handdator

Visa fullständig version : Kultklassikern Rocky IV med Dolph Lundgren på 5an nu!

BigForre
2007-02-02, 22:46
Har en hemmakväll efter en tung vecka i skolan, det enda jag drömt om hela veckan är lite mytime utan folk runt om kring. Dåligt nöjd man blir när en kvalitetsrulle som Rocky IV går på tv.

Skynda er och inta soffan!

Kwon
2007-02-02, 22:48
OMG min favvo, bäst musik åsse av Vince DiCocaCola

NisseEriksson
2007-02-02, 22:58
Gah, jag missade de första 20 minuterna.
Tack för tipset.
Jag har aldrig kunnat se en Rockyfilm mer än halva 1:an och början av 5:an.

Capt
2007-02-02, 22:59
Lundgren är grofv

Frantic
2007-02-02, 22:59
If he dies, he dies...

Hårdaste filmrepliken någonsin? :D

Kwon
2007-02-02, 23:11
Den där repliken var sååå tuff när filmen var ny.

Det var inne-linen på den tiden.

Alla sa det i plugget och ALLA var impade av Dolphs size, det var inget snack om trasiga mobiltelefoner som wingman eller neggar, utan endast "IF he dies, he dies...."

Tror det var mkt enklare för ungdomarna på den tiden... (mer lättroade)

Frantic
2007-02-02, 23:36
Och jag älskar att Stallone får en jämn och fin solbränna mitt i den ryska vintern.. Fan vilken underbar film!:D

Hur skulle du klara dig mot Drago Kwon:D?

Kwon
2007-02-02, 23:43
Men kolla deffen Frantic!

Vad de slet med att komma i fin form inför Rocky 4!

Sköna träningsscener med pra musik (Training Montage - Vince DiCola)

Sedan när han fightas med Drago (War - Vince DiCola)

Två av mina favoritlåtar oavsett kategori, perfekta träningslåtar.

How Dolph trained to fight Rocky
http://www.gmrmedia.com/dolph/articles/article4.html

Sylvester Stallone was in trouble. He had the concept for "Rocky IV," Rocky vs the Russians, but what he didn't have was somebody to play the Russian fighter. He needed a man who would be impressive enough to match and exceed the impact of Rocky's past opponents: Carl Weathers' Apollo Creed, wrestler Hulk Hogan and the formidable Mr. T. So Sly resorted to an old time Hollywood ply - an international talent search.

Enter Dolph Lundgren - former chemical engineer, kick boxing champion, and actor. Dolph was in New York at the time and heard Stallone was casting for "Rocky IV." He auditioned, but was immediately turned down. At almost 6' 6", he was told he was too tall. "I think they saw about 8,000 people," Dolph recalls. "They were getting desperate, almost to the point of changing the plot, doing away with the idea of a Russian boxer because they couldn't find the right person. They needed somebody with a good body who could act, box, and speak with a Russian accent. The minute I heard about the part I knew it was for me. I was determined to get it.

http://www.body.se/content/kost/artikel.asp?CID=1183

Kwon
2007-02-02, 23:53
Låten som börjar nu är "WAR!"

Ryska_raketen
2007-02-02, 23:54
Den e lugn. Den e luuuuuugn sa jag!

Kwon
2007-02-02, 23:55
Gillar man inte Rocky 4 (helheten med hela paketet, arbetet med vinklar och esapro, musiken, replikerna, den enastående dialogen, fysikerna, boxningen, ljudeffekterna etc) kan man DRAH!

DRAAAAH sa jag!

Mvh
//Liam

Ryska_raketen
2007-02-02, 23:56
Vafan bor rocky i skåpet eller? Jävla kebab!

Kwon
2007-02-02, 23:58
Det är oundvikligt, självklart har jag WAR i mp3-spelaren, men varje gång jag hör War måste man köra ett pass!

Bästa motivation och pepp-låten någonsin!

Man kan vara helt slutkörd, men när WAR glider på, BAM, oanade krafter från ingenstans!

Kwon
2007-02-03, 00:04
De tre gyllene replikerna från Rocky 4 back in the day.

"If he dies, he dies"

"I must break you"

"If i can change, and you can change, everyone can change"

Lepras
2007-02-03, 00:05
Rocky Balboa vann!! yesss!!

Bucyrus
2007-02-03, 10:32
Hans "Dolph" Lundgren från Spånga, Sthlm. Kommer ni ihåg en av dom första intervjuer med Dolph? Han hade varit i USA en el. några veckor och hade stoora problem med svenska språket :D

Lasse Kongo
2007-02-03, 12:20
Ruskigt bra film, jag tjöt som en gris på slutet igår, som vanligt :D

gymrat
2007-02-03, 18:17
Hans "Dolph" Lundgren från Spånga, Sthlm. Kommer ni ihåg en av dom första intervjuer med Dolph? Han hade varit i USA en el. några veckor och hade stoora problem med svenska språket :D
Ja, förberedelserna inför Rocky IV och inspelningen tog såklart bara en eller ett par veckor...

gymrat
2007-02-03, 18:39
Vetenskapsnytt: Varför ett nytt språk slår ut ett gammalt (http://vetenskapsnytt.blogspot.com/2007/01/varfr-ett-nytt-sprk-slr-ut-ett-gammalt.html)
Att åka utomlands - och tala ett annat språk än sitt vanliga en längre tid - brukar medföra att man glömmer en mängd ord i stt förstaspråk. Ofta är det vanliga ord som man brukat använda varje dag. Men glömskan beror inte på dåligt minne, säger forskare från University of Oregon, tvärtom: Det kan vara en strategi som låter hjärnan lära sig det nya språket fortare.

Bucyrus
2007-02-03, 19:32
Vetenskapsnytt: Varför ett nytt språk slår ut ett gammalt (http://vetenskapsnytt.blogspot.com/2007/01/varfr-ett-nytt-sprk-slr-ut-ett-gammalt.html)

Se där, man lär sig något nytt varje dag. Tack för info. :thumbup: .....Men det lät onekligen lite märkligt med "den där" intervjun :)

Osten80
2007-02-03, 19:34

Intressant.

RösböJunior
2007-02-04, 18:39
den är mikket pra.... men hade det inte med tanke på Ivans fysik passat mer han var Tysk? jag menar ryssar är väl inte så blekfisa?

"you will lose" älskar när apollo ska slå ner hans händer å det tar tvärstopp!
statisk träning lr vad ^^ ?

mangs
2007-02-06, 14:34
Racki! Racki! Racki! :D