Visa fullständig version : Comviq-abbonemang: När betalas inträdesavgiften?
Igår bytte jag från comviq kontant till kompis abbonemang, och jag ska betala 99 spänn i inträdesavgift... Men jag har inte fått något inbetalningskort och ingen information om när eller vart jag ska betala? :MrT:
Kommer fakturan i efterhand eller hur ligger det till?
Krille 87
2007-01-31, 21:16
Igår bytte jag från comviq kontant till kompis abbonemang, och jag ska betala 99 spänn i inträdesavgift... Men jag har inte fått något inbetalningskort och ingen information om när eller vart jag ska betala? :MrT:
Kommer fakturan i efterhand eller hur ligger det till?
Kommer på din första räkning! Helt rätt gjort förövrigt :thumbup:
Kommer på din första räkning! Helt rätt gjort förövrigt :thumbup:
Kom och tänka på att det kanske var så jag betalar tre sekunder efter att jag postat :smash: Jaja, nu har jag iaf ett bra abbonemang (fick till och med min elektronikdöve/blinde morsa att signa upp)!
va äre för fördelar gentemot vanliga kompis kontant?
Tigerkotten
2007-01-31, 21:22
Gjorde nyss samma sak, jag fick fakturan enskilt. Har ej fått räkning för samtal osv ännu iaf :)
Antar du också fick erbjudandet på 12 månader, där man ej behöver betala någon månadsavgift, samt 300 gratis sms / mms per månad eller hur det nu var? :)
va äre för fördelar gentemot vanliga kompis kontant?
1: Du betalar ingen månadsavgift i ett år (men du har bara 2½h på dig att beställa, så skynda!)
2: Billigare att ringa till folk som inte har Comviq
3: Skönt att slippa ladda på mobilen
Gjorde nyss samma sak, jag fick fakturan enskilt. Har ej fått räkning för samtal osv ännu iaf :)
Antar du också fick erbjudandet på 12 månader, där man ej behöver betala någon månadsavgift, samt 300 gratis sms / mms per månad eller hur det nu var? :)
Fick du? Hur lång tid tog det att få fakturan isf?
Man smsar väl gratis till alla inom tele2/comviq? Men ja, 12 månader utan månadsavgift. Sjukt bra sätt för dom att få folk att skaffa abbonemang men det är ju värt det!
Krille 87
2007-01-31, 21:39
300 sms mms gratis what!?
Tigerkotten
2007-01-31, 21:43
300 sms mms gratis what!?
Ja de sa så iaf :D
Minns inte riktigt vilken tid det tog för mig, för jag hade värsta strulet.
Först pratade jag me the phonehouse, o då skickar de ett gsm kort när jag behövde 3g kort. Jag sa även att jag skulle behålla nret, men det hade de tydligen missat också.
Så fick prata med comviq, o göra ny ljudinspelning osv. När jag sedan fått kortet osv, strulade det till igen och mitt gamla nr fungerade inte på 3dagar :) Även fast de sa att det skulle börja fungera direkt.
har me bytt till de, dessvärre strular min nya mobbe
Beställde nyss en w810i med comviq kompis abonemang :) kommer betala 100 kr i 12 månader. Och som första avgift ungefär 1000 kr. Rätt skönt.
Köpte en w810i jag med, med kompis 18 mån iofs, men det är ett grymt bra abonnemang iaf :D
Tigerkotten
2007-01-31, 22:16
Jag funtar också på fixa ny mobil, men vad ska man välja?
Jag vill kunna ta kort samt att den ska fungera som mp3spelare tror jag.
Då kan man skippa mp3spelaren man har just nu kanske, eller hur är ljudet på mobilerna? Är det något bra? Samt hur fort tar batteriet slut om man poppar musik i öronen? :D
Jag funtar också på fixa ny mobil, men vad ska man välja?
Jag vill kunna ta kort samt att den ska fungera som mp3spelare tror jag.
