handdator

Visa fullständig version : Fråga om manlighet/kvinnlighet

Trance
2007-02-05, 19:52
För män/killar/pojkar, när känner du dig som mest manlig? Är det en odelat positiv känsla?

För kvinnor/tjejer/flickor, när känner du dig som mest kvinnlig? Är det en odelat positiv känsla?

Snake
2007-02-05, 19:55
När jag gjort en bukkake på tjejen.

bluelight
2007-02-05, 19:56
urgh, grottmänniska, alltid, manlig, urgh.

nä, hm.. När jag kör marklyft känner man sig ganska manlig, eller knäböj.

petersson
2007-02-05, 20:00
När lyckas äta riktigt mycket mat.

mangemani
2007-02-05, 20:01
personligen tycker jag det där pratet om att vara "manlig","vara en man" är rätt så löjligt,känns såååå gammeldags..."ugh ugh,jag vara man,jag gå jobb,tjäna pengar och he mat på bord åt familj,ugh ugh".
så,as far as i care,"manlig" är man väl om man föds som kille och "kvinlig" är man väl om man föds som tjej

bluelight
2007-02-05, 20:03

det där tycker jag också är ganska manligt, verkligen trycka i sig världens jävla lass med mat så man känner sig som en jävla gris.

Mago
2007-02-05, 20:03

Kan nog fan stämma. :D

Osten80
2007-02-05, 20:04

Följt av en gudabenådad brakare så är vi rätt nära.

SWETiger
2007-02-05, 20:06
10MBit/s det är manligt?

sissa
2007-02-05, 20:09
För män/killar/pojkar, när känner du dig som mest manlig? Är det en odelat positiv känsla?

För kvinnor/tjejer/flickor, när känner du dig som mest kvinnlig? Är det en odelat positiv känsla?

Jag tänker faktiskt sällan i såna termer. ( Och nej, det säger jag inte för att vara pk. Som jag är medveten om så är det inget jag brukar tänka eller känna att jag känner mig "kvinnlig")

Trance
2007-02-05, 20:10
Hmm, utvecklades inte så som jag trodde riktigt. Misstänker att folk här är yngre än på det andra forumet jag läste en liknande fråga. Alternativt så svarar folk på reflex lite mer utan att begrunda det. Eller ett ytterliggare alternativ är att folk helt enkelt inte definierar det på samma sätt här.

Men ni som svarat, är det en positiv känsla och varför känns det manligt?

[EDIT] Ok, Sissa kom med ett bra svar. Är det en negativ känsla för dig eller existerar den inte bara?

z_bumbi
2007-02-05, 20:10
10MBit/s det är manligt?

Är manligt lika med långsamt?

Hades
2007-02-05, 20:11
*När jag äter stora mängder mat.
*När jag lyssnar på hårdrock samtidigt som jag kör bil fort.
*När jag tränar tungt.

Jag ser inget negativt med den känslan.

Edit: Det känns manligt eftersom det är aktiviteter som kvinnor nästan aldrig ägnar sig åt.

mela
2007-02-05, 20:14
Jag känner mig sällan kvinnlig :(
Inte ens i högklackat och balklänning kände jag mig kvinnlig :P

sissa
2007-02-05, 20:14
Hmm, utvecklades inte så som jag trodde riktigt. Misstänker att folk här är yngre än på det andra forumet jag läste en liknande fråga. Alternativt så svarar folk på reflex lite mer utan att begrunda det. Eller ett ytterliggare alternativ är att folk helt enkelt inte definierar det på samma sätt här.

Men ni som svarat, är det en positiv känsla och varför känns det manligt?

[EDIT] Ok, Sissa kom med ett bra svar. Är det en negativ känsla för dig eller existerar den inte bara?

Den existerar inte.

Kvinnlighet existerar som begrepp för mig, jag kan använda mig av det begreppet då det är användbart i bland (liksom manlighetsbegreppet förstås) men det är inget som existerar annat än som begrepp egentligen (vad jag är medveten om iaf)

Jag kan känna mig sexig, ful,elegant osv osv men inte att det är kopplat till manligt/kvinnligt (vad jag vet)

petersson
2007-02-05, 20:17
Följt av en gudabenådad brakare så är vi rätt nära.

haha :)

Osten80
2007-02-05, 20:24
Hmm, utvecklades inte så som jag trodde riktigt.

:D

För att vara lite seriös så känner jag mig ovanligt manlig när jag tex hjälper min mormor att klippa gräset, måla, bära tunga saker eller något annat som HON verkligen tycker är ett karlajobb. De gamla brukar alltid bli stolta när deras unga starka barnbarn ägnar lite tid åt dem.Det är helt klart en positiv känsla.

Av någon konstig anledning så känner jag mig också ovanligt manlig när jag går på begravning. Det kan iofs bero på klädseln, men där finns en konstig känsla av manlighet/vuxenhet som jag inte kan sätta fingret på. Just för att jag inte riktigt vet vad jag känner så är jag inte så säker på att den känslan skulle vara allt igenom positiv.

