handdator

Visa fullständig version : Seal Hunter! (minispel)

Zakath
2007-01-25, 18:05
http://sealhunter.com/

Jag kom nyligen över denna hemsida och detta mästerverk till spel, det är ett minispel där du ska döda sälar, pingviner, galna aktivister m.m. med diverse skjutvapen. Mycket underhållande, framförallt i två player. Dock väldigt svårt. :(

Jag har kommit till bossen/bossarna på bana 3 med en kompis, och de är helt sjukt svåra. Två isbjörnar. Tips uppskattas!

Mina tips:
* Köp inte varje vapen, spara pengar tills du kan köpa det du vill ha istället.
* Bossarna är svåra, var alltid beredd med ett fullt magasin när banan nästan är slut.
*Pingvinbossarna dödas bäst med k-pist, börja uppifrån eller nerifrån, håll inne skjutknappen och spring mot mitten av högra sidan. Mycket svåra.

Shakemynuts
2007-01-25, 18:28
Hahahaha! Ja jävlar vilket bra spel! :D
Kom till lvl 2! Men jag hade 3000 så jag hade kunnat klara mer, går bättre sen!

Larsen
2007-01-25, 18:29
Helt sjukt svårt. Kommer aldrig förvi level 1. Alltså det är för många sälar innan isbjörnen som man skymtar längst bort

Lelle Pelle
2007-01-25, 18:35
Men det är ju nå satans mongolida "tröga tangenter" som kommer upp hela satans tiden! FLIPPAR! :krampus

mathor
2007-01-25, 18:43
Det går ju inte att döda isbjörnen ensam.

Goddaniel
2007-01-25, 18:46
Men det är ju nå satans mongolida "tröga tangenter" som kommer upp hela satans tiden! FLIPPAR! :krampus

Samma skit för mig också, spelar ingen roll hur man fixar med inställningarna för "tröga tangenter". Antingen så funkar de inte eller så låter det "klick" varje gång jag trycker ner knapparna.

Hjelp snela

Larsen
2007-01-25, 18:52
Jaha man kunde köpa med :D

Larsen
2007-01-25, 18:52
Det går ju inte att döda isbjörnen ensam.

Köp K-pisten

Lilla Brynolf
2007-01-25, 18:54
Hur i helvete köper man? Gör man det mitt i spelet eller mellan banorna? Jag klarar inte ens första... :em:

Tricklev
2007-01-25, 19:17
Hur i helvete köper man? Gör man det mitt i spelet eller mellan banorna? Jag klarar inte ens första... :em:

I spelet, kolla options och ställ in kontrollerna.

Om tröga tangenter saken dyker upp så bara ändra så att mellanslag är skjutknappen.

Och ja, man kan hålla inne.

Lelle Pelle
2007-01-25, 19:30
Det är ju på tok för svårt, helt omöjligt juh!

Zakath
2007-01-25, 19:40
Kul att folk gillar det, ännu roligare om man är två! (det komemr dubbelt så många fiender då också, så det blir inte lättare)

Någon som har kommit på nåt sätt att klara isbjörnen?

Om sticky keys kommer upp, avaktivera bara funktionen. ;)

budadi
2007-01-25, 20:00
*gah!* bossen på lvl 2 är ju omöjlig

Zakath
2007-01-25, 20:09
*gah!* bossen på lvl 2 är ju omöjlig

Ja, jag har bara klarat den ca. 5 gånger. Gör som jag sa i mina tips, det är den bästa chansen du har, fast jag kom på att det inte alltid lönar sig att hålla inne skjutknappen på 1-player, då det inte är lika många pingviner.

budadi
2007-01-25, 20:16
Ja, jag har bara klarat den ca. 5 gånger. Gör som jag sa i mina tips, det är den bästa chansen du har, fast jag kom på att det inte alltid lönar sig att hålla inne skjutknappen på 1-player, då det inte är lika många pingviner.

Läste dina tips igen, fast noggrant :D Funka perfekt.

Kwon
2007-01-25, 20:16
Roligast om det var online så man kunde både hjälpa varandra och skjuta varandra! :D

Zakath
2007-01-25, 20:19
Roligast om det var online så man kunde både hjälpa varandra och skjuta varandra! :D

Bjud hem en kompis så kan ni iaf slakta sälar tillsammans, sjukt roligt, i dubbel mening. :D

b_61
2007-01-25, 20:23
Isbjörnen kan dödas med granatkastaren.

Zakath
2007-01-25, 20:38
Isbjörnen kan dödas med granatkastaren.

Klarat den? Grymt! Hur många skott? Och hur klarar man resten av banan med granatkastaren?

Lelle Pelle
2007-01-25, 20:51
Colten rockar! :hbang:

Zakath
2007-01-25, 20:54
Colten rockar! :hbang:

Hur långt kom du, vilken taktik använde du?

Lelle Pelle
2007-01-25, 21:02
Hur långt kom du, vilken taktik använde du?

