Visa fullständig version : Var hos tandläkaren idag...
Och han sa att jag hade väldigt fina tänder utvändigt, välformade och hela köret...
men jag HADE 8 HÅL FFS!!
Han är tvungen till att dra ut 3 stycken som pricken över i*cry* Sen började han borra på 3 stycken utan bedövning och hela munnen blev helt jäkla fuckad, jag var så | | nära på att börja storlipa. Han frågade inte ens om bedövning... Han trodde att jag var man nog att klara detta hemska.
Det läskiga är att han diskuterade med sin sekreterare om tand "E 556" eller vad han sa, den var tydligen allvarligt inflamerad eller något..han ska kolla på den i morgon.
Helvete asså, här går man och tror att man har fina och välskötta tänder och så får man reda på att i princip hälften av alla tänder är åt helvete.
Jag har varit naiv som fan o trott att tänder sköter sig själva, sen att det är lugnt om man tuggar mycket tuggummi..jag borstar liksom bara morgon typ.
Önskar att jag kunde vakna förra året och intala mig att jag ska vara noga med tandborstningen. Herregud...*cry*
Sköt om era tänder kära ni...Ni vill inte vara med om detta:(
Jag hade också 8 hål här nyligen, de är lagade nu :)
Dumleman
2007-01-24, 00:01
Tandläkare är inga helgon. De kan ljuga om hål osv. bara för att tjäna pengar. Det är inte säkert att dina tänder är så fruktansvärt dåliga som denne tandläkare påstod.
grabben i skogen
2007-01-24, 00:03
har inte haft ett hål på över 15år. men nu känns det som att det är dags att casha tandisen.brrrrrrrrrrrrrr
maximal bedövning vill jag ha med!
8 hål?!
Hur i hela... lyckades ni med det?
Har ni ovanligt mycket av något som orsakar det? (Jag vet faktiskt inte vad som orsakar hålen).
:S
jag ska vara hos tandläkaren imorgon kl 7.40
och jag borstar sällan tänderna :/
rapport följer imorgon med träningsjournalen :D
Tandläkare är inga helgon. De kan ljuga om hål osv. bara för att tjäna pengar. Det är inte säkert att dina tänder är så fruktansvärt dåliga som denne tandläkare påstod.
Jag önskar att det var så, men det är en rätt respekterad tandläkare. Nästan alla jag vet går till honom, sen känner hur mycket han lagar på mina tänder. Borren är det värsta ljudet jag har hört i hela mitt liv.
Hade du bedövning L-Sami? Om inte så är du mentalt stark:)
Stoltz: Dålig hygien...min tandläkare nämnde något om dålig emalj på mig också, beror kanske det med:(
Haha, gå inte om livet är dig kärt RassK hehe! Skämt åsido, lycka till!
8 hål?!
Har ni ovanligt mycket av något som orsakar det? (Jag vet faktiskt inte vad som orsakar hålen).
Tror det blev lite så där dåligt med tandbortsningen när jag var i lumpen, lagade ett par hål efter det. Hade en massa små hål som tandläkaren inte ville laga, nu på ett år hade de utvecklas till stora elaka hål istället. Lagom när man hade fyllt 20 också, så fick en skön räkning på köpet.
Men räcker det inte med två gånger per dag för er? Eller menar ni att ni ibland skiter i att borsta?
Jag önskar att det var så, men det är en rätt respekterad tandläkare. Nästan alla jag vet går till honom, sen känner hur mycket han lagar på mina tänder. Borren är det värsta ljudet jag har hört i hela mitt liv.
Hade du bedövning L-Sami? Om inte så är du mentalt stark:)
Stoltz: Dålig hygien...min tandläkare nämnde något om dålig emalj på mig också, beror kanske det med:(
Jag hade bedövning, ville inte ens prova utan. Fick känna lite hur det kändes, när bedövning inte hade börjat verka än och hon började borra. Öuh nöj.
Tror det blev lite så där dåligt med tandbortsningen när jag var i lumpen, lagade ett par hål efter det. Hade en massa små hål som tandläkaren inte ville laga, nu på ett år hade de utvecklas till stora elaka hål istället. Lagom när man hade fyllt 20 också, så fick en skön räkning på köpet.