SWETiger
2007-02-05, 20:28
z_bumbi: Stor och hårig grottman släpa qvinna till grottan lär gå rätt långsamt om qvinnan inte ska få skrapsår. Se'n har jag hört(TM) att Konan gick i ganska exakt 10MBit/s.

Trance: Eftersom herr Trance önskar ett mer seriöst svar kan jag nog säga att feministmaffian i kombination med lite självinsikt fungerat rätt bra för att eliminera det där med manlighet. När jag var yngre var manligt något positivt och förknippades med att göra dumma saker, inte lipa när man gjort dessa dumma saker och ha en allmänt överlägsen attityd. Manligheten för mig var väl någon slags känsla av att grupptillhörighet, lite elitistiskt tänk där tror jag. Då kändes det bra men i dagsläget är det en känsla som för mig är bortsopad.

Shakemynuts
2007-02-05, 20:32
Brukar känna mig ganska manlig efter ett lavendelbad och suttit och filat naglarna i 5 minuter.

Det känns bra att våga göra såna saker utan att känna mig som en kvinna som många retar en för för det är då jag känner mig som säkrast ungefär.

pragmatist
2007-02-05, 20:42
Jag känner mig som mest manlig när jag tillfredsställer min kvinna så hon går upp i brygga, tappar känseln i benen och väsnas så grannarna ringer polisen. Och ja, det är en odelat positiv känsla.

Trance
2007-02-05, 20:49
Manlighet för mig:

Fixa saker med verktyg, hugga ved, helt enkelt vanligt hårt kroppsarbete som man inte är van vid. Bygga saker, gräva diken etc.

Tillfredsställa en kvinna men kanske framför allt beskydda, känslan när hon somnar i ens famn. Fixa en sak åt en tjej som hon inte klarar av. Att bli bekräftad som duglig av en av det motsatta könet helt enkelt.

[EDIT] Helt klart en positiv känsla

1986
2007-02-05, 20:52
jag känner mig manlig när jag lyfter tunga grejor. oftast positivt, dock negativt då man ibland inte är man nog :D.

känner mig manlig när jag visar kvinnor respekt och inte är ett äckel/svin
(kanske därför jag aldrig får ligga?)

ugglan
2007-02-05, 20:53
Manligast känner jag mig när jag legat en hel dag i soffan framför TVn och kliat mig på pungen, och sen när kärringen kommit hem fått henne med våld att laga middag.

Alternativt när man har suttit och skitit i nära en timme med en kall öl i handen och med öppen dörr.

Sofia4_4
2007-02-05, 21:07
När jag har snygga underkläder, högklackade skor och snygg klänning på som framhävar formerna. Smink och att håret sitter perfekt.

(det här svaret låter jätte konstigt med den avataren jag har. :-) )

mela
2007-02-05, 21:08
När jag har snygga underkläder, högklackade skor och snygg klänning på som framhävar formerna. Smink och att håret sitter perfekt.

Jag känner mig bara missplacerad i sånt :( Vill också vara kvinnlig :(

Sofia4_4
2007-02-05, 21:10
Jag känner mig bara missplacerad i sånt :( Vill också vara kvinnlig :(

du måste testa.

flenders
2007-02-05, 21:14
Jag känner mig manlig när en tjej gosar upp mot en när man ligger på rygg med händerna bakom huvudet. När man känner att tjejen slappnar av och tillförlitar sig till en.. svårt att förklara. Det tycker jag är väldigt manligt. Manligt är också att folk kollar ner/bort när man går längs gatan. Att se lite dangerous ut helt enkelt.

Sofia4_4
2007-02-05, 21:15
Jag känner mig manlig när en tjej gosar upp mot en när man ligger på rygg med händerna bakom huvudet. När man känner att tjejen slappnar av och tillförlitar sig till en.. svårt att förklara. Det tycker jag är väldigt manligt. Manligt är också att folk kollar ner/bort när man går längs gatan. Att se lite dangerous ut helt enkelt.

det här svaret låter också lite lustigt med din avatar. :D

flenders
2007-02-05, 21:19
det här svaret låter också lite lustigt med din avatar. :DHaha, han är ganska dangerous han.

knazcandy
2007-02-05, 21:55

(det här svaret låter jätte konstigt med den avataren jag har. :-) )

Hmm, jag tänkte på det också först eller typ bara struttar omkring i läckra underkläder. Fast sen tänkte jag att det är nog inte kvinnlig jag känner mig i den stunden, utan det handlar nog mer om att jag känner mig sexig..iallafall för mig.

High1ander
2007-02-05, 22:05
Jag e metrosexuell, jag e inte manlig.

Ne, men jag har verkligen inga behov av att gora saker for att kanna mig manlig. Alltsa, jag har inga problem att ata som en karring, inte alska 'o'l, etc.

