handdator

Visa fullständig version : Vilken serie?

Tr1ff
2007-02-08, 14:36
Har beslutsångest igen om vilken serie jag ska börja gå igenom, heroes eller day break. Provade kolla på Dexter men tyckte det var rätt kasst.

Raggis
2007-02-08, 14:37
Vad dum fråga. Heroes såklart.

Kurash
2007-02-08, 14:38
Dexter äger fan! Se hela och kom tillbaka sen.

Noodles
2007-02-08, 14:44
Jag tyckte första avsnittet av Dexter var så där och var nära att strunta i serien. Som tur var lyfte den rejält redan i andra avsnittet.

Tr1ff
2007-02-08, 14:44
Dexter äger fan! Se hela och kom tillbaka sen.
Har sett 2-3 avsnitt och fattar inte riktigt vad som är så bra? Genom hela avsnitten går han och förklarar hur känslomässigt störd han är. Sen lämnar det andra psykfallet en ledtråd åt han som han hamnar i extas av. Och så brukar det vara nån idiot som han dödar på samma sätt som vanligt.
Mmm.. jättebra.

skaparn
2007-02-08, 14:45
Dum fråga, du ser båda såklart.

Ahh, jag har inte sett senaste Heroes än, så jag har kvar den karamellen. Blir att sprätta en julmust och ha heroeskväll i veckan.

Kabuto
Hur kan man tycka illa om Dexter? :( Tycker den är grymt bra redan från första avsnittet.

Och alla som tycker annars har ju såklart fel...

Heroes ser jag och den är bra.

Raggis
Dum fråga, du ser båda såklart.

Ahh, jag har inte sett senaste Heroes än, så jag har kvar den karamellen. Blir att sprätta en julmust och ha heroeskväll i veckan.

Epi. 14 är skitbra ;)

polaren
2007-02-08, 14:46
Börja med Day Break, väldigt spännande! Men serien har lagts ner nu.. Bara 2 avsnitt kvar som ska sändas (på webben). Finns 11 avsnitt ute.

Heroes är bra men inget som får mig att skrika efter nästa avsnitt.

Tr1ff
2007-02-08, 14:48
Har lite svårt att tänka mig att en serie som hamnar om en massa superhjältar ska vara nå bra. Är den nå lik smallville? Hatar smallville.

FreCKo
2007-02-08, 14:57
invader zim!

Tigerkotten
2007-02-08, 14:59
1) Dexter 2) Heroes

Ej sett Day Break ens.

Dexter är sjukt bra!

skaparn
2007-02-08, 15:07
Har lite svårt att tänka mig att en serie som hamnar om en massa superhjältar ska vara nå bra. Är den nå lik smallville? Hatar smallville.

Nämn inte de två i samma mening tack.

RassK
2007-02-08, 15:10

Älskar smallville! Nytt avsnitt imorgon \o/

Ärlig talat va jag jävligt sugen att rösta på "Fuck off and die ditt cp."
Men heroes är så bra att det gick före

Raggis
2007-02-08, 15:13

Sluta tro så jävla mycket o sätt i gång o kolla igenom olika serier, för att se vad som passar. Helt omöjligt att säga vad som är bra. Alla har olika smak och åsikter.

Tr1ff
2007-02-08, 15:14
Sluta tro så jävla mycket o sätt i gång o kolla igenom olika serier, för att se vad som passar. Helt omöjligt att säga vad som är bra. Alla har olika smak och åsikter.
Jag lät bli tro nåt om Dexter och se hur fan det gick.

Empe
2007-02-08, 15:15
Inte sett någon av serierna. Men röstar Heroes bara för att Hayden Panettieri är med.

polaren
2007-02-08, 15:18

Dexter är ju bra. Var också tveksam först men efter några avsnitt så blev jag hooked

Raggis
2007-02-08, 15:19

Det är inte precis att dit liv kollapsar, bara för att du ägnar 40 min åt ett avsnitt. Om det är ration du är bekymrad över, så går det lätt att fixa.

Kwon
2007-02-08, 15:20
ROME

Tr1ff
2007-02-08, 15:32
Det är inte precis att dit liv kollapsar, bara för att du ägnar 40 min åt ett avsnitt. Om det är ration du är bekymrad över, så går det lätt att fixa.
Stå och ät skit 40 minuter av ditt liv, det är inte så att ditt liv kollapsar. Och blir du bekymrad över illamåendet så går det lätt att fixa!

Empe
2007-02-08, 15:33
Stå och ät skit 40 minuter av ditt liv, det är inte så att ditt liv kollapsar. Och blir du bekymrad över illamåendet så går det lätt att fixa!

Mår du illa av att slappa i 40 minuter?

Tr1ff
2007-02-08, 15:35
Mår du illa av att slappa i 40 minuter?
Nej, har jag sagt det? Men jag blir så sur av att se på skitgrejer.

Raggis
2007-02-08, 15:38

Det gör jag varje dag. Vart vill du komma?

skaparn
2007-02-08, 15:43
Nej, har jag sagt det? Men jag blir så sur av att se på skitgrejer.