Dina tips till lvl2, sparade till colten på lvl 3, dödade björnen med den. Men dog på lvl 4 i början. Pingvinerna är jobbiga som satan när de kommer en och en mitt i lvl...

Zakath
2007-01-25, 21:13
Dina tips till lvl2, sparade till colten på lvl 3, dödade björnen med den. Men dog på lvl 4 i början. Pingvinerna är jobbiga som satan när de kommer en och en mitt i lvl...

Dubbla macs är dock extremt effektiva för att rensa banor på vanliga fiender, man slipper sikta så mycket. :) Men väldigt dåliga mot bossen. Jag tycker att det är svårt i början av bana tre när man bara har k-pisten (sparar till colt).

Lelle Pelle
2007-01-25, 21:20
Skita mycket i början, bara HS, du får ändå ca 200+ mer då. Någon gång under mitten av lvl3 bör du ha råd med colten.

Kwon
2007-01-25, 21:21
Gatlingkulsprutan (från Predator) funkar bra på pingisarna.

Lelle Pelle
2007-01-25, 21:31
Det är lite kul, de har ju tagit ljuden från CS. Typ default pickan är USP, revolvern är Deaglen, första autovapenet Mp5 osv.

Jag drömmer mig tillbaka till tiden då jag nötte CS...

...Vilket nog inte var med än 60min sedan...:D

Zakath
2007-01-25, 21:37
Gatlingkulsprutan (från Predator) funkar bra på pingisarna.

Skojar du eller hur långt har du egentligen kommit?:bow:

JJ
2007-01-25, 21:49
Fan vad man fastnade i det här spelet. Nåja, har inte kommit längre än level 3 än.

Thewind
2007-01-25, 22:13
JÄVLA PINGVINER!!!!!!!!! Trodde jag hade det som i en liten ask ju, när de har sprungit halva vägen så lägger de sig ner på magen och kanar hela vägen imål *gah!*

Timme
2007-01-25, 22:32
Helt underbart spel! Min borsa och jag hade kul til ldet :D

Math
2007-01-25, 23:27
Sjukt ballt:D

För er som inte kommer förbi isbjörnen så kan jag säga hur jag gjorde.

först så köp inte den andra pistolen utan vänta tills ni har kulsprutan. Sen är det ganska lätt man kan bara hålla innen knappen så dör den relativt snabbt.

Zakath
2007-01-25, 23:37
Sjukt ballt:D

För er som inte kommer förbi isbjörnen så kan jag säga hur jag gjorde.

först så köp inte den andra pistolen utan vänta tills ni har kulsprutan. Sen är det ganska lätt man kan bara hålla innen knappen så dör den relativt snabbt.

Du blandar inte ihop "fat seal" med isbjörnen?

Math
2007-01-25, 23:41

Antaligen.

Math
2007-01-25, 23:58

Ahaaa fattar nu.. Isbjörnen är den som är efter pingvinerna va? Han har jag bara skymtat isf :/

Zakath
2007-01-26, 00:09
Ahaaa fattar nu.. Isbjörnen är den som är efter pingvinerna va? Han har jag bara skymtat isf :/

Yep, du kan kolla i help på vilka fiender du har stött på. :) Jag måste ragga någon kompis som kan spela det här med mig sen, min lillasyster vägrar. :(

Achryl
2007-01-26, 00:10
mitt antivirusprogram klagar på att den innehåller en keylogger, är det som kaspersky missuppfattar det eller ska man bry sig?

Zakath
2007-01-26, 00:12
mitt antivirusprogram klagar på att den innehåller en keylogger, är det som kaspersky missuppfattar det eller ska man bry sig?

Hmm, det var ju inte bra, jag ska nog virussöka spelet några extra gånger.

Math
2007-01-26, 00:42
Hmm, det var ju inte bra, jag ska nog virussöka spelet några extra gånger.

Har svårt att tro att det är virus då det är ett par som har kodat det som "hobbyprojekt". Finns en tråd om det på flashback.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=421585

Finns även fusk och grejjer på sista sidan (sida 9).

Zakath
2007-01-26, 01:07
Har svårt att tro att det är virus då det är ett par som har kodat det som "hobbyprojekt". Finns en tråd om det på flashback.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=421585

Finns även fusk och grejjer på sista sidan (sida 9).

Jag har scannat min dator och filmappen åtskilliga gånger med flera olika virusprogram och inte kunnat hitta något, så jag skulle inte tro att det är någon fara så länge man har adekvat virusskydd (för säkerhets skull). Tack för länktipset!

s_himself
2007-01-26, 08:32
hur väljer man vapen som man vill köpa? Trycker jag på köpknappen så köper den automatiskt ett vapen ?????

edit: jag vill ju köpa colten. annars klarar jag aldrig lvl3 känns det som. har bara lite kvar på den innan bossen ska komma men jag klarar inte av allt utan min kära colt :(

Lelle Pelle
2007-01-26, 08:50
Den köper väl det bästa vapnet du har råd med automatiskt...

dojjan
2007-01-26, 17:46
Vanebildande spel! :D Kom nästan förbi pingvinerna (boss lvl 2), känns som det är lättast att ta dem med hagel?

