Visa fullständig version : Fjuttarens journal
Spjutfjuttaren
2003-02-27, 21:22
Nu är det alltså ingen återvändo , nu måste jag sköta min träningsbagbok bättre och detta måste vara ett av de bättre sätten. Har tidigare bara skrivit på löspapper och under en väldigt kort period i ett text dokument som ligger någonstans och sammlar damm på datorn.
Tänkte att jag först kunde prata lite om mig själv (och ska försöka hålla mig inom rimliga ramar).
Är 25 år och tränar friidrott/spjutkastning. Dock kör jag ingen teknik träning nu eftersom min tränare håller till i Karlstad och själv bor jag i Uppsala. Började träna detta i början av förra året ute på Bosön (Lidingö,Stockholm.) Självklart har jag tränat innan men då bara vanligt gymmande ala 3 set * 10 reps per övning.
Vet inte vad som kommer hända med kastandet men jag tränar på så hårt jag kan för att kanke under nästa år eller när det passar bra gå över till mer teknikträning.
Har följande relevanta "data"
längd : 186cm
Vikt : 90-91kg
Lår : 62cm
Vader : 42 cm
Bröst : 110cm ( tok avslappnad)
Midja : 85 cm ( ingen vakuum-mage där inte )
Överarmar : 39 cm ( vänster är nog runt 37 orkar inte mäta)
Kör enligt vissa ett ganska konstigt upplägg med styrketräning 3 gånger i veckan och när vädret (minst +14C och torra banor) tillåter sprint intervaller och jämfota hoppande över häckar.
Styrkepassen innehåller träning för ben,rygg eller bröst, mage eller korsrygg. Till detta tillkommer ibland axlar i form av shoulderpress eller stötar. Även roliga vridövningar som "bonde" och "bänkvrid".
Delar upp träningen i 4 veckors intervaller. Det finns 4 typer av veckor : - (lätt), 0 (normal), +(jobbigt), ++(tungt) Har inte riktigt kommit in i vilken cykel min kropp fungerar bäst men kör nu stegvis ökning för att efter den tunga veckan gå ner på en lätt vekca för att ladda batterierna.
Oj, hur kunde jag glömma. Måste ju skriva mina pers och även lägga till lite mål.
Knäböj : 142,5 kg * 2
Frontböj : 120kg ( Tack JJ )
Bänk : 117,5kg
Marklyft : 110kg*5 ( har inte provat att maxa denna övning )
Frivändning : 90kg
Stöt : 70kg*6 ( har inte provat att maxa denna)
Ryck : 60 kg
Kan inte komma på några fler övningar där rekord är relevanta , om man jämför med dessa super viktiga övningar.
Hummm, kan det vara något mer ................. jo såklart !
Lyssnar oftast på musik i min fina CD-spelare när jag tränar (lyckades dock trampa sönder en hörluren under onsdagens träning ). Musiken väljs med omsorg och en träningsskiva är på gång. Arbetet har dock inte gått framåt så mycket den senaste tiden men lite saker är klara och jag kommer att sriva om detta längre fram i tråden. De senaste gångerna har jag lyssnat på Rammstein och då deras Mutter skiva. Finns ett par helt underbara laddar låtar på den.
Ps. lider av dyslexi så mobba mig inte för mycket pga stavningen :MrT: ds
Denna journal ska bli kul att följa, med tanke på att ditt lösbladssystem verkar vara en liten aning kaotiskt.
Kul blir det också att se hur du ska beskriva alla övningar du kör :D
Du glömde nämna att du är anorektiker också:D:notme:
[i] Knäböj med stången på framsidan : 120kg ( humm måste finnas ett bättre ord för det där.
[/B]
Frontböj. Kul med ännu en journal med lite annorlunda vinkling.
Spjutfjuttaren
2003-02-27, 22:37
Tackar JJ för hjälpen.
Är den verkligen så annorlunda ?syftar du på att det inte är ren/rå träning ala styrkelyft/bodybuilding
Spjutfjuttaren
2003-02-27, 23:05
Originally posted by emmzan
Denna journal ska bli kul att följa, med tanke på att ditt lösbladssystem verkar vara en liten aning kaotiskt.