Om man vill undvika att råka se något dåligt lär man missa ganska mycket bra. Visst, jag går inte på bio och ser Pearl Harbor 2, men att se ett avsnitt av en serie är ett måste för att få en uppfattning om den. Hade jag lyssnat endast på vad min omgivning rekommenderade för serier hade jag bara tittat på Smalville och Vänner utan att ha sett små guldkorn som Dexter, Day Break och Heroes.

Tr1ff
2007-02-08, 15:47
Om man vill undvika att råka se något dåligt lär man missa ganska mycket bra. Visst, jag går inte på bio och ser Pearl Harbor 2, men att se ett avsnitt av en serie är ett måste för att få en uppfattning om den. Hade jag lyssnat endast på vad min omgivning rekommenderade för serier hade jag bara tittat på Smalville och Vänner utan att ha sett små guldkorn som Dexter, Day Break och Heroes.
Jag ska ju faktiskt se både day break OCH heroes, det jag undrar är vilken jag ska börja med. Jag är inte så bra på att ta beslut.

Tr1ff
2007-02-08, 15:47
Det gör jag varje dag. Vart vill du komma?
Glöm inte torka dig runt munnen.

Raggis
2007-02-08, 15:55
Glöm inte torka dig runt munnen.

*whatever*

Kwon
2007-02-08, 16:02
--==( ROME )==--

Genesis
2007-02-08, 16:06
Jag fastnade inte heller för Dexter efter första avsnittet. Men efter andra brände jag av hela säsong ett på en vecka, otroligt bra och spännande serie. Längtar efter säsong två som tydligen kommer i sommar.

Är det någon som läst böckerna?

Frantic
2007-02-08, 16:19
Kort genomgång av vad Day Break handlar om för den oinsatte?

polaren
2007-02-08, 16:33
Kort genomgång av vad Day Break handlar om för den oinsatte?

Från Tv.com:

Detective Brett Hopper is having a really bad day, accused of killing Asst. DA Alberto Garza. He has an alibi, but no one believes him. When he realizes that he has been framed, he tries to run away but has to stop when he learns that his loved ones are also in danger. But one morning, he wakes up and relives the same day over and over again. To stop this cycle, solve the mystery and have a normal life, he must find out who framed him.

Tr1ff
2007-02-08, 17:30
Såg första avsnittet av heroes nyss, det verkar vara bra grejer. :thumbup:
Ska mata igenom några till nu.

Raggis
2007-02-08, 17:33

Har lite svårt att tänka mig att en serie som hamnar om en massa superhjältar ska vara nå bra.

Var bara tvungen.

Tr1ff
2007-02-08, 17:43
Var bara tvungen.
Haha okej, du fick mig. Men jag tänkte det skulle vara nåt halvbögigt i stil med Smallville men så verkar det ju inte vara.

Raggis
2007-02-08, 17:58
Haha okej, du fick mig. Men jag tänkte det skulle vara nåt halvbögigt i stil med Smallville men så verkar det ju inte vara.

Hehe, verkligen inte. Blir bättre längre fram dessutom!

Fartman
2007-02-08, 18:04
ROME

+1miljard

Tr1ff
2007-02-08, 18:08
--==( ROME )==--

Noted.

Frantic
2007-02-08, 18:55

Såg också första idag och det var riktigt bra.

Kul också att hon som spelade den lilla tjejen i Remember The Titans har vuxit till sig *popcorn*

RassK
2007-02-08, 19:26
Kort genomgång av vad --==ROME==-- handlar om för den oinsatte?

RassK
2007-02-08, 19:42
9.1 på IMDB med 2k röster
hmm.. broccoliar första säsonen nu :]

Kwon
2007-02-08, 19:45
RassK, du kommer gilla Rome.

Det är romarriket det handlar om med en touch av galler och germaner samt en klick egyptier.

Caesar o Cleopatra, när Caesar fångade den galliska kungen Vercingetorix etc osv

Caesars relation till Brutus.

Mängd intriger, krig, våld och mys.

Men handlar först och främst om två krigare, Lucius Vorenus och Titus Pullo och deras levnadsöden.

OBS. Det är ganska våldsamt.

Frantic
2007-02-11, 10:54
Har sett sju avsnitt och Heroes nu och gillar det. Men jag tycker nästan att det är lite långsamt. Det så är många olika personer att följa på olika platser att det inte hinner hända så mycket i varje avsnitt

joak1m
2007-02-11, 12:27
Kolla på båda, Day break har ju som sagt slutats sändas efter ep 14 vilket gör att det inte finns så många avsnitt att titta på, avsnitt 1-6 är verkligen underhållning i dess bästa form, däremot efter ep 7 känns det som att dom skrivit om serien för att den ska kunna dö ut inom en kort tid och hittar "enkla" lösningar på de problem huvudperson har, varför serien blev cancelled är ett mysterium, är storyn för repetetiv, satte dom in den på fel timeslot, eller är huvudpersonen (Taye diggs, som fö gör en strålande insats i serien) inte särskilt populär?

Heroes är ett perfekt exempel på serier som skrivs om för att mjölka ut så många avsnitt som möjligt (se prisonbreak, lost) och mystiken kring karaktärerna verkar dö ut för varje avsnitt som går, pilotavsnittet var riktigt uselt men seriens kvalite höjdes dramatiskt mellan ep 2 - 12 ungefär sedan börja även den sjunka i kvalite, synd för att heroes har verkligen potential att bli en minnesvärd serie.