Logga in

Visa fullständig version : Tvångstankar, har du några?

Shakemynuts
2007-02-08, 13:06
Nu kan vi väl dela med oss lite av tvångstankar! :D
Jag har fått veta att det är grymt mycket vanligare än man tror och har blivit lite nyfiken.

Tänk efter ordentligt nu! Har ni några?

blekfet2
2007-02-08, 13:14
- Rycker alltid typ 5 ggr i dörren efter efter jag låst den.

- Kollar så att spisen är avslagen typ 4 ggr innan jag går och lägger mig.

Lilla Brynolf
2007-02-08, 13:15
Nu kan vi väl dela med oss lite av tvångstankar! :D
Jag har fått veta att det är grymt mycket vanligare än man tror och har blivit lite nyfiken.

Jag har på senare tid märkt att jag nog lider av lite bakteriskräck. Det visar sig genom att jag måste tvätta händer jävligt noga efter ett toalettbesök. Dock är det endast på jobbet ja märker av det, annars är det inga problem. Värst är att man efter att ha tvättat händerna som fan måste låsa upp dörren, ta tag i handtaget och släcka lampan. Då känner jag mig smutsig igen. :) *screwy*

Shakemynuts
2007-02-08, 13:17
Det löser man genom att ta papper i handen när man öppnar, låser och låser upp och öppnar igen. :)

Kwon
2007-02-08, 13:18
Jodå, brukar dubbelkolla dörrar efter jag låst, spisen etc

Eldhroka
2007-02-08, 13:18
Jag kan inte gå på brunnslock.
Jättejobbigt när jag var i London för där är det luckor och lock i gatan var och varannan meter *gah!*

PowPow
2007-02-08, 13:24
Det löser man genom att ta papper i handen när man öppnar, låser och låser upp och öppnar igen. :)

Eller så öppnar man dörren innan man tvättar händerna. brukar jag göra på offentliga toaletter.

Om jag ser en katt utomhus så måste jag spotta 3x3 gånger. Jag är inte skrockfull. Det är bara något jag fått för mig att jag måste göra.

När jag var yngre så var jag besatt av symmetri. Gick jag med vänsterfoten på trotarkanten, så var jag tvungen att göra detsamma med högerfoten, annars kände jag mig alldeles sned.

Tigerkotten
2007-02-08, 13:27
Nopes inga! :)

Shakemynuts
2007-02-08, 13:28
Skulle kunna skriva upp ganska mycket. Men jag tar de kortaste.

Köper alltid jämna antal av allting i affärer.

Ganska kraftig bacillskräck.
Jag överlever om jag ska stå på gymmet och ta i en hantel, om jag tvättar händerna efteråt självklart.
Men jag kan aldrig någonsin stoppa något i munnen från t ex plockgodis, eller plockmat, inte ens om det är inom familjen.

Jag kan inte riva av toalettpapper mitt i ett ark, måste ta hela ark.

Filmer, böcker etc står i bokstavsordning, därefter årtalet den trycktes.

Jag städar, dammar, dammsuger, sprayar och skurar golvet ca varannan dag och plockar iordning prylar.

Slartibartfast
2007-02-08, 13:29
spisen, dörrar, kranar...

Snake
2007-02-08, 13:31
Moste alltid lyssna på Darin 4 gånger varje kväll innan jag ska somna :em:

Shakemynuts
2007-02-08, 13:31
Verkar vara ganska vanligt med spisen, dörrar osv.

Konstigt att jag, som har ganska mycket tvångstankar, inte har just dessa ytterst vanliga.
Låser jag dörren vet jag att den är låst och behöver inte kontrollera känner jag, spisen vet jag att jag alltid efter att det började brinna en gång när jag var liten, alltid stänger av innan jag tagit bort stekpannan eller kastrullen.

Genesis
2007-02-08, 13:32
Idag när jag åkte i en rondell och vägen mellan en utfart och en infart var helt orörd efter snöfallet var jag tvungen att åka ett extra varv och sätta mina spår där.