Kul blir det också att se hur du ska beskriva alla övningar du kör :D
Du glömde nämna att du är anorektiker också:D:notme:
Bara en aning kaotiskt ? trodde jag var på gränsen till det möjliga. Ska frågan min PT hur man ska beskriva mina övningar ... och då är "konstigt" inte en bra beskrivning :D
Hoppsan, hur kunde jag missa det där med anorexian ... får nog äta ett par kolhydrisar till och kickstarta huvudet
Spjutfjuttaren
2003-02-28, 10:32
Så sitter man här och äter sin havregrynsgröt med russin och försöker ladda inför dagens träning. Men det enda som finnsi skallen är detta :sleep:
*startar winamp och låten "A Dying Flame" med Embraced* :hbang: Woho ! nu känns det bätttre *skriker ut det onda*
Originally posted by Spjutfjuttaren
Tackar JJ för hjälpen.
Är den verkligen så annorlunda ?syftar du på att det inte är ren/rå träning ala styrkelyft/bodybuilding
Jag vet inte, tror det. Ville bara skriva något käckt så du skulle känna dig välkommen, men hjärnan stod still. Borde kanske nöjt mig med en :kickass:
Du kanske ska ladda med lite koffein också :D :D :D
Spjutfjuttaren
2003-02-28, 14:09
Originally posted by JJ
Jag vet inte, tror det. Ville bara skriva något käckt så du skulle känna dig välkommen, men hjärnan stod still. Borde kanske nöjt mig med en :kickass:
Ja du, så seg som jag var imorse (läs kl11 ) så hade jag nog behövt 4 koppar eller så.
Men nu över till dagens träning.
Uppvärmning : 4-5 minuter löpning (12-15km/h)
Ingen stretchning eftersom min PT hade så bråtom.
-Bänkpress : (1,1,3)*(5,4,2)*(95,100,110,110,115*)
-Marklyft : 4*5*(120,130**,120,100)
Bör väl nämna att dessa vikter inte var planerade. Började med att värma på 70kg , la sedan på 2 15:kg vikter och räknade att den nya vikten blev 80kg. Tänkte inte mer på det eftersom jag inte kört mark på ett minst 6-7 månader. Sedan la jag på 20 kg till för att få 100 kg på stången eftersom det lät som en jämn och fin vikt. Så min skalle trodde jag körde (100,110,100) å¨de 3 första seten. :smash:
-Bicepscurl : 3*8*18,5kg
-Hantellyftåtsidan : 3*10*13,5kg
Ett till bra namn på en övning ..... usch att man inte ska komma ihåg vad allt heter.
* Endast en rep
** Endast 4 rep
Efterträning : Stretchning
Så vad ska man säga om det första passet som läggs in på Kolozzeum ? Nytt pers i marklyft med 4 reps på 130 kg. Helt okej om man tänker på att jag tidigare bara gjort en 5:a på 110kg
Du måste ha en jäkligt jobbig PT som har bråttom så du inte hinner stretcha ordentligt. Få se till att tukta PT:n lite!!;)
Spjutfjuttaren
2003-03-01, 15:24
Inte nog med det , Pt:n lyckades ju missa vilken vikt jag körde med i marklytet ( eller var det kasnek "missa" ? ). JAg tar med mig :whipped: nästa gång.
Lördag 1/3
Ingen träning idag och tur är väl det. Har otrolig träningsvärk efter marklyftandet.
Ooooooo scary!!!
Bäst du passar dig.. Ryktet säger att din PT planerar att ta med sig dig på Aeroboxpass på måndag 16.30 nämligen..
Och din PT vet nog inte att man inte får sparkas på dom passen..:angel:
Jahapp, nu ska vi si här...som komplement till din friidrottsträning kan jag se att det finns ett mönster i det här. Men att du har en PT (om det nu är det han är) som pga tidsbrist skippar rejäl uppvärmning - det är helt j-la otroligt. Se till att ha bättre kommunikation nästa gång (eller lägg ner det passet).
Ge sig på maxvikter (allt är relativt) utan rejäl uppvärmning är bara dumt. Och en övning i sig är inte uppvärmning.
Jag förstår inte heller upplägget med bänkpress och marklyft. Som spjutkastare har du mest utbyte av övningar som implementerar explosivitet - frivändning, knäböj. Och ytterligt sällan maxvikter.
Ett stabilt användande av 6-8 reps under de tunga veckorna, att blanda med lägre belastning och högre intensitet under de lättare veckorna, skulle enligt min erfarenhet ge mer.
