Visa fullständig version : Smithmaskin från Technogym
Gymmet jag tränar på har 2 smithmaskiner där jag vanligtvis brukar träna bänkpress & knäböj då jag inte riktigt vågar köra dessa fritt ännu. Undrar nu om någon vet vad själva stången som sitter fastsatt i smithen väger? Har kollat på Technogyms hemsida men inte hittat någon information där.
Vår smithstång väger 25 kg.
kanske vore en bra idé att fråga nån i personalen, förresten så tränar jag på F&S i stockholm.
Arnoldski
2007-01-28, 08:52
vår väger 15 pannor -men kolla med staffen!
Lostsoul4ever
2007-01-28, 09:06
Vi har med en Technogym på mitt gym och den väger 15 kg.
Vi har med en Technogym på mitt gym och den väger 15 kg.
Men stången är ju upphängd vilket innebär att vikten är försumbar när man hakar på vikter... eller är det jag som har missat något?
//Micke
På vår står det 15 Pounds, det är ju fan ingenting...
På mitt gym är den så gott som avvägd, väger runt 5kg.
Lostsoul4ever
2007-01-28, 12:38
Men stången är ju upphängd vilket innebär att vikten är försumbar när man hakar på vikter... eller är det jag som har missat något?
//Micke
jo visst det är sant men personen undrade ju vad den vägde..Jag tar aldrig med den i beräkningen utan endast viktskivorna.
jo visst det är sant men personen undrade ju vad den vägde..Jag tar aldrig med den i beräkningen utan endast viktskivorna.
Exakt, tyckte därför bara att frågan var lite underlig av den orsaken och jag trodde jag hade missat något. *whistle* En vanlig skivstång väger ju x kilo - då lyfter man vikter plus skivstång. I en Smith väger den föga eller mycket litet på grund av upphängningen och då kunde stången lika gärna väga ett ton i sig... det är fortfarande bara vikterna man lyfter...
Men det kanske varierar från en Smith till en annan.... beroende på avvägningen...
//Micke
Ja, jag har märkt att själva stången inte väger mycket, men helt viktlös är den inte (nu menar jag såklart när den är upphängd). Det blir nog till att fråga någon i personalen nästa gång man går till gymmet!
15 pounds? Smithmaskins-stången på nautilus elite väger fan 30kg :confused:
bulk fiction
2007-01-28, 14:46
Dom gånger jag kör i smithen så räknar jag med stångens vikt också, den är ju inte viktlös, däremot så lyfter man ju mer i smithen, i alla fall jag.
Dom gånger jag kör i smithen så räknar jag med stångens vikt också, den är ju inte viktlös, däremot så lyfter man ju mer i smithen, i alla fall jag.
hahaha, har jag aldrig påstått heller att den ska vara viktlös :Virro
//Micke
15 pounds? Smithmaskins-stången på nautilus elite väger fan 30kg :confused:
Hepp, tränar också på Nautilus men där väger stången max 5 kilo upphängd, balanserad och klar i Smithen.
//Micke
bulk fiction
2007-01-28, 17:04
Exakt, tyckte därför bara att frågan var lite underlig av den orsaken och jag trodde jag hade missat något. *whistle* En vanlig skivstång väger ju x kilo - då lyfter man vikter plus skivstång. I en Smith väger den föga eller mycket litet på grund av upphängningen och då kunde stången lika gärna väga ett ton i sig... det är fortfarande bara vikterna man lyfter...
Men det kanske varierar från en Smith till en annan.... beroende på avvägningen...
//Micke
Ok, men det var lätt att missuppfatta..
Där jag tränar väger den 15kg
Men snubben frågar inte vad smithstången på era gym väger utan vad en smithmaskinstång från Technogym väger..och den väger 16 KG
16KG
16KG
Lås denna tråd nu ffs...
Men snubben frågar inte vad smithstången på era gym väger utan vad en smithmaskinstång från Technogym väger..och den väger 16 KG
16KG
16KG
Lås denna tråd nu ffs...
IMS? :em: :naughty:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.