Kurash
2007-02-08, 13:58
Måste alltid tvätta ansiktet efter jag ätit pizza. Det känns som om fettet från pizzan förångas och sätter sig i porerna, skitäckligt. Matos överhuvudtaget har jag problem med. Om man te.x klätt upp sig för utgång kan jag inte äta efteråt. Om folk ska äta på en fest försöker jag komma efter dom ätit klart. Att lukta mat är det sunkigaste som finns.

Me_Myself
2007-02-08, 14:14
Jag har nog en del tvångstankar.

Mjölken är ett helt kapitel för sig.
Med all flytande föda gäller samma sak, varken ta det sista i förpackningen eller dricka det sista ur glaset.
Jag går ingenstans utan att ha näsdroppar/spray med mig.
Det sista jag gör när jag ska sova är att tvätta händerna och sen smörja in dem i handkräm. Efter handkrämen ska jag helt inte röra vid något för då kör det ihop sig.

L-Sami
2007-02-08, 14:15
-Måste ta min zink innan jag lägger mig
-EsaPro innan träning
och säga halleluja minst 9 gånger om dan och light weight baby när jag har lyft tungt! :D

eandersson
2007-02-08, 16:18
Jag dubbelkollar gylfen på dubbelkollen. Dvs att jag kollar så den är stängd och sedan kollar jag igen. Egentligen bör jag inte vara orolig, för nått så litet kan inte hamna utanför.

Yankeee
2007-02-08, 16:21

+1

Låser alltid båda låsen när jag är hemma, trots säkerhetsdörr. Rycker i handtaget i princip varje gång jag går förbi, även fast båda låsen används. Sjuk nojja det där :)

JustinCredible
2007-02-08, 16:40
Om jag ser en dörr som står på glänt så måste jag öppna den och titta in, stänga dörren och trycka på den 2 ggr.

Om nån t,ex stöter till mig på vänster arm så måste jag ta på min högra arm också annars känns det ojämnt.

Sen har jag en som är svår att förklara men det innebär iaf att jag måste flytta nåt jag håller i från högra handen till vänstra genom att göra det under benet.. Som när man dribblar en basketboll ungefär.

PowPow
2007-02-08, 16:47
Om nån t,ex stöter till mig på vänster arm så måste jag ta på min högra arm också annars känns det ojämnt.

När jag var yngre så var jag besatt av symmetri. Gick jag med vänsterfoten på trotarkanten, så var jag tvungen att göra detsamma med högerfoten, annars kände jag mig alldeles sned.

tihi

FreCKo
2007-02-08, 16:48
Det jobbigaste jag hade var när jag ville att stämskruvarna på basen skulle vara åt samma håll... Det var ingen stämd bas jag hade kan jag lova *whistle*

Annars rycker jag i dörren, kollar spisen, måste alltid klappa flickvännens katter innan vi drar och jag vägrar gå på allmänna toaletter för jag tycker mig se bakterier överallt.

Hades
2007-02-08, 16:50
Tvättar händerna onödigt mycket, men å andra sidan blir jag sällan förkyld, så det kanske inte är onödigt trots allt. Hade en jävla massa tvångstankar för några år sedan, men de flesta verkar ha försvunnit.

På gymmet tycker jag det är jobbigt att ha viktkakorna vända åt samma håll, om texten är utåt på ena så ska den helst vara utåt på den andra också, och vice versa.

Raggis
2007-02-08, 16:55

- Kollar så att spisen är avslagen typ 4 ggr innan jag går och lägger mig.

Haha! Precis som mig :D Jag kollar inte till spisen så ofta dock. Men, rycker i dörren för jag, haha.

Reddan
2007-02-08, 17:01
Kan inte lägga nycklar direkt på bordet, måste alltid ha något mellan, eller lägga dem någon annanstans...
Tror jag fått det från morsan när jag var mindre och nu blir jag inte av med det.. *gah!*

mela
2007-02-08, 17:07
- Måste alltid duscha ur duschen innan jag kan kliva in i den (blir problematiskt när man duschar på gymmet)

- Har en tvångstanke när det kommer till sex, men den tar vi inte nu *whistle*

- Jag måste alltid torka av läpparna ordentligt innan jag tar på läppglans eller lipbalm.

- Går jag på stan måste jag handla något innan jag åker hem, kan räcka med en flaska Ramlösa. Men något måste jag ha köpt.