Kwon
2007-01-26, 17:48
hur väljer man vapen som man vill köpa? Trycker jag på köpknappen så köper den automatiskt ett vapen ?????

edit: jag vill ju köpa colten. annars klarar jag aldrig lvl3 känns det som. har bara lite kvar på den innan bossen ska komma men jag klarar inte av allt utan min kära colt :(

Är det inte så att om du väntar tills du har tex 10.000 så köper du det bästa vapnet du har råd med vid köpetryck?

Mvh
//Mor i skutan

dojjan
2007-01-26, 18:46
Ahh, de gamla goda cs ljuden för mig tillbaks till den gamla goda tiden med 1.5. Måste installera cs igen! *drool*

rememberence
2007-01-27, 16:21
jag har lyckats komma till 6:e bossen..en fet valross som kryper långsamt, men sen rushar och totalt mosar en :p

Ganymedes
2007-01-27, 17:23
Man måste visst köra BSD för att få det att fungera?

Osciz
2007-01-28, 15:06
Hmm kommer inte förbi pingvinerna, ska man andvända kulsprutan,handgrat eller sen efter handgranten ?

Zakath
2007-01-28, 16:21
Hmm kommer inte förbi pingvinerna, ska man andvända kulsprutan,handgrat eller sen efter handgranten ?

Så som jag skrev i min första post är bäst, om du köper något annat vapen så får du problem senare istället.

rememberence
2007-01-28, 16:51
Man måste visst köra BSD för att få det att fungera?

:laugh:
ligger något i det ;)

myggan
2007-01-28, 17:13
jävla mupp windows.. vad jag än väljer på tröga tangenter så kommer den upp igen hela tiden ändå.

Förstör hela spelet. :(

Osciz
2007-01-28, 17:22
Jävla pingviner... kan ju fan inte döda dem... dem lägger sig ner å flyger fram i 400 km/h va fan

PowPow
2007-01-28, 17:40
Smart att sätta fire på Shift.
Hur gör man så att den iunte går ut i windows hela tiden? Sticky keys funkar ju inte.

Raggis
2007-01-28, 17:44
Smart att sätta fire på Shift.
Hur gör man så att den iunte går ut i windows hela tiden? Sticky keys funkar ju inte.

Gå till options, o byt :P

PowPow
2007-01-28, 17:47
Gå till options, o byt :P

Men vad är det jag ska byta? Jag är trög (tangent).

Albatross
2007-01-28, 17:50
Fint spel... :D Funkar dessutom på Linux och med Gamepad :D

Gamepad kanske vore ett alternativ för er som har problem med tröga tangenter?

Raggis
2007-01-28, 17:54
Men vad är det jag ska byta? Jag är trög (tangent).

Ja, använd inte shift. Det är tackvare shift du får upp "Tröga tangenter?".

rememberence
2007-01-28, 18:01
Jävla pingviner... kan ju fan inte döda dem... dem lägger sig ner å flyger fram i 400 km/h va fan

se till att du ställer dig längst upp där dom kommer...sen tar du dom en efter en neråt om du förstår vad jag menar, helst med mp5an

Tigerkotten
2007-01-28, 18:01
drygt sikta grejs, går ju bara sikta framåt? Pallade inte me länge :D

Zakath
2007-01-28, 18:18
Jag förstår itne hur ni kan ha problem med sticky keys, antingen stänger ni helt enkelt av sticky keys första gången det kommer upp i options, eller så ändrar ni kontrollerna. Eller köper en gamepad, det ska visst vara grymt till det här spelet.

Tigerkotten, "du är för dålig för att skjuta säl". ;) Det går att sikta snett med t.ex. granater/granatkastare om man kommer på hur det funkar, ska tydligen vara väldigt effektivt men svårt att bemästra.

PowPow
2007-01-28, 18:19
Jag förstår itne hur ni kan ha problem med sticky keys, antingen stänger ni helt enkelt av sticky keys första gången det kommer upp i options, eller så ändrar ni kontrollerna. Eller köper en gamepad, det ska visst vara grymt till det här spelet.

Men det vägrade funka när man stängde av stickey keys. Men när jag tog bort genvägen så funkade det!

Garnax
2007-01-28, 18:41
Start>kontrollpanelen>hjälpmedel

flik: Tangentbord

Översta delen av den rutan behandlar tröga tangenter, se till att boxen
där INTE är markerad.

Ta sedan inställningar

Där ser du till att "Aktivera Kortkommando" INTE är markerat.

