handdator

Visa fullständig version : Vad tänka på på bageriet?

Achryl
2007-02-01, 11:39
Nu har jag bestämt möte med en arbetsgivare på ett bageri. Jag vet inte ens om han har lediga platser, men det är ju värt chansen. Vad ska man tänka på när man träffar killen? Nåt speciellt med bagerier? Jag ska fråga om
1 när man kan tänkas få jobb
2 arbetstider
3 hur variabla tiderna är
4 arbetsuppgifterna
5 lönen

fler grejjer man ska fråga?
feedback needed etc

Slartibartfast
2007-02-01, 11:40
Vill du stiga upp kl tre på morgonen? *screwy*

Solros
2007-02-01, 11:42
Tvätta händerna

Zerom
Ha alltid rent mjöl i påsen.

L-Sami
Yeah, hoppas du får jobbet :thumbup:

Snafu
2007-02-01, 11:44
Nu har jag bestämt möte med en arbetsgivare på ett bageri. Jag vet inte ens om han har lediga platser, men det är ju värt chansen. Vad ska man tänka på när man träffar killen? Nåt speciellt med bagerier? Jag ska fråga om
1 när man kan tänkas få jobb
2 arbetstider
3 hur variabla tiderna är
4 arbetsuppgifterna
5 lönen

fler grejjer man ska fråga?
feedback needed etc

Jag skulle snacka med någon som jobbar på bageri. Dels får du en bättre uppfattning om vad jobbet innebär samt att du kan säga till den här bagerisnubben att din bästa kompis allt är bagare och det han berättat fick dig att vilja göra jobba som bagare. Sådär ja, kom upp med en bra story nu bara.

Achryl
2007-02-01, 11:46
Vill du stiga upp kl tre på morgonen? *screwy*

Nej, men det är värt det om lönen är bra. Min plan är att lägga mig vid 8 på kvällen, sova sju timmar, sen jobba från 4 till 8 de dagar skolan börjar så tidigt, sen ledighet i som minst 4 h, sen sova och så runt.
Förhoppningsvis behöver jag inte jobba mer än 2-3 dagar/veckan nu i början så jag vet vad jag klarar

Achryl
2007-02-01, 11:47
Jag skulle snacka med någon som jobbar på bageri. Dels får du en bättre uppfattning om vad jobbet innebär samt att du kan säga till den här bagerisnubben att din bästa kompis allt är bagare och det han berättat fick dig att vilja göra jobba som bagare. Sådär ja, kom upp med en bra story nu bara.

Äeh, ska dit om en timme så tror inte jag har tid för det :D

Gpajpen
2007-02-01, 11:47

:laugh: hahah garva till

Nina L
2007-02-01, 11:48
Ta inte med bullar till bagaren

Slartibartfast
2007-02-01, 11:53
Nej, men det är värt det om lönen är bra. Min plan är att lägga mig vid 8 på kvällen, sova sju timmar, sen jobba från 4 till 8 de dagar skolan börjar så tidigt, sen ledighet i som minst 4 h, sen sova och så runt.
Förhoppningsvis behöver jag inte jobba mer än 2-3 dagar/veckan nu i början så jag vet vad jag klarar

Jag fattar inte att folk orkar leva så!

jag vet inte om jag beundrar dig eller tycker du är tokig. kanske lite både ock. Skulle aldrig jobba samtidigt som jag pluggar. *spy*

Loke
2007-02-01, 12:04
Bageriarbete är ganska stressigt och förvånansvärt fysiskt krävande. Jag tycker inte arbetstiderna är så hemska egentligen. Det jobbiga är om man har lång resväg, då måste man ju köra bil, och det är nästan ofrånkomligt att man antingen är rejält trött på antingen ditresan eller hemresan om man försöker ha ett normalt liv i övrigt. Men har du gångavstånd är det lugnt, att gå upp kl 3 är ju inte mycket värre än 6 egentligen, det känns alltid skittidigt ändå :)

nutz
2007-02-01, 12:13

Haha.. :D

Achryl
2007-02-01, 12:17
Bageriarbete är ganska stressigt och förvånansvärt fysiskt krävande. Jag tycker inte arbetstiderna är så hemska egentligen. Det jobbiga är om man har lång resväg, då måste man ju köra bil, och det är nästan ofrånkomligt att man antingen är rejält trött på antingen ditresan eller hemresan om man försöker ha ett normalt liv i övrigt. Men har du gångavstånd är det lugnt, att gå upp kl 3 är ju inte mycket värre än 6 egentligen, det känns alltid skittidigt ändå :)

Ja, jag bor fyra min från bageriet så det är verkligen prima på så sätt.

farre
2007-02-01, 12:18

:laugh: :laugh:

Lycka till med jobbet!!

Achryl
2007-02-01, 14:00
Sheisse, de var ute efter en heltidsanställd. De behövde dock folk då och då så jag får kanske jobba där några timmar om jag har tur.
För övrigt blir man förbannad på alla ungdomar som säger att de inte kan få jobb. Nej går man till arbetsförmedlingen så får man ju räkna med att det är kört, det är ju bara att ligga på lite, bestämma möte med folk på diverse företag osv. Hade jag varit arbetslös och inte gått i skolan hade jag ju haft jobb nu, och då var det här bageriet det första jag testade med, då jag nästan är granne med det.

Gpajpen
2007-02-01, 14:09
med andra ord, folk är för kräsna.

PowPow
2007-02-01, 14:20
haha. Zerom :laugh:

Loke
2007-02-01, 14:26
Sheisse, de var ute efter en heltidsanställd. De behövde dock folk då och då så jag får kanske jobba där några timmar om jag har tur.
För övrigt blir man förbannad på alla ungdomar som säger att de inte kan få jobb. Nej går man till arbetsförmedlingen så får man ju räkna med att det är kört, det är ju bara att ligga på lite, bestämma möte med folk på diverse företag osv. Hade jag varit arbetslös och inte gått i skolan hade jag ju haft jobb nu, och då var det här bageriet det första jag testade med, då jag nästan är granne med det.

Nåja, anekdotiska bevis. Alla bor inte granne med bageriet.

Men visst finns det mer lågkvalificerade jobb nu än det brukar.

David86
2007-02-01, 14:32
Det funkar inte att gå runt till företag och fråga om jobb om det inte handlar om okvalificerade yrken på små företag med stor omsättning, gärna ute i någon liten by också. Bor du i Malmö får du göra dig beredd på att mötas av väktare på större ställen.

Achryl
2007-02-01, 16:16
Det funkar inte att gå runt till företag och fråga om jobb om det inte handlar om okvalificerade yrken på små företag med stor omsättning, gärna ute i någon liten by också. Bor du i Malmö får du göra dig beredd på att mötas av väktare på större ställen.

Jo, säkerligen. Nu ringde jag och beställde tid visserligen. Jag tror visserligen inte det skadar att kontakta mer kvalificerade jobb med. Men man väljer väl skitjobb som vård och bageri innan praktik och liknande? Tänker på Triff.

Empe
2007-02-01, 16:23
Arbetslöshet bland ungdomar är inget annat än arbetsslöhet.

kharon
2007-02-01, 16:40
Att jobba med att transportera ut brödet till affärerna är säkert ganska soft, då får man vara ifred och slipper ha att göra med bagerikärringar som säkert inte är att leka med...

Axmode
2007-02-01, 16:52
Pappa har varit bagare i 25 år. Han tvingade mig att inte bli det. Jobba natt varannan vecka 22-06 i 20 år var ingen höjdare sa han.

Hades
2007-02-01, 17:06

Bwahahaha :laugh: