Visa fullständig version : sendrag
Isabella
2007-01-25, 09:40
Det är så att jag har under en tid haft väldigt mycket sendrag lite överallt, men mest i vänster fot på höger sida om foten. Nu är det så att det har varit så pass ofta så att det har gått och blivit svullet och gör ganska så ont när man går. Jag undrar om det kan bero på att man saknar nått? nån vitamin eller mineral, är det nån som vet? Väldigt tacksam för svar...
King Grub
2007-01-25, 09:57
Saltbrist, vätskebrist eller störd ämnesomsättning är tänkbara orsaker. För det mesta får man sendrag utan att ovanstående gäller, och man vet faktiskt inte den exakt orsaken i sådana fall.
Om du med sendrag menar kramp finns det endel energitillskott som påstår sig motverka kramp genom att innehålla elektrolyter. Enervit har en tablett, som jag inte kommer ihåg vad den heter, med dessa egenskaper.
Om den funkar eller inte vet jag faktist inte eftersom jag är för mesig för att ta i så hårt att jag får kramp annat än när jag springer just efter ett megaskrov på Frasses.
Tabletterna är goda iallafall.
Isabella
2007-01-25, 12:41
ok, tack för svaren!
Jag hade exakt samma symtom när jag hade sarkoidos, uteslut inte att det kan vara en reaktion på att något inte står rätt till i kroppen. Så iväg till doktorn nu...
http://www.reum.lu.se/infoblad_sjukdomar/sarkoidos.htm
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.