KLART!!!

hahavaffan
2007-01-29, 04:36
Haha fy helvete vad fett

myggan
2007-01-29, 15:01
riktigt kul spel alså

ballast är att träna upp sina granatkastar skills :)

s_himself
2007-01-29, 15:06
jag va inte alls beredd på isbjörnen, det va en rackare det! Jag hade bara 8 skott i colten när han kom, så jag förlorade rätt mycket tid på att ladda om :/

Zakath
2007-01-29, 18:56
riktigt kul spel alså

ballast är att träna upp sina granatkastar skills :)

Några tips med granatkastaren? Hur långt har du kommit med den?

Inzza
2007-01-29, 19:08
alltså hur i satans helvete klarar man bossen på level 5? hinner döda den halft för att sedan bli överkörd :)

Osciz
2007-01-29, 19:15
Haha, whaa.. har du redan kommit till level 5 :P Jag är försöker fortfarande döda pingvinerna ^^

Ganymedes
2007-01-29, 19:32
Greenpeace finns väl på webben? Borde inte de försöka förbjuda dödandet av pixelbaserade djur då?

Zakath
2007-01-29, 20:06
Greenpeace finns väl på webben? Borde inte de försöka förbjuda dödandet av pixelbaserade djur då?

De finns ju med i spelet också, de försöker ju stoppa en. Men jag brukar skjuta dem i huvudet, eller ibland i magen. (Hint: Galna aktivister med sälunge.) :D

Ganymedes
2007-01-29, 20:22
De finns ju med i spelet också, de försöker ju stoppa en. Men jag brukar skjuta dem i huvudet, eller ibland i magen. (Hint: Galna aktivister med sälunge.) :D

Haha! Helt rätt. Det bästa som finns är att spara i ett spel, och sedan bära sig åt som ett as och döda alla oskyldiga. Sedan laddar man upp igen, och allt är som vanligt. Jag skulle göra vad som helst för att få den funktionen införd i verkliga livet. *drool* Kanske inte skulle döda folk då iofs, men jag skulle nog göra ganska mycket "roligt" utan att få bannor för det. :naughty:

Lelle Pelle
2007-02-13, 17:43
BUMP!

Ny verison, Seal hunter 1.1.

* Brown seals health points decreased
* Level 2 boss made easier
* Reduced Level 3 boss knockback
* Added Reload button
* Keyboard number buttons can be used to switch to weapons (single player only)
* Fixed issue with two joysticks/gamepads
* Added clip dropping
* Added more gory death animation to the first boss

Dual Mac-10
* Price reduced to 3500

Det låga priset på Mac-10 möjliggör att ha råd med även AWP, innan isbjörnen kommer på lvl3. Med AWP i bagaget blir det isbjörnsslakt. Sen på lvl4 när det kommer en massa "stora" sälar och små snabba saker är det bara att byta mellan AWP Mac-10.

Zakath
2007-02-13, 18:04
Halva min klass manliga del har börjat spela nu. :D
Jag har kommit som längst till bossarna på bana 4 både i SP och MP (innan patchen).

Den nya patchen är grym!

Lelle Pelle
2007-02-13, 18:12
Har aldrig klarat, eller ens kommit till, lvl4 bossen, varken sp elelr mp. Det är alltid någon pingvinjävel som åker förrbi. Några tips om vad som kan funka och vad som inte funkar, när jag väl kommer dit?

På skolan har det blivit förbjudet att spela Seal hunter, inte för att det tar för mycket plats/tid från lektionerna/whateva, utan för att de som spelar det har en förmåga att få utbrott och skrika ord som SATAN!, FI**A, FAN JÄVLA NE**R SÄL JÄVEL! Det är lite lustigt...

Brooklyn
2007-02-13, 18:13
ligger på level 5bossen, svår jävel!

Osciz
2007-02-13, 18:19
Nice med ny version...

Gpajpen
2007-02-13, 18:21
näh då ägnar ja mig hellre åt milf hunter

awsker
2007-02-13, 18:53
Det kanske är lamt att registrera sig på ett forum bara för att skriva i EN tråd men vad ska man göra? :)

Tröga tangenter är relativt enkelt att stänga av. När rutan dyker upp trycker ni Inställningar, hittar sedan upp rutan "Tröga tangenter" och trycker dess Inställningar-knapp. Sedan kryssar ni ur rutan "Aktivera kortkommandot". Färdigt!

Då det tydligen är många som har problem med detta kommer vi att lägga till en FAQ med spelet som svarar på denna och några andra vanliga frågor.

Alltid roligt att läsa att spelet får ett hyfsat mottagande också!

Brooklyn
2007-02-13, 18:56
awsker: grymt spel ni har gjort! älskar det! *cupid*

Zakath
2007-02-13, 19:02
Välkommen till forumet awsker, inte alls lamt att registrera sig. :)

Underbart spel, som jag redan nämnt så har alla jag visat det för gillat det, och sen har de spritt det vidare.

tuben
2007-02-13, 19:16
Något beroendeframkallande spel :D

Kommit till slutet på lvl 4 men har inte fått se vad det är för boss, dog på sista packet med mobs.

