handdator

Visa fullständig version : Musklerna olika tränade?!

Enheim
2007-02-03, 15:47
Hej!
Jag har tränat i några månader nu 5 ggr/veckan, och det börjar bli resultat.
Problemet är att jag har en axel som har hoppat ur led allt för många gånger tidigare i livet. Nu är det inget problem längre med själva axeln.
Men mina muskler ser helt olika ut. När jag spänner mig så blir ena "vingen" större, den andra inte alls typ. Samma med trappsen, ena blir stor, andra inget. Och min rygg blir sne, ena skulderbladet tycks fara ner/ut mer än de andra.*gah!*

Hur ska jag träna så det blir bra? Fortsätta och hoppas på att kroppen anpassar sig? (Jag belastar musklerna lika, så dom bör ju växa lika i längden)
Eller rent av träna de andra musklerna mer? Nån kunnig som har svar på detta vore ytterst tacksammt! *cupid*

Mvh Kent

Raggis
2007-02-03, 15:49
Bara köra på som vanligt. Alla är inte 100% symmetriska. Först var min högre vinge större än min vänstra. Nu är det tvärt om istället. Bara att köra på :P

Enheim
2007-02-03, 16:18
All right! =) Har oroat mig lite över det, om de ska vara nån mening att bygga muskler så ska det ju se bra ut i slutänden.
Så man inte ser ut som ringaren i Notre dame om ett par år.. :P

Jag får gämföra om några månader till om det börjar forma sig som det ska.
Thanks!

larre
2007-02-03, 16:32
Hade endel sånt där i "början" och har endel fortfarande, men det jämnar nog ut sig eftersom. Sen om brösten inte matchar axlarna/armarna osv så är det en annan femma :) Men att just samma muskelgrupp ser olika ut från sida till sida skulle jag tro jämnar ut sig för det har det gjort på mig iaf.

cozemo
2007-02-18, 00:50
om det är väldigt olika efter ett och ett halvt år då och aldrig jämnar ut sig ?

FreCKo
2007-02-18, 01:00
om det är väldigt olika efter ett och ett halvt år då och aldrig jämnar ut sig ?

Kan ju vara typ skolios om man snackar ryggen isf? Är du riktigt orolig så gå till en läkare, dom kommer antingen ge dig pisk för att du slösar deras tid eller så är det något som inte stämmer...