Visa fullständig version : Konstant huvudvärk ?
Karlstrom
2007-01-21, 21:10
Jag har tränat så här under några veckors tid :
Måndag - Gym, kör z_bumbis helkroppspass :cool:
Tisdag - Fotbollsträning och fys (överkroppsträning)
Onsdag - Idrott i skolan *whistle*
Torsdag - Fotbollsträning och fys (underkroppsträning)
Fredag - Gym, lite överkropp, såsom bänk ,smalbänk, axelpress , eller så vilar jag den dagen
Lördag - Vanlig fotbollsträning utan fys
Söndag - Vila
Häromdagen, jag vet inte ifall det är nån reaktion på nånting av träning men. Så fort jag ska börja anstränga mig, så får jag konstant huvudvärk, smärtan börjar i bakhuvudet :confused: Sen sprider sig smärtan till resten av huvudet. Spelar ingen roll ifall det är armhävningar jag gör eller ifall det är nån vanlig övning på idrotten i skolan :confused: Kan det vara tecken på överträning ?
Vad ska jag göra ?
Dricker du ordentligt ?
Börjar de flimra framför ögonen innan ? Mår du illa ? Det kan vara migrän om du har otur
Jag är kanske inte den bästa att ge råd om träning etc men nackspänningar kan orsaka ganska brutal huvudvärk ibland. Jag spänner själv nacken en del när jag tränar, med andra ord, stretcha ut nacken och massera eller be någon annan knåda dina axlar(traps/nacke) lite.
Något mer du lider av så som minskad aptit, förhöjd vilopuls, muskelstelhet, trötthet?
Karlstrom
2007-01-21, 21:51
Dricker du ordentligt ?
Börjar de flimra framför ögonen innan ? Mår du illa ? Det kan vara migrän om du har otur
jag försöker dricka så mycket som jag bara kan , för jag har haft problem med migrän förut !
Karlstrom
2007-01-21, 21:53
Dricker du ordentligt ?
Jag är kanske inte den bästa att ge råd om träning etc men nackspänningar kan orsaka ganska brutal huvudvärk ibland. Jag spänner själv nacken en del när jag tränar, med andra ord, stretcha ut nacken och massera eller be någon annan knåda dina axlar(traps/nacke) lite.
Det har jag inte tänkt på , vetu några övningar man kan göra ? värt att testa i alla fall :)
Karlstrom
2007-01-21, 21:53
Något mer du lider av så som minskad aptit, förhöjd vilopuls, muskelstelhet, trötthet?
Njae , det kan jag väl inte direkt påstå. Trötthet, visst , men vilken ungdom nu för tiden lider inte av det ? ;)
Njae , det kan jag väl inte direkt påstå. Trötthet, visst , men vilken ungdom nu för tiden lider inte av det ? ;)
Inte ooovanligt trött då? Och du känner inte att du inte gör ifrån dig lika bra på fotbollsträningen och gymmet?
Karlstrom
2007-01-21, 22:07
Inte ooovanligt trött då? Och du känner inte att du inte gör ifrån dig lika bra på fotbollsträningen och gymmet?
Nej , ovanligt trött är jag inte =) Jodå , jag ger alltid 100 % på vad jag än gör , har sån inställning ;) men det är det att nu dom senaste dagarna så har huvudet velat exploderat typ, så fort jag börjar anstränga mig :S
Det har jag inte tänkt på , vetu några övningar man kan göra ? värt att testa i alla fall :)
Nope, kan inga riktiga stretchövningar sådär, men det är väl mer eller mindre bara att böja på huvudet fram och tillbaka lite så att man känner att det sträcker i nackmusklerna. Lita inte på mig bara, vet inte särskilt mycket om stretchning/värk/huvudvärk...
Jag skulle tagit en liten paus ifrån träningen, kanske en vecka och se om det gått bort.
Karlstrom
2007-01-21, 22:22
Jag skulle tagit en liten paus ifrån träningen, kanske en vecka och se om det gått bort.
okej =) jag har tagit det lugnt från onsdags fram tills nu hittils , ska strunta i gymmet imorgon och försöka komma igång lite lugnt på träningen på tisdag , se hur det känns *flex*
Kanske sover för lite?
Hände mig förr. Sewn började jag sova lite´mer o då försvann ALL huvuvärk!
Karlstrom
2007-01-22, 14:14
Kanske sover för lite?
Hände mig förr. Sewn började jag sova lite´mer o då försvann ALL huvuvärk!
Det är mycket möjligt faktiskt , jag är dålig på att verkligen sova dom där 8-10 timmarna man behöver , brukar bli runt 6-7 timmar oftast :S ska bättra mig på den punkten :smash:
sweet_sunny_south
2007-01-22, 21:28
Jag har tränat så här under några veckors tid :
Måndag - Gym, kör z_bumbis helkroppspass :cool:
Tisdag - Fotbollsträning och fys (överkroppsträning)
Onsdag - Idrott i skolan *whistle*
Torsdag - Fotbollsträning och fys (underkroppsträning)
Fredag - Gym, lite överkropp, såsom bänk ,smalbänk, axelpress , eller så vilar jag den dagen
Lördag - Vanlig fotbollsträning utan fys
Söndag - Vila
Häromdagen, jag vet inte ifall det är nån reaktion på nånting av träning men. Så fort jag ska börja anstränga mig, så får jag konstant huvudvärk, smärtan börjar i bakhuvudet :confused: Sen sprider sig smärtan till resten av huvudet. Spelar ingen roll ifall det är armhävningar jag gör eller ifall det är nån vanlig övning på idrotten i skolan :confused: Kan det vara tecken på överträning ?
Vad ska jag göra ?
spänningshuvudvärk kan bero på spända och korta nackmuskler(främst nackrosetten). massage brukar ha en mycket god effekt på sådan typ av spänningshuvudvärk. om besvären fortsätter så skulle du ju kunna gå till en naprapat för massage av nacken och så kanske du även får lite stretchövningar för nackmusklerna.
Karlstrom
2007-01-23, 07:16
spänningshuvudvärk kan bero på spända och korta nackmuskler(främst nackrosetten). massage brukar ha en mycket god effekt på sådan typ av spänningshuvudvärk. om besvären fortsätter så skulle du ju kunna gå till en naprapat för massage av nacken och så kanske du även får lite stretchövningar för nackmusklerna.
okej , jag ska försöka ta reda på lite stretchövningar för nacke och rygg *rolleyes* har sett att det finns bra stretchövningar på ryggochmuskelakuten.se , så jag ska börja där ,annars ringer jag min napprapat :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.