Ah right - Var aldrig i lumpen så jag kan inte förhållandena där. Kan tänka mig att det ibland inte hanns.
Men räcker det inte med två gånger per dag för er? Eller menar ni att ni ibland skiter i att borsta?
Men ibland pallar man inte borsta innan man ska lägga sig...iaf när det gäller mig. Jag blir oftast för pigg. Det ska definitivt ändras på nu*gah!*
Jag borstar morgon och kväll, kör med tandtråd och nu har jag börjat med listerine också.
Kan vara också att tandläkaren ljög om en massa hål.
Jag hade bedövning, ville inte ens prova utan. Fick känna lite hur det kändes, när bedövning inte hade börjat verka än och hon började borra. Öuh nöj.
Hehe man känner sig lagom macho att man gnäller när dom borrar*rolleyes*
Men ibland pallar man inte borsta innan man ska lägga sig...iaf när det gäller mig. Jag blir oftast för pigg. Det ska definitivt ändras på nu*gah!*
Det förstår jag! Jag hade inte klarat mig utan att borsta tänderna minst två gånger per dag - Ibland tre.
Hatar hål och dålig minhygien. Man känner sig sällan mer ofräsch (Min åsikt).
Det förstår jag! Jag hade inte klarat mig utan att borsta tänderna minst två gånger per dag - Ibland tre.
Hatar hål och dålig minhygien. Man känner sig sällan mer ofräsch (Min åsikt).
Önskar att jag var mer som du, jag bryr mig för lite. Det är som att jag straffar mitt framtida jag ordentligt*grr*
har inte haft ett hål på över 15år. men nu känns det som att det är dags att casha tandisen.brrrrrrrrrrrrrr
Du ska nog få ditt första hål du med *cupid*
Jag själv har aldrig haft något hål! Bara en jävla massa tandställningar som är borta tacka gud. :)
Önskar att jag var mer som du, jag bryr mig för lite. Det är som att jag straffar mitt framtida jag ordentligt*grr*
...En nätt fråga..
När togs det där krotet på dina tänder som du har på avataren?
;) Skojar, störtmysig film den där, minns du vad den heter?
...En nätt fråga..
När togs det där krotet på dina tänder som du har på avataren?
;) Skojar, störtmysig film den där, minns du vad den heter?
Haha! Det är ju Sloth;) Ja förfan.. The Goonies "dödskallegänget":D
Haha! Det är ju Sloth;) Ja förfan.. The Goonies "dödskallegänget":D
Tack! :D
Shakemynuts
2007-01-24, 01:41
Fan här hör man att det känns rätt vanligt med folk som inte ens borstar varje dag.
Väldigt många dricker ett gäng koppar kaffe om dagen, eller röker och snusar.
Jag borstar tänderna exakt som jag ska, jag använder tandtråd, jag använder listerine och jag äter aldrig någonsin onyttigt och jag dricker alltid vatten under och efter måltider för att rena munnen från matrester.
Och det är jag som känner att jag har missfärgade tänder. *gah!*
Försöker intala mig att det bara är psykiskt vilket det är.
Aldrig har jag haft hål heller..
Tigerkotten
2007-01-24, 02:29
ahh precis störda läkare, jag minns själv att jag ej hade något runt säg 17-20. Men rätt som det är efter 20 hade jag 2hål som jag behövde få lagade. Kul.
Shakemynuts
2007-01-24, 03:00
Med såna där små "hål" brukar det oftast vara så att om man tar hand om tänderna, så är de ingen fara. De brukar oftast vara på såna ställen där man behöver använda tandtråd.
Är det bara i Skellefteå det finns ungdomstandförsäkring ? jag betalar runt 500kr/år
Shakemynuts
2007-01-24, 03:50
Är det bara i Skellefteå det finns ungdomstandförsäkring ? jag betalar runt 500kr/år
Åhfan.. Det låter ju som ganska bra.
Lätt värt om något skulle hända. Vars får man tag på sån försäkring? :D
martin_vbg
2007-01-24, 06:27
Jag var hos tandläkaren i förra veckan, jag hade inga hål frid och fröjd... Sen fick jag reda på att jag skulle kunna vänta mig en tandlossning i framtiden om jag inte började med tandtråd på direkten :S Fan jag trodde inte det var så viktigt. Nu har jag använt tandtråd varje dag sen jag var där.
När jag var 19 år och var på mitt sista fria besök hos tandläkaren så sa tandläkaren till mig att jag hade 8 "hålvarningar", när jag sedan återkom vid 20 årsålder hade jag inga hål och inga hålvarningar, kan hål bara försvinna?
Edit: Alla har väl en slags försäkring av försäkringskassan om man är under 26 år? Jag fick iaf. 250:- rabatt på min förra undersökning.
King Grub
2007-01-24, 06:39
när jag sedan återkom vid 20 årsålder hade jag inga hål och inga hålvarningar, kan hål bara försvinna?
Ja, om det bara är antydan till karies på emaljen kan den "läka".
Tandtråd för sjutton!!!
Jag hade en inflammation runt en tand och ner i käkbenet nyss, det var fan smärta skall ni veta.....
The_RobRoy
2007-01-24, 07:58
Stor del av hur mycket hål man får beror på saker man inte kan påverka, typ vad man har för saliv i munnen osv. Vissa får hål mycket lättare än andra.
Sen dedär om att borra utan bedövning, ibland kan det gå hur bra som helst, det är bara jobbigt precis sista biten, kanske 20-30 sek eller något. Men ibland kryper man ju nästan ur stolen utan bedövning. Fick ändra mig en gång och be om bedövning i halvtid, jag var helt genomsvettig i stolen.
Sen lyckades jag få en så kraftig inflammation i tandköttet när jag va mindre, så att tanden ruttnade och dog. Dom skulle då dra ut tanden, men bedövningen fungerade inte där, eftersom de va så inflamerat, dom tog 3 sprutor men inget hände. Så fick dra ut tanden utan bedövningen, då kom faktiskt tårarna minns jag.
Sen har jag dragit ut en tand med bedövning också, då sitter man bara och lyssnar på knakljuden, känns ingenting.
King Grub
2007-01-24, 07:58
Ja, tandtråd är minst lika viktigt som tandborste, särskilt på sikt. Och speciellt om man har rätt trångt mellan tänderna, så det samlas skräp där. Tandtråd varje kväll gör susen.
Byt tandläkare! Inte hans fel att du har hål, men min tandläkare visar alltid mig röntgenplåtarna och förklarar vad hon tänker göra innan hon gör det+att hon göra allt proffsigt och snabbt. Hon är snäll och sätter sig brevid mig i väntrummet och lägger armen om mig när jag är lipfärdigt nervös inför tandoperation och dessutom är hon snygg!
trist läge Jaws :( men om man titta på din avatar så kan man nästan ana sig till problemet...
:D
Skämt åsido så var jag också hos tandläkaren häromdagen, första gången på fem år.
Hade kopiösa mängder tandsten, som t.om. syntes klart på röntgen.
1h tandstensborttagning, 15 putsning, polerande och lack för 488SEK...
(världens jävla bästa tadläkare i Falkenberg, Olsén)
noll hål
King Grub
2007-01-24, 08:54
Att ta bort tandsten känns verkligen "skönt-ont".
Att ta bort tandsten känns verkligen "skönt-ont".
You saucy minx, you. ;)
666white
2007-01-24, 09:31
Aldrig haft ett hål i hela mitt liv. Jag borstar varje morgon och kväll. Och ibland på dagarna om ja luktar illa i munnen efter maten eller om ja käkat godis. Om ja inte kommer åt tandborsten efter godiset så tar ja tuggummi. Skulle bli galen annars, då springer ja till ICA å köper extra om ja ej har nått *whistle* :naughty:
8 hål?!
Karius och baktus, tandtrollen. Får ni inte lära er något viktigt på dagis/skolan nuförtiden. Sedan är det väldigt individuellt hur bra tänder man har och hur starka de är beror ju på många saker. T.ex. flourtanten och vattnet.
Angående tandtråd så är det bara kommunistpropaganda. Man behöver inte det egentligen.
Aldrig haft ett hål i hela mitt liv. Jag borstar varje morgon och kväll. Och ibland på dagarna om ja luktar illa i munnen efter maten eller om ja käkat godis. Om ja inte kommer åt tandborsten efter godiset så tar ja tuggummi. Skulle bli galen annars, då springer ja till ICA å köper extra om ja ej har nått *whistle* :naughty:
Ja, jag blev också väldigt kåt av det. Väl placerad smiley, SIR.
