Visa fullständig version : Lamb Of God
Lasse Kongo
2007-01-22, 17:08
Lamb Of God - Laid To Rest tillhör nog en av de bästa låtarna någonsin oavsett genre enligt mig.
Jag lyssnar inte så extremt mycket på den här typen av musik, men jag skulle vara glad över lite tips på liknande musik då den där låten kickar igång mig fullständigt :devil:
Fy satan vilken skräp, orkade lyssna 40 sec på låten sen stängde jag ner...
Lasse Kongo
2007-01-22, 17:25
Noterat i mitt gigantiska anteckningsblock för jätteintressanta saker Garnax...
TheGovernator
2007-01-22, 17:26
Lamb Of God - Laid To Rest tillhör nog en av de bästa låtarna någonsin oavsett genre enligt mig.
Jag lyssnar inte så extremt mycket på den här typen av musik, men jag skulle vara glad över lite tips på liknande musik då den där låten kickar igång mig fullständigt :devil:
Skitrolig låt o spela på Guitar Hero också :D
Shakemynuts
2007-01-22, 17:28
Nejdu Walk with me in hell är bättre! :)
LOG är ett av de mest talangfulla band som existerar. Utan tvekan, deras musik är så otroligt komplicerad, välspelad och bara... Bra helt enkelt.
Jag förstår att folk inte gillar själva musiken. Men de som säger att dom är dåliga på det dom gör har fel. :)
Man behöver inte gilla musiken för att kunna erkänna att de är grymt bra på vad dom gör.
bra att du är smittad lers
Noterat i mitt gigantiska anteckningsblock för jätteintressanta saker Garnax...
Säger du att det är en av de bästa låtarna någonsin oavsett genre
så tror man ju att den är bra, inte något vilken argsint 16 åring som helst kan
gapa ur sig i garaget
Lasse Kongo
2007-01-22, 17:31
Nejdu Walk with me in hell är bättre! :)
LOG är ett av de mest talangfulla band som existerar. Utan tvekan, deras musik är så otroligt komplicerad, välspelad och bara... Bra helt enkelt.
Jag förstår att folk inte gillar själva musiken. Men de som säger att dom är dåliga på det dom gör har fel. :)
Man behöver inte gilla musiken för att kunna erkänna att de är grymt bra på vad dom gör.
Jag ska lyssna på den, tack för tipset!
Lasse Kongo
2007-01-22, 17:32
Skitrolig låt o spela på Guitar Hero också :D
Där var ju där igenom jag fann kärleken till låten och bandet, annars hade jag förmodligen inte hört låten, har säkert lirat låten 200ggr på spelet haha, men nu har jag ju sålt det, kommer ju snart till 360 så då blir det dags att väcka grannarna igen :D
Lillstrumpa
2007-01-22, 17:33
Disturbed (albumet Ten thousand fists är fint), Soilwork, Scar Symmetry (albumet Pitch Black Progress är jävligt bra), The Haunted, Arch Enemy, Godsmack (kanske inte exakt vad du letar efter men bra musik i liknande stil, "I fucking hate you" är lagom aggressiv). Nu får någon annan fylla på med mer.
Shakemynuts
2007-01-22, 17:36
Säger du att det är en av de bästa låtarna någonsin oavsett genre
så tror man ju att den är bra, inte något vilken argsint 16 åring som helst kan
gapa ur sig i garaget
Ja det är lätt att häva ur sig såna där saker när man inte vet något om musiken eller hur avancerad den är. :)
Lillstrumpa
2007-01-22, 17:42
Hmm, slår ett slag till för Scar Symmetry och låten "Deviate from the form". Så bra att man nästan inte tror på att de kommer från Skövde. :D
Ja det är lätt att häva ur sig såna där saker när man inte vet något om musiken eller hur avancerad den är. :)
Yes, målet med all musik, den kan vara riktigt bedrövlig att lyssna på med
en röst som påminner än om hur man låter när man spyr. MEN
den är avancerad.
Filmindustrin är lika dan, minns när Nya starwars filmerna gjordes då dom
skröt med att knappt en frame i hela filmen hade filmats på riktigt utan
allt var datorgjort. Avancerat, men dom första 3 hade mer känsla och var
bättre filmer.