Colten är grym iom att den skjuter igenom andra, helt klart mer värd än mac'sen

jokkan
2007-02-13, 19:16
Kom till lvl 6 sen går det fan inte mer.. jävla cp pingviner

awsker
2007-02-13, 19:18
Otroligt! Du får berätta för mig hur den ser ut, vi har bara hunnit programmera 5 banor än! :)

Edit: "Hunnit" och hunnit, vi är ganska nöjda med antalet faktiskt och kommer nog inte lägga in några fler.

Brooklyn
2007-02-13, 19:19

hahahahah :laugh:

Zakath
2007-02-13, 19:39
Otroligt! Du får berätta för mig hur den ser ut, vi har bara hunnit programmera 5 banor än! :)

Edit: "Hunnit" och hunnit, vi är ganska nöjda med antalet faktiskt och kommer nog inte lägga in några fler.

En bonuslevel hade varit trevligt, med måååånga sälungar eller liknande att döda. :devil:

Samt val av svårighetsgrad.

awsker
2007-02-13, 19:47
En bonuslevel hade varit trevligt, med måååånga sälungar eller liknande att döda. :devil:

Samt val av svårighetsgrad.
En liten överraskning väntar dig när du klarat bossen på bana 5 iallafall. *whistle*

Svårighetsgraden har vi talat en del om men än så länge har vi kommit fram till att det blir som bäst att bara så smått sänka den generella svårighetsgraden lite och låta alla spela på samma villkor. På detta vis får man fortfarande en "sense of accomplishment" när man till slut klarar den boss man tampats med ett tag, där man istället antagligen hade gett upp eller gått på lättare svårighetsgrad.

Spelet är inte tänkt inte spela alla bokstavsbarn i händerna, som nuförtiden blivit så vana vid alla flashspel som enkelt klaras av på 5 minuter för att sedan falla i glömska. Lite motgångar gör att man blir gladare när man lyckas övervinna dem.

Nes- och Snesåldern, det var tider det! Där var spelen ofta fullständigt omöjliga!

Chris
2007-02-13, 19:53
Jävlar vilket tryck det var i sniper-rifle :D I like!

Lelle Pelle
2007-02-13, 21:19
OMG! awsker=SKAPAREN?! Kneel before the allmighty creator!

Välkommen hit ffs!
Sjukt spel ni gjort, bara idag har jag spelat i över 4h med en polare, men det är de där satans pingvin !#&#&!*^*!"# som ska förstöra för oss hela tiden. Ena stunden skriker man av lycka, tills man inser att den var en liten jävel där nere också, då skriker man helt andra ord. Sneeeeela, du måste ge mig tips så jag kan klara skiten och sluta spela...

Zakath
2007-02-13, 21:25
OMG! awsker=SKAPAREN?! Kneel before the allmighty creator!

Välkommen hit ffs!
Sjukt spel ni gjort, bara idag har jag spelat i över 4h med en polare, men det är de där satans pingvin !#&#&!*^*!"# som ska förstöra för oss hela tiden. Ena stunden skriker man av lycka, tills man inser att den var en liten jävel där nere också, då skriker man helt andra ord. Sneeeeela, du måste ge mig tips så jag kan klara skiten och sluta spela...

En av er står längst upp, en längst ner i mitten av skärmen, sen när pingvinerna kommer (se till att ha fulla magasin), så skjuter ni ihjäl dem samtidigt som ni går mot mitten och bakåt. Gör man detta bra så är de ofta döda innan de hunnit slänga sig på marken. :)

Lepras
2007-02-13, 21:28
Björnjävel :D
http://i15.tinypic.com/48ykmsx.jpg

Lelle Pelle
2007-02-13, 21:28
Men hallå! Jag(vi) är inte helt kass(a)! Under lvl4 som det är jobbigt, alltid någon liten pingvin som man inte ser innan det är försent, brukar ofta vara så att skotten är slut för båda och de tar sig igenom innan man hunnit ladda om...

Zakath
2007-02-13, 21:30
Men hallå! Jag(vi) är inte helt kass(a)! Under lvl4 som det är jobbigt, alltid någon liten pingvin som man inte ser innan det är försent, brukar ofta vara så att skotten är slut för båda och de tar sig igenom innan man hunnit ladda om...

Skjut pingvinerna så fort de kommer fram, se till att hålla er på halva planhalvan var. Om man inte klantar sig så brukar man komma till bossen, tyvärr så klantar man sig allt för ofta. :(

Lepras
2007-02-13, 21:32
Björnjävel :D
http://i15.tinypic.com/48ykmsx.jpg

http://i5.tinypic.com/3ycjblt.jpg

Lelle Pelle
2007-02-13, 21:36
Hur kör ni när ni är 2?

