Visa fullständig version : TV-out?
Har ett nVidia 6800GT, samt en gammal sliten 22" TV.
Den har endast en scartkontakt, så jag har räknat ut att jag behöver en adapter från s-video till scart vilket jag också har sett finns.
Vad jag kan minnas brukar dock nVidia-kort vara allmänt jävliga när man ska få igång TV-out.
Är det någon som kör eller har kört det kopplat såhär och kan bekräfta att det funkar som det ska, eller bör jag göra på annat vis?
Har ett nVidia 6800GT, samt en gammal sliten 22" TV.
Den har endast en scartkontakt, så jag har räknat ut att jag behöver en adapter från s-video till scart vilket jag också har sett finns.
Vad jag kan minnas brukar dock nVidia-kort vara allmänt jävliga när man ska få igång TV-out.
Är det någon som kör eller har kört det kopplat såhär och kan bekräfta att det funkar som det ska, eller bör jag göra på annat vis?
Alltså nu jäklar, det här måste vara 30e tråden om TV out på brädan.
Jag är 100% säker på att du kommer finna massor med matnyttigt om du använder söken.
No offence ..
Kommer nog att funka..
För mig och mina vänner har det varit ATI som krånglat med tv-ut och inte Nvidia.
Alltså nu jäklar, det här måste vara 30e tråden om TV out på brädan.
Jag är 100% säker på att du kommer finna massor med matnyttigt om du använder söken.
No offence ..
TV-out
"Sorry - no matches. Please try some different terms. "
tv AND out
"Sorry - no matches. Please try some different terms. "
I vilket fall är det aldrig fel när nya saker kommer till ytan.
No offense. :)
MasterChief
2007-02-08, 12:34
Kör nVidia och det funkar hur bra som helst. Köp en S-video/scart adapter på Clas Ohlson för några kronor. Sen är det bara att köra. Tänk på att välja rätt "AV-ingång" på Tv:n (annars kan det hända att den blir svartvit) samt gå in i grafikkortet nView och "sätt igång Tv-out".
Kör nVidia och det funkar hur bra som helst. Köp en S-video/scart adapter på Clas Ohlson för några kronor. Sen är det bara att köra. Tänk på att välja rätt "AV-ingång" på Tv:n (annars kan det hända att den blir svartvit) samt gå in i grafikkortet nView och "sätt igång Tv-out".
Låter bra, inget jox med TV Tool osv. då?
Vad har du för någon TV och hur bra bedömer du att bilden blir?
MasterChief
2007-02-08, 19:08
Låter bra, inget jox med TV Tool osv. då?
Vad har du för någon TV och hur bra bedömer du att bilden blir?
Jag började för länge sedan med S-video till Scart till min 32 tums Sony. Nu kör jag dock DVI till Plasma/Projektor.
Har alltid kört nVidia och har aldrig haft några problem oavsett vilken lösning jag haft.
Bilden blir riktigt bra (kanske dock mest pga av att jag mest kollar på HDTV :-)
Scratch89
2007-02-08, 19:49
Jag upplever att det blir bättre bild på TVn än på datorn genom en sån kabel, men det kan vara för att jag har en kass skärm med. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.