En oavancerad men riktigt bra låt, det kan ni lyssna på istället.
http://www.youtube.com/watch?v=QRrmQUUhr84
Lillstrumpa
2007-01-22, 17:52
Smaken är ju rätt blandad. Ni kommer ingenstans med den diskussionen. Jag tyckte att både LOG och Dream Evil lät rätt okej.
lamb of god - Redneck är ju också grym... Sen föreslår jag The Haunted - rEVOLVEr-plattan... Första låten (no compromise) är allt man behöver göra för att tycka om resten *cupid*
lamb of god - Redneck är ju också grym...
Enda låten jag gillar med Lamb Of God, och den gillar jag brutalskarpt. Helt sanslöst arg, tuff och intensiv versriff!
:hbang:
Shakemynuts
2007-01-22, 18:46
Yes, målet med all musik, den kan vara riktigt bedrövlig att lyssna på med
en röst som påminner än om hur man låter när man spyr. MEN
den är avancerad.
Filmindustrin är lika dan, minns när Nya starwars filmerna gjordes då dom
skröt med att knappt en frame i hela filmen hade filmats på riktigt utan
allt var datorgjort. Avancerat, men dom första 3 hade mer känsla och var
bättre filmer.
En oavancerad men riktigt bra låt, det kan ni lyssna på istället.
http://www.youtube.com/watch?v=QRrmQUUhr84
Men det där du säger nu är inget faktum, utan bara så du tycker och det var det jag nämde tidigare.
Men du kanske skiter i att läsa vad jag skriver och svarar så det passar dina inlägg istället?
Jag sa att änfast man inte håller med om att själva musikstilen är bra, är det extremt fel, att säga att LOG som musiker är dåliga.
Jag skiter fullständigt i vad folk tycker om dom, det sa jag tidigare också, att jag vet att de flesta inte gillar musiken.
Men om man säger något i stil med att de är dåliga på vad de gör, ja, då kan man helt enkelt inget om musik.
Jag har nog aldrig hört en teknisk LoG-låt, när jag tänker efter så har jag aldrig hört någon benämna LoG som tekniska överhuvudtaget.
Kan du kanske tipsa om någon teknisk låt med dessa herrar?
Det jag hört av LoG har varit det typiska *nedstämda chug chug chug* *BROÖL JAG ÄR SÅ JÄVLA COOL* *nedstämda chug chug chug* *WOOOW VI ÄR HÅRDAST SEN PANTERA* *Chugachugachuga*
Jag har nog aldrig hört en teknisk LoG-låt, när jag tänker efter så har jag aldrig hört någon benämna LoG som tekniska överhuvudtaget.
Det jag hört av LoG har varit det typiska *nedstämda chug chug chug* *BROÖL JAG ÄR SÅ JÄVLA COOL* *nedstämda chug chug chug* *WOOOW VI ÄR HÅRDAST SEN PANTERA* *Chugachugachuga*
snacka inte skit om pantera nu, hädarjävel
snacka inte skit om pantera nu, hädarjävel
Nej fan, det vågar jag inte.
LOG är bra men om dom är så jävla avancerade som vissa påstår vet ja inte.
Enda låten jag gillar med Lamb Of God, och den gillar jag brutalskarpt. Helt sanslöst arg, tuff och intensiv versriff!
:hbang:
wörd på den! Härlig låt som fan!
Shakemynuts
2007-01-22, 23:41
Sluta snacka skit. Då har du helt enkelt inte hört mycket med dom.
Walk with me in hell?
http://www.youtube.com/watch?v=auikBu7soMs
Vad är det med folk, som inte gillar en viss musikstil som då trackar ner på musikerna som gör musiken?
Jag förstår inte vad som var så avancerat med den där låten du länkade till. Lät som vilken modern metal som helst
Shakemynuts
2007-01-22, 23:59
Jag förstår inte vad som var så avancerat med den där låten du länkade till. Lät som vilken modern metal som helst
Då kan ju du sluta försöka argumentera mot något du inte vet ett endaste skit om. :)
Då kan ju du sluta försöka argumentera mot något du inte vet ett endaste skit om. :)
Jag är själv gitarrist och i just gitarrarbetet hör jag inget speciellt alls, iofs kanske deras trummis spelar i 3,1415osv/32 takt eller nått men sånt skit bryr jag mig inte om.
http://youtube.com/watch?v=RWkUxl8V4uY&mode=related&search=
Det där är hög klass!
