Visa fullständig version : HJÄLP med icke utballat tangentbord!
bengdoktor
2007-02-02, 15:38
Flyttade till en ny bostad igår och sedan dess har inte tangentbordet fungerat, utom EN knapp, och det är windowsknappen (med flaggan på).
Har testat att installera om det, nya drivrutiner, gamla drivrutiner, dragit ur sladden osv, mao gjort vanliga felåtgärder. Men det funkar inte ändå.. förutom windowsknappen "fungerar" snabbtangenterna till mail å sånt men de ger bokstäver istället för genvägar! Fattar ingenting.
Tangentbordet är ett Micosoft USB Dual Receiver Wireless Desktop..
förstår inte varför en knapp fungerar, några fungerar fel och dom flesta är död. :furious:
Nån som varit med om liknande?
bengdoktor
2007-02-02, 15:45
Byt batteri.
Det står att batteriet är bra men jag byter det. Kom på att flera knappar fungerar, men fungerar som någon anna knapp, dvs alla gör olika saker, men ingen gör som den borde =)
bengdoktor
2007-02-02, 15:49
Batteribyte var ingen framgång alls. Ingen knapp fungerar alls utom windowsknappen son kör på precis som vanligt.. *cry*
Testat att banka med det på skärmen till exempel?
Kan vara så att någon knapp, typ alt-knappen har fastnat och stör de andra knapptrycken? Banka på alla knapparna lite.
Du kan ju testa ett annat tangentbord för att försäkra dig om att det inte är windows som är dumt bara.
MasterChief
2007-02-02, 15:55
Testat att banka med det på skärmen till exempel?
Kan vara så att någon knapp, typ alt-knappen har fastnat och stör de andra knapptrycken? Banka på alla knapparna lite.
Du kan ju testa ett annat tangentbord för att försäkra dig om att det inte är windows som är dumt bara.
Vad tror du han skriver på? *whistle*
Vad tror du han skriver på? *whistle*
Ah, good point. Jag gör som man brukar på internet och skyller på att jag är trött :)
Edit: Nej förresten, han kan mycket väl ha copy n' paste:at ihop sina inlägg, det tycker jag känns mer troligt.
MasterChief
2007-02-02, 16:05
Ah, good point. Jag gör som man brukar på internet och skyller på att jag är trött :)
Edit: Nej förresten, han kan mycket väl ha copy n' paste:at ihop sina inlägg, det tycker jag känns mer troligt.
Ja, eller skriva på en bärbar eller brorsans dator eller nåt. Men det skulle förstöra skämtet så det nämner jag inte.
heltzonicka
2007-02-02, 16:13
Fråga Nina, hon kan säkert hjälpa dig.
bengdoktor
2007-02-02, 16:17
Jag har skrivit på en annan dator men nu är jag tillbaka på min igen. Skriver med ett icke trådlöst tangetbord nu, ett gammalt. Testade det som inte fungerar på min andra dator och det betedde sig exakt likadant där. Tyder på transportskada? Hade det i min backpackerväska med lite andra prylar, dock inte så hårt åtgånget tror jag. Skumt. å surt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.