Då kan man skippa mp3spelaren man har just nu kanske, eller hur är ljudet på mobilerna? Är det något bra? Samt hur fort tar batteriet slut om man poppar musik i öronen? :D
Mina polare går hela dagarna med sina mobiler och lyssnar på musik, men blir nog till att ladda den rätt ofta efter ett tag då batteriet blir slitet. Walkman är nog bäst om du ska lyssna på musik och det är rätt bra kamera :)
Krille 87
2007-01-31, 23:25
Köpte en w810i jag med, med kompis 18 mån iofs, men det är ett grymt bra abonnemang iaf :D
Kampanjen på nya smarten e kryym om du ringer för mer än 120 kr i månaden! Mycket bättre än kompis :thumbup:
Alltså vafan! *gah!* jag skaffade abbonemanget i Tisdags. I ONSDAGS märkte jag att det stod "sim inaktivt" på mobilen, och när jag kom hem så hade jag fått mitt nya simkort... Dock så trodde jag att dom skickat ett 3G-abbonemang till mig så jag ringde och snackade med kundtjänst som sa att jag inte alls fått det och att kortet skulle aktiveras under dagen.
Det var i Onsdags. Nu är det Fredag och kortfan funkar FORTFARANDE inte. Jag börjar bli smått grinig med tanke på att hela grejen med att ha en mobil är att man ska kunna bli nådd på den!
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan abbonemanget börjar fungera? Är det något jag måste göra, typ ringa och skälla på dom igen?
Krille 87
2007-02-02, 13:21
Alltså vafan! *gah!* jag skaffade abbonemanget i Tisdags. I ONSDAGS märkte jag att det stod "sim inaktivt" på mobilen, och när jag kom hem så hade jag fått mitt nya simkort... Dock så trodde jag att dom skickat ett 3G-abbonemang till mig så jag ringde och snackade med kundtjänst som sa att jag inte alls fått det och att kortet skulle aktiveras under dagen.
Det var i Onsdags. Nu är det Fredag och kortfan funkar FORTFARANDE inte. Jag börjar bli smått grinig med tanke på att hela grejen med att ha en mobil är att man ska kunna bli nådd på den!
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan abbonemanget börjar fungera? Är det något jag måste göra, typ ringa och skälla på dom igen?
At det står 3g på simkortet betyder bara att det är 3g kapabalt.. Vad har du för abbonemang/operatör innan? Antar att du hade ett annat abbonemang från en annan operatör?
Edit: Såg att du hade comviq kontant, Märkligt, avaktivering av kortet ska inte genomföras fören du aktiverat ditt nya abbonemang med samma nummer
At det står 3g på simkortet betyder bara att det är 3g kapabalt.. Vad har du för abbonemang/operatör innan? Antar att du hade ett annat abbonemang från en annan operatör?
Edit: Såg att du hade comviq kontant, Märkligt, avaktivering av kortet ska inte genomföras fören du aktiverat ditt nya abbonemang med samma nummer
Ja det var exakt min tanke. Ringde och snackade med dom och dom sa att något hade hänt som inte skulle hända (inget allvarligt typ), killen på kundservice fixade det as we talked och sa att allting skulle fixa sig under dagen.
Tigerkotten
2007-02-02, 13:38
Ja det var exakt min tanke. Ringde och snackade med dom och dom sa att något hade hänt som inte skulle hända (inget allvarligt typ), killen på kundservice fixade det as we talked och sa att allting skulle fixa sig under dagen.
Så sa de för mig me ;) Tog 2-3dagar innan det vart fixat :D
Man ska ha mobilen avstängd förresten om du får det dära sim inaktivit, om du inte visste det.
Så sa de för mig me ;) Tog 2-3dagar innan det vart fixat :D
Man ska ha mobilen avstängd förresten om du får det dära sim inaktivit, om du inte visste det.
jag stänger av och sätter på mobilen då och då, räcker inte det?
Så var det för mig, sim inaktivt, sen testade jag att ringa, så funkade det efter det.
Så var det för mig, sim inaktivt, sen testade jag att ringa, så funkade det efter det.
Det står bara "inte tillgänglig" när jag försöker ringa med mobilen *gah!*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.