Lellan
2007-02-05, 22:08
Som gravid kände jag mig kvinnlig utan att känna mig det minsta sexig.. :D Det var en positiv känsla förutom när man kände av illamående el foglossning.

Annars hör det nog ihop med det för det mesta. Typ när man doftar gott, i klänning, korsett, skor man inte kan gå i utan att lida osv. En positiv känsla i rätt sällskap, en obehaglig sårbarhetskänsla i fel.

Edit: När jag bakar bullar (el whatever) känner jag mig härligt stereotypt kvinnlig, utan porr och bara positivt förresten.. Fast jag tycker även det är manligt när någon bakar.. Hm, äh -glöm den sista då.

sehnpaa
2007-02-05, 22:10
Jag e metrosexuell, jag e inte manlig.

Ne, men jag har verkligen inga behov av att gora saker for att kanna mig manlig. Alltsa, jag har inga problem att ata som en karring, inte alska 'o'l, etc.Jag-bryr-mig-inte-attityden är dock manlig.

Trance
2007-02-05, 22:15
Som gravid kände jag mig kvinnlig utan att känna mig det minsta sexig.. :D Det var en positiv känsla förutom när man kände av illamående el foglossning.

Annars hör det nog ihop med det för det mesta. Typ när man doftar gott, i klänning, korsett, skor man inte kan gå i utan att lida osv. En positiv känsla i rätt sällskap, en obehaglig sårbarhetskänsla i fel.

Edit: När jag bakar bullar (el whatever) känner jag mig härligt stereotypt kvinnlig, utan porr och bara positivt förresten.. Fast jag tycker även det är manligt när någon bakar.. Hm, äh -glöm den sista då.

Mycket bra svar. Det känns lite som att många utav de attribut som oftast anses kvinnliga, riktigt uppklädd och tillsnofsad (fint ord), huslig etc är nästan lite fult att uppskatta nu. Känns det som detta stämmer? Graviditet har väl ingen vågat ge sig på än dock.

Lite liknande med manlighet, men dessa attribut är fortfarande mer positiva. T.ex. jämför laga sin frus bil mot att laga mat åt sin man.

Angel
2007-02-05, 22:15
När jag tävlar mot en kille och vinner....

L-Sami
2007-02-05, 22:19
När jag har fulla säckar :D eller när jag lyfter tunga vikter på gymmet

sissa
2007-02-05, 22:20
förresten, jag kan känna mig kvinnlig vid tillfällen som tex när jag jämför min killens shoppingbeteende. han: går in och köper det han ska typ, och jag ska kolla allt i butiken (butikerna) i flera timmar. det finns nog fler såna beteenden

men det kanske inte är det som menas med "känna sig kvinnlig"?

Fartman
2007-02-05, 22:22
När man klarat av typiskt "karlagöra" med bravur. Kan ex vara i skogen när man huggit timmer eller tex för ett par sommrar sedan när jag och farsgubben timmrade ihop en skoterlada tillsammans. Öht sånt som man tyvärr inte göra så ofta och ställer endel krav på händighet plus att man får jobba med kroppen.
Och ja, det är en bra känsla.

L-Sami
2007-02-05, 22:25
Men fan känner mig aldrig kvinnlig, så jag är manlig hela tiden, ibland känner jag mig lite mer manlig bara

Fille.p
2007-02-05, 22:26
Igår kännde jag mig väldigt manlig må jag säga. Jobbade med att dra ut spaltblock från ett grisastall. 120 kg st. lyfta upp dem surra ett rep mot magen och dra iväg. Det är manligt och då trivs jag. Det är helt enkelt en mycket positiv känsla

Dnepr
2007-02-05, 22:30
När jag förför en snygg kvinna som jag vet har manlighet som ett krav för att låta sig förföras. När jag ser mig omkring och konstaterar att jag är längre och ser mer manlig ut dom flesta. När jag visar känslor. När min kvinna söker sig till mig och vill ha min trygghet.

Boven
2007-02-05, 22:31
Då ens kvinna tyr sig till en och vill vara så nära en de kan när något är otäckt eller när hon är ledsen, tycker alltså att jag känner mig manlig när jag skapar trygghet till omgivningen. Sen även vid praktiska göra mål som att bygga och laga saker.

mvh Boven

skaparn
2007-02-05, 22:36
Jag placerar mina känslotillstånd längs en skala från obra till bra. Kan såhär i efterhand inte riktigt erinra mig hur de andra dimensionerna av varje givet tillstånd såg ut. Om jag gjort något man skulle kuna tycka är manligt, såsom hjälpa en kvinna i nöd att skruva upp syltburken eller lyfta en barnvagn så känns det självklart bra, men om jag kände mig manlig vette fan.
Ska jaga rätt på några tillfällen att vara chevaleresk och efteråt fundera hårt på om det infann sig en känsla av att vara manlig.