Försökte hitta Agents of Steel men den fanns inte upplagd.
Shakemynuts
2007-01-23, 00:16
Jag är själv gitarrist och i just gitarrarbetet hör jag inget speciellt alls, iofs kanske deras trummis spelar i 3,1415osv/32 takt eller nått men sånt skit bryr jag mig inte om.
http://youtube.com/watch?v=RWkUxl8V4uY&mode=related&search=
Det där är hög klass!
Försökte hitta Agents of Steel men den fanns inte upplagd.
Whatever rocks your boat.
Och du, vad har det med saken att göra om du "inte bryr dig om sån skit". Det är trots att du inte bryr dig, otroligt tekniskt, bra känsla, tungt och otroligt bra.
Whatever rocks your boat.
Och du, vad har det med saken att göra om du "inte bryr dig om sån skit". Det är trots att du inte bryr dig, otroligt tekniskt, bra känsla, tungt och otroligt bra.
Jag tycker att tekniskt trumspel är rätt så tråkigt speciellt när det handlar om knepiga takter. Och "otroligt tekniskt" kan man nog inte kalla rockmusik överhuvudtaget
Shakemynuts
2007-01-23, 00:23
Jag tycker att tekniskt trumspel är rätt så tråkigt speciellt när det handlar om knepiga takter. Och "otroligt tekniskt" kan man nog inte kalla rockmusik överhuvudtaget
Nu kommer vi till det där igen.
Som jag starkt varit emot sen början av tråden, som jag sagt, kanske 3 gånger nu.
Vad spelar det för roll vad folk tycker? Det spelar ingen roll, trots att du tycker att det är så, ÄR det otroligt tekniskt, otroligt välspelad musik, otroligt välspelade trummor. Ja, sinnessjukt bra känsla i gruppen som helhet helt enkelt.
Det är jävligt fel när folk trackar ner på en grupp som musiker, för att de inte gillar stilen de spelar.
För trots att man inte gillar musikstilen, ändrar inte det talangen hos musikerna.
Nu kommer vi till det där igen.
Som jag starkt varit emot sen början av tråden, som jag sagt, kanske 3 gånger nu.
Vad spelar det för roll vad folk tycker? Det spelar ingen roll, trots att du tycker att det är så, ÄR det otroligt tekniskt, otroligt välspelad musik, otroligt välspelade trummor. Ja, sinnessjukt bra känsla i gruppen som helhet helt enkelt.
Det är jävligt fel när folk trackar ner på en grupp som musiker, för att de inte gillar stilen de spelar.
För trots att man inte gillar musikstilen, ändrar inte det talangen hos musikerna.
Det du inte förstår är att du säger mot dig själv du påstår att det inte spelar någon roll vad någon tycker för att sedan säga något du själv tycker.
Nej nu orkar jag fan inte längre, det här ger mig inte ett skit.
Shakemynuts
2007-01-23, 00:28
Det du inte förstår är att du säger mot dig själv du påstår att det inte spelar någon roll vad någon tycker för att sedan säga något du själv tycker.
Nej nu orkar jag fan inte längre, det här ger mig inte ett skit.
Jag säger inte vad jag tycker. Jag säger som det är. :)
Dom Är bra musiker.
LoG är bra, men tycker Strapping Young Lad gör grejen bättre och med mer finess, aggression och uppfinningsrikedom.
Arf Pingvin
2007-01-23, 00:57
LoG är bra, men tycker Strapping Young Lad gör grejen bättre och med mer finess, aggression och uppfinningsrikedom.
Det är inte ens särskilt lika tycker jag. SYL spelar i sin egen liga av extrem metal. Ett av mina favoritband och devin är ett geni (eller galen?) :hbang:
Det är inte ens särskilt lika tycker jag. SYL spelar i sin egen liga av extrem metal. Ett av mina favoritband och devin är ett geni (eller galen?) :hbang:
Ligger något i det , men jag anar ändå likheter ibland. Något mer distinkt ljud från LoG men som du säger, SYL är geniala. Varje skiva känns som en kvadrupelbottnad symfoni och borde ägnas timmar åt att bryta ned på de fina kultursidorna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.