Visa fullständig version : Ingår FC i Savate?
Sitter och kollar lite Savate på tuben, något jag märker är att handskarna verkar ha ett oändligt antal oz, och att dom inte verkar gå på för fullt.
Ingår fullkontakt i savaten?
ex.
M1bj11dI6C4
Fast nu såg jag att vissa svingar på ganska bra med händerna, men med fötterna verkar det inte vara samma sak.
Ex.
DymS391Qe_U
Hur ligger det till egentligen?
Bump
Ber om ursäkt för trikåerna.
Fredrik S
2007-02-04, 23:11
Från http://www.savate-uk.com/
THERE ARE 2 TYPES OF COMPETITION:
”Assaut” or light contact for coloured glove students (Normally 3x1.30mins).
In an assaut competition there are three judges that award points for not only, hits to target areas but also variety, style and control of techniques, fighters must wear protection and the use of uncontrolled power will result in disqualification.
”Combat” or full contact for Silver Glove student, European and World Championships. (5x2mins). At this level most fights end with a clear winner but the points system is still used to decide in uncertain bouts. Fighters use full power blows and are not allowed any protection to the head or legs. Gum shields and groin protectors are obligatory.
------------------------------------------------------------------------
Jag vill minnas att det även i det som dom dom kallar "full contact" finns regler för hur sparkarna skall utföras. T.ex. får man bara träffa med skyddet som man har på fötterna, ej med skenbenet.
Hahaha, det ser mest ut som extremt tattig wannabe K1-fight.
Skrattade högt..
Edit:
Den undre ser ut som kickboxning med trikåer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.