Logga in

Visa fullständig version : Aldrig onyttigheter..

jaaaaag
2007-01-29, 22:41
..japp som rubriken lyder.
Jag äter verkligen aldrig något som skulle klassas som onyttigt. Aldrig godis, glass, läsk, kakor, tårtor, chips osv.. Bara nyttigt. Min kost består typ av gröt, frukt, potatis, fullkornspasta, fullkornsris, grönsaker, kalkon, kyckling, tonfisk, musli, magert kött, kesella, keso, yogurt, mjölk.. proteinpulver. Och jag blir aldrig sugen på några sötsaker. Blir jag sugen på något så är det alltid mat. Tycker att det är så mycket godare. Och är det sötsug blir det frukt, sjukt mkt godare det med än vad massa klibbigt godis är.

Men så sitter man där me kompisarna och alla äter godis. Jag äter aldrig och känner mig lite sådär tråkig för det. Men jag är bara inte sugen och det är ju inte precis så att det är så bra att få i sig lite godis att jag borde tvinga mej.

Kände bara att jag ville snacka, ibland upplever jag detta som lite konstigt när många verkligen inte kan hålla sig ifrån sötsaker och när alla äter godis m.m hela tiden.

Hur gör ni? Hur ofta äter ni skräpmat och godis? Blir ni liksom skitsugna eller äter ni för att alla andra gör det? *drool*

Skitkonstig disskussion men jag bara undrar.

Max
2007-01-29, 22:47
En del onyttigheter blir jag sugen på och äter då och då, men aldrig några mängder. Chips och ostbågar ratar jag, bara jobbigt flottigt. Glass tycker jag inte är någon höjdare. Småkakor är tråkigt/smaklöst oavsett sort.

Chokladpraliner är oftast gott, speciellt de med nötter i. Kaffebröd/Bullar tycker jag också är lockande.

Shakemynuts
2007-01-29, 22:50
Jag äter vad jag vill, när jag vill och hur mycket av det jag vill. :D

Men du kan ju sitta o käka frukt när de andra äter godis, det gör jag. Eftersom jag vill självklart, jag gillar inte godis.

maRRtin
2007-01-29, 23:04
Jag äter det jag vill när jag är sugen på det.
Ibland blir det glass, kaka, bullar, godis, chips. Idag bjöds det på hallonmunkar t ex.

Det verkar ju onekligen dumt att äta godis om man inte vill det, men det verkar också dumt att hålla sig borta frånt sådant man tycker om att äta. Många får ju någon slags panik om dom så pillar i sig en halv påse gott & blandat och tror att det ödelägger hela deras nyttiga kropp dom har byggt upp genom att äta grönsaker.

-edit-
Glass är nog min största svaghet, kanske delad första plats med nybakade kanelbullar med mjölk. *drool*

Albatross
2007-01-29, 23:07
Jag äter skräpmat regelbundet, och dricker alkohol och äter chips på helgen. Onödigt svag för chips *cupid*

Bara att se till att träna ordentligt så väger det upp (eller mja, ner kanske det ska vara...) i slutändan! Orka vara strikt hela tiden, då blir det nog väldigt jobbigt och tråkigt.

jaaaaag
2007-01-29, 23:08
ok :D

nej vill mest prata lite här eftersom det verkar vara ganska ovanligt att verkligen aldrig äta sötsaker etc. Oftast tror folk att man bantar hela tiden, att man är rädd för att få i sig en liten godis.

Handcuff
2007-01-29, 23:10
GOdis å snacks kan jag överleva helt utan att sakna :)

fwickbom
2007-01-29, 23:22
Förut drack jag typ 2 liter läsk om dagen, åt mkt sötsaker och annat så då såg man ju lite sämre ut så att säga och mådde sämre..
Nu äter jag godis väldigt väldigt sällan..typ vid festliga tillfällen eller vid en speciell unnardag. läsken kommer fram på typ födelsedagen eller julafton då påskmust är ett måste.. Glass däremot kommer lite oftare då morsan tenderar till att göra goa efterrätter varje jävla söndag som ibland kräver glass.

jaaaaag
2007-01-29, 23:22
GOdis å snacks kan jag överleva helt utan att sakna :)

Vad väljer du ist som du tycker är gott då? :)

Lizard
2007-01-29, 23:25
Jag äter heller aldrig godis. Undantag är rena delikatesser som riktigt fina (och riktigt dyra) praliner och choklad av mycket hög kvalitet. Sen ryker det några SteelBars och MorSo's i månaden men det är bara gott som godis. Nyttigt som mat annars.

Däremot äter jag gärna efterrätter. Helst hos mamma - då går precis allt ned med stor glädje och ivrigt smaskande. Eller på bättre resturang då jag tvingas smaska mindre.

När jag bodde i Frankrike åt jag efterätt flera gången i veckan. Precis som mina vänner. Och precis som mina vänner åt jag inte heller godis. Utom i chokladaffären då - en dröm man vandrade ur med två handrullade praliner i en liten påse.

Lizard

L-Sami
2007-01-30, 00:13
Jag äter godis, kakor, bullar och sånt jätte sällan. Läsk dricker jag aldrig om det inte är light. Blir inte ens sugen på sånt, speciellt nu när man ligger på kaloriöverskott. Under deffen smakar dem godare dock när man väl äter sånt, men inte då heller ersätter jag mat med godis.

Shakemynuts
2007-01-30, 00:30
Jag äter godis, kakor, bullar och sånt jätte sällan. Läsk dricker jag aldrig om det inte är light. Blir inte ens sugen på sånt, speciellt nu när man ligger på kaloriöverskott. Under deffen smakar dem godare dock när man väl äter sånt, men inte då heller ersätter jag mat med godis.

Jag har turen att kunna käka sånt skit under deff om jag vill! :D
Går alltid ner i vikt som under en fett sugning ungefär! ^^

Men fan, det är endast min kärlek till pizza, kebab och matlagning som är onyttigt för mig egentligen! *cupid*
Kommer aldrig någonsin kunna leva utan hämtpizza, Max och kebab.

Einar
2007-01-30, 02:24
Jag har inte heller något sug efter godis, men en whiskey till kaffet på helgen är inte fel.

shut teh face
2007-01-30, 02:28
Jag är inte nyttig på något sätt. Drar en påse chips efter jobbet så jag inte svälter.
På vardagarna blir det fasta 20h sen en slaskig pizza.

