Visa fullständig version : Dagens datorprogram
Launchy: http://www.launchy.net/
Smidigt program för XP som liknar söken för vista och os x. Ligger i bakgrunden och kommer fram när du håller inne alt och trycker på space. T.ex. för att öppna notepad så kör jag alt+space, skriver no och sedan enter. Om jag t.ex. vill googla (wikipedia, msdn etc funkar också) något så kan man skriva goggle (TAB) och sedan min sökning så öppnas det i din default-läsare (eller i en ny tab om du har den uppe).
Finns mer tips under Tips And Tricks på hemsidan.
Ganymedes
2007-02-01, 10:32
Najs! För Mac-användare rekommenderas istället QuickSilver (http://quicksilver.blacktree.com/), om man inte nöjer sig med inbyggda Spotlight.
måste bumpa denna. jävligt smidigt program man slipper allt vad startmenyn heter. inte illa när man ska söka efter musik heller! Ge det en chans iaf.
Tack Trance, mycket smidigt program.
Dagens tips då?
Själv håller jag på gmail-notifier. Har helt gått över till gmail istället för ett vanligt mailprogram p.g.a. den.
blekfet2
2007-02-02, 11:23
för att komma undan sådana här program så har man ett tangebort med 1165115656165165 programbara knappar ;)
för att komma undan sådana här program så har man ett tangebort med 1165115656165165 programbara knappar ;)
Vilken knapp har du programmerat till att söka på "google web toolkit" på google?
blekfet2
2007-02-02, 12:09
Vilken knapp har du programmerat till att söka på "google web toolkit" på google?
aja just den skiten har jag inte :D
knappen som leder till google sedan skriver man in "web toolkit" + [enter]
å vipps har man sparat en massa knapptryckningar :D
men annars är det ett rätt nice program :D
Bra program! Nu har jag kört in appen lite och lärt den vart den ska leda mig när jag skriver in HC, DP, Pr0n, Wäz eller kolo.
shut teh face
2007-02-02, 21:50
Programmet "startar" och jag kan alt+space;a. Men jag kan inte få upp applicationen för att editera osv. Så fort den dyker upp försvinner den på en halv sekund. :(
shut teh face
2007-02-02, 22:04
Det verkar vara ett extremt grymt program annars. Imorgon installeras en ny burk så får se om det funkar där då. Annars.. ill be back
tossefar
2007-02-02, 22:33
Tack för tipset. Jag använder quickbar nu, men det här är lite smidigare.
Jag gjorde en ny mapp med länkar till favoritprogrammen, den hittade så mycket skräp annars.
Tack för tipset. Jag använder quickbar nu, men det här är lite smidigare.
Jag gjorde en ny mapp med länkar till favoritprogrammen, den hittade så mycket skräp annars.
En ganska bra idé. Det blir mycket skrot som jag tycker man borde kunna gå in och banna på något vänster.
Jag har nu tagit bort Foxy plugin då det bara kom upp länkar hela tiden. Mycket bättre nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.