Logga in

Visa fullständig version : Lång väntan tills mat

Mazr
2007-02-02, 22:51
Hejsan!

Jag boxas 3-4 ggr i veckan och lokalen ligger ungefär 1 timmes restid från min dörr, så det brukar oftast ta 1h40min tills jag är hemma efter stretch, dusch, tunnelbana, pendel och buss.

Jag käkar ca 2 bananer direkt efter träningen, sen 20 min senare käkar jag en grov dubbelmacka med skinka/kalkon på tåget och dricker mycket vatten. Sen direkt när jag kommer hem äter jag ett stort mål mat med mycket protein och kolhydrater.

Min fråga lyder; skadas min träning genom att jag äter som jag gör? Hört att man ska käka protein/kolhydrater direkt efter träning sen middag max 1 timme efter det.
Någon som har lite tips?

Tack på förhand!

paddanboy
2007-02-02, 23:02
Viktigaste är att du äter kolhydrater direkt efter, bananerna fungerar bra, men två är kanske vagt. Sen en timme efter att du slutat, brukar proteiner rekommenderas.

NisseEriksson
2007-02-02, 23:05
Protein och kolhydrater samtidigt ger bäst resultat

Mazr
2007-02-02, 23:05
SÅ det spelar ingen roll om protein-intaget kommer 2 timmar senare istället för 1?

Tack för svaret :)

Skrollovicz
2007-02-03, 00:13
Jag hade intagit en dryck av Vitargo/Maltodextrin och Vassleprotein direkt efter passet, sedan käkat en matlåda på tåget.

Max
2007-02-03, 18:26
Med bananerna och mackorna klarar du dig säkert fint med 2 h till mat. Om du ändå är hungrig på tåget kan du kanske ta en yoghurt till mackorna.

mangemani
2007-02-03, 19:15
tänk inte så mycket utan käka maten då du kommer över den.
är det nått som är dåligt för musklerna,så är det stress och allt för mycket tänkande/oro.

Baha
2007-02-03, 20:37
tycker det låter ganska bra, du äter ju 3 ggr efter träningen och rätt sunda alternativ med, hälsosamt och alldeles perfekt för din träningsmängd tycker jag det låter som.

Tycker det verkar vara superoptimalt både för hälsan o din träning, skulle inte ändrat ett dugg*flex*