Milia
2007-01-30, 08:55
Jag äter det väldigt sällan eftersom jag helt enkelt inte brukar vara sugen, precis som du säger så tycker jag mat är mycket godare och mer mättande.
Men blir jag sugen så äter jag, däremot räcker det oftast med någon ruta choklad efter middagen, till skillnad från när man var liten och åt en hel påse på en gång.
Men jag kan känna igen mig i det du skriver att man lätt känner sig konstig för att man inte äter som de flesta andra. Jag har egentligen inte något problem med det, jag oroar mig mest för att andra har det, typ att de tror att jag tror att jag är duktigare än dem på nåt sätt, och att de tror att jag bestämt mig för att inte äta sånt och att jag liksom förbjuder mig själv att äta det.
Men så är det inte.
T.ex förra veckan skulle de beställa pizza till jobbet, och en jobbarkompis sade:
"Jag beställde inte till dig för jag tänkte du brukar ju ha dina matlådor och så"
Jag: "Nej, jag vet, M frågade om jag ville ha, men det är bra för mig"
Hon: " Du är så duktig"

What??? Jag avstår inte från något som jag vill ha, utan jag avstår för att jag inte vill ha, vad är det för duktigt med det?
Jag försökte förklara det för henne, men det är som att "folk" har svårt att förstå att man inte vill ha pizza/godis/vad det nu kan vara....
Jag kan också känna mig som ett miffo ibland när jag tar med mig mat och äter när vi är på ställen där de andra äter godis, det känns liksom svårare att smälta in på ett bra sätt och känna sig som en av de andra....

Sen kan jag känna lite om jag t.ex. festar någon gång och någon annan är nykter, så kan jag lätt få dåligt samvete, och därför tänker jag att andra kanske känner så när jag för det mesta är nykter eller inte äter som dem, och jag vill inte vara någon som skapar dåligt samvete för andra.

GymTT
2007-01-30, 09:27
Klarar mig bra ifrån allt, det ända jag är svag för är godis
Brukar bli mkt både fre + lör nuförtiden (vet dock inte hur jag ska göra nu under deffen), men bruka alltid gå bra ändå, tränar hårt så det kanske jämnar sig.

Endura
2007-01-30, 09:56
Jag är som de andra tjejerna, överäter lätt mat men kan leva helt utan godis. Min svaghet är nybakat *drool*

Hade en inneboende som blev tokig på mig för att jag hade choklad med mera i skåpen men inte själv åt av det. Hon kunde aldrig låta det vara, själv tänker jag inte ens på att det finns där :naughty:

MEDiAHORAN
2007-01-30, 11:11
Samma här, konsumerar inget som klassificeras som "onyttigt", detta inkluderar alkohol. Så man får stämpeln "nykteristen" på alla fester och folk dömmer en som tråkig utifrån detta, men strunt samma.

Jag fortsätter och äta som jag vill :)

Cirius
2007-01-30, 13:45
Hehehe, rolig post, jag tänkte bara säga att sen jag börja träna för 3 veckor sedan, så tänker jag nästan aldrig på Godis eller skräpmat, åt på donken förra veckan dock, mest sympati åt för min polare skulle äta där, men de kändes bara dumt, å korkat att ha ätit där, har inge sug för å gå dit igen, å förr så kalla dom mig pizzamannen, för jag ville jämnt ha pizza.........

Vad är pizza nu???? *whistle*

sonic
2007-01-30, 14:19
Tänker mig godis och hamburgare som en naturlig del av dieten *flex* :cool: Har ändå aldrig hittat så jättemycket näringsrik mat som går ihop med min kropp *grr27* Nån frukt, lite grönsaker och havregröt undantaget i första hand.

coxie
2007-01-30, 15:14
En eller två kebabpizzor med pommes på slinker ner varje vecka.

Rock'nRoll
2007-01-30, 15:27
Äter en del "skräpmat". Men det är bara bra för träningen, riktigt fint tryck.

jaaaaag
2007-01-30, 15:56
Jag äter det väldigt sällan eftersom jag helt enkelt inte brukar vara sugen, precis som du säger så tycker jag mat är mycket godare och mer mättande.
Men blir jag sugen så äter jag, däremot räcker det oftast med någon ruta choklad efter middagen, till skillnad från när man var liten och åt en hel påse på en gång.
Men jag kan känna igen mig i det du skriver att man lätt känner sig konstig för att man inte äter som de flesta andra. Jag har egentligen inte något problem med det, jag oroar mig mest för att andra har det, typ att de tror att jag tror att jag är duktigare än dem på nåt sätt, och att de tror att jag bestämt mig för att inte äta sånt och att jag liksom förbjuder mig själv att äta det.
Men så är det inte.
T.ex förra veckan skulle de beställa pizza till jobbet, och en jobbarkompis sade:
"Jag beställde inte till dig för jag tänkte du brukar ju ha dina matlådor och så"
Jag: "Nej, jag vet, M frågade om jag ville ha, men det är bra för mig"
Hon: " Du är så duktig"

What??? Jag avstår inte från något som jag vill ha, utan jag avstår för att jag inte vill ha, vad är det för duktigt med det?
Jag försökte förklara det för henne, men det är som att "folk" har svårt att förstå att man inte vill ha pizza/godis/vad det nu kan vara....
Jag kan också känna mig som ett miffo ibland när jag tar med mig mat och äter när vi är på ställen där de andra äter godis, det känns liksom svårare att smälta in på ett bra sätt och känna sig som en av de andra....

Sen kan jag känna lite om jag t.ex. festar någon gång och någon annan är nykter, så kan jag lätt få dåligt samvete, och därför tänker jag att andra kanske känner så när jag för det mesta är nykter eller inte äter som dem, och jag vill inte vara någon som skapar dåligt samvete för andra.

När jag läste din text tänkte jag "ja precis" på flera ställen. Och om dom nu tycker det är så duktigt att avstå ifrån pizzan, varför inte göra det själva? =)

Kul med så många svar. Jag dricker inte heller, har faktiskt aldrig varit full. Får ofta frågan om det inte är tråkigt.. eh korkat. Hur skulle jag kunna tycka att det är tråkigt att jag aldrig varit full? Jag har aldrig prövat att va full och vet ju ej vad jag "missar".

Men när jag var yngre så åt jag godis varje dag, och var helt sockerberoende. Så jag vet hur det är :D

L-Sami
2007-01-30, 16:02
Jag har turen att kunna käka sånt skit under deff om jag vill! :D
Går alltid ner i vikt som under en fett sugning ungefär! ^^

Men fan, det är endast min kärlek till pizza, kebab och matlagning som är onyttigt för mig egentligen! *cupid*
Kommer aldrig någonsin kunna leva utan hämtpizza, Max och kebab.

Jag kan också äta sånt "skit" men träningsresultat blir bara sämre och man känner sig hungrigare mer istället för att äta potatis och kött.