Chaan
2007-02-05, 23:58
Jag kan också känna mig manlig vid vissa tillfällen som har med sex (tjejen skriker eller hon reagerar på dirty talking eller så) eller tillit, tycker det är underbart med en kvinna som ligger på axeln, att göra.

Och kör bil fort med hårdrock gör jag gärna. Liksom sitter och läser tidningen på toa. :laugh: Men ALLT det där kan kvinnor göra.

Däremot, när jag sjunger Turn the Page en oktav lägre - låga E dvs - än James Hetfield, DÅ känner jag mig manlig. :D

Mantus
2007-02-06, 00:53
Känner mig manlig när jag har het och passionerad sex. Odelat positiv känsla.
När beskyddarinstinkten gör sig gällande känner jag mig manlig.

Känner mig manlig när jag gör arbetar och får ha på mig mina fina arbetskläder med inbyggda knäskydd och stålhättedojor. Svårslaget tillfredsställande känsla att komma hem efter att ha kapat rör, bära sten och gänga dit grenrör en hel dag. Odelat positiv.

X-Change
2007-02-06, 00:56
Jag känner mig manlig när jag hör tjejer prata om deras ändlösa komplex, prestationsångest etc. Då känner jag mig jävligt nöjd och manlig över min självkänsla och självförtroende! Det är en grym ego-boost!

Kwon
2007-02-06, 00:57
När jag räddade en mor och hennes barn från värmeslag genom att slita upp en svängdörr som hade fastnat (alla andra struntade i dom fastän hon bankade o skrek) mitt på sommaren så kände jag mig enormt manlig/kvinnlig/whatever

shut teh face
2007-02-06, 01:37
När man drar en snärt på brudens stjärt och säger: jag tror inte du vet din plats riktigt.

Då är jag manlig.

Jense
2007-02-06, 02:24
När jag sitter i soffan och skriker "kaffe och Fltta" känner jag mig manlig.

Sofia4_4
2007-02-06, 06:19
Hmm, jag tänkte på det också först eller typ bara struttar omkring i läckra underkläder. Fast sen tänkte jag att det är nog inte kvinnlig jag känner mig i den stunden, utan det handlar nog mer om att jag känner mig sexig..iallafall för mig.

Jo, jag känner mig sexig. Det är just då jag känner mig kvinnlig. Kön är knytet till sexualiteten. I alla andra områden känner jag mid jämnställd.

Ok, jag känner mig också liiite kvinnlig när jag utnyttjar mäns angelägenhet att vissa sig starka och kunnande för att känna sig manliga genom att jag ber de med zneeell röst att göra saker för mig som jag inte har lust med att göra...och bara låtsas att jag inte kan dem, eller att jag inte är tillräckligt stark. Då känner jag mig kvinnlig när jag utnyttjar en gammaldax roll till min fördel. :D

Sofia4_4
2007-02-06, 06:20
När jag räddade en mor och hennes barn från värmeslag genom att slita upp en svängdörr som hade fastnat (alla andra struntade i dom fastän hon bankade o skrek) mitt på sommaren så kände jag mig enormt manlig/kvinnlig/whatever

Kwon, you are my hero.

Kwon
2007-02-06, 06:31
Kwon, you are my hero.

Brandmän och Poliser räddar ju folks liv on a daily basis så dom är nog förtjänta mer av din hjältedyrkan Soffie99_1.4 :D

Men jag har nog räddat några liv i mina dar faktiskt.

En annan gång var det en gammal tant som hade vimsat ut ur ålderdomshemmet och ramlat med rulatorn mitt i snön (iskall vinter) och höll på att frysa ihjäl. Hennes hud var nästan blå!

Som tur var kom jag hem sent efter en fest och såg henne skrika där mitt i natten.

Sofia4_4
2007-02-06, 06:42
Brandmän och Poliser räddar ju folks liv on a daily basis så dom är nog förtjänta mer av din hjältedyrkan Soffie99_1.4 :D

Men jag har nog räddat några liv i mina dar faktiskt.

En annan gång var det en gammal tant som hade vimsat ut ur ålderdomshemmet och ramlat med rulatorn mitt i snön (iskall vinter) och höll på att frysa ihjäl. Hennes hud var nästan blå!

Som tur var kom jag hem sent efter en fest och såg henne skrika där mitt i natten.

shit, you are the Man med stort M.
Brandmän är ju utbildade för sånt, så de gör bara sitt jobb. Det är när det går utöver ens arbetsuppgifter som räddare att man ställer up, det är då som man sticker ut och få extra stjärna i sin bagage.

Kwon
2007-02-06, 07:02
Brandmän är ju utbildade för sånt, så de gör bara sitt jobb. Det är när det går utöver ens arbetsuppgifter som räddare att man ställer up, det är då som man sticker ut och få extra stjärna i sin bagage.

Ok.

Kan du lägga upp de där serierna där jag interagerar med Krampe n gang i din tråd nu då som tack? :D

Sofia4_4
2007-02-06, 07:04
Ok.