Jag(vi) brukar göra så här; Båda köper Mp5an. Sen sparar vi pengar, den ena köper 2xMac-10 och den andra sparar till AWP vilket man brukar få precis innan bjärvarna kommer på lvl3. På lvl4 försöker har vi bytt 2xMac-10 mot colten, och den andra har alltså fortfarande Mp5 och AWP och byter fram och tillbaka beroende på hur brutala FI som kommer. Här dör vi...

jokkan
2007-02-13, 22:32

Ja menade level 5 !!!!! Men ja ville ju ha minigun juh :< bara kommit fram till colten

Osciz
2007-02-13, 22:40
Är det någon som haft de vapnet som kostar 12500 ? , Någon slags eldvapen verkar de va...

Zakath
2007-02-13, 22:47
Är det någon som haft de vapnet som kostar 12500 ? , Någon slags eldvapen verkar de va...

Också kallad minigun. ;)

jokkan
2007-02-13, 22:47

Tror inte det går att få eftersom det endast finns 5 levels.

Osciz
2007-02-13, 22:50
Jaha.. Vad är sista bossen för något ? Stora valar ?

awsker
2007-02-14, 03:12
Tror inte det går att få eftersom det endast finns 5 levels.
Dumheter! I singleplayer kan man faktiskt köpa både den för 10000$ och den för 12500$ under SAMMA spelomgång. I tvåspelarläget tror jag att man bara har råd till ena, men det dyraste vapnet går faktiskt att få så tidigt som Level 4 om man sparar tillräckligt.

Lelle Pelle: Det enda jag kan säga är att ni får hålla ögonen öppna och försöka prioritera pingviner så fort det finns en i bild. Gör även ett försök att revidera vpaenköparplanen för han som köper Mp5->Mac10->Colt. Se om du inte kan hoppa ÄNNU längre steg?

Math
2007-02-14, 08:49
Dumheter! I singleplayer kan man faktiskt köpa både den för 10000$ och den för 12500$ under SAMMA spelomgång. I tvåspelarläget tror jag att man bara har råd till ena, men det dyraste vapnet går faktiskt att få så tidigt som Level 4 om man sparar tillräckligt.

Lelle Pelle: Det enda jag kan säga är att ni får hålla ögonen öppna och försöka prioritera pingviner så fort det finns en i bild. Gör även ett försök att revidera vpaenköparplanen för han som köper Mp5->Mac10->Colt. Se om du inte kan hoppa ÄNNU längre steg?

Funkar fusken fortfarande? :D
Jag vill se alla bossarna-.-

awsker
2007-02-14, 13:54
Funkar fusken fortfarande? :D
Jag vill se alla bossarna-.-
Visst fungerar fusken! Dock så kommer du inte få skriva in dig på highscoren om du fuskar.

Osciz
2007-02-14, 14:05
Var hittar man fusken ?

burre
2007-02-14, 17:47
Hur fuskar man? Får man oändligt med pengar? Odödlig?

Lepras
2007-02-14, 17:57
Hur fan dödar man isbjörnen,,,går det med mac10?

Zakath
2007-02-14, 19:08
Hur fan dödar man isbjörnen,,,går det med mac10?

Använd colten eller granatkastaren. Väldigt svårt med macen.

Lepras
2007-02-14, 19:14
Använd colten eller granatkastaren. Väldigt svårt med macen.

pistol-mp5-colt?

Backe
2007-02-14, 20:31
pistol-mp5-colt?

Jepp, dock kräver björnen 30 (?) skott med colten så se till att ha fullt magasin..

awsker
2007-02-15, 02:31
Hur fuskar man? Får man oändligt med pengar? Odödlig?
Lägg till Cheats=1 i sealdata.ini precis under [Settings]. Sedan kan du använda '*' på numpaden för att få pengar.

burre
2007-02-15, 03:04
OK coolt :D

Grymt spel btw!!

PowPow
2007-02-15, 23:15
http://i5.tinypic.com/3ycjblt.jpg

Gah!
http://img125.imageshack.us/img125/8600/untitled1lh7.jpg

Man kanske ska låta bli att köpa de dubbla kulsprutorna och nöja sig med den enkla, så man får fetare vapen till björnbögen. NU är ju pingvinbögarna mycket lättare, så det borde ju gå ganska lätt. Ska testa senare.

Math
2007-02-16, 01:20
Visst fungerar fusken! Dock så kommer du inte få skriva in dig på highscoren om du fuskar.

