handdator

Visa fullständig version : Hörlurar vid träning

Purren
2007-02-07, 22:07
Vilka hörlurar använder ni/rekommenderar ni vid träning? Ljudkvalite är inte riktigt det viktigaste (även om det är ett plus), det viktigaste är att dom tål svett och att dom sitter som berget. (Ska fungera vid jogging och lite allmänt skuttande)

Använde till idag mina Cresyn 630, men tror jag började svettas för mycket för det började knastra elektriskt i själva hörlurarna. Slängde av mig dom snabbt!

Fettecke
2007-02-07, 22:09
har ett par Koss the spark, fast jag har bytt ut gummikonen mot en annan eartip-grejj... sitter bra och skönt... märker inte att jag har dom i huvudet

Nilsjohan
2007-02-07, 22:15
Hade tidigare KOSS, som man mosade in i örongången, men det var lite störigt då de ibland trillade ur.

Numera kör jag på ett par Sony MDR-EX90LP "Propplur" och de funkar bra. Sitterkvar, bra ljud och viktigast av allt stänger ute gymmets oljud.

Purren
2007-02-07, 22:24
Hade tidigare KOSS, som man mosade in i örongången, men det var lite störigt då de ibland trillade ur.

Numera kör jag på ett par Sony MDR-EX90LP "Propplur" och de funkar bra. Sitterkvar, bra ljud och viktigast av allt stänger ute gymmets oljud.

Hur funkar dom med svett? Hörlurarna jag hade innan funkar fint ett tag... men sen när man börjar svettas blir det som om man smörjt propparna med glidmedel.

Nilsjohan
2007-02-07, 22:36
Hur funkar dom med svett? Hörlurarna jag hade innan funkar fint ett tag... men sen när man börjar svettas blir det som om man smörjt propparna med glidmedel.
Jag har inte haft något prob, men jag har kanske inte svettats tillräckligt på gymmet senaste tiden

Purren
2007-02-07, 22:38
Jag har inte haft något prob, men jag har kanske inte svettats tillräckligt på gymmet senaste tiden

Mina tidigare fungerade fint för styrketräning. Problemen kom först med konditionsträningen. :)

Litecore
2007-02-07, 23:08
lite komiskt faktiskt, men din beskrivning stämmer sjukt bra in på Nike Duro (http://se.mac-lover.com/tillbehor/ipod/ipod-tillbehor/nike_duro_justerbara_streeth_ouml_rlurar.html)

http://www.gnt.fi/tuotekuvat/Phi_SBCHJ055.jpg

har ett par själv som jag använder till löpningen, funkar klockrent! :)
jag svettas rätt duktigt och det har inte vart något problem alls,
det enda som kunde vara bättre än ljudet - framför allt basen..
men du sa ju själv att det inte behöver vara hi-endprylar heller ;P
om man har stora öron är det antagligen inte världens bästa alternativ
då "gummiflärparna" bakom själva lurarna inte går att justera.

klart värt sina 299 kr, mina nya träningsbästis för Beach-07! :thumbup:

Fille.p
2007-02-07, 23:20
the plug fungerar utmärkt till träningen. tips till er som har problem med att de trillar ut. Vänd hela pluggen så att den tjocka delen är längst ut och den smala delen närms sladden, kommer sitta som gjutet då.

Litecore
2007-02-07, 23:33
the plug fungerar utmärkt till träningen. tips till er som har problem med att de trillar ut.
Vänd hela pluggen så att den tjocka delen är längst ut och den smala delen närms sladden, kommer sitta som gjutet då.
jag förstår inte varför alla är så himla förälskade i sina kosspluggar ?
jobbar på ett företag som säljer bl.a. dessa och det går inte en
dag utan att man lurar på 10st till folk som "ska ha lurar till sin mp3".

det är B A R A bas och inget annat - punkt slut. ingen diskant, knappt nåt mellanregister.
men, ska tilläggas, jag är å andra sidan jävligt partisk eftersom jag älskar mina iPod InEar :)

apple springer i åttor runt koss när det gäller både ljudkvalitét och musikåtergivning.

Mago
2007-02-07, 23:34
Fråga Absinteh.

Litecore
2007-02-07, 23:48
Fråga Absinteh.
vem ska fråga honom om vad ?

oath5
2007-02-07, 23:54
KOSS Sporta Pro

Mago
2007-02-08, 07:48
vem ska fråga honom om vad ?

Den som vill kan fråga honom om det tråden handlar om.

coxie
2007-02-08, 08:01
Shures lurar sitter som gjutna och även de billigaste ger riktigt bra ljud.

www.shure.com

Fille.p
2007-02-08, 08:57
jag förstår inte varför alla är så himla förälskade i sina kosspluggar ?
jobbar på ett företag som säljer bl.a. dessa och det går inte en
dag utan att man lurar på 10st till folk som "ska ha lurar till sin mp3".

det är B A R A bas och inget annat - punkt slut. ingen diskant, knappt nåt mellanregister.
men, ska tilläggas, jag är å andra sidan jävligt partisk eftersom jag älskar mina iPod InEar :)

apple springer i åttor runt koss när det gäller både ljudkvalitét och musikåtergivning.

Jag skrev träningslurar*slap* håller klart med om ljudkvalitén och den är knappast något att hänga i granen. För finlir så är det sennheiser cx300 som gäller. vill man inte slänga ut 500 kr på en lur att träna med så är pluggarna billiga, håller och stänger ute allt annat ljud.

ugglan
2007-02-08, 12:12
Ska man springa är det rätt jobbigt att ha isolerande IEM:s. Det dundrar som fan av vibrationerna när man sätter ner fötterna osv. Vad jag sett, brukar många på ljudforum rekommendera Koss KSC75 förr löpning.

http://stdk.de/audio/ksc75-1.jpg