Karius och baktus, tandtrollen. Får ni inte lära er något viktigt på dagis/skolan nuförtiden. Sedan är det väldigt individuellt hur bra tänder man har och hur starka de är beror ju på många saker. T.ex. flourtanten och vattnet.
Angående tandtråd så är det bara kommunistpropaganda. Man behöver inte det egentligen.
:smash:
My bad.
Man kan skaffa det hos tankläkarn.
Först gör dom en undersökning på hur bra tänder du har sen så får du ett pris utifrån det. Om du har väldigt dåliga tänder är det inte lönt men om du har i någon av dom två "bästa" klasserna kan det nog vara ganska prisvärt.
Kom precis hem från tandläkaren.
1 begynnande hål.. och jag borstar typ aldrig tänderna och använder ännu mindre tandtråd.
Äter 6 ggr om dan och det blir en hel del godis :]
Hon sa att jag borstade tänderna bra men det hon inte vet är att jag borstat dem som en galning de senaste 2 veckorna sen jag fick brevet från tandvården ;D (och skitit i det de resterande 1½ åren") gör inte alla så? Speciellt kvällen innan och morgonen man ska dit.
fan man kanske borde börja borsta tänderna och sånt :/
Kom precis hem från tandläkaren.
1 begynnande hål.. och jag borstar typ aldrig tänderna och använder ännu mindre tandtråd.
Äter 6 ggr om dan och det blir en hel del godis :]
Hon sa att jag borstade tänderna bra men det hon inte vet är att jag borstat dem som en galning de senaste 2 veckorna sen jag fick brevet från tandvården ;D (och skitit i det de resterande 1½ åren") gör inte alla så? Speciellt kvällen innan och morgonen man ska dit.
fan man kanske borde börja borsta tänderna och sånt :/
Det är väl inte för tandläkarens skull man borstar tänderna?
jag borstar liksom bara morgon typ.What? http://www.extremefunnypictures.com/comment/whatchutalkingabout_smile.gif
What? http://www.extremefunnypictures.com/comment/whatchutalkingabout_smile.gif
Trodde du skulle svara: "Huhu, do you wanna like make out?"
What? http://www.extremefunnypictures.com/comment/whatchutalkingabout_smile.gif
Ja vafan, om det inte är någon jag myser med på kvällen så känns det liksom onödigt att borsta innan man lägger sig. Sen tuggar jag tuggummi konstant..men som sagt, jag ska ändra på det nu!;) Sen vet jag att det är många som gör som jag.. Speciellt killar, äckligt va Nina L
Ja, tandtråd är minst lika viktigt som tandborste, särskilt på sikt. Och speciellt om man har rätt trångt mellan tänderna, så det samlas skräp där. Tandtråd varje kväll gör susen.
Japp, folk i allmänhet e rätt kassa på tandtråd. Men ja har minsann läst en tandvårdkurs så ja har stenkoll på grejjerna nu
Muskelbyggaren
2007-01-24, 13:54
Gå och lägga sig utan att ha bortstat tänderna är ingen höjdare, och varför skulle man? Det tar 2 minuter 2 gånger om dagen så har ni perfekta tänder livet ut och sparar tusentals kronor! För att inte tala om vilken soptipp ni måste ha i munnen...
Blev erbjuden en sån av min tandläkare på mitt sista fria besök. Men jag har hört att det var på väg bort eftersom det blir så dyrt för dom..
Det är lätt att vara noga med tänderna - särskilt veckan innan och efter tandläkarbesök.. Sen är det lätt att det spårar ur; för min del är det ignorering av tandtråd som ligger närmast.
Några råd som jag följer idag...
1. Tandborstning 2ggr/dag, använder en "bra" tandborste med små gummispröt som ska massera tandköttet. Fokus på insidan. Sensodyne tandkräm.
2. Tandtrådning: 1ggr/dag
3. Floursköljning då och då
4. Ej dricka sura saker (typ apelsinjuice) och sedan borsta tänderna direkt efter (erosionsrisk).
Det här listerin som så många pratar om, jag har sett reklam om det på tv'n, men inte reflekterat över va de säger i reklamen. Vad är den bra mot? Och fungerar det?
