handdator

Visa fullständig version : Kre-Alkalyn - Har jag fattat det rätt?

Strongman
2007-01-27, 17:20
Som topic, har jag fattat det rätt?

* Kre-Alkalyn skall inte binda lika mycket vätska som Kreatin

* Det är enklare och bättre i kapselform

* Man skall ta minst 1 kapsel varje dag, oavsett träning, och på träningsdagar inta minst 2 stycken ca 1h innan träning

* Man slipper magont

* Under tiden man intar dessa kapslar så kommer man att öka i styrka i övningar och även kanske lite i vikt

* Så fort man lägger av med det så förlorar man dom 5kilona i bänkpressen osv

* Det är bra att inta både 2 kapslar innan träning och även fortfarande en gainer direkt efter

Är detta fel eller rätt?

Bobbokrull
2007-01-27, 17:28
[QUOTE=Strongman;2054256]Som topic, har jag fattat det rätt?

* Kre-Alkalyn skall inte binda lika mycket vätska som Kreatin = Stämmer

* Det är enklare och bättre i kapselform = Enklare, möjligt...bättre? Individuellt...

* Man skall ta minst 1 kapsel varje dag, oavsett träning, och på träningsdagar inta minst 2 stycken ca 1h innan träning = Du ska bara ta Kre-Alkalyn på träningsdagar...följ anvisningarna på förpackningen.

* Man slipper magont= magont av kreatin? vem får det?

* Under tiden man intar dessa kapslar så kommer man att öka i styrka i övningar och även kanske lite i vikt = Det beror nog mycket mer på hur du sköter kost och träning. Kreatinet i sig är inget mirakelmedel...kosten är #1. Går du inte upp i kroppsvikt enbart genom att äta mer så är man kass.

* Så fort man lägger av med det så förlorar man dom 5kilona i bänkpressen osv= Varför skulle man det?

* Det är bra att inta både 2 kapslar innan träning och även fortfarande en gainer direkt efter = ja

Ganymedes
2007-01-27, 17:31
What Bobbokrull said...

eandersson
2007-01-28, 01:51
[QUOTE=Strongman;2054256]
* Så fort man lägger av med det så förlorar man dom 5kilona i bänkpressen osv= Varför skulle man det?

It's all in the head! Ger kre-alkalynet en prestationshöjande kick så tappar du ju. Men 5 kilosar?

Strongman
2007-01-28, 15:56
Okej, ska fan testa en burk! Några tips vad som är ren skit och vad som är bra för priset? :)

FreCKo
2007-01-28, 16:11
Okej, ska fan testa en burk! Några tips vad som är ren skit och vad som är bra för priset? :)

vart fan själv lite nyfiken på kre-alkalyn! Ska följa den här tråden *whistle*

bulk fiction
2007-01-28, 16:46

Det är väl bara fairing som gör produkten? Om det var det det du undrade, vilka som gjorde den mest prisvärda.

Bobbokrull
2007-01-28, 17:11
Det finns fler tillverkare som säljer Kre-Alkalyn. Bläddra i senaste body och kolla annonserna.

Strongman
2007-01-28, 17:33
Har beställt från kolozzeum tidigare och det gick bra så det kanske blir en sån här

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150

Rock'nRoll
2007-01-28, 17:43
Bra grejjor?

FreCKo
2007-01-28, 23:26
Det är väl bara fairing som gör produkten? Om det var det det du undrade, vilka som gjorde den mest prisvärda.

det måste väl ändå vara fler som gör kre-alkalyn, om än inte under samma namn?

Btw, är det någon som tar kre-alkalyn och kan berätta vad dom upplevde av det?

crashy
2007-01-29, 05:30
Det finns fler som tillverkar och säljer Kre-Alkalyn ja, med precis samma namn, dock inget jag tänker nämna här med tanke på forumets regler, men finns annonsera i bl.a nyaste Body som redan har nämnts.

Gillar Fiarings Kre tillsammans med Beta, en bra mix som jag svarar bra på, finns ju som erbjudande på vissa ställen nu också. Jag svarar bättre på den mixen separat än KCG2 av någon anledning, troligen bara placebo :D

Ganymedes
2007-01-29, 09:42
Ska ta mig tusan också ge det en chans!

FreCKo
2007-01-29, 11:54
Det finns fler som tillverkar och säljer Kre-Alkalyn ja, med precis samma namn, dock inget jag tänker nämna här med tanke på forumets regler, men finns annonsera i bl.a nyaste Body som redan har nämnts.

Gillar Fiarings Kre tillsammans med Beta, en bra mix som jag svarar bra på, finns ju som erbjudande på vissa ställen nu också. Jag svarar bättre på den mixen separat än KCG2 av någon anledning, troligen bara placebo :D

fan att jag inte läser Body då (nu svär jag väl i kyrkan också) *gah!*

Får kanske svänga förbi någon affär och plocka upp kre-alkalyn och se vad det ger...

