad ett hundrafemti schkrov är när man står där i fyllekön o ska ha käk...
shadowfire
2007-02-09, 19:30
Men MAX äger inte Donken. Fråga någonannastans än på ett träningsforum :P
försök argumentera mot att max inte skulle äga donken... du får hela året ut på dig o fundera mela :)
Mcdonalds. Burger King går alldeles utmärkt också. Mc Chicken blir det jämt på McD och BKs motsvarighet är också mkt trevlig. Ogillar Max. Usch.
alla sydbor som inte vet vad ett SKROVMÅL är för den delen kan ju gå o gömma sig... här nere fattar ju inte folk vad ett hundrafemti schkrov är när man står där i fyllekön o ska ha käk...
Nej. På fyllan äter man Big King XXL meal på BK eller FrölundaMålet (bigmac &co plusmeny med dipsås och en hambrugare) på Donken.
Eller så trycker man en helspecial på typ.. Franks *drool*
shadowfire
2007-02-09, 19:33
frölundamålet? .. ja se göteborgare, kan inte ens komma på ett originellt namn på schkrovmål :D
frölundamålet? .. ja se göteborgare, kan inte ens komma på ett originellt namn på schkrovmål :D
Det går pengar till Frölunda typ *cupid*
BK har IFK målet och 3kr går till IFK :hbang: synd att det är en wopper pepper bara *spy*
Max! Bodde ovanför Max i Åre o det var fan inte hälsosamt :(
HajduMan
2007-02-09, 22:22
Max is the shit när man väl tar en hamburgare, duger även bra med ett vanligt gatukök dock får man alla magsjukdommar på köpet då.
Men mcDonalds är sista alternativet när man e hungrig, det är sjukt äckligt och snuskiga hamburgare *spy*
Inget slår Oves i Sävedalen !
http://www.gt.se/content/1/c6/25/29/87/e8a69799.jpg
http://www.gt.se/index.jsp?a=253030&d=452&print=yes
Häromdagen satt jag o väntade på bussen så ser jag en busschaffis börja vinka o gestikulera åt mig, ut springer en go gubbe som jobbat på Oves i många år då jag och mina polare var stammis, han kom ihåg mig som vi vore släkt o började tjöta.
Mycket trevig nisse, bra på att göra burgare oxå.
En fd kollega som närmade sig pension berättade att redan på 60talet så åkte hon och sina polare från Allingsås! till sävedalen för att äta deras pommes.
Detta är en resa på ca5mil.
GAMMAL BILD!!!! OVES HAR BYGGTS UT! till 2 kassor tillome :D
+1
Fast McD har goast bröd. Tror jag var ett tag sedan jag var där dock.
EDIT: Såg att Oves var med. Lätt goast mos i stan!
En 150 grammare med mos och alla tillbehör är svårslaget :)
+200 på den, inget annat kommer i närheten.
Ahlgrillen :)
Trelleborg!
Det där man får mest för minst pengar är bäst.
Stenberg
2007-02-10, 14:08
Har hört talas om att man i Sk:D ellefteå kan få en minst sagt spännande pizza. En calzone med ett skrovmål inbakat, det är kcal-chock det!
Har hört talas om att man i Sk:D ellefteå kan få en minst sagt spännande pizza. En calzone med ett skrovmål inbakat, det är kcal-chock det!
Haha helvete, det låter gott!
Calskrove kallas den.
Det började enligt legenden med att en baseballspelare, inga namn nämnda, med god aptit fick ett skrov inbakat i en Calzone i födelsedagspresent (eller hur det nu var, han blev bjuden på den i alla fall). Sedan efter några år då sagan återberättats ett tusental gånger föddes namnet Calskrove, och legenden fick passera genom tusen själar ytterligare innan den snappades upp av Pizzeria Tre Kronor. Där valde man att lansera Calskrove vilket även blev uppmärksammat av lokala media. Jag såg till och med ett inslag där en dietist konstaterade att Calskroven inte alls var nyttig.
Mcdonalds är så vidrigt, kräkattacker av att bara gå in och känna äckeldoften. Dom andra har jag aldrig testat
Mcdonalds är så vidrigt, kräkattacker av att bara gå in och känna äckeldoften. Dom andra har jag aldrig testat
Får du alltså kräkattacker av att gå in på McDonalds?
Deliburgers bacon cheese meal med chiliaioli till är inte illa.
petersson
2007-02-10, 15:10
Calskrove kallas den.
Det började enligt legenden med att en baseballspelare, inga namn nämnda, med god aptit fick ett skrov inbakat i en Calzone i födelsedagspresent (eller hur det nu var, han blev bjuden på den i alla fall). Sedan efter några år då sagan återberättats ett tusental gånger föddes namnet Calskrove, och legenden fick passera genom tusen själar ytterligare innan den snappades upp av Pizzeria Tre Kronor. Där valde man att lansera Calskrove vilket även blev uppmärksammat av lokala media. Jag såg till och med ett inslag där en dietist konstaterade att Calskroven inte alls var nyttig.
Haha :) Här i Gävle kan man köpa kebabtalrik i calzone också. Undra om själva tallriken också är inbakad?
