handdator

Visa fullständig version : Kliniker utomlands?

remixxa
2007-01-22, 16:20
Jag tänkte åka till Polen för att göra en laserOp på några ärr som sitter på axeln. Priset är sannslöst mycket billigare där, ca 1000kr, istället för Sveriges variant som ligger på 20.000kr. Medicatravel.com heter kliniken. Hur är era erfarenheter om sådana här saker utanför Sverige? Bör man se upp eller är det fritt fram? T.o.m flyget kostar runt 300kr enkel, vilket gör det hela ännu bättre.

L-Sami
2007-01-22, 16:22
Risken finns ju att du blir av med hela axeln, men annars är det nog lungt :D

tossefar
2007-01-22, 17:18
Jag skulle aldrig i livet försöka spara pengar på något så allvarligt som en operation.

mathor
2007-01-22, 17:32
När du vaknar upp är du ett par hekto lättare, vilket senare visar sig vara din ena njure och din mjälte som transplanterats och sålts på den polska organmarknaden.

Lelle Pelle
2007-01-22, 17:38
När du vaknar upp är du ett par hekto lättare, vilket senare visar sig vara din ena njure och din mjälte som transplanterats och sålts på den polska organmarknaden.

:laugh:

Lilla Brynolf
2007-01-22, 17:44
Vad jag förstått är de flesta kliniker riktigt seriösa, men undantag finns säkert.
Du ser säkert ganska snabbt då du anländer vartåt det lutar. Jag tvivlar på att det blir några problem.

Capt
2007-01-22, 17:45
Jag tänkte åka till Polen för att göra en laserOp på några ärr som sitter på axeln. Priset är sannslöst mycket billigare där, ca 1000kr, istället för Sveriges variant som ligger på 20.000kr. Medicatravel.com heter kliniken. Hur är era erfarenheter om sådana här saker utanför Sverige? Bör man se upp eller är det fritt fram? T.o.m flyget kostar runt 300kr enkel, vilket gör det hela ännu bättre.

Jag läste "klinker utomlands":(

Angel
2007-01-22, 17:56
Vad jag "hört" så har Polen en bra sjukvård, många åker bla dit för dom har tydligen ett riktigt bra habilitering och rehabiliteringsprogram för bla autistiska och liknande där många gör framsteg som dom inte lyckats med i Sverige, trots att detta naturligtvis inte är något som näms innom Sverige.

Samtidigt så har man hört skräckhistorier om folk som åkt till Polen för att fixxa nya tuttar och kommit hem med en osv. Men ta reda på vad komplikationer kan bli osv, fråga på större forum där set kanske finns någon som gjort det, och verkar allt okej så tycker jag du ska ta den chansen, känns det sedan på plats helt konstigt så kan du ju bara dra :)

remixxa
2007-01-22, 21:15
Nu är det ju ingen operation av de slaget där kniven används, utan laserkirugi/laserOp. Därför jag tänkte att det inte borde bli några problem. Det enda dom kommer göra är att slipa lite med CO2 laser, sen är det över :D Så komplikationerna borde vara minimala. Ingen som hört något om den kliniken förresten?