Jag skulle också välja hantelpressar istället för bänkpress. Anledningen är att du har en större rörelse i hantelpressen, och som spjutkastare behöver du vara stark i bottenläget. I bänkpress finns den naturliga begränsningen när stången tar i bröstet.
När det gäller armträningen bör du sträva efter en likvärdig styrka mellan biceps och triceps och att döma av dina vikter i bänk är du rejält stark i triceps. Men vikterna i bicepsövningen korresponderar inte. Mer biceps tack. Och se till att stretcha ut frontdelta och hela biceps efteråt.
Kommer att följa den här journalen med spänning...
allan
Originally posted by Allan
Jahapp, nu ska vi si här...som komplement till din friidrottsträning kan jag se att det finns ett mönster i det här. Men att du har en PT (om det nu är det han är) som pga tidsbrist skippar rejäl uppvärmning - det är helt j-la otroligt. Se till att ha bättre kommunikation nästa gång (eller lägg ner det passet).
Ge sig på maxvikter (allt är relativt) utan rejäl uppvärmning är bara dumt. Och en övning i sig är inte uppvärmning.
Känner att jag nog måste ge en liten förklaring här...
Den fantastiskt stressade och dumme PT:n.. det är lilla jag :D. Internt skämt då jag ofta jobbar då spjutfjuttarn tränar. Vi brukar bara passa ihop våra träningspass då och då.
Den påstådda jäkten vid sista passet innebar för mig gång och löpning på löpband, rotatorcuffuppvärmning och ett set mkt lätta hantelpressar, hantellyft och bicepscurl.. Sen bar det iväg till bänkpressen.
Spjutfjuttaren
2003-03-02, 19:44
Allan. Det ligger till så här. Uppvärmingen vr inte så dålig. Hann med lite lyftserier för att bli varm i armar/axlar/rygg och ben.
När det gäller övningar och reps just nu så kör jag enligt de program som jag körde under förra våren/vintern. Just nu är jag i grundträningsperiod 2. Senare under våren blir det mer explosivt och färre antal reps.
Försöker få ordentlige med stretchning innan och efter träningen för att öka rörligheten. Men tack för dina synpunker och jag ska ha dom i åtanke !
Söndag 2/3
VILA ! Var kanske lite oseriöst igår när det var födelsedagsfest, så jag får ta igen det imorgon.
Spjutfjuttaren
2003-03-03, 18:27
Såja, veckans första pass är avklarat och det gjordes på Atmoic under min PT's vakande ögon ( eller var dom kanske flackande ... )
Musik under passet blev Rammstein. :hbang:
Men nu över till själva passet.
*Uppvärmning :
5 minuter löpning på band @12km/h
Stretchning i 10 minuter
1 lyftserie på 50 kg.
*Lyftserie 2*2*60kg
*gluthamraising 3*7 ( -+ 1 rep ) usch vad jobbigt.
*Benspark 3*8 tungt men strikt
+ ett bonus lek set med fullt viktmag.
*Pullover ( helt raka armar) 3*8*(28,5,31,5,31,5) kg
*Chins 2*max (6,6) dock med passning och hjälp på ett par av dom .. speciellt på andra setet.
*Special övning för sidomagmusklerna 3*20*10kg
*Nervärmning
Stretchning + test av en konstig maskin.
En gainer under träningen.
Nu är det vila som gäller tom onsdag. Träningen kändes inte så bra idag ... trött i kroppen och korsryggen är fortfarande otroligt slut efter marklyftandet förra veckan.
Tog mig ett bad när jag kom hem .... detta pga att jag kände mig lite :furious:
Såja, veckans första pass är avklarat och det gjordes på Atmoic under min PT's vakande ögon ( eller var dom kanske flackande ... )
Flackande? Vet jag iiiiingenting om!
Blir kul att höra om det blir nån träningsvärk av hamstringsträningen :D
Spjutfjuttaren
2003-03-04, 12:30
Tisdagen den 4/3.
Konstigt nog fick jag ingen direkt träningsvärk efter baksidalår träningen. Lite kanske men inte mycket.
Idag är det vila som gäller. Åh vad skönt det är.
Spjutfjuttaren
2003-03-05, 18:50
Inför dagens pass var jag otroligt trött och slut i kroppen.