Kan du lägga upp de där serierna där jag interagerar med Krampe n gang i din tråd nu då som tack? :D

Off Topic:

hahahahahhahaaaa. de är inte tecknade än. :D

Kwon
2007-02-06, 07:06
Off Topic:

hahahahahhahaaaa. de är inte tecknade än. :D

Crap, men drick en pava rödvin o gör klart dom då!

GET TO IT! :devil:

Sofia4_4
2007-02-06, 07:12
Crap, men drick en pava rödvin o gör klart dom då!

GET TO IT! :devil:

då kommer du att ångra att du har sagt det? :D

Angel
2007-02-06, 07:21

Can I be your hero to?

Jag hittade en naken förvirrad blåslagen kvinna mitt i natten en gång *cry*

*vill me ha stjärna*

Sofia4_4
2007-02-06, 07:24
Can I be your hero to?

Jag hittade en naken förvirrad blåslagen kvinna mitt i natten en gång *cry*

*vill me ha stjärna*

Hjälpte du henne?
Om svaret är ja är du automatisk my hero.

Angel
2007-02-06, 07:29
Hjälpte du henne?
Om svaret är ja är du automatisk my hero.

Klart jag gjorde, hon fick tom sitta naken i min bil ju.

Sofia4_4
2007-02-06, 07:32
Klart jag gjorde, hon fick tom sitta naken i min bil ju.

oh, shit, det var verkligen nåt. modigt.
Jag har aldrig gjort nåt sånt, bara köpt mat åt hemlösa nån gång, istället för att ge dem pengar...
Du har fått en stjärna i din bagage.

jwzrd
2007-02-06, 07:45
Jag känner mig lika lite eller mycket manlig och kvinnlig hela tiden. Möjligen känner jag att jag helst inte vill vara man när någon härjar om vilken MAN han är eftersom han kan hugga ved (ja, jag vet, att applicera en yxa mot en träbit är oerhört komplicerat).

EDIT: När jag byggt ett barn tror jag nog att jag kommer att känna mig lite mer som en man!

Tolkia
2007-02-06, 08:30
Jag har, som sissa skriver i sitt första inlägg, svårt att komma på något tillfälle då jag känner mig "kvinnlig". I och för sig kan man kanske säga att jag gör det hela tiden, eftersom jag känner mig som mig själv, och jag ju är kvinna, men jag har en känsla av att det inte är det som trådskaparen är ute efter. Jag förstår innebörden av ordet ("kvinnlig"), men jag kan liksom inte koppla det till något. Fast jag antar att det låter som något jag har bsestämtmig för att tycka för att vara "frigjord" eller "PK". :D

AFanatic
2007-02-06, 08:35
När jag äter så lite som möjligt.

Helt klart en odelad positiv känsla.

Jacksatan
2007-02-06, 08:41
Känner mig manlig när jag gör arbetar och får ha på mig mina fina arbetskläder med inbyggda knäskydd och stålhättedojor. Svårslaget tillfredsställande känsla att komma hem efter att ha kapat rör, bära sten och gänga dit grenrör en hel dag. Odelat positiv.

Samma här. Det är nåt visst med t ex arbetskläder, truckar och stålhättor.
Sex får mig inte att känna mig manlig av nån anledning.

Trance
2007-02-06, 09:08
Tolkia och jwzrd:

Jag var inte direkt ute efter en definition av manlighet eller kvinnlighet eller påstår inte heller att de måste existera för varje person. Mer personligt om någon får en känsla av det ibland och hur det känns. Menar inte heller att värdera det med att nu är jag MAN och bättre än vad andra är, lika lite som jag säger att nu är jag glad och bättre än andra.

För mig är det inte heller en känsla att något är "svårt" som en kvinna inte skulle klara av, t.ex. hugga ved är löjligt enkelt och med rätt yxa behöver man ju knappt ta i. Men att hugga ved en hel dag, klädd i arbetskläder ute i skogen får en ändå att en att känna lite manlig. Lite som att nu jäklar har jag gjort saker som en man skall och det känns skönt.

skaparn
2007-02-06, 09:38
[...] Men att hugga ved en hel dag, klädd i arbetskläder ute i skogen får en ändå att en att känna lite manlig. Lite som att nu jäklar har jag gjort saker som en man skall och det känns skönt.

För att inte tala om det gedigna arbetet med att konfigurera en Exchange-server. Det är ett riktigt grovjobb.

raZmus
2007-02-06, 09:43
"Manlighet" är inget jag strävar efter, min avatar har dock inget med det påståendet att göra. :)

jwzrd
2007-02-06, 10:14
Tolkia och jwzrd:

Jag var inte direkt ute efter en definition av manlighet eller kvinnlighet eller påstår inte heller att de måste existera för varje person. Mer personligt om någon får en känsla av det ibland och hur det känns. Menar inte heller att värdera det med att nu är jag MAN och bättre än vad andra är, lika lite som jag säger att nu är jag glad och bättre än andra.

