handdator

Visa fullständig version : Vaknade upp med en förbannad värk i hela kroppen.

Stoltz
2007-02-05, 10:00
När jag vaknade idag så hade jag ett lätt ryggskott. Det bryr jag mig inte så mycket om.

Men det känns i hela kroppen som om jag blivit slagen med en slägga under natten, och det ganska så rejält.

Någon som har någon aning om vad sjutton som kan ha hänt? Vi snackar armar, ben, mage, rygg, nacke, hela kittet.

King Grub
2007-02-05, 10:28
På väg att få influensa?

Sofia4_4
2007-02-05, 10:30
träningsvärk?!

tano
2007-02-05, 10:31
hände även mig för någon vecka sedan.

Som grub säger är nog influensa. Jag blev sedan sjuk en hel vecka efteråt, feber halsont etc.

Stoltz
2007-02-05, 10:36
Nja, har precis återhämtat mig från influensa, så jag tror inte att jag håller på att få det igen (Dock på den här korridoren vet man aldrig).

Träningsvärk är uteslutet då jag inte kunnat träna pga influensan ;)

Finns det någon möjlighet att detta skulle kunna vara någon sorts "post influensa" grej?

Snafu
2007-02-05, 10:42
Du har inte ätit kyckling för en dag eller par dagar sen?

Lellan
2007-02-05, 10:45
Ätit mycket gasbildande mat? Vaknade igår med huvudvärk, värk i hela kroppen (främst rygg och så stack det i hela kroppen, molde i lederna).. Fes som en gud en timme och värken avtog mer och mer, hade bara lätt huvudvärk. Jag hade ätit på tok för mkt salt och gasbildande mat, i mitt fall var det nog boven.. (helt seriöt alltså)

Stoltz
2007-02-05, 10:48
Du har inte ätit kyckling för en dag eller par dagar sen?

Nope - Var tänkt att äta idag om jag kom iväg till affären ;)

Ätit mycket gasbildande mat? Vaknade igår med huvudvärk, värk i hela kroppen (främst rygg och så stack det i hela kroppen, molde i lederna).. Fes som en gud en timme och värken avtog mer och mer, hade bara lätt huvudvärk. Jag hade ätit på tok för mkt salt och gasbildande mat, i mitt fall var det nog boven.. (helt seriöt alltså)

Nej, inte vad jag vet... Jag hade ont i magen under eftermiddagen igår, men inget utöver det vanliga. (Alltså, nu går jag inte med konstant magont eller något)

Lellan
2007-02-05, 10:53
Nej, inte vad jag vet... Jag hade ont i magen under eftermiddagen igår, men inget utöver det vanliga. (Alltså, nu går jag inte med konstant magont eller något)

Oki.. Jag lade mig med lite lätt magont, inte så konstigt så mkt konstigt i stora mängder jag tryckt i mig. Hoppas du får må bättre snart iaf.. En värktablett med koffein och frisk luft (fönstret om du mår riktigt pissigt), en kopp te kanske?

Stoltz
2007-02-05, 11:00
Oki.. Jag lade mig med lite lätt magont, inte så konstigt så mkt konstigt i stora mängder jag tryckt i mig. Hoppas du får må bättre snart iaf.. En värktablett med koffein och frisk luft (fönstret om du mår riktigt pissigt), en kopp te kanske?

Way ahead of you ;) Tack!

JJ
2007-02-05, 11:09
Det låg inte en naken karl bredvid dig då du vaknade?

Jay-Z
2007-02-05, 11:24
Låg JJ bredvid dig när du vaknade?

låkalnät

Stoltz
2007-02-05, 11:35
Det låg inte en naken karl bredvid dig då du vaknade?

Jag kan numera konfirmera att min signatur är 100% sann. :D

Förlåt Slarti

skaparn
2007-02-05, 12:11
Varför får man ibland muskelvärk innan influensan bryter ut?

King Grub
2007-02-05, 12:20
Det är okänt. Värken kommer ofta flera dagar efter själva smittotillfället, men innan sjukdomen bryter ut, men man har aldrig funnit ut anledningen.

skaparn
2007-02-05, 12:26
Det är okänt. Värken kommer ofta flera dagar efter själva smittotillfället, men innan sjukdomen bryter ut, men man har aldrig funnit ut anledningen.

We have a mission!

Angel
2007-02-05, 13:17
We have a mission!

Dom tror väl lite att det beror på att viruset följer med blodet. Men inte lyckats bevisa det.

King Grub
2007-02-05, 13:20
Jo, men själva mekanismen. :) Varför gör det ont?

Angel
2007-02-05, 13:24
Jo, men själva mekanismen. :) Varför gör det ont?

ja...de åker me blodet genom kroppen där och i musklerna och de kanske...ehh...irriterar lite