Visa fullständig version : Vassle/kasein på kvällen?
Slartibartfast
2007-01-31, 22:43
Har funderat på att börja köra bara vassle tillsammans med ägg och jordnötter på kvällen istället för vassle/kasein. Är det korkat med tanke på muskeförlust under natten?
Är det av nån speciell anledning du vill välja bort kaseinet?
EiseltUK
2007-01-31, 23:04
Hur funkar det med jordnötter i droppen? :MrT: Det värsta som kan hända att det blir stopp i slangarna och musklerna blir utan näring under flera timmar tills man vaknat. :D
Hur funkar det med jordnötter i droppen? :MrT: Det värsta som kan hända att det blir stopp i slangarna och musklerna blir utan näring under flera timmar tills man vaknat. :D
Fattar du ingenting? Han tar dom inte intravenöst, han tar dom analt!
Handcuff
2007-01-31, 23:11
Fattar du ingenting? Han tar dom inte intravenöst, han tar dom analt!
Går det? :confused:
Går det? :confused:
klart det går, med lite glidmedel och jävlar anamma så går allt!
Handcuff
2007-01-31, 23:19
Ja men jag tänkte på upptaget??
Sorry Slarti att jag hamnade OT :em:
Som jag ser det så finns det ingen nackdel avseende upptag att ta vassle/nötter/ägg vs kassein. Och då tänker jag som så att dels fettet/fibrerna i nötterna gör det långsammare och att skillnaden förmodligen hade vart marginell anyway..dvs skit samma :)
Slartibartfast
2007-01-31, 23:21
Är det av nån speciell anledning du vill välja bort kaseinet?
Det är dyrt. Jag är fattig.
NisseEriksson
2007-01-31, 23:37
klart det går, med lite glidmedel och jävlar anamma så går allt!
Haha :laugh:
Coldsmith
2007-01-31, 23:52
Ska du ta det analt så rekommenderar jag vattenbaserat glid, det är lättare att tvätta bort sen. Fick hålla på flera minuter att tvätta bort vaselinet när jag använde det förut med bananerna jag åt innan jag la mig. Nu använder jag vattenbaserade klick istället och då går det snabbt och smidigt.
Annars så är ju äggprotein bra, men tillaga dom för att få ut så mycket du kan av dom. Biologiska värdet på tillagat ägg är dubbelt så högt som för rått.
Ska du ta det analt så rekommenderar jag vattenbaserat glid, det är lättare att tvätta bort sen. Fick hålla på flera minuter att tvätta bort vaselinet när jag använde det förut med bananerna jag åt innan jag la mig. Nu använder jag vattenbaserade klick istället och då går det snabbt och smidigt.
Annars så är ju äggprotein bra, men tillaga dom för att få ut så mycket du kan av dom. Biologiska värdet på tillagat ägg är dubbelt så högt som för rått.
Ska man verkligen tillaga ägget då? Om man tar det rått så behöver man ju inget glidmedel... Man kan ju till och med använda ägget som glidmedel!
Coldsmith
2007-02-01, 00:51
Ska man verkligen tillaga ägget då? Om man tar det rått så behöver man ju inget glidmedel... Man kan ju till och med använda ägget som glidmedel!
Som sagt, det biologiska värdet på råa ägg är så lågt.
Sen ska man komma ihåg att skala ägget innan man kör upp det i pastejköket. Är så grymt jobbigt att pilla äggskal ur röven.
LeftRight
2007-02-01, 01:45
Ta EsaPro!
Den är redan färdignedbruten och lättare för tarmväggarna att ta upp :thumbup:
Om man tar det analt alltså
Slartibartfast
2007-02-01, 10:17
Ska jag tolka dethär som att ni inte har en aning eller att det inte gör någon skillnad?
Bobbokrull
2007-02-01, 10:25
Varför inte äta någon "fast" föda? En burk tonfisk med lite keso? En bit kyckling eller något sådant? Eftersom du även verkar oroa dig över att du tappar i styrka och blivit svagare genom åren så kanske det är dags att du börjar äta lite riktig mat?
Sen ska man komma ihåg att skala ägget innan man kör upp det i pastejköket. Är så grymt jobbigt att pilla äggskal ur röven.
Hum... Men är det inte värt att ta två ägg då, för isf kan man ju samtidigt ta jordnötterna OCH slippa ta fram glidmedlet varje gång?
Ta EsaPro!
Den är redan färdignedbruten och lättare för tarmväggarna att ta upp :thumbup:
Om man tar det analt alltså
Jag måste fan nästan läsa på lite om vad det där EsaPro är för något, folk snackar ju om det hela tiden *screwy*
paddanboy
2007-02-01, 10:37
Protec, runt 5 kronor per natt.
Kasein är ju långsamt, men ägg är inte heller det snabbaste och dessutom innehåller det fett så som jordnötterna gör vilket fördröjer aminosyra upptaget. Helt fel är det inte.
En vassleshake är bättre än ingenting självklart men det är ju trots allt snabbt protein och det fyller inte någon direkt funktion över natten. Antingen som tidigare nämt att köra protec som är bra/billigt, eller att köra på en 500gr kvarg från lidl, typ 8kr eller något? och mycket protte. Svårt att säga skillnaden på att ta protein från en "slow" källa gentemot inget/en snabb innan läggdags, dock är det ett faktum att det är skillnad och har nog långsiktiga effekter på uppbyggnaden.
NisseEriksson
2007-02-01, 14:46
Pastejköket :laugh:
Det gäller att hålla bokstäverna rätt i vassle, vaselin och kasein.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.