Jag brukar köra Listerine.
Emil_Larsson
2007-01-24, 15:43
Har inte haft hål sedan jag var 10 år gammal och ändå borstar jag tänderna jätte slarvigt (cirka 20 sekunder)
Har inte haft hål sedan jag var 10 år gammal och ändå borstar jag tänderna jätte slarvigt (cirka 20 sekunder)
Nä men du är väll 16 år? Jag hade inte heller problem mellan dessa år och det berodde främst på att de flesta mjölktänder är utbytta och du har nya tänder, det dumma är att när man slarvar med borstingen så kommer problemen som en bomb senare. Jag var också slarvig flera år (än idag) och helt plötsligt hade jag runt 8 begynnande hål i tänderna (det verkar som 8 är det magiska nummret här :) ) Än så länge har jag bara behövt laga några av dem, men de andra småhålen finns kvar, och sköter jag dem inte noga kommer även de bli större. Nästa onsdag ska jag faktiskt laga en tand som gått riktigt långt, jag riskerar rotfyllning. Så nu senaste veckan sedan kontrollen har jag blivit jävligt noga med tandtråd, för det är där jag slarvat som mest, och det är det som ställt till det för de flesta av mina tänder.
Ja vafan, om det inte är någon jag myser med på kvällen så känns det liksom onödigt att borsta innan man lägger sig. Sen tuggar jag tuggummi konstant..men som sagt, jag ska ändra på det nu!;) Sen vet jag att det är många som gör som jag.. Speciellt killar, äckligt va Nina L
:DJapp. Det är verkligen äckligt. Jag trodde det var nått amerikanskt fenomen. (Man ser ju i Extreme Makeover hur lantisarna bara borstat tänderna en gång i veckan och så har de ruttnat i sina hålor och de måste operera in löständer för hundratals tusen kronor.) Det är dina föräldrars fel, säger jag.
Är du så när det gäller dusch också? Det vill säga att det inte behövs varje dag, och kalsongerna kanske inte heller behöver bytas, och håret kanske inte behöver tvättas så ofta? I så fall är du ju genuint ofräsch, tycker jag. :D I annat fall är det - förlåt - var det bara tänderna.
Känner du inte med tungan på insidan av tänderna hur det har kommit beläggning där? Det försvinner inte av tuggummi.
De andra killarna som gör som du gjorde? Är de snygga, eller? Ingen jag kan riskera att hångla med, hoppas jag. http://www.compumess.nl/daf/smileys/sm1/schrik.gif
Emil_Larsson
2007-01-24, 18:12
Nä men du är väll 16 år? Jag hade inte heller problem mellan dessa år och det berodde främst på att de flesta mjölktänder är utbytta och du har nya tänder, det dumma är att när man slarvar med borstingen så kommer problemen som en bomb senare. Jag var också slarvig flera år (än idag) och helt plötsligt hade jag runt 8 begynnande hål i tänderna (det verkar som 8 är det magiska nummret här :) ) Än så länge har jag bara behövt laga några av dem, men de andra småhålen finns kvar, och sköter jag dem inte noga kommer även de bli större. Nästa onsdag ska jag faktiskt laga en tand som gått riktigt långt, jag riskerar rotfyllning. Så nu senaste veckan sedan kontrollen har jag blivit jävligt noga med tandtråd, för det är där jag slarvat som mest, och det är det som ställt till det för de flesta av mina tänder.
Aj då, däremot min morsa spenderar väl sisådär 5-700hundra kronor per månad för hennes tänder är tydligen vad hon berättat, superdåliga.
Lite roligt att du heter Jaws, och att du har den CPbilden. Är det du? :D
bertbert
2007-01-24, 18:21
Japp. Det är verkligen äckligt. Jag trodde det var nått amerikanskt fenomen. (Man ser ju i Extreme Makeover hur lantisarna bara borstat tänderna en gång i veckan och så har de ruttnat i sina hålor och de måste operera in löständer för hundratals tusen kronor.) Det är dina föräldrars fel, säger jag.
Är du så när det gäller dusch också? Det vill säga att det inte behövs varje dag, och kalsongerna kanske inte heller behöver bytas, och håret kanske inte behöver tvättas så ofta? I så fall är du ju genuint ofräsch, tycker jag. :D I annat fall är det - förlåt - var det bara tänderna.