Sofia4_4
2007-01-30, 16:07
Jag gillar inte gelegodis och äter de inte heller på fester. När folk frågar säger jag att jag inte gillar godis, vilket också är anledningen till att jag inte vill ha.
Men jag älskar choklad och vin och äter det ibland. då väljer jag noga den chokladen jag vill ha och sen får jag ingen sug ett tag till.

LisaB
2007-01-30, 16:27
Jag är som de andra tjejerna, överäter lätt mat men kan leva helt utan godis. Min svaghet är nybakat *drool*

håller verkligen med! Precis som de flesta tjejer har skrivit så har inte jag heller något sug efter godis, läsk och kakor etc. Men nybakat bröd därmot... det är min akilleshäl.*drool*

mela
2007-01-30, 16:33
Under mens är det svårt att hålla sig undan denna underbara choklad *drool*

Annars kan jag hålla mig ifrån skiten, blir oftast mer sugen på en stor köttbit en än chokladkaka *whistle*

Milia
2007-01-30, 16:39
Och om dom nu tycker det är så duktigt att avstå ifrån pizzan, varför inte göra det själva? =)

Fast då blir det ju ändå inte samma. Jag/vi avstår för att vi inte vill ha. De vill ju ha, därför kommer det bli plågsamt att avstå. Alltså förknippar de hälsosamt=tråkigt.

Jag tycker det är helt okej om andra vill äta godis eller pizza, även om jag själv tycker det blir en skönare mättnadskänsla av "vanlig" mat och därför hellre själv väljer det.
Det jag däremot inte kan förstå är hur vissa på mitt jobb faktiskt gör; ena dagen är det pulver utblandat med vatten till lunch, typ nutrilett och nästa dag är det pizza.
Nästa dag är det först pulverlunch och sedan 2 stora glas saft tillsammans med en bulle:Virro
Då skulle jag bara önska att de för deras egen skull kunde inse hur mkt bättre de förmodligen skulle må om de istället åt mer näringsrik mat...
Men alla måste ju samtidigt få göra sina val, jag vill inte att andra ska se ner på mig för mina matval så jag försöker verkligen att inte ha åsikter om deras (i alla fall säger jag inget till dem, annat än om de frågar)

Milia
2007-01-30, 16:40
Under mens är det svårt att hålla sig undan denna underbara choklad

Så sant så sant. När mitt sötsug infinner sig så beror det oftast på att jag ska ha mens *grr27*

mela
2007-01-30, 16:45
Så sant så sant. När mitt sötsug infinner sig så beror det oftast på att jag ska ha mens *grr27*

Hehe, jag får precis i början, eller under ägglossningen. *mini*

Shakemynuts
2007-01-30, 17:27
Kul med så många svar. Jag dricker inte heller, har faktiskt aldrig varit full. Får ofta frågan om det inte är tråkigt.. eh korkat. Hur skulle jag kunna tycka att det är tråkigt att jag aldrig varit full? Jag har aldrig prövat att va full och vet ju ej vad jag "missar".

Tycker inte du går miste om någonting.
Personligen tycker jag det bara är jobbigt att vara full, man kan inte gå rakt och jag själv kan tänka klart, men gör något helt annat när det väl kommer till kritan, nej usch för att bli full igen..

Pulsaxe
2007-01-30, 19:07
En del onyttigheter blir jag sugen på och äter då och då, men aldrig några mängder. Chips och ostbågar ratar jag, bara jobbigt flottigt. Glass tycker jag inte är någon höjdare. Småkakor är tråkigt/smaklöst oavsett sort.

Kaffebröd/Bullar tycker jag också är lockande.

+1

larre
2007-01-30, 19:33
Personligen tycker jag det bara är jobbigt att vara full, man kan inte gå rakt och jag själv kan tänka klart, men gör något helt annat när det väl kommer till kritan, nej usch för att bli full igen..

Då blir man för full. Det är skönt supa till när man är pigg och blir sådär lagom full och inte går att få tyst på.

Jag äter/dricker i princip inget onyttigt och det känns faktiskt trist då man blir som en jävla outsider när man sitter där med tonfisken och riset medan de andra i fikarummet smäller i sig kebab/pizza, speciellt nu under deffen då det är förbjudet i högsta grad att synda. Men när jag väl låter mig äta något onyttigt så blir jag bara besviken för det är aldrig så gott som jag tror och längtar tillbaka till havregrynet/riset/tonfisken. *screwy*

Tycker jag lever ett för strikt liv när det gäller kost/dricka.

stridis
2007-01-30, 19:46
Hade en inneboende som blev tokig på mig för att jag hade choklad med mera i skåpen men inte själv åt av det. Hon kunde aldrig låta det vara, själv tänker jag inte ens på att det finns där :naughty:

*gah!* *mini*
Jag köper väldigt sällan skräp eller godis, men nog kan det fresta på när någon har en massa godsaker i kylskåpet som man ser för 5 gången.

Einar
2007-01-30, 19:51

Jag håller med, själv dricker jag endast för att det är gott numer. Dvs. en till två öl på helgen och ett glas whiskey eller cognac om man vill lyxa till det.

stridis
2007-01-30, 19:58
Jag dricker inte heller, har faktiskt aldrig varit full. Får ofta frågan om det inte är tråkigt.

Har aldrig druckit mig särdeles full heller, dock dricker jag en smula vid sociala tillfällen. Tycker det blir lite dålig stämning av att jag inte dricker så ja, jag är inget partylejon direkt. En gång blev jag en aning full, blev ju bara lite trött, vad fan är det menat att man skall bli uppsluppen?, helt värdelöst om du frågar mig.

Cerberus
2007-01-30, 22:20
vilka renlevnadsmänniskor ni är! :)

själv är jag glass, bullar/bakelser och godis-monster :D

föredrar dock att äta mer nyttig o mättande mat för det mesta.

floppix
2007-01-30, 22:25
Jaaaag: Eftersom du startade tråden med din undran så kan jag bara säga: jag är som du!

Inget av det onyttiga, ingen alkohol, aldrig full (har prov-rökt, smakade skit, har lagom-druckit alkohol några gånger men har inget behov av att göra det nu eller fortsättningsvis). Min största hang-up just nu är mosad avokado med vitlök och dill och keso, på ett saftigt grovt fullkornsbröd. Sånt kan jag längta efter och dregla över, som många andra över sin choklad :-)

Fartman
2007-01-31, 01:06
Även jag känner igen mig här. Jag blir mer eller mindre aldrig sugen på godis etc som alla andra hela tiden ska ha. Jag brukar dock inte känna mig tråkig pga det, jag brukar istället reta dom som "har sockerfall" etc för att det är löjligt :)
Däremot är jag svag för skräpmat och pilsner.

farre
2007-01-31, 08:22
Jag försöker att äta nyttigt, men ibland så är det ju svårt att hålla sig och då slinker det ner ett och annat *gah!*. Blir det läsk så blir det alltid lightläsk! Jag ska försöka bli ännu striktare med kosten framöver! *drool*

Jag tycker det måste vara riktigt skönt att vara som di goch inte bli sugen på sötsaker över huvud taget! :thumbup:

Shakemynuts
2007-01-31, 09:30
Då blir man för full. Det är skönt supa till när man är pigg och blir sådär lagom full och inte går att få tyst på.