- Jag undersöker alltid om brösten är lika stora/fasta och utan knölar när jag ska sova.

Raggis
2007-02-08, 17:08
Kan inte lägga nycklar direkt på bordet, måste alltid ha något mellan, eller lägga dem någon annanstans...
Tror jag fått det från morsan när jag var mindre och nu blir jag inte av med det.. *gah!*

Ah, justja. Samma här. Har fått det från mor :P

Mago
2007-02-08, 17:16
Nopes inga! :)

pLuSs EtT-

(freaks!)

antonio
2007-02-08, 17:18
Jå ett gäng men det kommer och går..är jag i balans så har jag inga.
Dock aldrig några som jag inte kan koppla bort om jag verkligen anstränger mig =)

/A

Albatross
2007-02-08, 17:27
Tvättar händerna onödigt ofta. T.ex tar jag ut juice från kylen och häller i ett glas så måste jag tvätta händerna innan jag kan ta glaset och dricka... Fixar inte att ha lortiga händer helt enkelt :D

Tr1ff
2007-02-08, 17:50
Varje gång jag ser en rödhårig måste jag kasta sönder ett fönster, varje gång jag går över ett övergångssställ måste jag skjuta heroin, varje gång jag tror att jag glömt plattan på måste jag hålla mig från att gå och kolla (tre hus har brunnit upp på det sättet), varje gång jag lägger in en snus måste jag slå sönder en tv.
Kan vara tungt ibland men man vänjer sig.

FreCKo
2007-02-08, 18:08
- Måste alltid duscha ur duschen innan jag kan kliva in i den (blir problematiskt när man duschar på gymmet)

- Har en tvångstanke när det kommer till sex, men den tar vi inte nu *whistle*

Jag ser ett samband mellan duschen och sexet...

- Jag undersöker alltid om brösten är lika stora/fasta och utan knölar när jag ska sova.

Dålig bortförklaring för att få klämma på sina egna bröst :D

(Ja okej, jag vet att man ska undersöka dom för att kolla så att man inte fått bröstcancer)

olsson15
2007-02-08, 18:16

Precis som jag gör när jag är på stan eller någon allmän toa:cool:
det är nog den enda tvångstanke jag har

Jujutsu
2007-02-09, 17:39
Skönt att veta att man inte är ensam ;)

Jag har ett gäng, men jag kämpar för att bli av med dem (förut var de rejält ivägen). Jag är perfektionist in i det minsta (rättar till fula bokstäver, etc), tvättar ofta händerna, har stenkoll och onormal ordning på skolböcker, papper, etc., och (det ganska vanliga) nyckelproblemet.

L-Sami
2007-02-09, 17:45
Skönt att veta att man inte är ensam ;)

Jag har ett gäng, men jag kämpar för att bli av med dem (förut var de rejält ivägen). Jag är perfektionist in i det minsta (rättar till fula bokstäver, etc), tvättar ofta händerna, har stenkoll och onormal ordning på skolböcker, papper, etc., och (det ganska vanliga) nyckelproblemet.

Är det inte jobbigt?

paddanboy
2007-02-09, 17:49
Tvångstankar är väl mer att man exempelvis måste knacka 4 ggr i bordet innan man startar datorn.

Jag har dock inte kvar några tror jag.

Har väldigt svårt för orena händer, tex om man får kladd på dem, ketchup eller dyligt. Panik om man inte har möjlighet att tvätta om man är ute, då blir det snö, vattenpölar eller köpa dricka eller nåt...

... sen tänderma nuförtiden pga malto och äter ofta, måste skölja dem eller tugga tuggummi efter.

Langster
2007-02-09, 18:00
Jag måste stoppa köttbullar i näsan eftersom jag heter Marcus.

nutz
2007-02-09, 18:00
Kan springa ut några gånger om dagen och kolla om jag verkligen tryckte på knapparna i rätt ordning för att låsa bilen med den fjärrstyrda nyckeln.

Orka, jag har inte rört bilen på några dagar. Kanske ska gå ut och kolla om jag har haft inbrott eller inte.
*gah!* *grr27* *screwy* :Virro :confused:

mela
2007-02-09, 18:02
Jag ser ett samband mellan duschen och sexet...

