handdator

Visa fullständig version : Förkyld och jobbintervju imorgon - What to do?

FreCKo
2007-02-08, 14:47
Brorsan den jäveln har smittat mig med något sorts förkylningsvirus som började komma idag, och imorgon ska jag på jobbintervju *gah!* Vad ska jag göra? Ska jag försöka kurera mig och gå på intervjun imorgon eller boka om den? Vad finns det för bra förkylningskurer som funkar?

L-Sami
2007-02-08, 14:49
Sova, vila och hoppas på det bästa att du är friskare imorgon

kharon
2007-02-08, 14:49
Ring och hör med arbetsgivaren om du kan skjuta upp det nån dag?
Ge brorsan en propp?

Kwon
2007-02-08, 14:52
Åk dit imorgon och nys honom i ansiktet under intervjun. :)

FreCKo
2007-02-08, 14:55
Ring och hör med arbetsgivaren om du kan skjuta upp det nån dag?
Ge brorsan en propp?

Mjo, det skulle ju kunna funka... Fan va korkad jag kommer känna mig om jag inte blivit sjukare dock :smash: Fast det kanske är det bästa...

Åk dit imorgon och nys honom i ansiktet under intervjun. :)

Njae, tror inte att hon skulle uppskatta det :D Dessutom är det mer ett virus som gör en fett seg och ont i huvudet och feber och grejs, inga nysningar.

McNewbie
2007-02-08, 15:02
Förklara hur det ligger till.
Då visar du på arbetsmoral direkt, och att du inte tvekar att komma till jobbet och smitta dina kollegor ;D

FreCKo
2007-02-08, 15:04
Förklara hur det ligger till.
Då visar du på arbetsmoral direkt, och att du inte tvekar att komma till jobbet och smitta dina kollegor ;D

Jag är iofs en lat jävel så jag stannar hellre hemma *whistle* Nä men skämt åsido, tror du att det fungerar? För hon ringde liksom för en timma sen...

McNewbie
2007-02-08, 15:05
Men hur förkyld är du då?
Det sänder ju lite dubbla budskap att komma och vara sjuk första dagen.
Sitter du och snorar som fan och ögonen rinner kanske det är bäst att ringa och förklara. Annars är det bara att åka dit och ursäkta att du är lite förkyld.

FreCKo
2007-02-08, 15:09
Men hur förkyld är du då?
Det sänder ju lite dubbla budskap att komma och vara sjuk första dagen.
Sitter du och snorar som fan och ögonen rinner kanske det är bäst att ringa och förklara. Annars är det bara att åka dit och ursäkta att du är lite förkyld.

För tillfället känner jag mig bara hängig och lite ont i halsen, det var bättre imorse men sen gick jag självklart och gymmade *gah!* Efter gymmet kom halsontet. Om jag skulle mått såhär imorgon så skulle jag lätt kunna gå, men jag mår också ganska mycket sämre än i morse... Fan va svårt det ska vara! *gah!*

666white
2007-02-08, 15:14
Åk om du känner dig OK
Själv ska ja till massör i morgon, ska då åka fast om ja är förkyld :P

FreCKo
2007-02-08, 15:16
Åk om du känner dig OK
Själv ska ja till massör i morgon, ska då åka fast om ja är förkyld :P

alltså, nu är jag tillräckligt alert för att kunna göra jobbintervjun, men det har också skitit sig ganska snabbt idag på kort tid... Jag vill inte åka dit och vara helt likblek och knarka alvedon och grejer men det känns också jävligt korkat att ringa en timma efteråt och säga att man mår dåligt, det hade vart en annan grej om hon ringt igår eller tidigare...

Får nästan hitta på en annan ursäkt *whistle*

krilleh
2007-02-08, 15:18
snyt dig som bara faaan direkt innan. Borde funka!

heffa
2007-02-08, 15:18
Jag har precis samma läge som du. Hoppas att det inte är samma tjänst.:smash: Jag kommer att gå för att jag verkligen vill komma vidare i processen. Det är tredje intervjun på samma företag så det börjar bli allvar nu.

FreCKo
2007-02-08, 15:21
Jag har precis samma läge som du. Hoppas att det inte är samma tjänst.:smash: Jag kommer att gå för att jag verkligen vill komma vidare i processen. Det är tredje intervjun på samma företag så det börjar bli allvar nu.

Handelsbanken? :smash:

kharon
2007-02-08, 15:37
Om det var idag dom ringde och bjöd in dig, så borde du ju ha sagt till DÅ att du var sjuk. Om du tror du är i helt ok form imorgon så är det nog inga problem.

Säg åt dom att du är förkyld bara så är det nog inga problem alls. Det är bara människor som ska intervjua dig, dra nåt fult small talk om din förkylning och skoja bort det.

Hoppas du får jobbet! :thumbup:

blekfet2
2007-02-08, 15:49
jag tycker du ska avboka, krypa ner mellan far och far och fundera på vad nästa blogginlägg ska handla om.

NikkoS
2007-02-08, 16:00
ja..lixom så länge du inte är så sjuk så att du knappt kan gå så är det ju bara att gå dit samt säga att du e lite sjuk men vad gör det??
Du ska ju visa att DU är den som dom söker o inte nån som ursäktar sig för nått som en liten förkylning.. för om du ringer o säger att du är lite förkyld så du kan inte komma så kanske dom ser det bara som en ursäkt el så kanske dom ser dig som nån som ger upp för det lilla minsta... Och sedan så ca 1 timme kommer det nog ta så!!!.....Men lycka till!

blekfet2
2007-02-08, 16:04
ja..lixom så länge du inte är så sjuk så att du knappt kan gå så är det ju bara att gå dit samt säga att du e lite sjuk men vad gör det??
Du ska ju visa att DU är den som dom söker o inte nån som ursäktar sig för nått som en liten förkylning.. för om du ringer o säger att du är lite förkyld så du kan inte komma så kanske dom ser det bara som en ursäkt el så kanske dom ser dig som nån som ger upp för det lilla minsta... Och sedan så ca 1 timme kommer det nog ta så!!!.....Men lycka till!

du glömde nog några punkter...........................!!!....!!

så.

heffa
2007-02-08, 17:06
Då är det inte samma:) Lycka till!

heffa
2007-02-09, 12:44
Hur gick det för dig?

FreCKo
2007-02-09, 12:58
Hur gick det för dig?

Jag bokade om, ska dit på Tisdag istället *whistle* Vilket bara är bra, jag hostar som fan för att det är ganska kallt i mitt rum så jag kan inte föreställa mig hur jag hade hostat om jag gått ut *spy*