Jo jo, men jag kunde aldrig dricka lagom. :D

Sofia4_4
2007-01-31, 09:36
Jo jo, men jag kunde aldrig dricka lagom. :D

Det har jag märkt är ett vanligt problem i Norden.
Det är systembolagets fel.

jaaaaag
2007-01-31, 09:41
Floppix
Ja, det är klart jag blir också sjukt sugen på saker ibland men det är inte sånt som folk klassar som onyttigt.. åååh mannagrynsgröt :D.. och faktiskt ofta proteinpulver ;P

Jag är nog beroende av light läsk med.. såå gott. Ett måste när skoldagarna är dryga. Kaffe med ibland, speciellt innan prov :D

Shakemynuts
2007-01-31, 09:41
Det har jag märkt är ett vanligt problem i Norden.
Det är systembolagets fel.

Jag skyller på att 7 av mina 9 farbröder är alkoholister, min morfar var, min farfar var, min pappa har lite svårt med det, min morfars pappa och bror.

:(

J.Saarela
2007-01-31, 09:42
Äter väl skräp varje dag i högar,rinner som mycket igenom då jag har dåligt näringsupptag p.g.a av tarmsjukdom.Å sen orka vara byggare 12mån om året,ne tack.

jaaaaag
2007-01-31, 09:44
man behöver inte vara byggare 12 mån om året bara för att man ej äter skit.

Sofia4_4
2007-01-31, 10:48
Jag skyller på att 7 av mina 9 farbröder är alkoholister, min morfar var, min farfar var, min pappa har lite svårt med det, min morfars pappa och bror.

:(

Nångång måste systembolaget stängas så man kan köpa sprit på affären och bryta den onda cirkeln av alkoholism i många familjer.

olle lindblad
2007-01-31, 10:59
Jag har aldrig varit särskilt förtjust i söta smaker, det begränser på ett enkelt sätt mitt godisätande/läskdrickande. Speciellt godis kan jag bli lite illamående av att tänka på. Gelatin, socker och färgämnen*spy*
Har aldrig upplevt några problem i sociala sammanhang pg a detta.

CoolHandLuke
2007-01-31, 12:05
Aldrig varit mycke för smågodis förrutom salmiaklakrits. Sockerkicken blir för jobbig dessutom. Det ska vara feta söta saker i så fall. Choklad o kola etc. Ännu bättre om det är med lite stärkelse i form av olika bakverk. Fast man har ätit så lite sånt på senaste åren att det går inte ner lika lätt längre.

Det blir att jag tycker att skräpmat tenderar att ha en väldigt simpel smakupplevelse jämfört med med ordinär mat. Mest flott, sött och salt. Ett gott svenskt äpple på fastande mage knäcker fan det mesta i smakupplevelse för mig.

Annars har jag en favvo som varit med sen jag var liten och aldrig tappar stilen; all sorts frukostmat. Gärna söt och fet. Kritvita frallor med salami o paprika, kefir med sylt och müsli, gröter, frukostbufféer på bra hotel.. mmmm.

knazcandy
2007-01-31, 16:43
Jag är en godis/bull/kak/bakelse/chips/ostbåge/pizza/sibyllamatgris. Älskar all sådan man men jag äter det inte, iallafall väldigt väldigt sällan. Käkar jag något så är det lite godis en lördagkväll eller en liten kaka hos kaffefikat hos mormor. Dock högst en gång i veckan. Men om jag skulle kunna äta det, utan att påverka hälsan och formen så skulle jag leva på det.

Märker dock under min pågående diet, att suget har ändrat fokus, nu kan jag längta efter riktigt mat, typ husmanskost. Typ ungsbakad falukorv, hemmagjord panerad fisk, goda nötfärsbiffar med gräddsås och sådana där saker men goda tillbehör som lingon, gelé, saltgurka, rödbetor och såndat. Det beror väl säkert på att min deffmat är väldigt variationsfattig och kolhydratsnål just nu.*drool* ---jösses, vad hungrig jag blev nu

Shakemynuts
2007-01-31, 17:56
Nångång måste systembolaget stängas så man kan köpa sprit på affären och bryta den onda cirkeln av alkoholism i många familjer.

Hur menar du med att det är systembolagets fel? Blir lite nyfiken.

Caixa**
2007-01-31, 18:36
Jag föredrar "bra käk" och köper sällan onyttigheter för eget bruk men tackar inte nej till efterätter om det bjuds. Kan tom. tycka att det är oartigt att tacka nej till viss mat/efterätt under en middagsbjudning, om man nu inte är allergisk.. Detsamma gäller om jag är på besök hos någon och de redan har ställt fram fika. Då känns det väldigt oförsämt att säga ”nej tack- jag äter inte sånt där..” då de ansträngt sig för min skull. Hos mormor brukar jag dock påpeka att jag uppskattar ett gott matbröd och frukt mer än bullar, fast det är svårt att lära en gammal hund att sitta...

Blir jag erbjuden kaffe och sockerkaka i samband med fältarbeten på jobbet får jag aldrig tacka nej! Det var det första jag fick lära mig- möten med berörda kunder är jätteviktiga för ett fungerande förhållande mellan myndighet och privatpersoner. Det visar att man är beredd att samarbeta.

Gällande alkohol har jag aldrig haft så kul som de tillfällen jag varit berusad :Virro Med det vill jag inte påstå att det är värt det. Det är aldrig fel att vara nykter på en fest. Däremot är det väldigt fel att hetsa andra att dricka.

sissa
2007-01-31, 19:05
Jag äter verkligen aldrig något som skulle klassas som onyttigt. Aldrig godis, glass, läsk, kakor, tårtor, chips osv.. Bara nyttigt. Min kost består typ av gröt, frukt, potatis, fullkornspasta, fullkornsris, grönsaker, kalkon, kyckling, tonfisk, musli, magert kött, kesella, keso, yogurt, mjölk.. proteinpulver. Och jag blir aldrig sugen på några sötsaker. Blir jag sugen på något så är det alltid mat. Tycker att det är så mycket godare. Och är det sötsug blir det frukt, sjukt mkt godare det med än vad massa klibbigt godis är.