Haha njea, det är inte det ;)

Jujutsu
2007-02-09, 19:02
Är det inte jobbigt?

Rejält :smash:

Men inte mer störiga är känslan jag får om jag struntar i dem :em: men å andra sidan så hjälper de nog mig (åtminstone lite) att hålla mig frisk och att klara av skolan med bra betyg.

Nadja_N
2007-02-09, 19:46
Jag kan inte gå på A-brunnar... för det vet ju alla att det betyder att man får Avbruten kärlek?... *screwy*

Spinkot
2007-02-09, 21:24
Den där symmetrigrejen känner jag igen, jag vill ha allt i jämna nummer i så stor mån som möjligt (annars för man lösa det genom att ställa saker i olika triangulär formationer). Iofs är det något som kommer och går, det var mycket starkare för ett antal år sedan nuförtiden stör det mig mest om något är osymmetriskt men jag mår inte dåligt av att inte rätta till det

Lellan
2007-02-09, 22:10
Har samlat ihop all ångest och sparat under mappen "trafik", fast om det är regelrätta tvångstankar vetesjutton.. det är mer att jag inte vill befatta mig med det.

Utöver det har jag inte tvångstänkt en enda gång i hela mitt liv.

Newi
2007-02-09, 22:15
Jag brukar alltid kontrollera att jag ställt min alarmklocka rätt innan jag går och lägger mig. Man kan ställa in två olika alarmtider på den, och jag måste alltid kolla att rätt alarmtid är påsatt, att tiden stämmer, att jag kollat om tiden stämmer för rätt alarmtid, att reglaget som aktiverar alarmet är helt uppdraget osv. Brukar bli typ 10 kontroller totalt eftersom varje måste göras om några gånger.

Har dock lyckats dragit ner på det där på sistone, så oftast brukar jag bara kolla klockan 1-2 gånger, även om det fortfarande känns skönt att kolla den flera gånger ibland.

Versus
2007-02-09, 22:46
Måste typ om ta fram kläder och förbereda om jag ska iväg någonstans typ flera timmer innan jag ska åka.
Sedan kolla att jag stängt av tv, spis och sådant typ 7ggr innan jag åker hemmifrån.

Stenberg
2007-02-09, 23:15
Jepp,

- när jag kommer till en bro måste jag lägga mobileni fickan, för annars blir det wiiiiiiiiiiiiiiiii [efteliknar ljudet av en mobiltelefon som flyger genom luften]- plums :em:

-när jag har tenta är det bara vissa kläder, viss parfym och vissa rutiner som duger, annars går det dåligt....

Shakemynuts
2007-02-10, 04:09
Hur tänker ni om tvångstankarna då?
Är det såna tvångstankar som att det kommer hända något dåligt om ni inte gör så som ni gör eller skapar det bara otrolig frustration i att bryta mönstret med rutinerna?

Tvångstankar anses allvarliga om de tar upp mer än 2 timmar om dagen.
Mina ligger på ungefär 1-1½ och jag har försökt bryta mina tvångstankar, men det går som sagt inte att fortsätta dagen, det äter sig in i huvudet vad man gjort. Sen måste man fixa till det.
Dvs, inget att jag tror världen går under om jag inte trycker på lampan 45ggr innan jag går ut typ. :Virro

Jujutsu
2007-02-10, 10:40
De flesta av mina är ganska verklighetsbaserade, typ att hålla koll på allt så jag inte missar något eller att kolla att jag inte har tappat nycklarna. Ingen av dom är vidare tidskrävande, i och med att det går fort att göra dom (typ som att knacka på nyckel-fickan för att höra klirret, sätta in allt jag får på lektionerna i en pärm, etc)...

Tvångsttankar ska man nog kämpa emot, annars finns det nog en viss risk att man kan få fler.

Ninjasmurf
2007-02-10, 10:45
Har inte hittat nån alls. Klär inte ens på mig på samma sätt varje dag.