Calskrove kallas den.
såg nog också de.
tur vi har duktiga dietister som kan lära oss vad som är nyttigt å inte :smash:
Haha :) Här i Gävle kan man köpa kebabtalrik i calzone också. Undra om själva tallriken också är inbakad?
dom hade de innan. men folk klagade på att dom blev tröga i magen när porslinet skulle ut igen
Shakemynuts
2007-02-10, 16:01
Jag har inte vågat mig på en Calskrove ännu. :D
Det kommer nog snart, har en granne som tjatar ungefär.. Varje dag.
Det ska tydligen va runt 1800 kalorier i den. Vettefan om man klarar det på 1 måltid. Men prova ska man nog göra. :)
I henna op, ge ne ba Max de luxe mål som gäll :thumbup:
BK, jag gillar inte Max.
Tycker inte McD är så gott heller.
Ska jag äta burgare bli det BK.
wikipedia haha
Donken har gått i KK i 2 delar i världen pga. konkurenter, det är efter norrlandskusten i umeå och luleå, till förmån för MAX! och sen nånstans på barbados
NisseEriksson
2007-02-10, 20:33
Jag såg till och med ett inslag där en dietist konstaterade att Calskroven inte alls var nyttig.
Haha, tur att det finns dietister, jag som trodde inbakad pizza med hamburgare var nyttigt :)
wikipedia haha
Donken har gått i KK i 2 delar i världen pga. konkurenter, det är efter norrlandskusten i umeå och luleå, till förmån för MAX! och sen nånstans på barbados
Norrland är det enda stället i världen som McDonalds har blivit utkonkurrerat på.
Norrland är det enda stället i världen som McDonalds har blivit utkonkurrerat på.
Källa på det?
High1ander
2007-02-10, 23:54
#1 - Sibylla
#2 - In & Out Burger
#3 - McDonalds
#4 - Jack In The Box
#5 - The Habit
#6 - Burger King
#7 - Fatburger
Källa på det?
"1997 - Efter att två restauranger i början av 1990-talet gått i konkurs satsar svenska MCDonald's åter på etablering i Norrland, när man öppnar restauranger i Sundsvall och Örnsköldsvik. Därefter har ytterligare flera restauranger öppnats längs norrlandskusten."
Utkonkurrerat, konkurs, same shit *whistle*
Fettecke
2007-02-11, 00:01
Frasses är bäst!!!!!
"1997 - Efter att två restauranger i början av 1990-talet gått i konkurs satsar svenska MCDonald's åter på etablering i Norrland, när man öppnar restauranger i Sundsvall och Örnsköldsvik. Därefter har ytterligare flera restauranger öppnats längs norrlandskusten."
Utkonkurrerat, konkurs, same shit *whistle*
Jag tror du missförstod.
texas longhorn ... lätt, Faijta Beef Burger :P
Arf Pingvin
2007-02-11, 00:26
På den tiden som de fick lägga ner sin anläggning i Luleå så drevs inte Mc Donalds på samma sätt. Då var de en kedja med samma meny och system överallt. Det funkade inte i norrland. När de återetablerades så hade Mc Donalds tänkt om och det gavs utrymme för lokala variationer i hur restaurangerna drevs samt vad som serverades. Vet inte hur länge de var borta, en 10 år kanske? Har fortfarande inte ätit på Mc Donalds här i stan(bara vid behov i sthlm, utomlands etc), måste stödja de lokala alternativen! :) Dagens ungdom har inget minne av när vi drev de amerikanska imperialisterna ur stan förra gången så de äter tyvärr där. Deras placering närmast uteställena i stan är en fördel såklart men jag går hellre en halvkilometer i kylan för att käka på Max.
På den tiden som de fick lägga ner sin anläggning i Luleå så drevs inte Mc Donalds på samma sätt. Då var de en kedja med samma meny och system överallt. Det funkade inte i norrland. När de återetablerades så hade Mc Donalds tänkt om och det gavs utrymme för lokala variationer i hur restaurangerna drevs samt vad som serverades. Vet inte hur länge de var borta, en 10 år kanske? Har fortfarande inte ätit på Mc Donalds här i stan(bara vid behov i sthlm, utomlands etc), måste stödja de lokala alternativen! :) Dagens ungdom har inget minne av när vi drev de amerikanska imperialisterna ur stan förra gången så de äter tyvärr där. Deras placering närmast uteställena i stan är en fördel såklart men jag går hellre en halvkilometer i kylan för att käka på Max.
Jag åt en Mcflurry där en gång, känner mig skyldig till att denna vidrighet är kvar i luleå..om de kommer till boden startar jag ett eget land där bara frasses och sibylla får vara.
Kanske blir det så att amn jobbar några veckor nu på McD.
Då blir det att Äta! Bulk here I come!!
Shakemynuts
2007-02-13, 20:29
På tal om Frasses. Var där första gången idag.
Blev ett megaskrovmål med dubbel plusmeny! Det var lite trögt i slutet, fick lämna ungefär, en näve pommes.
*spy* *spy* *spy* *spy* *spy*
Gick raka vägen till studentföreningen som låg halvvägs hem och la mig i en varm soffa och vilade och samla kraft att orka gå hem.
Hamburgerstället, saluhallen, Lund
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.