Men så sitter man där me kompisarna och alla äter godis. Jag äter aldrig och känner mig lite sådär tråkig för det. Men jag är bara inte sugen och det är ju inte precis så att det är så bra att få i sig lite godis att jag borde tvinga mej.

Kände bara att jag ville snacka, ibland upplever jag detta som lite konstigt när många verkligen inte kan hålla sig ifrån sötsaker och när alla äter godis m.m hela tiden.

Hur gör ni? Hur ofta äter ni skräpmat och godis? Blir ni liksom skitsugna eller äter ni för att alla andra gör det? *drool*

Skitkonstig disskussion men jag bara undrar.

Helt ärligt - tycker du aldrig det vore gott med en kanelbulle, choklad,glass, whatever? Låter jättekonstigt tycker jag. Okej att alla inte är sugna på riktigt sötsliskiga saker, många som inte gillar det, men att aldrig bli sugen på något "onyttigt" låter jättekonstigt tycker jag

Iallafall: Nej, jag har inte uteslutit bullar,glass,godis. Anledning: Det är gott, och det skadar inte i rimliga mängder. Jag gillar glass, smågodis. Mammas kanelbullar slinker ner också. *drool*
Nån gång i veckan typ brukar jag äta nåt "onyttigt"

NisseEriksson
2007-01-31, 19:18
Hemgjorda bars,sällan godis,då i stort sett enbart köpebars.
Aldrig glass.
Ibland läsk
Ofta nötter och mörk choklad
Inför tävlingar så försöker jag skippa allt,underlättar.

jaaaaag
2007-01-31, 19:54
Helt ärligt - tycker du aldrig det vore gott med en kanelbulle, choklad,glass, whatever? Låter jättekonstigt tycker jag. Okej att alla inte är sugna på riktigt sötsliskiga saker, många som inte gillar det, men att aldrig bli sugen på något "onyttigt" låter jättekonstigt tycker jag

Iallafall: Nej, jag har inte uteslutit bullar,glass,godis. Anledning: Det är gott, och det skadar inte i rimliga mängder. Jag gillar glass, smågodis. Mammas kanelbullar slinker ner också. *drool*
Nån gång i veckan typ brukar jag äta nåt "onyttigt"

Hehe det är den reaktionen som jag brukar få.. det hela började med att jag hade ett års uppehåll från godis osv när jag var som mest socker/fettberoende för att jag ville bli av med beroendet. Det funkade. Började samtidigt träna. Efter det året hade jag bestämt ett datum när jag fick börja äta igen, men liiite. Jag åt och tyckte verkligen inte att det var något speciellt. Sen har det bara fortsatt. Ibland kanske jag tänker att jag lika bra kan stoppa en godis i munnen när kompisarna sitter med sina godisar men sen så tänker jag att jag lika bra kan äta ett äpple då och då känns det sjukt mycket mer lockande. Och då blir det att jag väljer en frukt, nån dricka eller nått annat och att jag aldrig tar godisen. Det finns väldigt mycker som är så mycket godare än godis. Riktigt god frukt är grymt mycket godare än godis. Och eftersom det inte är speciellt eftersträvansvärt att försöka börja vänja sig vid någon godisdag i veckan så kommer jag inte börja igen.

Jag vet att det inte skadar i rimliga mänger och jag äter tårta och sådär när någon fyller år.. jag betalar min mat själv och skulle aldrig slänga bort 20 kr på en godispåse när jag kan få ett bröd för mindre pengar.

Oj vad jag babblar.. men iallafall.. precis som alla andra människor (eller iallafall de flesta?) så har jag sug efter något att stoppa i munnen ibland. Jag är också svag för mycket, men inte sötsaker och dylikt. Som några tjejer skrev i tråden.. NYBAKAT! Åh, finns det bättre?!*drool*

floppix
2007-01-31, 20:58
Floppix
Ja, det är klart jag blir också sjukt sugen på saker ibland men det är inte sånt som folk klassar som onyttigt.. åååh mannagrynsgröt :D.. och faktiskt ofta proteinpulver ;P

Jag är nog beroende av light läsk med.. såå gott. Ett måste när skoldagarna är dryga. Kaffe med ibland, speciellt innan prov :D

Jajjemen! Exakt så funkar floppix en lång skoldag eller jobbig tentadag. Fast jag är lite orolig över kolsyran, känns som om tänderna blir lite ledsna om det blir för mycket. Försöker hålla mig lite i kragen så att det inte blir varje dag. Kaffekonsumtionen är nästan obegränsad. Sover gott ändå :D

maRRtin
2007-01-31, 22:50
Floppix

Så lightläsk och proteinpulver sötat med sötningsmedel längtar du efter men inte saker som är sötat med t ex socker?

jaaaaag
2007-01-31, 23:32
Så lightläsk och proteinpulver sötat med sötningsmedel längtar du efter men inte saker som är sötat med t ex socker?

Nä? vadådå? Proteinpuler smakar inte likadant som godis och lightläsk inte likadant som läsk med socker.

Officer
2007-02-01, 08:12
Äter väl skräp varje dag i högar,rinner som mycket igenom då jag har dåligt näringsupptag p.g.a av tarmsjukdom.Å sen orka vara byggare 12mån om året,ne tack.

+1, bara det att jag inte har någon tarmsjukdom så att allt rinner igenom :em:

Anova
2007-02-01, 19:26
Förstår inte logiken i "jag äter aldrig några onyttigheter men dricker lightläsk varje dag". För mig är artificellt sötade drycker det värsta man kan stoppa i sig..

Jag tillåter mig att dricka och äta jag är sugen på.. Det kan bli en muffins till kaffet en eftermiddag eller en chokladbit då och då..

floppix
2007-02-01, 19:56
Det är colan... koffein, allt annat beroendeframkallande de stoppar i... men jag håller med dig, därför försöker jag skära ner på cola-drickandet. Kaffet däremot....:Virro

GymTT
2007-02-01, 20:00
Det är colan... koffein, allt annat beroendeframkallande de stoppar i... men jag håller med dig, därför försöker jag skära ner på cola-drickandet. Kaffet däremot....:Virro

onyttigheter var det:)

ManuelIT
2007-02-01, 21:55
jag käkar skräp varje dag. oftast är jag inte ens sugen, men tvingar i mig glass osv. för jag vill ligga på kaloriplus för träningen. jag frossar dock inte i skräp, utan jag räknar kalorier, men käkar man 3000 kalorier bra mat och behöver 3500 kalorier för träningen, varför inte slänga in glass och cola för de sista 500 kalorierna? annars ser kosten helt ok ut för mig och mitt proteinintag är MINST 2,5g/kg per dag.