Laan
2007-02-10, 10:57
eftersom det bara finns en nyckel till min nuvarande lägenhet i luleå så brukar jag vara extra nogran med att hålla koll på den.. (till min jkpg lägenhet finns det hela tre!)

brukar vara nervös för att glömma någon viktig del i utrustningen när jag ska ut på längre turer än någon dag.. alltså så att jag måste skriva packlista och sedan checka av. Känner att de kommer bli jobbigt inför stundande rysslands resa =)

Shakemynuts
2007-02-10, 11:33
De flesta av mina är ganska verklighetsbaserade, typ att hålla koll på allt så jag inte missar något eller att kolla att jag inte har tappat nycklarna. Ingen av dom är vidare tidskrävande, i och med att det går fort att göra dom (typ som att knacka på nyckel-fickan för att höra klirret, sätta in allt jag får på lektionerna i en pärm, etc)...

Tvångsttankar ska man nog kämpa emot, annars finns det nog en viss risk att man kan få fler.

Klart man ska försöka kämpa emot tvångstankar.

Men som jag sa tidigare, det är ett sätt att hantera ångest. Vilket gör att tvångstankarna blir tillfredsställande.
Jag har inte ens tänkt på mina förrns jag fick de sagt till mig.

Cilia
2007-02-10, 11:45
Det finns minst en sån här tråd innan men favorit i repris.

Jag gillar inte att gå på A-brunnar för det betyder avskum, avsky, avlopp etc
för att göra det riktigt säkert så cyklar och kör jag helst inte bil heller på dom. (blir lite jobbigt).

Jag vill gärna gå på ett löv som ligger orört på marken.

jag har lite andra sånna där småsaker med.

Men eg är det inte tvångstankar. Tvångstankar är ju sånt som man MÅSTE göra. Det är inte så att jag måste gå tillbaka om jag missar lövet eller att jag sen går och har ångest över det hela.

Sen är det lite kul att läsa att mångas "tvångstankar" handlar om gammalt skrock fast ibland lite omarbetad. När det gäller katten så är det svart katt som går över gatan då ska man spotta 3 gånger över axeln. Nycklar på bordet sägs komma ifrån att kvinnor som sålde tjänster la upp sin rumsnyckel på bordet så männen kunde se vilket rum hon bodde på och sen besöka henne. Då gällde det ju att inte göra det om man inte hade dom intentionerna.

Axel2
2007-02-10, 12:45

+1

Sen måste jag kolla så att jag har låst allt två gånger innan jag går därifrån.. Tex dörrar, skåp etc...

mathor
2007-02-10, 13:14
Jag har inte sett en enda beskrivning av tvångstankar i den här tråden. Ni tar upp ritualmässiga beteenden och tvångshandlingar. Tvångstankar är något annat.

Axmode
2007-02-10, 13:16
Varje gång jag går utanför huset eller går och lägger mig står jag med handen under varje vattenkran några minuter och känner så de är avstängda.

Jujutsu
2007-02-10, 13:48
Jag har inte sett en enda beskrivning av tvångstankar i den här tråden. Ni tar upp ritualmässiga beteenden och tvångshandlingar. Tvångstankar är något annat.

Upplys oss då, och förklara vad tvångstankar är.

1986
2007-02-10, 14:11
Minns en gång då jag inte kunde lämna huset utan att FOTOGRAFERA spisen med min mobil så jag kunde kolla senare och försäkra mig om att den var avstängd.

Jag lämnade hunden hemma under kvällen och blev därför helt paranoid.

eh, så ja... jag har tvångstankar

Metal_boy_
2007-02-10, 14:22
jense fick Aids när han gick på en A-brunn.

Diana
2007-02-10, 14:47
Wunderbar tråd !! :D *popcorn* gårdagens Oprah va nåt för er alle, bevis på hur skiten kan escallera out of proportion.......

Jag hade en nojja med kylskåpsdörren som jag en gång(för många herrans år sen, höhö) disträ råkade glömma på glänt medans jag snackade telefon, och ända sen dess kunde jag få en känsla i magen, var jag en bafann mej i huset, att jag måste kolla den förbannade dörren, otrooligt enerverande.

Plus att jag alltid var tvungen att se till att vår träbänk(diskbänk) inte hade (minsta lilla!!)vattenpöl på sej efter det att man stått där och joxat, trä kan ruttna... yada yada.