För mig är det inte heller en känsla att något är "svårt" som en kvinna inte skulle klara av, t.ex. hugga ved är löjligt enkelt och med rätt yxa behöver man ju knappt ta i. Men att hugga ved en hel dag, klädd i arbetskläder ute i skogen får en ändå att en att känna lite manlig. Lite som att nu jäklar har jag gjort saker som en man skall och det känns skönt.

Men det är ändå som jag säger för mig, jag känner mig rätt bra för det mesta. I din skala hugger jag nog ved 9-5 :)

stridis
2007-02-06, 10:14
Jag har aldrig varit i någon situation där jag kännt mig speciellt manlig. Men om det är manligt att vara "hård", så det har jag ju kännt mig ibland. Och att lägga golv var väl inte en manlig känsla, utan mest en klantig känsla som infann sig.:em:

Nilsjohan
2007-02-06, 10:20
kaviartub + ett par hörlurar samt en slev? McGyver ännu en gång...

Kwon
2007-02-06, 10:25
kaviartub + ett par hörlurar samt en slev? McGyver ännu en gång...

Haha nä, den där gången använde jag bara min kropp.

Jag pressade och pressade.

Hade dock varit tuffare (manligare?) om jag hade gjort det med en slev... :)

Ironbabe
2007-02-06, 10:27
Jag känner mig väldigt kvinnlig om jag t ex har på mig kjol eller högklackat, vilket sker väldigt sällan. Hela jag utstrålar kvinnlighet då tycker jag, gången blir annorlunda, smilet annorlunda. Det är en annan känsla mao så fort de attributen kommer på :Virro

Går mest omkring i sköna jeans och gympaskor.

Nina L
2007-02-06, 10:40
Jag känner mig kvinnlig (positivt) när jag får kura ihop mig hos en stor trygg och manlig man. Jag känner mig manlig (negativt) om jag försöker kura ihop mig och söka trygghet hos en kille som jag inte tycker har tillräckligt många av de manliga attributen. Han kan t ex vara klen, eller utstråla osäkerhet.

När jag gör typiskt "manliga" saker som att hjälpa någon som är svagare, eller lösa tekniska problem så känner jag mig inte manlig. Jag känner mig bara cool. Same shit när jag gör "kvinnliga saker" typ baka bröd eller klär mig kvinnligt. Powah, liksom.

Kwon
2007-02-06, 10:44
Om jag skulle glida runt på stan iklädd kjol och rosa pumps skulle jag inte känna mig speciellt manlig :)

Är det fel av mig att tänka så?

Ironbabe
2007-02-06, 10:55
Om jag skulle glida runt på stan iklädd kjol och rosa pumps skulle jag inte känna mig speciellt manlig :)

Jaaaa, det sägs ju att en man ska bejaka sin kvinnliga sida oxå för att bli komplett *whistle*

z_bumbi
2007-02-06, 11:03
Om jag skulle glida runt på stan iklädd kjol och rosa pumps

Det är helt upp till dig.

Trance
2007-02-06, 11:08

Exakt. Det var lite det som var poängen, vad varje person känner och om de associerar det med positiva känslor. Framför allt då män-manlig och kvinnor-kvinnlig, tvärt om blir lite konstlat på något sätt.

Kwon
2007-02-06, 11:08

Tack :)

Sofia4_4
2007-02-06, 11:13

Ja, det är fel.
Är man hård samtidigt kan man känna sig manlig men dra till sig fel kön...fast det är en helt annat ämne. :D

Kwon
2007-02-06, 11:41
Ja, det är fel.
Är man hård samtidigt kan man känna sig manlig men dra till sig fel kön...fast det är en helt annat ämne. :D

LOL! You naughty girl you! [jag köper dig ett par flaskor rödvin om du tecknar lite i helgen]

Sofia4_4
2007-02-06, 11:54
LOL! You naughty girl you! [jag köper dig ett par flaskor rödvin om du tecknar lite i helgen]

:laugh: jag har fått en groupie och en stalker.

Kwon
2007-02-06, 12:50
:laugh: jag har fått en groupie och en stalker.

Visst visst jag e gärna din största groupie, bara du får tummen ur röva o börjar teckna sig lite nå'n gång! :D

LadyG
2007-02-06, 12:58
Jag känner mig kvinnlig (positivt) när jag får kura ihop mig hos en stor trygg och manlig man. Jag känner mig manlig (negativt) om jag försöker kura ihop mig och söka trygghet hos en kille som jag inte tycker har tillräckligt många av de manliga attributen. Han kan t ex vara klen, eller utstråla osäkerhet.

När jag gör typiskt "manliga" saker som att hjälpa någon som är svagare, eller lösa tekniska problem så känner jag mig inte manlig. Jag känner mig bara cool. Same shit när jag gör "kvinnliga saker" typ baka bröd eller klär mig kvinnligt. Powah, liksom.

+1

Väl formulerat!

