handdator

Visa fullständig version : "GW501516 -Fantasiprodukten som finns pċ riktigt!"

Zebob
2007-01-29, 18:16
Detta nya "bantningsämne" stötte jag på när jag surfade på en känd smartdrugs-sida. Googlade lite på substansen och hittade inga studier som tydde på negativa sideffekter och det finns utförliga studier gjorda på möss där det funkat. Det är så pass nytt att jag inte kunde hitta någon studie gjort på människa. Hade tänkt beställa och testa inte med några jättehöga förväntningar på att det skulle funka men gör det det är det gyllene.

Ingen som testat/hört/sett/whatever om GW501516 förr?

Ni som inte hört alls om det tidigare, förlåt. Är för lat för att copy-pasta det jag googlade upp (: Men feel free att googla själva, inte direkt svårhittad information.

z_bumbi
2007-01-29, 19:48
och hittade inga studier som tydde på negativa sideffekter och det finns utförliga studier gjorda på möss där det funkat.

Du ser inga problem med det här?

Raggis
2007-01-29, 21:59
Varför kan du inte bara gå ner i vikt som normala människor :S? Du verkar bara vara lat, och önskar att du kunde förlita dig på någon mirakelmedicin, så att kilona bara rasa.

Motivation, and dedication. That's what it takes!

Dr Nick
2007-01-29, 22:11
Inte alls svårt att hitta nej men något som är svårt att hitta är vad som är innehållet?Vore kul att veta?

EiseltUK
2007-01-30, 00:56
Det är en PPAR delta/gamma agonist.

Zebob
2007-01-30, 08:10
Lat och lat. Jag kör på en riktig deff nu och ligger i, men öppen för förslag är jag likväl (: Som sagt funkar det är det gyllene, funkar det inte alls så är jag 400kr fattigare. Det är något jag kan leva med. Kommer att beställa skiten kan återkomma i tråden för er som är intresserade med resultat.

EiseltUK
2007-01-30, 11:49
Jag skulle nog inte använda GW501516:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=retrieve&db=pubmed&list_uids=14758356&dopt=Abstract

Det finns säkrare produkter.

dr ozz
2007-01-30, 12:43
Jag hade nog testat någon svavel-substituerad fettsyra i första hand typ Tetradecylthioacetic acid (TTA). Finns många studier som visar på positiva effekter på fettomsättningen i kroppen. Har inte hittat human-studier men eiselt kanske har någon?

EiseltUK
2007-01-30, 13:34
Jag hade nog testat någon svavel-substituerad fettsyra i första hand typ Tetradecylthioacetic acid (TTA). Finns många studier som visar på positiva effekter på fettomsättningen i kroppen. Har inte hittat human-studier men eiselt kanske har någon?

Det finns inga humanstudier ännu men inget pekar i varje fall på att det skulle kunna ge biverkningar vilket jag tycker är ganska viktigt. Inte så kul att få typ levercancer. Faktum är att forskningen på TTA visar anti-cancereffekter.

keann
2007-01-30, 14:09
Jag skulle nog inte använda GW501516:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=retrieve&db=pubmed&list_uids=14758356&dopt=Abstract

Det finns säkrare produkter.

Vilken produkt anser du är den effektivaste och säkraste på marknaden just nu i bantnings syfte?

Efter mat och tränings diciplin:)

z_bumbi
2007-01-30, 16:26
Det finns inga humanstudier ännu men inget pekar i varje fall på att det skulle kunna ge biverkningar vilket jag tycker är ganska viktigt.

Men alltså inget alls som visar någon som helst effekt, det må vara ofarligt på råttor (även om det inte framgår vilken typ av studier som har utförts) men att köpa något som man inte vet om det funkar verkar ovanligt korkat.

dr ozz
2007-01-30, 17:04
Jag har testat TTA (Tetradecylthioacetic acid ) med god effekt liksom många andra. Man skulle kuna ta alla utlåtanden av konsumenter och se dem som studier på en person, sedan sätta ihop dem och kalla det en metaanalys och då skulle det bli en studie, typ=)
Fynd i råttstudier saknar på inget sätt relevans.

z_bumbi
2007-01-30, 17:33
Jag har testat TTA (Tetradecylthioacetic acid ) med god effekt liksom många andra.

Vilka exakta effekter fick du under kontrollerade förhållanden?

Vilka många andra? Säg inte användare på något amerikansk forum som du inte har någon aning om vilka det är utan du kan självklart räkna upp 30-40 personer som under kontrollerade förhållanden har fått något resultat

Nä de är bra för att kolla D50.