Led inte av dessa två mininojjor iofs, de störde ju inte mitt liv på nåt vis men när jag fick reda på att alla tvångshandlingar har med ångestdämpande att göra(som nämnts) vart jag så jävla äcklad, då jag ansåg mej vara en psykiskt hyffsat välbalanserad individ(oh well.. :D) att jag hade fallit 'offer' för något, gått och blivit en virrig neurotisk jävla nucka?? att jag bara la ner skiten, vägrade ens tänka på det, sölade tom ner bänkfan lite extra en vecka, och jag har varit 'ren' ända sen dess. :D

(Parentesbabbel: folk med psykisk läggning för tvångshandlingar har det garanterat för tvångs-tankar/tankemönster oxå. Att tex fastna i destruktiva tankar 'livet är skit'-ish(utan något annat till grund än påverkan av vårt västerländska makt-och-rikedoms-jämförar samhälle) eller ältande av vissa typer av problem är oxå en form av tvångstankar, man ska aldrig känna sej som ett offer för problem-ältande eller vissa tanke mönster/banor, de är ofta mkt lättare att bryta än man tror.)

-- Har en tvångstanke när det kommer till sex, men den tar vi inte nu
.
*popcorn*

Shakemynuts
2007-02-10, 15:37

Du har så rätt så.
Tvångssyndrom är vad jag borde skrivit.

Men en tvångstanke är direkt kopplat till en tvångshandling.
Så på sätt och vis beskriver man det ena, får man samtidigt med det andra.

Om jag beskriver min tvångshandling att rycka i dörren två gånger, får jag samtidigt med tvångstanken, som är just att, jag tänker att jag måste rycka i dörren två gånger.

internethjälten
2007-02-10, 16:18

massor... .

Proskin
2007-02-19, 16:21
Jag kan inte gå på A-brunnar... för det vet ju alla att det betyder att man får Avbruten kärlek?... *screwy*

Jag gör alltid tvärt om... Just för att slippa vara med samma kvinna hela livet....:D

stigson
2007-04-20, 21:59
När jag ser nått jag kan spegla mig i så drar jag alltid upp tröjan och kollar om magrutorna syns:Virro

Muskelbyggaren
2007-04-20, 22:49
Förut hade jag en massa idéer om att bädda sängen snyggt, vika kläder, göra saker på bestämda tider och annat larv. Nuförtiden gör jag inte mer än nödvändigt och får tid över till roligare saker.

The_RobRoy
2007-04-20, 23:06
Kan inte komma på en enda tvångstanke faktiskt, har suttit och funderat en stund..

Hade endel när jag var mindre, så som folk beskrivit med att inte gå på vissa saker och att gå med foten mitt i (jag var liten och hade små fötter) varje "ruta" på marken. Kan somsagt inte komma på något sådant som jag har kvar.

Däremot har jag en fobi, som visserligen också börjar släppa, efter endel inre arbete och tvingande av att möta fobin.

Deceiver85
2007-04-21, 12:41
Dörren: Rycker i handtaget 3-4 ggr per kväll för att kolla att den är låst. Den måste även "klicka till" ordentligt, annars känns det som att den inte är riktigt låst.

Spisen: Kollar varenda gång jag är uppe på kvällen

Röda lampor på elektroniska saker (tv-apparater, stereos, datahögtalare etc) måste jag alltid täcka över när jag ska sova.

Longshot
2007-04-21, 13:18
Jag har också kolla-om-dörren-är-låst-femtioartongånger-syndromet. :)

Drfg
2007-04-21, 13:42
Nepp, har inga sådana men är roligt när man ser nån på stan som hoppar runt i gatstensrutorna eller liknande, speciellt om den plötsligt upptäcker det och tittar sig lite förläget omkring om någon såg :P

Strandbyggarn
2007-04-21, 14:22
Haha vilka trådar man hittar i allmänt forumet .