Känner du inte med tungan på insidan av tänderna hur det har kommit beläggning där? Det försvinner inte av tuggummi.
De andra killarna som gör som du gjorde? Är de snygga, eller? Ingen jag kan riskera att hångla med, hoppas jag. http://www.compumess.nl/daf/smileys/sm1/schrik.gif
Du verkar nästan lika äckelmagad med tandhygien som jag blev av ditt för-gammal-mjölk-till-frukost-trick *spy* :D
OnT: munhygien, förlåt trynhygien är viktigt. Det betalar sig i längden. Fräsch andedräkt får man på köpet.
Wanna get freaky? http://i120.photobucket.com/albums/o187/Stoltz123/biggrin.gif
Bronkitkorv
2007-01-24, 19:25
Hmm jag skulle bli VÄLDIGT skeptisk till den tandläkaren som hittar 8 hål som jag inte kännt ens och dessutom börja dra ut tänder hur som helst *screwy*
Gå genast till en annan tandläkare för en till bedömning av dina tänder. Var det en privattändläkare kanske ?
Samma här, gick på mitt första besök på 12 år i våras. Hade ett gammalt övervuxet kariesangrepp på en tand, annars helt lugnt. Borstar tyvärr inte speciellt ordentligt eller ofta, men alltid efter ha ätit sent eller om sötsaker har konsumerats.
Hmm jag skulle bli VÄLDIGT skeptisk till den tandläkaren som hittar 8 hål som jag inte kännt ens och dessutom börja dra ut tänder hur som helst *screwy*
Gå genast till en annan tandläkare för en till bedömning av dina tänder. Var det en privattändläkare kanske ?
Det är en privattandläkare. Det är inte ofta man känner hål heller, mest att det isar i tanden när man äter godis eller dylikt...Jag visste att jag skulle ha något hål men inte såå många och allvarliga. Han verkar ju profissionell men han kanske är en riktig bastard...
Jag vill bara att någon ska laga min käft så att jag kan gå vidare med mitt liv*cry*
Jag har hål i tänderna på 2 ställen o det var stora hål men tandläkaren sa att det inte behövdes lagas nått just nu..Vilket för min del var JÄTTE bra att höra eftersom jag inte har nått jobb!!(lr ja har jobb men 0 kr i lön:()
Så jag bara sitter o väntar på den dagen tandvärken kommer för den dagen kommer nog ganska snart men då kommer man ju inte kunna gå till tandläkaren eftersom jag inte har råd..nån nämnde att försäkringskassan gjorde nått så det vart billigare nån som har mer info ang FK??
Min syrra som e 8 år hon har nyligen haft 7 hål o hon anv ingen bedövning..inte en enda gång!! Varför hon inte ville ha bedövning vet jag inte..
Och nu så har hon just vart till tandläkaren pga att hon hade tandvärk i en tand där det var hål i..så innan hon var dit så sa jag att:
- Du kanske har så stort hål så att dom e tvungen att dra ut tanden o då MÅSTE du ju ändå ha bedövning!!
Men..men hon sa nämligen
-Nej..aldrig!!
så ja sa att det kommer ju göra jätte ont utan bedövning men hon brydde sig inte..!!
Hon är mer man än va jag e :D
tänk den dagen då hon ska föda barn...ska hon då skita i bedövningen då oxå!!...
orka bedövning
det använder jag bara när jag ska dra ut tänder
annars får man gå rundor och se ut som en ms-skadad groda i flabben i 3-4h
Jag har hål i tänderna på 2 ställen o det var stora hål men tandläkaren sa att det inte behövdes lagas nått just nu..Vilket för min del var JÄTTE bra att höra eftersom jag inte har nått jobb!!(lr ja har jobb men 0 kr i lön:()
Så jag bara sitter o väntar på den dagen tandvärken kommer för den dagen kommer nog ganska snart men då kommer man ju inte kunna gå till tandläkaren eftersom jag inte har råd..nån nämnde att försäkringskassan gjorde nått så det vart billigare nån som har mer info ang FK??
Min syrra som e 8 år hon har nyligen haft 7 hål o hon anv ingen bedövning..inte en enda gång!! Varför hon inte ville ha bedövning vet jag inte..