Sofia4_4
2007-02-06, 13:28
Visst visst jag e gärna din största groupie, bara du får tummen ur röva o börjar teckna sig lite nå'n gång! :D

aldrig. :naughty:

robert86
2007-02-06, 18:11
Ifall ni orkar kolla igenom klippet så vet ni vad manlighet handlar om.

http://www.youtube.com/watch?v=5yXCjBO-2A4&NR

Mantus
2007-02-06, 18:19
Jo, jag känner mig sexig. Det är just då jag känner mig kvinnlig. Kön är knytet till sexualiteten. I alla andra områden känner jag mid jämnställd.

Ok, jag känner mig också liiite kvinnlig när jag utnyttjar mäns angelägenhet att vissa sig starka och kunnande för att känna sig manliga genom att jag ber de med zneeell röst att göra saker för mig som jag inte har lust med att göra...och bara låtsas att jag inte kan dem, eller att jag inte är tillräckligt stark. Då känner jag mig kvinnlig när jag utnyttjar en gammaldax roll till min fördel. :D

Fast det är väl rätt okej, eftersom du låter mannen som gör det känna sig behövd och manlig. En win win situation så att säga.:D

Trance
2007-02-06, 18:23
Ifall ni orkar kolla igenom klippet så vet ni vad manlighet handlar om.

http://www.youtube.com/watch?v=5yXCjBO-2A4&NR

1. Jag var inte ute efter en definition av manlighet. Fattade du verkligen inte det?

2. Din definition är enbart så löjligt, ett gäng miljonärer slåss lite på isen utan allvarliga skador till häftig musik. Om du vill definiera manlighet som hårdhet kan du väl välja en rysk bonde som jobbar 16 timmar om dagen med undermålig utrustning varje dag året runt för att försörja sin familj.

Mantus
2007-02-06, 18:27

Jag har redan en insamling på gång, vi kanske skall satsa på att lasta ett flak pavor och köra ned dem till Jönköping. Det kan bli "jakten på Sofia 4_4".

robert86
2007-02-06, 18:50
1. Jag var inte ute efter en definition av manlighet. Fattade du verkligen inte det?

2. Din definition är enbart så löjligt, ett gäng miljonärer slåss lite på isen utan allvarliga skador till häftig musik. Om du vill definiera manlighet som hårdhet kan du väl välja en rysk bonde som jobbar 16 timmar om dagen med undermålig utrustning varje dag året runt för att försörja sin familj.

1. Du frågade när man känner sig manlig. Dom i klippet känner sig nog ganska manliga efter det gruffet.

2. Varför skulle det vara mer manligt att odla potatis och försörja sin familj eller spela hockey och försörja sin familj? Visst är ryska bondens jobb hårdare men då säger du ju emot dig själv när du säger att det är löjligt med tuffhet. Och förresten så fick kris draper hjärnskakning och stort jack i huvudet under efter claude lemieux kommit i full fart bakifrån tryckt in huvudet i sarg kanten. Men det kanske inte är så allvarligt?

Trance
2007-02-06, 18:57
1. Du frågade när man känner sig manlig. Dom i klippet känner sig nog ganska manliga efter det gruffet.

Jag var inte ute efter vad du tror om andra. Jag vill veta när DU känner dig manlig om du gör det någon gång.

2. Varför skulle det vara mer manligt att odla potatis och försörja sin familj eller spela hockey och försörja sin familj? Visst är ryska bondens jobb hårdare men då säger du ju emot dig själv när du säger att det är löjligt med tuffhet. Och förresten så fick kris draper hjärnskakning och stort jack i huvudet under efter claude lemieux kommit i full fart bakifrån tryckt in huvudet i sarg kanten. Men det kanske inte är så allvarligt?

Ja. Jag har cyklat omkull och fick nog hjärnskakning, är inte jag lika tuff? Vill du ha machokultur varför inte ta upp en äkta kvinnomisshandlare, få känner sig nog lika uppfyllda med manlighet och kontroll.

robert86
2007-02-06, 19:06
Jag var inte ute efter vad du tror om andra. Jag vill veta när DU känner dig manlig om du gör det någon gång.

Ja. Jag har cyklat omkull och fick nog hjärnskakning, är inte jag lika tuff? Vill du ha machokultur varför inte ta upp en äkta kvinnomisshandlare, få känner sig nog lika uppfyllda med manlighet och kontroll.

Manlighet :D
http://www.youtube.com/watch?v=ab5HjfwWHl4

Metal_boy_
2007-02-07, 08:45
Jag tänker aldrig på det faktiskt. Jag gör som jag gör och är som jag är bara. Försöker inte eftersträva något.

Sofia4_4
2007-02-07, 09:00
Jag drömde om det här tråden inatt. Det var mycket konstigt för jag hade snopp och så sa jag rakt ut - nu känner jag mig både manligt och kvinnligt. Nu är jag jämnställd!

Wierd stuff.