Delar kolla-så-dörren-är-låst-för-många-gånger syndromet med många här , har även sjuklig hygien när det gäller att tvätta händerna så fort jag tar på vissa saker , typ andras pennor , dörrar osv . Sen varje gång jag är i köket så måste jag ställa in tidknoppen på micron så den står rakt uppåt . Sen kan jag inte gå förbi en spegel utan att kolla symmetrin eller musklerna.

har säkert fler men det är dom jag kommer på nu

Gpajpen
2007-04-21, 14:25
när jag kommit hem för dagen så kan det lätt på en kväll bli att jag kollar om dörren är låst minst 5ggr.

börjar tycka att jag är sjuk när jag kollar om det är låst, borstar tänderna sedan MÅSTE kolla igen att det verkligen var låst och sen går och lägger mig.

Kinnander
2007-04-28, 00:11
Lite smågrejer bara, är väldigt glömsk så jag kollar gärna flera gånger. Går noga igenom gymbagen flera ggr, kollar ytterdörren, kollar så allt jag ska ha med med mig / på mig ligger framme. Till exempel kläder, mobil, nycklar(får gärna ligga på samma plats på sängbordet!

foxx
2007-04-29, 08:41
Varje gång jag går förbi min brevlåda MÅSTE jag kolla om det är post innuti, oavsett om det är söndagar eller röda dagar, även om jag redan innan samma dag tagit posten och sedan skall iväg måste jag öppna locket och verkligen se efter ifall det inte är någon post. :smash:

Strandbyggarn
2007-04-29, 08:49
har fått lite tvångstankar nu under bulken , om vad som händer om jag inte har sinnesnärvaron att deffa ner mig ordentligt sen , då kommer jag va fet :( .. kanske mer är depressionstankar :Virro

Miiix
2007-04-29, 10:27
Springer alltid uppför trappor.

Innan jag går in på en toa måste jag kolla att låset funkar.

Bönne
2007-04-29, 10:35
Eller så öppnar man dörren innan man tvättar händerna. brukar jag göra på offentliga toaletter.

Om jag ser en katt utomhus så måste jag spotta 3x3 gånger. Jag är inte skrockfull. Det är bara något jag fått för mig att jag måste göra.

När jag var yngre så var jag besatt av symmetri. Gick jag med vänsterfoten på trotarkanten, så var jag tvungen att göra detsamma med högerfoten, annars kände jag mig alldeles sned.Det är inte nödvändigt att öppna dörren före när man ändå redan har papper tillgängligt för att vrida på/av kranen, ta tvål etc. Dessutom spelar det väl ingen större roll när man öppnar dörren med sin bara hand, det är att man gör det över huvud taget.

Nina L
2007-04-29, 10:38
Moste starta trådar. :em:

Nej, jag har inga tvångstankar, faktiskt. Det verkar så dumt. :D Vilken underbar grej. Här har vi en störning som jag inte lider av. Ni är knäppa allihopa och jag är normal.

:hbang:

Lellan
2007-04-29, 12:28
Moste starta trådar. :em:

Nej, jag har inga tvångstankar, faktiskt. Det verkar så dumt. :D Vilken underbar grej. Här har vi en störning som jag inte lider av. Ni är knäppa allihopa och jag är normal.

:hbang:

Då är vi två! Har verkligen funderat. Måste vara riktigt förträngd isf. Undra om det är ärftlig eller inlärt? Antagligen något kemiskt, borde vara lite ärftligt isf. Som kanske blir utlöst av miljö iofs.. jaja. Skönt att slippa nåt hjärnspöke iaf! :-)

mystic[-_-]
2007-04-29, 12:34
Kollar att jag har med alla kort (körkort mm) när jag ska gå till bilen. Sen kollar jag körkortet 4 gånger när jag väl sitter i bilen sen åker jag :hbang:

Snake
2007-04-29, 12:36
;2260090']Sen kollar jag körkortet 4 gånger när jag väl sitter i bilen sen åker jag :hbang:

Haha va i helv?

mystic[-_-]
2007-04-29, 12:37
Haha va i helv?

som låsmani fast med körkort,kontokort osv :D

Gnar
2007-04-29, 16:09
Har haft ofantligt många en gång i tiden, och då menar jag psykhusfall. Den enda jag kan komma på nu är att jag dubbelkollar dörren på offentliga toaletter. :)

hatework
2007-04-29, 16:31
damfritt i mitt rum är ett måste.

Stoltz
2007-04-29, 16:39
damfritt i mitt rum är ett måste.

