Visa fullständig version : Träning
iingenalls
2007-01-21, 17:09
Finns det någon träning / träningspass som är så pass hårt så att man kan äta i princip vad man vill under dagarna?
major Pectoralis
2007-01-21, 17:09
Finns det någon träning / träningspass som är så pass hårt så att man kan äta i princip vad man vill under dagarna?
Ja, ...eller det beror på...
iingenalls
2007-01-21, 17:12
Som tillexempel..?
Och beror på vad? :)
Man kan inte träna så hårt om man äter precis vad som helst. En paradox helt enkelt.
major Pectoralis
2007-01-21, 17:15
Som tillexempel..?
Och beror på vad? :)
Träning bränner energi. Tränar man mer både kan och skall man äta mer energi. Kosttillskott iform av ren rapsolja (100% energi) behöver inte vara fel.
Träning gör en också mindre känslig för "blodsockersvängningar". Grovt förenklat kan man säga att snabba kolhydrater inte är lika snabba om man är vältränad. Med god kondition blir man således inte lika "känslig" för bristfälliga kostvanor så länge man får i sig tillräckligt av allting.
Mr. Moose
2007-01-21, 20:29
När jag körde Smolov's benprogram åt jag mer än vanligt men tappade fett undertiden.
Att köra knäböj 4 ggr i veckan sätter rejäl fart på ämnesomsättningen.
Tja... Hade inte Skinnaremo en bizarr energiförbrukning när han traskade över antarktis, har för mig att han drack ren matolja för att inte gå ner allt för mycket under turen. Så svaret på frågan skulle väl kunna vara långa tuffa pass oavsett sport, bara det är tillräckliigt tungt under tiden....fast då är frågan hur kroppen reagerar på skräpmat under dom förhållandena....
BigForre
2007-01-25, 19:34
När jag körde Smolov's benprogram åt jag mer än vanligt men tappade fett undertiden.
Frågan är väl hur mycket du får ut av att köra fyra ordentliga pass böj i veckan, samtidigt som du ligger på underskott.
Mr. Moose
2007-01-26, 04:42
Frågan är väl hur mycket du får ut av att köra fyra ordentliga pass böj i veckan, samtidigt som du ligger på underskott.
Mitt 1RM gick upp 20 kg på en månad, från 170 till 190. Var tvungen att avsluta programmet pga att min vänstra biceps gav upp! Muskelinflammation.
Jag höll inte diet eller liknande, bara åt som jag kände för. Aptiten var otrolig under den månaden men jag tappade fett fast jag åt som jag gjorde.
Eddie Vedder
2007-01-26, 05:38
Blev du inte sjukt sliten i ben och rygg?
Annars skulle jag lätt kunna tänka mej å slänga in ett extra pass marklyft i veckan. :thumbup: Vill ju dock inte riskera skador förstås. Hur kände du dej i kroppen under den perioden?
Arf Pingvin
2007-01-26, 05:42
Det är många som böjer flera gånger i veckan men bara markar nån gång då och då. Tror inte det skulle vara hälsosamt för ryggen att marka för ofta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.