*Uppvärmning
5 minuter cykling
Stretchning i 5 minuter med fokusering på ben/axlar och bröst/rygg.
*Bänkpress (1,1,2)*(4,3,1)*(95,100,110,110) kg
Kändes väldigt lätt .... blir nog maxningsförsök nästa vecka.
*Ryckdrag(3+3) 3ggr * 70 kg.
Förklaring : 3 ryckdrag och sedan en hängande frivändning + 3 frontböj.
*Bicepscurl med rakstång 3*8*40kg
*Liggande tricepspressar runt huvudet 3*(max typ)*30kg.
Otroligt jobbigt
+9,5 dips ... hur kunde jag glömma :smash:
*Nervärmning
Stretchning ca 10 minuter
Tur att man har en PT som kan berätta vad alla övningar heter och hur många man körde.
*Skullcrunches 3*(max typ)*30kg.
Otroligt jobbigt
+10 dips
Det var iofs liggande tricepsextensioner RUNT huvudet..
och 9.5 dips *upplysa* :D
Spjutfjuttaren
2003-03-07, 11:23
Inte bra , inte bra. Vaknade upp idag och känner att halsen inte är som den ska. Förhoppningsvis blir det bättre senare under dagen men om så inte är fallet så blir det ingen träning idag.
Imorgon är det skidåkning som gäller :hbang:
Spjutfjuttaren
2003-03-08, 19:42
Sådärja, nu är jag äntligen tillbaka från min skidresa till Romme. 6 timmar skidåkning i dimma ..... hur skoj som hellst. Det enda man kan klaga på är att sittliftarna var otroligt sega. Jo jag vet att det är mesigt att sitta men vid den bästa backen kunde man bara ta en stolslift :furious:
Hade även lite problem med mina gigantiska vader ;) Nu gör det ordentligt ont och jag får se hur detta kommer att påverka morgondagens träningspass.
Nu ska jag :eating: :eating: och lite mer :eating:
Spjutfjuttaren
2003-03-11, 16:24
Detta pass var i Söndags men jag har inte haft möjligheten att sitta vid en dator sedan jag tränade ... Detta hände alltså i söndags den 9/3.
Bör tillägga att jag inte sov mer än 4 timmar under natten ... och var inte på bra humör när jag vaknade.
*Uppvärmning
5 minuter cykel
10 minuter stretchning
*Knäböj (1,1,2)*(5,4,3)*(90,110,120,120)kg
*Marklyft 3*8*(80,80,80)kg
Lätt och skönt
*Mage , 3 set*max
*Nervärmning
Strechning i 10 minuter , minst.
Hade tänkt köra lyftserier men jag var för trött.
-----------------------------
Har inte kunnat träna denna vecka pga hosta ... blä för det. Hoppas att jag är frisk till imorgon Onsdag.
hördu! Bli frisk nu *beordra*... Annars får du inte köra på atomic med mig imorgon :D
Spjutfjuttaren
2003-03-13, 17:41
Kände mig lite krasslig idag så jag tog ett lugnt pass. I alla fall var det så jag tänkte när jag började men ni vet väl alla hur det brukar gå när man ska ta det lugnt.
Ska även tillägga att det var knökfullt på gymmet
*Uppvärmning
cykel 5 minuter
7 minuter stretchning.
*Bänkpress (1,1,2)*(5,4,2)*(95,100,110,115)kg
3:a på 115kg !! nytt pers ( och endast 2,5 kg under mitt totala max ... borde nog testa på lite högre nästa gång jag kör bänk )
*Benspark 3*8 tungt
Orkade inte/glömde bort att köra lårcurl efter
*Mage 3*max
Viktskiva över huvudet.
*Pullover 3*6*40kg
*Nervärmning
Stretchning i 10 minuter.
*Klättring 2 timmar :thumbup:
Hur långt fjuttar du ett spjut då?
Spjutfjuttaren
2003-03-13, 19:44
Originally posted by Droog
Hur långt fjuttar du ett spjut då?
Humm, hur ska man svara på detta utan att det blir fyllt med bortförklaringar och annat trams *funderar*
Så här är det, jag började i jan/feb förra året att träna spjutfjuttning. Blev inte så mycket teknikträning så har inga direkta kastlängder. ...... för att göra en lång historia kort : har inget pers i spjut , tyvär
Om du kör en tvåa på 145 i böjen imorgon kanske du slipper alltför mycket :whipped: .. Men bara kanske..