Max
2007-02-01, 22:24
jag käkar skräp varje dag. oftast är jag inte ens sugen, men tvingar i mig glass osv. för jag vill ligga på kaloriplus för träningen. jag frossar dock inte i skräp, utan jag räknar kalorier, men käkar man 3000 kalorier bra mat och behöver 3500 kalorier för träningen, varför inte slänga in glass och cola för de sista 500 kalorierna?För att du säger att du "tvingar det i dig"? Ät/drick något du tycker om istället.

Axmode
2007-02-01, 23:45
HA, gör inte som jag gjorde förra året bara. Var inne mitt under en deff och ersatte allt godis mot att bli snusberoende istället. Innan hade jag bara köpt en dosa snus ibland för att ha om man blev sugen på. Dum som jag var då under deffen snusade jag genast 3 dosor i veckan och är nu beroende. Dock så är det skönt att jag nästan aldrig längre är godissugen när jag snusar*screwy*

Revlevndasmänniskor dör unga o klena:D

Sniggel
2007-02-02, 08:35

Ställ motfråga till dom:
-Du brukar inte röka på va?
-Ööhh, nej?
-Tycker inte du det är tråkigt att inte göra det?

Angel
2007-02-02, 09:36
Jag är ohälsan själv. Jag röker och dricker (för att börja med). Sedan dricker jag kopiösa mängder Pepsi Max. Och jag är värdelös på att laga mat så det är ofta det blir något halvfabrikat eller inget alls. Dessutom gillar jag inte ris eller potatis. Och kyckling har jag förätit mig på. Och iom att jag ibland hoppar över att äta så får man akutbehov och äter godis istället. Dock däremot äter jag mycket grönsaker och sallad. Hujj, det här lät inte bra, jag behöver nog se över min mat lite. Men det är så fruktansvärt tråkigt att laga mat. Och så vet jag inte vilken ände jag skall börja i....*suck*

Frantic
2007-02-02, 15:06
Jag äter fruktansvärt dåligt på helgerna. Brukar alltid bo hos några kompisar då och eftersom de inte orkar laga mat så blir det svält om man inte räknar med chips och sånt. Bakfyllekebab blir det dock alltid. Trots det så gör jag mina bästa pass på måndagar.

På veckorna sköter jag kosten bättre men långt ifrån perfekt. Godis är gott

jaaaaag
2007-02-02, 15:42
Ställ motfråga till dom:
-Du brukar inte röka på va?
-Ööhh, nej?
-Tycker inte du det är tråkigt att inte göra det?

:D det var ju en variant.

Fartman
2007-02-02, 15:52
Jag är ohälsan själv. Jag röker och dricker (för att börja med). Sedan dricker jag kopiösa mängder Pepsi Max. Och jag är värdelös på att laga mat så det är ofta det blir något halvfabrikat eller inget alls. Dessutom gillar jag inte ris eller potatis. Och kyckling har jag förätit mig på. Och iom att jag ibland hoppar över att äta så får man akutbehov och äter godis istället. Dock däremot äter jag mycket grönsaker och sallad. Hujj, det här lät inte bra, jag behöver nog se över min mat lite. Men det är så fruktansvärt tråkigt att laga mat. Och så vet jag inte vilken ände jag skall börja i....*suck*

Börja med att sluta röka, rökning är skabbigt.

Pierre_C
2007-02-03, 14:22
Klibbigt godis.. nej tack! jag blir också mest sugen på mycket och god mat.
Chips och dip är dock något helt annat, händer väl att man käkar det nån gång i veckan. men som sagt, nej tack till godis.. verkligen.

(ska bli kul att ge sig in i första deffen i mars och se hur svårt det verkligen är att klara sig utan fet mat och chips!)

FreCKo
2007-02-03, 16:01
Jag tycker inte att det är svårt att avstå från godis, chips och sånt... Jag dricker kaffe och käkar yoghurt istället :D Dock så är det jobbigare att avstå från onyttigt käk, är man full och ute så blir det ju lätt en hamburgare, eller om man ska åka direkt till repet och glömt att käka så blir det ju donken... Får kanske börja köpa såna där pastasallader från ICA istället.

floppix
2007-02-03, 18:30
Jag tycker inte att det är svårt att avstå från godis, chips och sånt... Jag dricker kaffe och käkar yoghurt istället :D Dock så är det jobbigare att avstå från onyttigt käk, är man full och ute så blir det ju lätt en hamburgare, eller om man ska åka direkt till repet och glömt att käka så blir det ju donken... Får kanske börja köpa såna där pastasallader från ICA istället.

Man du tigger verkligen om en HÅRD stämpling... eh, stämpel (!) som hälsofascist om du drar en pastasallad som fyllekäk :Virro

FreCKo
2007-02-03, 18:32
Man du tigger verkligen om en HÅRD stämpling... eh, stämpel (!) som hälsofascist om du drar en pastasallad som fyllekäk :Virro

Ehm, vart lite fel *whistle* Jag menade en pastasallad som käk när man drar till replokalen. Ska man fyllekäka ska man ju köpa typ sju cheeseburgare och klämma i sig :smash:

maRRtin
2007-02-13, 22:16
Nä? vadådå? Proteinpuler smakar inte likadant som godis och lightläsk inte likadant som läsk med socker.
Oj nu blev det ett sent svar.

Jag tror bara att du har fått ett hjärnspöke som talar om för dig att saker som inte ger energi är gott och allt med socker i är äckligt.
Hade det funnits en chokladkaka (eller vilket godis/snack som helst) som smakade exakt som vanlig choklad men som gav ganska exakt 0 kcal eller kanske enbart 100 kcal från protein så hade du förmodligen tyckt den var jättegod?

maRRtin
2007-02-13, 22:23
Sketna tidsbegränsning på edit.

Det är ju inte första gången man har folk (särkilt träningsfolk) som tycker att godis och dyl inte smakar bra, men lightdrycker och lightgodis mm äter dom gärna.

- Men den här proteinshaken är jättegod, smakar som milkshake.
- Men du gillar väl inte milkshake för det är ju så mycket socker i?
- Nej, men alltså ungefär som milkshake, fast godare liksom...

TcAnders
2007-02-22, 21:41
Jadu, Godis.. Det kan jag nästan säga att jag beroende utav... Jag känner ett jävla sug efter godis/chips nästan varje dag.. För att INTE känna detta sug så måste jag göra något mest helatiden..

Efter en mycket onyttig helg och start på veckan så tänkte jag att jag skulle försöka trappa ner rejält med godiset, jag är nu uppe i 2dagar helt utan godis och är nöjd hittils..=) Men jag har tänkt klara mig längre, ev. ha en godiskväll på lördagar kanske? För som det är nu så brukar det oftast bli fredag,lördag och söndag..
Sen blir man så jävla trött på det så man klarar sig i några dagar.. Men runt onsdagen så börjar suget komma tillbaka.. Haha..

