Visa fullständig version : Migrän & Träning.
WinternetAlm
2007-01-23, 13:28
Hejsan , jag är en utav dom migrändrabbade stackarna . Hade det i morse då jag vaknade(07.00) och fram till 12.00. Funderar om jag kan träna senare ikväll, borde väll inte göra något eftersom jag inte har några smärtor eller något liknande längre .
Altså : Kan man träna efter migrän ??:smash:
--------------------------------
No Pain No Gain .BUFF
Strongman
2007-01-23, 13:47
Det borde du väl själv veta som har haft migrän i många år
jag har själv migrän , men det går i omgångar eller vad man ska säga, nu var det ett tag sen jag hade en rejäl migrän men ibland har jag det varenda dag, och då mår jag inte all speciellt bra
men om jag skulle ha migrän när jag vaknade så skulle jag nog ha det hela dagen men om jag inte skulle ha det sen o skulle vilja träna på kvällen så skulle jag göra , vad kan hända liksom?
se till att du är helt "stabil" i hövvet bara annars kommer det nog dunka gött i huvet när du pressar
WinternetAlm
2007-01-23, 13:59
Okej , vanligtvis pågår det 3-5 h så har väll inte så allvarlig migrän men jobbigt som fan är det . Ska iallafall fara och träna ikväll och då får jag väll se hur det känns . Skriver sen några rader om "träningspasset efter migränen" :)
Magnolia
2007-01-23, 14:48
Jag har migrän emellanåt och jag tycker att det känns rätt tydligt i kroppen när jag blir så pass bra att jag kan träna. Det sitter ju kvar en matthet i kroppen efteråt som jag brukar vänta till den försvinner. Har jag bara kunnat äta lite ordentligt så är jag snart fit for fight.
Beror ju på vilken medicin du har också såklart. Min medicin är jättebra (Almogran) och jag brukar snabbt bli reliativt bra.
Hade du "bara" ont i huvudet eller kräktes du också? Jag kräks alltid då jag har migrän och därför tränar jag aldrig samma dag som migränattackerna..
Jag brukar också känna mig kostig efter migränmedicinen, "hög" likom och detta brukar ofta hänga i ett bra tag efter (något dygn).
Känner du dig bra kör ett kortare och lugnare pass..
Det är bara du själv som kan bestämma det. Om du har tränat förut efter migrän så borde du ju veta hur det känts då? Om inte, prova en gång och om det blir ännu värre efter gör inte det fler gånger :)
WinternetAlm
2007-01-23, 21:55
Var och tränade och det känndes lika bra som vanligt faktiskt . Inga som helst bekymmer. jo jag har migrän men pågår vanligtvis bara 3-5h och inga kräkningar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.