Spjutfjuttaren
2003-03-14, 22:38
Originally posted by emmzan
Om du kör en tvåa på 145 i böjen imorgon kanske du slipper alltför mycket :whipped: .. Men bara kanske..
2:a på 145 kg , du är galen !
Tänkte försöka på en etta på 145 eller kanke upp mot 150kg. Men allt hänger på hur jag känner mig i kroppen under passet.
Spjutfjuttaren
2003-03-17, 13:01
Detta pass var i lördags på Atomic med min PT. Kändes ganska så bra ... men nu är det inte lika bra. Kommer att behöva vila någon dag eftersom jag vill vara frisk till Alp resan nu på lördag.
*Uppvärming
cykel 5 minuter
stretchning 8 minuter ( här försökte min PT stressa mig så jag inte skulle hinna stretcha klart .... men något jag läst tidigare i denna tråd fick mig att vara stark och inte lyssna :D )
*Bänkpress. Maxningsförsök som gälde idag. 120kg lätt , ett försök på 125kg som inte gick lika bra .. men kan nog fixa det med rätt laddning och om kroppen känns bra.
*knäböj (1,1,3)*(6,4,3)*(115,120,130)
*marklyft 3*6*(110,110,90)
Det där var slitigt ... inte direkt världens bästa upplägg men det är ju så roliga övningar
*Ops, glömde bänkvrid 3*10*25kg ( något för Emmzan att sikta på)
Nu lär det inte bli så många träningar på ett tag. Det blir väl en denna vecka men sedan blir det Alperna i en vecka !! :hbang:
Spjutfjuttaren
2003-04-02, 09:36
Jaha så var den resan över. Helt underbar skidåkning med sol sol sol :D
Men på vägen hem började jag bli sjuk och är nu så utslagen att jag inte ens orkar tänka på träning. Har börjat en antibiotika kur så träning lär det inte bli på minst 9 dagar :cryout:
Spjutfjuttaren
2003-04-08, 15:26
Forfarande sjuk och det ser inte ut som det blir träning denna vecka. Har tyckt att mina lår blivit tanigare så jag tog fram måttbandet .... opumpade och halvflexade var dom 57 cm !!! Det är 5 cm mindre än när jag började föra denna journal ... man blir inte direkt piggare av denna info ... men fan vad jag ska monster träna när jag blir frisk .... ska inte finnas en hel stång när jag gjort mitt..... :furious:
Innebär det att stallet kommer tvingas köpa ny utrustning *hoppas*. Jag ska vara med och tokpeppa dig!! :hbang:
Får väl uppdatera journalen åt fjuttis eftersom han är på väg ut i ödemarken för att http://www.clicksmilie.de/sammlung/spezial/Sarge/Drunk.gif... Vin var tydligen inblandat:D
I torsdags komplett maskinprogram med bröstpress, sittande rodd, benspark och sånt kul
Idag klättring samt allmän lek med stötar, bänk och baksida axel!
Spjutfjuttaren
2003-04-27, 18:15
Oj, har lyckats missa min journal ett tag. Denna vecka har jag klättrat två gånger , simmat 1 km en dag och "tränat" "styrka" 1 gång ( plus den emmzan skrev om i förra posten ).
Spjutfjuttaren
2003-05-04, 16:41
Äntligen ett hyfsat riktigt pass !!
Nu var man ju svagare än vanligt och otroligt spinkig ( kunde tom använda ett bälte med storlek S ).
Började med ett par minuters cykel lyssnades på bra musik.
Uppvärming
*cykel 5 minuter
*strechning 8 minuter
*2 lyftserier (40kg)
Träning
*Knäböj (110,120,110)*(5,3,5)
Här tänkte jag köra 3:e setet med 120 men vågade inte eftersom jag inte hade någon som spottade.
*Bänkpress (90,95,105,107.5,107.5)*(4,3,1,1,1)
Kunde inte riktigt tok ladda inför 1:orna men dom var ganska explosiva.
*Stötar (60,60,60)*(8,8,8).
Riktigt jobbigt men tog jättebra på axlarna
*mage 3 set
Fantastisk kontakt med magmusklerna.
stretchning i ca 10 minuter efter passet.