Och nu så har hon just vart till tandläkaren pga att hon hade tandvärk i en tand där det var hål i..så innan hon var dit så sa jag att:
- Du kanske har så stort hål så att dom e tvungen att dra ut tanden o då MÅSTE du ju ändå ha bedövning!!
Men..men hon sa nämligen
-Nej..aldrig!!
så ja sa att det kommer ju göra jätte ont utan bedövning men hon brydde sig inte..!!
Hon är mer man än va jag e :D
tänk den dagen då hon ska föda barn...ska hon då skita i bedövningen då oxå!!...
Bedövningen gjorde mer ont än borrningen när jag var också liten, så jag skippade också bedövningen. Idag känns det förjävligt att inte köra med bedövning.
annars får man gå rundor och se ut som en ms-skadad groda i flabben i 3-4h
Det är överkomligt tycker jag! :D
(speciellt om man redan ser ut som en ms-skadad groda UTAN bedövning!)
Wanna get freaky? http://i120.photobucket.com/albums/o187/Stoltz123/biggrin.gifFrestande.
Du verkar nästan lika äckelmagad med tandhygien som jag blev av ditt för-gammal-mjölk-till-frukost-trick *spy* :D Bah! Det går inte ens att jämföra.
Bedövningen gjorde mer ont än borrningen när jag var också liten, så jag skippade också bedövningen. Idag känns det förjävligt att inte köra med bedövning.
+1, tyckte det var vedervärdigt att ta bedövning när jag var barn. Det gjorde ju så ont att ta en spruta i tandköttet!
Igår köpte jag Listerine för första gången. På kvällen skulle jag prova men jag var inte alls beredd på vad som väntade! Efter några sekunder kändes det som hela munnen skulle brinna upp och jag blev tvungen att spotta ut det efter bara 10 sekunder eller något sånt, fan vilken otroligt brännande smärta det gav! :laugh:
Nu i morse skulle jag prova igen, men nu var jag åtminstone förberedd, så jag klarade i alla fall 20 sec innan jag var tvungen att spotta ut, det tar sig i alla fall. :Virro
Men jag har en fråga. Är det någon som vet om man ska skölja ur munnen med vatten efteråt?
Men jag har en fråga. Är det någon som vet om man ska skölja ur munnen med vatten efteråt?
Jag sköljer aldrig munnen efteråt. Håller med det var tufft i början, men nu klarar jag 30s-1min med utan problem.
Sköt era tänder så slipper ni hål!
/ 19 år, utan hål.
Sköt era tänder så slipper ni hål!
/ 19 år, utan hål.
Stolt?
8 år och sju hål år 2007 med all information som finns. Sköt om era barn. :(
8 år och sju hål år 2007 med all information som finns. Sköt om era barn. :(
Jo men min syrra har jätte lätt att få hål..så hon får hål även om hon aldrig äter godis..o även om hon borstar tänderna varje dag...
Så endel har ju otur!!!
Jo men min syrra har jätte lätt att få hål..så hon får hål även om hon aldrig äter godis..o även om hon borstar tänderna varje dag...
Så endel har ju otur!!!
Yep, vissa har ju mycket lättare att få hål helt klart. Men det finns ju oftast lösningar och sätt att förhindra det. Typ vara extra noggrann, använda flour etc.
ja..jag tror hon anv det nu efter alla hål som har borrats färdigt..!!
så nu kan man ju hoppas att hon inte får så mycket hål,utan att det hjälper med flour mm..
En del är noggranna med sina tänder och får hål.
En del skiter i dem och får inte hål.
Men det hållr inte i längden, ser man över sina tänder har man iaf gjort det bästa som går. Smartare än att skita i dem? ja definitivt.
Bronkitkorv
2007-01-25, 16:50
Det är en privattandläkare. Det är inte ofta man känner hål heller, mest att det isar i tanden när man äter godis eller dylikt...Jag visste att jag skulle ha något hål men inte såå många och allvarliga. Han verkar ju profissionell men han kanske är en riktig bastard...
Jag vill bara att någon ska laga min käft så att jag kan gå vidare med mitt liv*cry*
Ok säg om du vill att jag ska hjälpa dej att spöa honom !
/bolio
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.