B-jay
2007-02-03, 12:39
Hr funderingar på att skaffa mig ett kreditkort.
mest för att kunna använda det när man reser med jobbet och måste pynta mat osv under tiden.
Smartare att få räkning på dom pengarna samtidigt som man får ersättningen från företaget.
Men nu är jag lite osäker!
Har tittat lite på Remebercard som verkar ha rätt bra trygghetstjänster.
men en sak har jag inte riktigt koll på.
Det står Årsränta och effektiv ränta vid uttnyttjad kredit om 20 000 kr och fri årsavgift är för närvarande 13,94%.
Rätt hög siffra kan jag tycka, men om man tar ett exempel att jag betalt käk och boende för ca 2000 kr och sen betalar det på faktura nästa månad.
Räknar man räntan 13,84% på 2000 över ett år då?
(Dvs 2000x0,1394=278,8 och sedan delar detta med 12 månader vilket blir 23,2 kr)
Hoppas ni fattar vad jag menar, det blev lite luddigt känner jag.
mest för att kunna använda det när man reser med jobbet och måste pynta mat osv under tiden.
Smartare att få räkning på dom pengarna samtidigt som man får ersättningen från företaget.
Men nu är jag lite osäker!
Har tittat lite på Remebercard som verkar ha rätt bra trygghetstjänster.
men en sak har jag inte riktigt koll på.
Det står Årsränta och effektiv ränta vid uttnyttjad kredit om 20 000 kr och fri årsavgift är för närvarande 13,94%.
Rätt hög siffra kan jag tycka, men om man tar ett exempel att jag betalt käk och boende för ca 2000 kr och sen betalar det på faktura nästa månad.
Räknar man räntan 13,84% på 2000 över ett år då?
(Dvs 2000x0,1394=278,8 och sedan delar detta med 12 månader vilket blir 23,2 kr)
Hoppas ni fattar vad jag menar, det blev lite luddigt känner jag.