Visa fullständig version : Sprucket blodkärl i ögat
bluelight
2007-02-04, 11:51
öh.. vaknade upp imorse, satt vid datorn en stund och blev lite pissnödig. Gick och gjorde det jag skulle, sen tittade jag mig i spegeln och ser att mitt ena öga är rött :O inte hela vitan, men en liten del. Har inte gjort något speciellt förutom sprungit som satan till en mack på natten och varit på fest.
Tips att få bort, vad som kan ha orsakat osv?
Det försvinner av sig själv.
Samma sak har hänt mig, dock i båda ögonen, på jobbet när vi lyft "lite" för tunga fönsterpartier. Man ser inte helt snygg ut. ;)
bluelight
2007-02-04, 12:25
Kom på vad det var nu, håller alltid för näsan när jag nyser och det blir nog ett ganska bra tryck då :D
Ja visst är man snygg *rolleyes*
Kom på vad det var nu, håller alltid för näsan när jag nyser och det blir nog ett ganska bra tryck då :D
Ja visst är man snygg *rolleyes*
Vad hemskt det är när man hör någon som gör så när de nyser. Låter som hela hjärnan är på väg ut.
bluelight
2007-02-04, 17:38
säkert farligt också, måste sluta :/
Nu är de förövrigt borta, skumt!
Sundsarn
2007-02-04, 17:44
säkert farligt också, måste sluta :/
Nu är de förövrigt borta, skumt!
Säkert en myt men jag har hört att hjärtat inte gillar det :)
Metal_boy_
2007-02-04, 17:47
En vagel antagligen som man kan få när det är dragit.
En vagel antagligen som man kan få när det är dragit.
Du blir inte röd i ögat av en vagel. En vagel är en inflammation i tårkanalen.
Metal_boy_
2007-02-04, 22:32
Du blir inte röd i ögat av en vagel. En vagel är en inflammation i tårkanalen.
Visste att det brukar vara där i hörnet vid tårkanalen, men jag trodde det kunde komma i ögat med. Mitt fel :)
Överansträngning då? Sitta och stirra på en skärm t.ex?
Själv så höll jag på att kvävas en gång, var utan syre ganska länge (kändes som en evighet iallafall). Bodde hemma hos morsan när detta hände så när jag kom ner morgonen efter så bara stirrade hon på mig och undrade vad FAN jag hade gjort.
Tittade mig själv i spegeln och ser då att båda ögonen är typ helt blodfyllda, jag såg som vanligt eller nästan iallafall, alltså inte så att man såg att det var spruckna blodkärl utan hela ögonen var fyllda av blod.
Snacka om att folk glodde när man var och handlade och så efter det.
Tog ett tag sen så var det borta.
Slutsatsen jag drar av detta är att heimlich manöver inte fungerar, inte i detta fallet iallafall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.