Bra system där. Hatar alla spel när man har fått typ 1 miljard för att man fuskat :P

Lelle Pelle
2007-02-16, 08:35
Nu jag har den ultimata taktiken för MP, tror jag:D

Player1 köper Mp5->Colt och P2 köper 2xMac10->Vitage Shotgun/Gattlinggun. Men denna taktik har man Colt+Mac-10 till isbjörnarna på lvl3, och allt innan lvl 4 är pissnekelt, även lvl4 är relativt enkel, tills man kommer till bossarna. Där har näst bästa vapnet(bästa enligt mig) en fördel då man kan skjuta bak sköldpaddorna, och samtidigt röjer utan FI som står bakom dem. Shotgun ftw!

awsker
2007-02-16, 12:19
Nu jag har den ultimata taktiken för MP, tror jag:D

Player1 köper Mp5->Colt och P2 köper 2xMac10->Vitage Shotgun/Gattlinggun. Men denna taktik har man Colt+Mac-10 till isbjörnarna på lvl3, och allt innan lvl 4 är pissnekelt, även lvl4 är relativt enkel, tills man kommer till bossarna. Där har näst bästa vapnet(bästa enligt mig) en fördel då man kan skjuta bak sköldpaddorna, och samtidigt röjer utan FI som står bakom dem. Shotgun ftw!
Jag blir glad när jag ser folk lägga ner så mycket tid på att planera och testa olika taktiker och lägga upp strategier i vårt spel. Att folk skulle bli så fanatiska hade vi nog aldrig kunnat tänka oss.

Lelle Pelle
2007-02-16, 12:35
Jag får psykbryt när vi jag inte klarar av något, det måste få ett slut, jag måste klara spelet:D

s_himself
2007-02-16, 14:07
Lägg till Cheats=1 i sealdata.ini precis under [Settings]. Sedan kan du använda '*' på numpaden för att få pengar.

Det är jobbigt om man har en laptop utan numpad * :|

Lelle Pelle
2007-02-16, 14:09
Fusk är för nabs.

s_himself
2007-02-16, 14:30
Fusk är för nabs.

Jag har tröttnat på spelet och vill bara ha pengar och vapen. Kalla mig george bush. Då är det väl ok att fuska?

Lelle Pelle
2007-02-16, 14:42
Tycker inte att man ska fuska, men alla gör så klart som de själv vill. Fast om jag t.ex. ska visa bästa vapnet för en polare eller så, kan jag tänka mig att ta mig upp snabbt med hjälp av fusk.

s_himself
2007-02-16, 15:00
Tycker inte att man ska fuska, men alla gör så klart som de själv vill. Fast om jag t.ex. ska visa bästa vapnet för en polare eller så, kan jag tänka mig att ta mig upp snabbt med hjälp av fusk.

Jag vill visa det bästa vapnet för sälarna. Är det ok att fuska då?

Lelle Pelle
2007-02-16, 15:01
Nej, spela upp dig istället. Lyckas du inte, försök igen.

s_himself
2007-02-16, 17:45
Nej, spela upp dig istället. Lyckas du inte, försök igen.

Nej jag är trött på det. Jag vill ha bästa vapnet och sedan äga alla jävla sälar.

isato
2007-02-16, 18:05

vart hittar man den filen då?

Zakath
2007-02-16, 18:58
Nej jag är trött på det. Jag vill ha bästa vapnet och sedan äga alla jävla sälar.

Försök att klara sista banan med oändligt med pengar, det är inte särskilt lätt ändå. ;) Jag klarade det inte för länge sen när jag försökte.

Lelle Pelle
2007-02-20, 17:26
WOHOO! Ägde upp sköldpaddsjävlarna idag, de dog stenhårt! Nu har det blivit så att allt upp till lvl4 är en transportsträcka. Sen blir lvl5 toksvår, dock "enkel" om båda har $10 000 shotgun. Men sen kommer ju den där satans valrossmuttan. Trodde vi skulle klara den, men den fick damp vid halvplan och drog ruschen.

Någon som har tips?
Jag har bara kommit till den en gång, men jag tror att när den dampar så springer den över en, alltså inte bara ut ur bilden. Så om man börjar skjuta nära den så kanske den inte springer så långt?

awsker
2007-02-20, 23:25
Ja, jag kan bekräfta att valrossen faktiskt är ute efter ditt liv. Du kommer inte förlora när han lämnar bilden. Han återvänder för att göra slut på dig.

Ny version släppt som förbättrar några vapen och lite allmänna småändringar, mer info på hemsidan

http://www.sealhunter.com/

bolt
2007-02-20, 23:27
Ja, jag kan bekräfta att valrossen faktiskt är ute efter ditt liv. Du kommer inte förlora när han lämnar bilden. Han återvänder för att göra slut på dig.

Ny version släppt som förbättrar några vapen och lite allmänna småändringar, mer info på hemsidan

Jäklar så ni ligger i :thumbup:

Zakath
2007-02-20, 23:54

Hur populärt är spelet än så länge? Nu har någon slags "seal hunter-kult" satt igång bland invigda delar av min klass. :D

Kul att du tittar förbi här lite då och då. :)

Lepras
2007-02-21, 00:22
Mötte sköldpaddor för första gången idag,,hur dödar man dessa? sköt 3 awp skott i huvudet på den?helvetti!

awsker
2007-02-21, 10:01
Hur populärt är spelet än så länge? Nu har någon slags "seal hunter-kult" satt igång bland invigda delar av min klass. :D
Alla som spelar det verkar mestadels ha positiva åsikter. Tyvärr har jag inga siffror på hur många som laddat ner det.

