Visa fullständig version : Tips på olika piké, tröjor etc med mf!
Thorwaldsson
2007-02-05, 19:26
"Chip" som Alsterlind sa i Hajk.
Insett att min garderob behöver fräschas upp en del. Problemet är bara att det ska vara så föreb***at svårt att få tag i kläder som passar *mini*
Byxor går hyfsat ok att hitta, men när det kommer till tröjor så är det som fördömt. Antingen har de passform som ett tält eller så sträcker det runt bröstet.
Vet att det varit en diskussion tidigare kring tröjor och piké med muscle fit, men jag duger inte till att hitta tråden :(
Om det är till någon hjälp så kommer här lite mått:
Längd - 192
Bröst - 112-114
Axelbredd - 63-64
Midja - 84
Alla tips mottages gladeligen :)
Edit: Har tidigare använt Lyle & Scott, men de är numera något för trånga om det är till någon hjälp.
Arnesson
2007-02-05, 19:30
"Chip" som Alsterlind sa i Hajk.
Insett att min garderob behöver fräschas upp en del. Problemet är bara att det ska vara så föreb***at svårt att få tag i kläder som passar *mini*
Byxor går hyfsat ok att hitta, men när det kommer till tröjor så är det som fördömt. Antingen har de passform som ett tält eller så sträcker det runt bröstet.
Vet att det varit en diskussion tidigare kring tröjor och piké med muscle fit, men jag duger inte till att hitta tråden :(
Om det är till någon hjälp så kommer här lite mått:
Längd - 192
Bröst - 112-114
Axelbredd - 63-64
Midja - 84
Alla tips mottages gladeligen :)
Ralp Lauren har "muscle fit" pikér. Bra kvalitet, dock ca 900kr i Sverige.
www.tailorshirts.com är ett bra tips om du gillar skjortor.
Sen har H&M en hel del vettigt nu för tiden. Håll dig till de "dyrare" plaggen där, för det finns mycket billig skit. Deras merimoulltröjor (de för 399kr, de billigare är sämre) håller bra kvalitet och passform.
Budget variant:
Köp en t-shirt/whatever som har bra längd och som förmodligen sträcker sig över bröstet (magen kan också räknas in hos vissa). Dra allt vad du kan i plagget för att töja ut den.
Done.
Men hur ultrabiffig är du? Jag själv är ganska stor och jag brukar köpa t-shirt på alla möjliga ställen (dock undviker jag sådana som sträcker sig över magen, inte så smikrande att se).
Skit i att det sträcker över bröstet, visa bringan ;)
maximuscle
2007-02-05, 20:12
lacoste piker sitter utan tvekan bäst...*flex*
lacoste piker sitter utan tvekan bäst...*flex*
På alla? :)
maximuscle
2007-02-05, 20:21
På alla? :)
såklart *whistle*
såklart *whistle*
=)
Tycker bara det är lite roligt varje gång man läser "det och det märket har helt klart bäst passform". Som om alla var byggda likadant.
Tigerkotten
2007-02-05, 20:39
Många fina piké här tycker jag http://www.stayhard.se/shop/
L&S tycker jag är de som suttit bäst på alla jag sett bära dom, är dina nuvarande lite för trånga så är det bara att köpa en storlek större.
abercrombie funkar rätt bra osså
Thorwaldsson
2007-02-05, 21:08
Många fina piké här tycker jag http://www.stayhard.se/shop/
Trevlig sida :thumbup:
Lite tråkigt bara att de satt en smurf till visa upp plaggen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.