Spjutfjuttaren
2003-05-05, 11:54
Jaha så blev man iväg lurad til Atomic av min PT. Jag som tränade igår och var sliten.
*Uppvärmning
Cykel ca 4 minuter
Stretchning 4min ( ben och så )
Lyftserie 2 st snabba
*Marklyft (10,8,8)*(90,90,90)
Tekniken gick inte alls bra och greppet var väldigt dåligt.
ARGH ! måste snyta mig ..... skriver mer sedan.
*Vader i hacklift. 4:a 10:or och riktigt tungt ( för svaga mig )
*Sittande bicepscurl (9,8,8,6)*(19,19,19,21,5)
Kändes helt okej.
*bänkvrid (10,10,10)*(20,25,25)
Länge sedam jag körde denna övning men det ländes riktigt bra i allafall. De första 2 reppen under uppvärmningen är alltid bäst ... knak knak knak :thumbup:
Drack 2 gainers under+efter passet.
Stretchade inte efter passet och det känner jag av nu.
Jaså. Du stretchade inte i duschen som du sa då... Vad gjorde du i duschen istället då??? :naughty:
Spjutfjuttaren
2003-05-22, 10:22
Tillbaka från Höör var det dax för veckans första pass.
Uppvärmning
*Leta cykelnyckel 20 minuter
*Springa och hämta skor och bälte. 4 minuter
*Stretchning 7 minuter
Träning
*Käböj (6,3,1)*(1,1,3)*(100,120,(130,140,145*))
Känndes riktigt bra på 1orna. Kunde ladda ordentligt förutom till sista setet där jag försökte med en maxning. Det slutade dock med att jag fastnade ( väntade) i bottenläge på att någon (läs PT ) skulle ta mig på bröstkorgen. Liten miss bara.
*Stötar
6*3*(60,65,65)
Kontakt som vanligt och ujuj vad trött man blir.
*Bonde
10*3*20
*Crunches
3 set * max
Stretchning i nästan 10 minuter.
Ganska nöjd med passet, men ska försöka göra bättre ifrån mig idag.
Jaja.. du får tala om lite bättre hur du vill bli passad dåååå
Vad är bänkvrid för en övning? :confused:
Spjutfjuttaren
2003-05-22, 19:30
Originally posted by Maskin
Vad är bänkvrid för en övning? :confused:
Då ska vi se. Man ligger med huvudet på en bänk och ändan på en annan bänk. Sedan sliter man tag i någon som kan stå på ens fötter. När man har kommit så långt tar/får man en viktskiva (10kg kan vara bra att starta med i denna övning) med raka armar mot taket ( eler himmlen om man är ute). Man vrider sedan armarna åt sidorna så att händerna nuddar marken. Sedan tillbaka till startläget och vrider sedan åt andra hållet.
Spjutfjuttaren
2003-05-22, 20:39
Var ganska taggad inför detta pass men det gick kasnke inte riktigt som jag ville.
Uppvärmning
*Cykla 4 minuter
*Stretchning 8 minuter
*slänga stänger i någon minut
Träning
*Bänkpress (1,1,3)*(5,3,1)*(97.5,100,110,110*,105)
*behövde liiiite hjälp. Mycket missnöjd över resultaten och kännslan på 1:orna
*Stående rod
3*(9,8,7)*(90)
Helt okej för att vara första gången på över ett år
*Stångvrid
3*10*(40,50,50)
*Vadpress
3*8*vikt
Spjutfjuttaren
2003-06-02, 15:03
Resan till Åland blev längre än först planerad.
Så det blev pass i söndags.
Uppvärmning
*Cykel 15 minuter
*Stretchning 6 minuter
*2 lyftserier
Träning
*benböjfram (1,1,3)*(5,3,1)*(85,95,110,112.5,110)
Helt okej , dock svårt att pressa sig utan spottning
*Stående rodd (10,8,6,7)*(80,90,90,90)
*Stöt (4,8,8,8)*(70,60,60,60)
Fy vad jobbigt det är. Ska nog göra maxningsförsök snart på denna övning.
*mage 3st*max
Spjutfjuttaren
2003-06-05, 18:59
Oj vad varmt det var idag. Svettas som en gris.
Uppvärmning
*Cyckel 30 minuter
*Stretchning 7 minuter
Träning
*Marklyft (8,6,3*,1,1)*(110,120,130,140,150)
*avbröt när byxorna gick sönder på knät ... jävla stång !