Annars är ämnet helt ointressant innan det är testat på människor eftersom människor inte fungerar som råttor.

Ola Wallengren
2007-01-30, 17:38
Jag har testat TTA (Tetradecylthioacetic acid ) med god effekt liksom många andra. Man skulle kuna ta alla utlåtanden av konsumenter och se dem som studier på en person, sedan sätta ihop dem och kalla det en metaanalys och då skulle det bli en studie, typ=)

Det finns alltid nöjda konsumenter oavsett om preparatet fungerar eller ej. En enskilld invivid kan mycket sällan avgöra de små skillanderna det handlar om.
Att det är flera spelar inte så stor roll, det ger ingen vidare styrka eftersom de inte är randomiserade till palcebo eller aktiv produkt.
Om 100st tar ett preparat och 20 tycker att de får effekt så är det kanske 15 av dessa som talar om der vitt och brett på gym och forum, då kan man tycka att det fungerar, fastän det lika gärna kunde vara placeboeffekten.

Att det är studier på råtta och mus kan vara relevent i sammanhanget eftersom man eventuellt kan se skillander i PPAR receptorerna och vilka effekter de har beroende på vilken art man studerar.
Det finns många exempel på substanser så verkat lovande i mus och råttstuder men som inte funkar praktiskt på människor.

dr ozz
2007-01-30, 17:40
Jag kunde inte bry mig mindre vad du tycker eller om du testar TTA eller inte eller vad du anser om personer på amerikanska forum du anser sämre än detta(där du självklart känner alla). Och nej, jag tänker inte rabbla några personer.

Vi är inte så olika råttor som du tror och de beskriver i många fall vår fysiologi ganska bra!

EiseltUK
2007-01-30, 17:54
Några studier har man gjort på människor men de är inte riktigt relevanta i sammanhanger, något på blod och en del på olika celler från människor.

Eur J Clin Invest. 2004 Oct;34(10):709-15.
....Ten HIV-infected patients on protease inhibitor-based HAART with hyperlipidaemia followed a cholesterol-lowering diet throughout the study period (8 weeks). During the last 4 weeks of the study all patients received TTA (1 g qd) in addition to the cholesterol-lowering diet. RESULTS: Our main and novel findings were: (i) TTA in combination with dietary intervention reduces total cholesterol, LDL cholesterol, triglycerides and LDL/HDL cholesterol in these patients, and a particularly suppressing effect was observed during the TTA phase regarding total cholesterol.

Leukemia. 2002 Nov;16(11):2292-301
....no adverse effects were seen on peripheral blood cell counts (reticulocytes, platelets, total white blood cells, differential leukocyte counts) for healthy volunteers receiving TTA (oral administration of 1000 mg/day for 7 consecutive days).

Något studie är även gjort med TTA i kräm.

z_bumbi
2007-01-30, 18:02
Jag kunde inte bry mig mindre vad du tycker eller om du testar TTA eller inte eller vad du anser om personer på amerikanska forum du anser sämre än detta(där du självklart känner alla). Och nej, jag tänker inte rabbla några personer.

Varför skulle jag känna alla på det här forumet? Så länge jag inte vet vem personen är och vilka skäl de har att rapportera om ett visst preparat så är ju det som skrivs värdeläst för att se om det funkar. Det är ju bara att kolla på det här relativt lilla forumet och se hur många säljare det finns som försöker sälja sina egna produkter eller för den delen sponsorns produkter, i många fall utan att ha en aning om vad det är i produkterna.

Vi är inte så olika råttor som du tror och de beskriver i många fall vår fysiologi ganska bra!

Jag tror inte att råttorna är olika oss, det vet jag. Men även om det bara skulle vara en gradskillnad så måste man prova det på människor vilket du förhoppningsvis får lära dig innan du är klar.

dr ozz
2007-01-30, 19:11
Jag ÄR klar! Och jag skulle inte rekomendera råttor som enda testspecie i medicinska studier. Dessa är dock satans dyra och få kosttillskott drar in så mycket pengar. Tror du att kreatin var testat på människor innan det kom ut på marknaden?
Så länge jag inte vet vem som skriver här på forumet så är allt som skrivs här och alla tips värdelösa? Få sådana här ideer börjar som en studie, i det allra flesta fall startar de som "användarutlåtanden" eller så hämtas de från traditionell natur medicin och förädlas vidare. Folk här är så studie-kåta att de förkastar allt annat som värdelöst, detta tycker jag är dumt!!