Så äre!

pia
2007-02-23, 08:31
Sketna tidsbegränsning på edit.

Det är ju inte första gången man har folk (särkilt träningsfolk) som tycker att godis och dyl inte smakar bra, men lightdrycker och lightgodis mm äter dom gärna.

- Men den här proteinshaken är jättegod, smakar som milkshake.
- Men du gillar väl inte milkshake för det är ju så mycket socker i?
- Nej, men alltså ungefär som milkshake, fast godare liksom...

Det är faktiskt skillnad på vanligt socker och aspartam i smak. Socker är lite besk i smaken. Jag gillar inte den nya colan med sukralos i t ex för den smakar för mycket vanlig cola. Saker jag tyckte var gott förut är inte gott längre för det är för sött. Jag drack mycket funlight ett tag men slöt med det och när jag skulle dricka det igen tyckte jag det var för sött och inte gott längre. Till kesellan funkar den dock ändå. Visst kan jag bli sugen på saker men när jag väl äter dem så är de inte så goda längre utan för söta eller feta och inte goda utan jag skulle egentligen hellre äta en fruktsallad eller nötter. Jag tror man påverkas mycket av alla andra t ex. att dålig mat ska vara gott att bli full ska vara kul men för alla är det inte det. Visst kan det sitta i huvudet också att onyttigt inte är gott men det behöver inte vara så. Jag vet folk som inte är träningsfolk men som börjat äta mer nyttigt och efter ett tag så tycker de inte pizza är så gott längre för den smakar bara fett. Jag har hört barn säga likadant som börjat äta mer nyttig mat. Mat som har för mycket fett och socker i sig blir inte lika god längre. Sedan brukar de flesta ha kvar något onyttigt som de fortfarande gillar men inte alls lika mycket som förut.

jaaaaag
2007-02-23, 16:19
Det är faktiskt skillnad på vanligt socker och aspartam i smak. Socker är lite besk i smaken. Jag gillar inte den nya colan med sukralos i t ex för den smakar för mycket vanlig cola. Saker jag tyckte var gott förut är inte gott längre för det är för sött. Jag drack mycket funlight ett tag men slöt med det och när jag skulle dricka det igen tyckte jag det var för sött och inte gott längre. Till kesellan funkar den dock ändå. Visst kan jag bli sugen på saker men när jag väl äter dem så är de inte så goda längre utan för söta eller feta och inte goda utan jag skulle egentligen hellre äta en fruktsallad eller nötter. Jag tror man påverkas mycket av alla andra t ex. att dålig mat ska vara gott att bli full ska vara kul men för alla är det inte det. Visst kan det sitta i huvudet också att onyttigt inte är gott men det behöver inte vara så. Jag vet folk som inte är träningsfolk men som börjat äta mer nyttigt och efter ett tag så tycker de inte pizza är så gott längre för den smakar bara fett. Jag har hört barn säga likadant som börjat äta mer nyttig mat. Mat som har för mycket fett och socker i sig blir inte lika god längre. Sedan brukar de flesta ha kvar något onyttigt som de fortfarande gillar men inte alls lika mycket som förut.

Pallade inte kommentera inlägget som du svarade på.. men du gjorde det väldigt bra till mej. Så känner jag med. Tacktack:thumbup:

SHUMMAN
2007-02-23, 19:16

Yeah det är bra :thumbup: jag var exakt så tills man blev rejält
förkyld då man hade mindre aptit, så slängde man i sig massa sötsaker
istället för t.ex frukt. *slap*
Men som du säger det är så mycket godare när man skulle kunna tänka sig
något lätt att slänga i sig så tänker man typ på kaker, bullar som redan ligger framme men det är så mycket godare när man väl brett den där mackan!

Lizard
2007-02-23, 22:50
..och för er som uppskattar livets goda och då i riktning mot det allra bästa kan jag tipsa om att äppelsorten Pink Lady har dykt upp i hyllorna...

Avesta
2007-02-24, 00:36
avvänjning som tar tid, är inne i deffen och stoppade i mig en hel påse ahlgrens bilar för ett par timmar sen...fy satan, kör psyk-tortyr för att erhålla självdiciplin av militärklass.

Avesta
2007-02-24, 00:38
Jag äter heller aldrig godis. Undantag är rena delikatesser som riktigt fina (och riktigt dyra) praliner och choklad av mycket hög kvalitet. Sen ryker det några SteelBars och MorSo's i månaden men det är bara gott som godis. Nyttigt som mat annars.

Däremot äter jag gärna efterrätter. Helst hos mamma - då går precis allt ned med stor glädje och ivrigt smaskande. Eller på bättre resturang då jag tvingas smaska mindre.

När jag bodde i Frankrike åt jag efterätt flera gången i veckan. Precis som mina vänner. Och precis som mina vänner åt jag inte heller godis. Utom i chokladaffären då - en dröm man vandrade ur med två handrullade praliner i en liten påse.

Lizard
M.a.o blir det en del onyttigheter, du lyckas dock formulera det så oskyldigt :)

maRRtin
2007-02-26, 18:50
Det är faktiskt skillnad på vanligt socker och aspartam i smak.
Visst är det bra att man inte äter massa socker och onyttigheter. Men allt för ofta blir det svart eller vitt. Bara för att man äter nyttigt så betyder inte det att man måste hoppa över efterrätten hos mamma på fredagen eller ta en tonfisksallad på restaurangen istället för pasta carbonaran med grädde.
Man måste ha ett sunt och normalt förhållande till mat, annars går det lätt fel.

Det finns väl åtskilliga trådar som behandlar ämnen som hur man ska göra den nyttigaste kladdkakan, proteinrikaste rulltårtan (nåja), krämigaste kesellaglassen, det vispas äggvitor med sötningsmedel och gud vet vad.
Allt för att efterlikna något som man egentligen tycker om men förbjuder sig själv att äta bara för att det är onyttigt.
Nu säger jag inte att man ska börja äta massa onyttigheter, vill man inte så behöver man ju inte såklart. Men allt för nyttig mat konstant KAN vara ett försteg till allvarligare problem. Var mest det jag ville få fram.

jaaaaag
2007-02-26, 21:24
Visst är det bra att man inte äter massa socker och onyttigheter. Men allt för ofta blir det svart eller vitt. Bara för att man äter nyttigt så betyder inte det att man måste hoppa över efterrätten hos mamma på fredagen eller ta en tonfisksallad på restaurangen istället för pasta carbonaran med grädde.
Man måste ha ett sunt och normalt förhållande till mat, annars går det lätt fel.

Det finns väl åtskilliga trådar som behandlar ämnen som hur man ska göra den nyttigaste kladdkakan, proteinrikaste rulltårtan (nåja), krämigaste kesellaglassen, det vispas äggvitor med sötningsmedel och gud vet vad.
Allt för att efterlikna något som man egentligen tycker om men förbjuder sig själv att äta bara för att det är onyttigt.
Nu säger jag inte att man ska börja äta massa onyttigheter, vill man inte så behöver man ju inte såklart. Men allt för nyttig mat konstant KAN vara ett försteg till allvarligare problem. Var mest det jag ville få fram.

Sant.

Caixa**
2007-02-27, 18:09

Bra skrivet.

KeeMarcello
2007-02-28, 00:43

Precis som du så hatar jag att laga mat. HATE IT. Gaaaah. När jag väl får ett ryck och gör "vanlig mat" så blir det typ köttfärssås, köttfärsbiffar osv. De är grymt goda, så dem vill jag ju lobba lite för, haha, men that's about it.

Jag tycker att hela processen är seg. Handla in rätt prylar, tillaga det osv. Jag är hungrig, då vill jag ha mat pronto, haha.

z_bumbi
2007-02-28, 08:10
Precis som du så hatar jag att laga mat. HATE IT. Gaaaah. När jag väl får ett ryck och gör "vanlig mat" så blir det typ köttfärssås, köttfärsbiffar osv. De är grymt goda, så dem vill jag ju lobba lite för, haha, men that's about it.

Jag tycker att hela processen är seg. Handla in rätt prylar, tillaga det osv. Jag är hungrig, då vill jag ha mat pronto, haha.

En matlåda tar max 10 minuter att tina och värma i micron, har du en lite mer avancerad micro så kan du t o m ställa in hela processen i en följd och sen krypa ihop i soffan tills det slutgiltiga pipet kommmer.

OnT: Jag äter nog mer skräp än vad jag borde men jag undrar också över de som hela tiden försöker hitta ersättningar för det som är "onyttigt" genom att försöka efterlikna samma produkt genom diverse blandningar. Antingen äter man "onyttiga saker" alldeles för ofta och måste byta ut innehållet eller så kanske man ska släppa lite på kontrollen.

Syrsa
2007-03-16, 19:25
Jag är verkligen likadan. Jag äter aldrig något onyttigt. Förut var jag sockerberoende och åt i princip bara skit, men sen la jag ommin kost och nu är jag älsdrig sugen.
Jag blir också barasugen på mat, typ en äggmacka, fruktsallad eller keso. Jag funderar inte så mkt på det. finns ingen anledning, man får bara vara glad:P
Sedan kanske jag är lite rädd också för att<ramla tillbakai gamla vanor.
Det ända jag "syndar" medär alkohol. Festar väl kanske 1-2 ggr imånaden, vilket faktiskt känns ganska sunt. Det<är något jag älskar och vill inte byta bort det.

Joggarn
2007-03-17, 15:30
Käkade sånt innan ja började träna ordentligt, men nu har det inte blivit nåt sånt sedan dess, skulle kunna tänka mig käka onyttigt dom dagarna ja är sjuk och ändå inte kan träna,.,.tycker gainern efter träningen tar bort stora delar av sötsuget :=)

elzoo
2007-03-18, 00:24
Sen jag börja träna har jag verkligen tänkt på vad jag stoppar i mig,men så blir det ibland att jag tar mig en fylla och då blir det att jag fläskar till ordentligt, med liiite samvetskval men så tänker jag att vafan jag måste ju få leva också,lite njutning är ju bra för hälsan,man kan ju inte späka sig hela livet ,det kan ju oxå vara stressande.

ChevY
2007-03-20, 17:39
För två veckor sedan så tryckte jag i mig 1.5 liter cola om dagen och annan skräpmat. Mådde varken bra pyskiskt eller fysiskt så jag gick cold turkey och började träna igen typ 4-6 ggr i veckan. Kosten består mest av typ av deffmat och gillar den skarpt faktiskt :D Suget efter socker finns inte där och när andan väl faller in för mera lyxig mat så är det bara att äta nåt hemma så tänker man inte på det längre sen kan jag tycka att det är tråkigt att man blir ganska låst socialt sett men men skönt att känna sig levande igen :D

GymTT
2007-03-20, 20:31
Jag är en allt eller inget person.

Tidigare (säg 2-3 år sedan) åt jag en godispåse + chipspåse varje fre (ev. lördag även). När jag sedan fick upp ögonen för gymmet slutade jag med detta och åt aldrig ens en kakbit.

Drack inte läsk på 3 år och godis,chips,kakor,glass,fikabröd, allt, på över ett år.

Började med godis igen efter dryga året, blev 800g-1kg varje fre och lör.

Nu har jag inte ätit godis på över en månad, suget är typ helt borta.

Jag vill inte köpa "lite ibland".

Jag är antingen eller!

Brooklyn
2007-03-20, 21:22

Tidigare (säg 2-3 år sedan) åt jag en godispåse + chipspåse varje fre (ev. lördag även). När jag sedan fick upp ögonen för gymmet slutade jag med detta och åt aldrig ens en kakbit.

Drack inte läsk på 3 år och godis,chips,kakor,glass,fikabröd, allt, på över ett år.

Jag är antingen eller!

delar samma "sits"
been there, done that! all or nothing baby! :devil:

Jacksatan
2007-03-20, 21:23
När jag ligger på kaloriöverskott äter jag medvetet ganska mkt onyttigt just för att det är lättare att hamna på ett högt kaloriintag då. När jag håller vikten på samma nivå så brukar jag äta nåt onyttigt på helgerna om jag känner för det, men aldrig på veckorna. Under deff äter jag aldrig nåt onyttigt.

GymTT
2007-03-20, 21:37
När jag ligger på kaloriöverskott äter jag medvetet ganska mkt onyttigt just för att det är lättare att hamna på ett högt kaloriintag då. När jag håller vikten på samma nivå så brukar jag äta nåt onyttigt på helgerna om jag känner för det, men aldrig på veckorna. Under deff äter jag aldrig nåt onyttigt.

Låter också som ett bra upplägg.

lisse
2007-03-21, 21:23

Jag är antingen eller!

Jag är också likadan, det går liksom inte att äta bara lite man måste äta allt. Kan aldrig vara ensam med en godispåse den åker ner direkt, då får man se till att inte köpa sånt tyvärr :(

Cerberus
2007-03-22, 12:31
allt eller inget-attityd är svårt att bli av med tyvärr :(

blekfet2
2007-03-22, 13:13
allt eller inget-attityd är svårt att bli av med tyvärr :(

+50

Är själv allt eller inget-typen, drygt värre.