Förtär inte det typ 50% av ditt sociala umgängespotential med världen? :( Tradigt att höra det.

Nej, jag har ingenting vad jag kan komma på för tillfället.

hatework
2007-04-29, 21:28
de är mer att jag damsuger och går å torkar lite var och här alldeles för ofta..
perfektionistisk är jag ochså! allt i mitt rum ska va så som jag vill ha de och min säng alltid bäddad, de är skönt att komma hem till ett rum som är så.

Gnar
2007-04-29, 21:33
Hahahahaha

Gnar
2007-04-29, 21:39
Hahahahaha

Hmm, blev nått fel här. Och editera kunde man inte heller.

Iaf, fortsättningen skulle vara:

Jag uppfattade det precis som Stoltz :)

Stoltz
2007-04-29, 22:34
de är mer att jag damsuger och går å torkar lite var och här alldeles för ofta..
perfektionistisk är jag ochså! allt i mitt rum ska va så som jag vill ha de och min säng alltid bäddad, de är skönt att komma hem till ett rum som är så.

:laugh: Du menar dammsuga! Jag trodde du menade damer som i kvinnor! Ok!

Shakemynuts
2007-04-30, 14:43
Hahahahaha :Virro :laugh: :hbang: :D

Stoltz är kung! :devil:

_henkee
2007-04-30, 14:55
Jag torkar alltid av ringen på toan innan jag sköter mitt, vare sig stående eller sittande. Torkar en gång efteråt också, vare sig nr1 eller 2.
Kan inte lämna en toa, även om det är en offentlig toalett äcklig, då tror ju nästa att det är jag som äcklar :(

Dumleman
2007-04-30, 15:01
Jag måste alltid scrolla ner fönstret på youtube så att titelns avstånd är detsamma till fönstrets överkant som till videon :D.

http://img338.imageshack.us/img338/1874/untitled2aaajr3.jpg

Slartibartfast
2008-02-20, 13:07
När jag ska stänga tvn för att gå och lägga mig så vill jag att den sista bilden jag ser innan jag släcker tvn är nånting fint, som en söt hund eller en snygg tjej. Liksom för att det ska ge mig en bra nattsömn. Om jag stänger av tvn just efter att jag sett nåt krigsreportage, så lämnar den dåliga energin kvar. Problemet är ju att när man ser en snygg tjej eller ett gulligt djur eller ett fint landskap, så vill man ju sitta och titta en stund. :Virro

Exdiaq
2008-02-20, 13:11
Måste alltid lämna kvar ett jämnt antal av den mat jag äter. T.ex. lämnar aldrig 7 eller 9 köttbullar kvar, utan då lämnar jag 8 kvar.

Emil_Larsson
2008-02-20, 13:42
Jag måste alltid bädda sängen snyggt och prydligt och har det legat någonting i sängen som skrynklat till överkastet så skall det rättas till, omedelbart!

Vid toalettbesök så måste jag ALLTID se till att sista momentet jag gör är att tvätta händerna. Tvättar jag händerna och sen tar på någonting förutom dörren så tvättar jag om dom igen, skit störande, verkligen TVUNGEN att göra det.

På senaste tiden gör jag runt 15 knäböj i duschen, känns som en tvångstanke nuförtiden.

Emil_Larsson
2008-02-20, 13:48
Minns en gång då jag inte kunde lämna huset utan att FOTOGRAFERA spisen med min mobil så jag kunde kolla senare och försäkra mig om att den var avstängd.

Jag lämnade hunden hemma under kvällen och blev därför helt paranoid.

eh, så ja... jag har tvångstankar

Holy shit...

Värre än morsan :D

Snafu
2008-02-20, 13:56
Jag vet inte om det här är en tvångstanke eller inte.

I det gemensamma fisutrymmet, dvs toalettområdet, ser man naturligtvis många olika människor varje dag.

Av någon anledning tenderar de tre fyrtioåriga männen på denna avdelning att så fort dom tvättat händerna, så tvättar dom eller typ sköljer ansiktet med vatten? Detta oavsett årsperiod, värme eller dylikt.

Varför sköljer man sitt ansikte med vatten sådär?