Mötte sköldpaddor för första gången idag,,hur dödar man dessa? sköt 3 awp skott i huvudet på den?helvetti!
Han ska ju dö på tredje träffen från sniper rifle, inte sagt att det är det bästa vapnet mot sköldpaddan.

Lelle Pelle
2007-02-27, 02:23
Detta är natten då jag och mina vänner klarar av detta skitspel...

ErikWrestlingFreaket
2007-02-27, 04:09
Grymt bra spel. Jag fuskar dock, jag vill bara göra området så blodigt som möjligt*drool*

Lelle Pelle
2007-02-27, 10:38
Inte troligt, vi började spela vid 1000 och slutade strax efter 0400 då morsan kom upp och sa att vi skulle lägga ner, men inte klarade vi det. Ikväll/inatt blir ett till försök...

awsker
2007-02-27, 14:19
Inte troligt, vi började spela vid 1000 och slutade strax efter 0400 då morsan kom upp och sa att vi skulle lägga ner, men inte klarade vi det. Ikväll/inatt blir ett till försök...

:hbang:

Hur långt kom ni?

Lelle Pelle
2007-02-27, 16:57
Vi har dött otaliga gånger på den där satans valrossen, den vill inte dö. Vi får ner den till kanske 1/5hp innan den äter/whateva upp oss.

Kollade statsen idag, bara på 1.1b har vi spelat 26h och bla dödat över 12000 sälar...

mrko
2007-02-27, 19:16
awsker: Kommer det komma nån version som belastar processorn lite mindre? Spelar sealhunter på min gamla dator (P4@3.3GHz) och där drar det 90-95% CPU. Det för med sig att den temp. styrda fläkten på processorn går upp i maxvarav och låter som ett tröskverk, inte positivt för spelupplevelsen ;) Och sen ska jag inte bara gnälla, utan vill tacka för ett fantastisk roligt spel.

awsker
2007-02-28, 02:21
awsker: Kommer det komma nån version som belastar processorn lite mindre?
Nix pix! Spelet behöver all processorkraft det kan få. Trots att det inte ser så ut så är det en hel del belastning på processorn. Hade det varit kodat i ett vettigare språk hade vi kanske kunnat tillfredsställa dina önskemål men så är tyvärr inte fallet.

Lelle Pelle
2007-03-19, 14:01
Wohooo!! Vi Klarat! Bring Out The Seal Killing Tools!! :D

Edit: 19/3 2007 14:01; mission accomplished by Per&Wille!

Zakath
2007-03-19, 15:41
Wohooo!! Vi Klarat! Bring Out The Seal Killing Tools!! :D

Edit: 19/3 2007 14:01; mission accomplished by Per&Wille!

Grattis! 2P gissar jag?

Så när kommer "The Seal Hunter strategy guide - by Lelle Pelle"?

Brooklyn
2007-03-19, 15:59
klarade det också, förra veckan med en klasspolare
fifan äntligen :D

Lelle Pelle
2007-03-19, 16:40
http://img162.imageshack.us/img162/5341/sealhunterbgu2.png

Antar att de flesta kan ta sig till sista bossen, men så här gjorde vi på den; En har vintage shotgun och den andra har minigun. Vänta med att döda den sista fienden innan bossen så han med vintage shotgun kan ställa sig i mitten till vänster där bossen kommer. Direkt när sista fienden är död ställer han med minigun längst till höger och börjar skjuta innan valrossen kommer in i bild, vilket även han med vintage gör. Sen när valrossen kåtar upp sig och drar en burnout skjuter han med vintage sig backåt mot mitten och offrar sig där. Han stannar då upp ett litet tag, men det är nog för att sänka honom med storbössan.

Spolier om vad som händer efter kräket:
Det kommer upp en liten babyseal och det komemr upp en pratabubbla där det står typ "Look! The last seal in the world! bring out the sealkilling tools!" och sen får man en motorsåg att döda den med. Slut.

hannes90
2007-05-10, 18:57
jag hittar fan inte sealdata.ini, VAR ligger den?*gah!*

Lelle Pelle
2007-05-10, 19:15
Ahh, the memories...

Nimille
2007-11-19, 18:52
Bumpelibump!!

Nimille
2008-02-04, 15:48
Kuuul spel :)
Nyss börjat spela igen

VasterNorrland
2008-02-11, 15:13
Här hade agazza haft mkt att säga till om ! Han är kung på sealhunter !

chidde
2008-07-14, 03:40
bump!

jag och en polare klarade sköldpaddorna idag (läs: nyss)
imorgon ska vi försöka göra ett avtryck på level 5

awsker
2008-07-14, 10:59
imorgon ska vi försöka göra ett avtryck på level 5
Lycka till!

rajjan_dammit
2008-07-14, 12:12
Pang pang! Haha pingvinjävlar, nu fick ni så ni teg. ~57000 highscore
Ska ta en runda till ikväll, AAAHHAHAAA! :devil: