Visa fullständig version : WTF?! Min USB-mus kopplar av och på!
Sheogorath
2007-01-31, 20:29
Är detta något känt fel? Min datormus, en Logitech-grej med laserskit under, slutar fungera, sen börjar den fungera, och blippljudet som kommer när datorn hittar nu maskinvara låter hela tiden. Blubb-blubb, blubb-blubb. Vad i helvete? Jag har prövat att installera om drivrutinerna och köra två virusscanner, men det funkar inte.
Någon?
Skumt. Ändrat något i bios?
Precis samma sak har börjat hända med mitt tangentbord, stängs av och på. Ibland blir det andra krumiluxer än bokstäver..
Sheogorath
2007-01-31, 20:57
Skumt. Ändrat något i bios?
Precis samma sak har börjat hända med mitt tangentbord, stängs av och på. Ibland blir det andra krumiluxer än bokstäver..
Nej, inget ändrat. Har testat att byta musen till annan USB-port, men det spelar ingen roll. Samma problem kvarstår. Musen slutar verkligen fungera i stötar. Samtidigt som det händer (samma ljud som om du drar ut ett USB-minne) slutar den optiska lampan under att lysa. Ganska direkt efteråt tänds den igen, och den fungerar. Stötarna kommer helt oregelbundet.
Bobbokrull
2007-01-31, 21:04
Samma sak hände mig nyss. Det gick en vecka med "blubb-blubb" ljud, sedan blev jag less och köpte ny mus. Problemet löst!
Sheogorath
2007-01-31, 21:07
Samma sak hände mig nyss. Det gick en vecka med "blubb-blubb" ljud, sedan blev jag less och köpte ny mus. Problemet löst!
Dig också alltså... Ett virus som sabbar USB-möss. Kan det verkligen vara riktigt, detta? :(
Är detta något känt fel? Min datormus, en Logitech-grej med laserskit under, slutar fungera, sen börjar den fungera, och blippljudet som kommer när datorn hittar nu maskinvara låter hela tiden. Blubb-blubb, blubb-blubb. Vad i helvete? Jag har prövat att installera om drivrutinerna och köra två virusscanner, men det funkar inte.
Någon?
Antagligen att sladden börjat glappa. Hade en "analog" usbmus innan med detta problemet.
Har samma problem med min mus ibland... Har bara en USB-port på min dator (en typ tre-fyra år gammal bärbar dator för övrigt), så när jag ska t.ex. föra över musik till mobilen eller bilder från kameran måste jag koppla ur musen och då händer det där mig när jag kopplar in musen igen.
Dock så slutar det efter ett tag, måste koppla in och ur den någon gång eller sextio bara :smash:
Ok. Du har ingen sån där adapter-omvandlare som man brukar få med möss. USB till PS2(tror det heter ps2)?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.