Visa fullständig version : Neat image
Juliette
2007-02-02, 15:36
Nån som använder programmet?
Håller själv på mycket med photoshop och blev just rekommenderad "neat image", som jag inte ens hört talas om (bättre sent än aldrig :))
Någon som jobbat med det och vilka fördelar har det?
Vad kan man göra lättare med "neat image" som man inte kan göra (eller är krångligare) i "photoshop"?
har inte så bra koll, då jag aldrig använt det, men det jag läst om det, så ska det vara hyffsat på att reducera brus.
Nån som använder programmet?
Håller själv på mycket med photoshop och blev just rekommenderad "neat image", som jag inte ens hört talas om (bättre sent än aldrig :))
Någon som jobbat med det och vilka fördelar har det?
Vad kan man göra lättare med "neat image" som man inte kan göra (eller är krångligare) i "photoshop"?
Jag använder det ibland. Totalt sett kanske 5 gånger dom senaste 3 åren. Och det är som Laan säger, man använder det till att ta bort eller minska brus på digitala bilder och det jobbet är programmet ganska bra på. Det man får tänka på att att ofta blir bilderna lite softade istället.
Summa - Det är extreeeemt sällan jag ser någon anledning att använda det programmet såvida du inte tar foto med en 2megapixlarskamera från nittonhundrafrösihjäl som är skitdålig.
Juliette - Håller du på mycket med PS men har aldrig hört talas om Neat Image? Får jag fråga vad det är du gör för jobb i PS? :)
internethjälten
2007-02-03, 01:08
Juliette - Håller du på mycket med PS men har aldrig hört talas om Neat Image? Får jag fråga vad det är du gör för jobb i PS? :)
Om du ska ragga annvänd Pm ! :smash:
Om du ska ragga annvänd Pm ! :smash:
Berätta gärna vad i det jag skrev som du uppfattade som att jag raggade? *rolleyes*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.