EDIT: fan, hittade vart fairing-produkter säljs iaf!

00600
2007-01-29, 13:36
Beställde precis en burk.
Skönt att slippa "graviditetsmagen" som vanlig kreatin monhydrat ger mig.

Axmode
2007-01-29, 13:43
[QUOTE=Strongman;2054256]

* Man slipper magont= magont av kreatin? vem får det?
[/B]

Några kompisar som tagit vanlig monohydrat och intagit för lite vatten har fått problem med magen.

bulk fiction
2007-01-29, 17:31
Det finns fler tillverkare som säljer Kre-Alkalyn. Bläddra i senaste body och kolla annonserna.

Ok det verkar som att det finns flera tillverkare:thumbup: , det var bara nått jag hade för mig att "jag läst" nånstans.

cowboy
2007-02-12, 22:38
tänkte köpa mig en burk nu och testa, jag undrar en sak bara jag kommer alltstå trycka i mig det innan träning men jag ska fortfarande ta mina drycker med protein och kolhydrater innan också. K-A är inget substitut för drinken innan träning utan det är ett extra tillskott eller? (det är bäst att vara på den säkra sidan ibland när det gäller nya saker)

edit: jag undrar även om man kan äta det konstant och inte äta det i intervaller som det "vanliga kreatinet"

FreCKo
2007-02-12, 22:55
tänkte köpa mig en burk nu och testa, jag undrar en sak bara jag kommer alltstå trycka i mig det innan träning men jag ska fortfarande ta mina drycker med protein och kolhydrater innan också. K-A är inget substitut för drinken innan träning utan det är ett extra tillskott eller? (det är bäst att vara på den säkra sidan ibland när det gäller nya saker)

edit: jag undrar även om man kan äta det konstant och inte äta det i intervaller som det "vanliga kreatinet"

Det ersätter inte drinken då kre-alkalyn är kreatin och protein och kolhydrater är något helt annat.

cowboy
2007-02-12, 23:01
perfect, det var det jag anade också men jag är en liten fegis när det gäller nya saker. senaste jag bytte smak på mitt proteinpulver var för två år sedan :P

Strandbyggarn
2007-02-24, 21:13
Ingen som har provat produkten och kan ge ett litet utlåtande ??? .. beställde en burk nu , får se om det motsvarar mina förväntningar !

TylerDurden84
2007-02-25, 10:31
Ingen som har provat produkten och kan ge ett litet utlåtande ??? .. beställde en burk nu , får se om det motsvarar mina förväntningar !

Det ger mig lite extra tryck... ett eller ett par reps extra! Tar 3 kapslar 1 tim före passet.

Strandbyggarn
2007-02-25, 11:08
verkar lovande .. har du kört något annat innan alkalynet ?? hur reagerar du på monohydrat om du har provat det ?

TylerDurden84
2007-02-25, 13:11
verkar lovande .. har du kört något annat innan alkalynet ?? hur reagerar du på monohydrat om du har provat det ?

Jag får lika bra effekt med monhydrat, men jag slipper vätskan och den regelbundna uppladdningen. Med Kre-Alkalyn är det bara att svälja 3 kapslar per träningsdag. Jag kör den med en kombination av Max Nitro - Nitricoxide.

Strandbyggarn
2007-02-25, 22:05
jo den där uppladdningen ska ju bli skönt att slippa , likaså vattenupptaget .. men det låter ju bra .. kan itne vänta tills tisdag då det blir att prova skiten :D ..

Scratch89
2007-02-25, 22:22
Det går skitbra med träningen just nu, och jag kör med Kre-Alkalyn. Sen vet jag inte om det är energiöverskottet eller Kre-Alkalyn som gör biffen...

FreCKo
2007-02-25, 23:14
Jag får lika bra effekt med monhydrat, men jag slipper vätskan och den regelbundna uppladdningen. Med Kre-Alkalyn är det bara att svälja 3 kapslar per träningsdag. Jag kör den med en kombination av Max Nitro - Nitricoxide.

Hur mycket tror du att det där Nitricoxide gör för effekten? Är själv ute efter kre-alkalyn så om du tycker att nitro-grejen gör mer så är det ju inte värt det...

TylerDurden84
2007-02-26, 14:03
Tror personligen Kre-Alkalyn gör mest, men jag tar dem alltid tillsammans. Nitricoxide ska vidga blodkärlen och öka näringsupptaget.

Johannes
2007-03-11, 14:26
gör den att man ökar i styrka men inte uthållighet eller är det båda?

Rahf
2007-03-11, 15:08
gör den att man ökar i styrka men inte uthållighet eller är det båda?

Det funkar som kreatin. Din explosiva förmåga och uthållighet bör öka. Funkar förmodligen bäst vid anaeroba övningar.