Trance
2007-02-07, 09:16
Jag tänker aldrig på det faktiskt. Jag gör som jag gör och är som jag är bara. Försöker inte eftersträva något.

Inte vad det handlade om.

Metal_boy_
2007-02-07, 09:39

Jag svarade väl på frågan? När man känner sig som mest manlig? Och jag tänker aldrig så, att nu jävlar kände jag mig manlig. Kanske gör jag det omdedvetet eller nått, jag vet inte.

jwzrd
2007-02-07, 10:10

Jag håller med dig helt när du sågar de som försöker söka konsensus för vad som är riktig manlighet. Men när du bestämmer att t ex Mental_boy måste känna sig manlig så undrar jag hur du menar. Jag har inga ögonblick där jag känner mig manlig eller som en Riktig Man/Karl osv om du inte menar typ hela tiden.

Angel
2007-02-07, 10:34
Jag har redan en insamling på gång, vi kanske skall satsa på att lasta ett flak pavor och köra ned dem till Jönköping. Det kan bli "jakten på Sofia 4_4".

Då kör ni nog fel för hon bor väl i Eksjö? Men ni kan lämna pavorna hos mig så kan jag måla något åt er.

Trance
2007-02-07, 10:39
Jag håller med dig helt när du sågar de som försöker söka konsensus för vad som är riktig manlighet. Men när du bestämmer att t ex Mental_boy måste känna sig manlig så undrar jag hur du menar. Jag har inga ögonblick där jag känner mig manlig eller som en Riktig Man/Karl osv om du inte menar typ hela tiden.

Ah, nej jag menar inte att någon måste känna sig manlig. Jag menar att det inte riktigt handlade om att försöka eftersträva något eller sätta en värdering på begreppet. Utan mer om/när personen känner sig manlig och om det är en positiv eller negativ känsla för personen. "Har aldrig den känslan" är ju ett utmärkt svar.

Nu kanske jag var lite väl strikt och försökte styra upp diskussionen lite väl hårt, det kan jag ju hålla med om.

Semiramis
2007-02-07, 10:47
Intressant fråga. Jag känner mig kvinnlig när jag har kort kjol och svarta nylonstrumpor. Det är för det mesta en positiv känsla. Negativt - t ex i förhandlingar när jag är manipulativ på ett "kvinnligt" sätt. Använder det ibland eftersom det är effektivt men gillar det inte riktigt.

Dnepr
2007-02-07, 10:53
Intressant fråga. Jag känner mig kvinnlig när jag har kort kjol och svarta nylonstrumpor. Det är för det mesta en positiv känsla. Negativt - t ex i förhandlingar när jag är manipulativ på ett "kvinnligt" sätt. Använder det ibland eftersom det är effektivt men gillar det inte riktigt.

Varför manipullar du om du inte gillar det? Jag hade önskat att man kunde distrahera sin omgivning så mycket att dom tappade förnuft och fokus. Lite roligt är det väl att vissa män är så svaga för er?

Sofia4_4
2007-02-07, 10:58
Varför manipullar du om du inte gillar det? Jag hade önskat att man kunde distrahera sin omgivning så mycket att dom tappade förnuft och fokus. Lite roligt är det väl att vissa män är så svaga för er?

japp, det är roligt.

Chaan
2007-02-08, 01:49
Om jag skulle tycka det vore MANLIGT att gå ut i gummistövlar på åkern och skjuta lerduvor, och om min kvinna då skulle komma dit och insistera på att vara med?

Inte bara insistera, hon skulle ta hagelhurran ifrån mig när hon tyckte jag tyckte jag var klar, och börja skjuta lerduvor medans jag tog betäckning.

Vore HON då MANLIG i sitt sätt? Eller finns det kvinnor som bara är TUFFA? Jag lutar åt det SENARE. Och gillar det. Det finns maskulina kvinnor, feminina män och allt däremellan. Så långt är det ganska enkelt. Men finns det tuffa feminina tjejer och mjuka maskulina män?

Var jag OMANLIG som släppte ifrån mig vapnet? Var jag manlig INNAN jag gjorde det? Hur kan jag i så fall gå från att vara manlig till att vara omanlig - har jag båda dessa egenskaper latent? I så fall - är VERKLIGEN manligt och kvinnligt varandras MOTSATSER?

It's not that easy..

HOTLINES (TV) tycker jag tar upp den här frågan (tuffa feminina tjejer) på ett ganska sexigt sätt..

Nä jag står kvar. Djup basröst är något av det som kvinnor har svårast att prestera av de maskulina attibuten :) Eller så är det jag som har för lite muskler :(

Fotnot: Om det låter som jag bara vill förvirra upp begreppen, så är det bara som det låter. Jag undrar över de här sakerna.

Chaan
2007-02-08, 02:35
NINA skrev

Hon gör något typiskt manligt. En kvinna behöver då inte KÄNNA SIG MANLIG.

Det ska vara så.

I Västafrika är vävning ett manligt yrke. Inget fel i det.