Men annars är jag nöjd. Nytt PB men greppet var lite väl svagt ... måste träna på det.
*Benspark (10,10,8)*(91,91,105)
*Glutehamraises 3*8
Oj vad skönt det var.
*Triceps , hantel över huvudet 3*10*11kg
*Shrugs (spl?) 3*10*40kg
Fanns inga tyngre hantlar
Nedvärmning
*stretchning 10 minuter
*Cykel 13 minuter ( hem )
Helt okej pass,
Hmmmm... 150kg mark och massa gluttisar.. När inte jag är med.. SVIKARE!! :cryout:
Återhämtat dig från gårdagens simmturer?? Spendera sommaren i vassen har fått en helt ny innebörd :D:D
Spjutfjuttaren
2003-06-05, 22:48
Är det jag som är svikare när jag tränar och du inte jobbar som du alltid brukar göra på torsdagar ..:thefinger
Jo då , är tom så återställd att jag ska ut och segla imorgon ! Bada från båten ... då är det sommar :D
Spjutfjuttaren
2003-06-09, 14:06
Fan vad långt det går mellan träningarna nu ... blir helt tokig och det lär ju inte bli mycket bättre.
Idag ska det dock bli träna av. Tror det blir
Snedbänk ( stång eller hantlar)
Frontböjar
Stötar
Stående rod
Mage
Om det nu bara kunde sluta regna
Spjutfjuttaren
2003-06-09, 23:44
Då ska vi se hur det gick idag då :
Uppvärmning
*Cykel 14 minuter
*Stretchning 7 minuter
Träning
*Frontböj (5,3,1,1,1)*(90,105,112.5,115,107.5)kg
Otroligt jobbigt på 1:orna och eftersom jag inte hade någon hjälp vågade jag inte ta ett tungt sista set. Sedan hjälpte det inte att jag fick mjölksyra i benen under cyklingen till gymmet :MrT:
*Skivstångsrodd (8,7,7)*(90,95,92.5)kg
Kändes riktigt bra, men nästa gång ska jag köra något annat :-)
*Snebänk(hantel) (10,5,5)*(34.5,40,40)kg
Har aldrig kört så tungt och många reps i denna övning.
*Mage vanliga 3*max*aj
*Stötar (3,1,2)*(70,75,75)
Fi vad tungt och det blev inte bättre med vätskebrist.
Helt okej pass men jag måste hämta hem min gainer.
Spjutfjuttaren
2003-06-10, 23:37
Är just nu :insane: pga jävla flygbiljetter .. förlorade precis 800kr.
Nu till träningen.
Uppvärmning
*Cykel 35 minuter (ner på stan och sedan till gymmet)
*Stretchning 6 minuter
*2 lyftserier
Träning
*Ryck 3*3*55kg
Kändes helt okej förutom att jag rev bort mycket skin från smalbenen och blödde. KAn nog köra tyngre men ville inte stila :-)
*Frivändningar 3*3*80kg
Här började det bli jobbt ... varmt som tusan på gymmet
*Pullover (10,8,8)*(37.5,40,40)kg
Helt okej
*Stående vadpress (10,10,10)*ganska mycket ... men mindre än vanligt.
*Sned mage 3*max
Efter det blev det till att spurta hem för att låna ut min cykel till min PT. Snabb dushc och sedan iväg för att titta på filemn Final Destination 2
Åker till Åland imorgon ( Onsdag ) kl 815. Så jag kommer inte träna fören måndag ... men :kinky: träning lär det bli
Spjutfjuttaren
2003-06-16, 22:01
Jaha så var man tillbaka i Uppsala och precis börjat jobba på posten. Ugh vad tidigt .... blä det passar inte mig.
Körde ett pass efter jobbet och det var inte direkt smart .... var typ :smash: hela kvällen.
Men nu till träningen :
Uppvärmning
*Cykel
*Stretchning
*2 lyftserier
Träning
*Frivändningar (*=+ stöt) (2,2,1,1)*(70*,80*,90,95)kg :bpump:
*Skivstångsrodd (8,6,6)*(95,100,100)kg
*Benspark (10,8,8)*(max - 2 plattor)*3
*Gluthamraises 3*max
Helt okej frivändningar och jag kan nog fixa 100kg om jag är pigg innan träningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.