Visa fullständig version : Mellanstadietdisco, vad ska man ha på sig?
Tjaba, vi har nollning och tema är mellanstadietdisco. Jag var inte ens i sverige då så jag minns inte så mycket av mellanstadietdisco. Vad hade ni på er? Jag har bara en kendodräkt hemma så... :D
Strongman
2007-01-20, 15:16
tog väl på sig sina vanliga kläder dock lite finare än vanligt
man hade lite mer vax i håret, kanske körde med en opassande skjorta
när jag var på mellanstadiedisco så var det "hiphop"braller med häng som gällde och skateskor :)
Lite finare kläder, vax/alternativt hårspray i håret och mycket parfym :D
AXE Deodorant is the shit!
spikes med massa vax...hade också hiphop kläder,,,tröjor med stora tryck,,nyckelband runt halsen,,,plånbok med kedja,,max 40:- i den..
Frågan är ju, vad jag minns av mellanstadiet var ju häng med brallar under röven. Jag har iofs lite skatekläder kvar som passa. Annars kör jag väl med shjorta eller nåt. Fast då har jag inte bytt klädstil sen mellanstadiet. :D
VPC-braller (adidas eller fejkadidas) med knäppning längs benen. Stor adidas/nike/championtröja (stor logga givetvis). Vattenkammad mittbena :thumbup: Och just ja, ett par joggingskor, givetvis också dom av adidas/nike etc
jag tycker du ska köra lite fräck nittiotalslook, här är bilder från en fest jag googlade fram med samma tema:
http://www.utn.uu.se/k/foto/foto_01mellan.html
tog väl på sig sina vanliga kläder dock lite finare än vanligt
man hade lite mer vax i håret, kanske körde med en opassande skjorta
när jag var på mellanstadiedisco så var det "hiphop"braller med häng som gällde och skateskor :)
Så är det för mig fortfarande *cry*
frökenzelda
2007-01-20, 15:33
Jag vet att killarna hade hängiga byxor och en massa kedjor. Tjejerna hade nån ful tröja med glittirgt tryck och lite finare byxor än vanligt. Det är i vart fall vad jag minns att de flesta hade när jag gick på såna tillställningar :P men jo, just det. Var inte kamouflagebyxor lite hett på den tiden? Och att tjejerna hade så här.. genomskinliga tröjor med ett linen under?
Sheogorath
2007-01-20, 15:35
Alltså, kan inte det här (men det är bara en teori) tänkas bero på NÄR MAN GICK PÅ MELLANSTADIET?! Mellanstadiet 67 och mellanstadiet 94 var nog inte riktigt samma stuk.
Alltså, kan inte det här (men det är bara en teori) tänkas bero på NÄR MAN GICK PÅ MELLANSTADIET?! Mellanstadiet 67 och mellanstadiet 94 var nog inte riktigt samma stuk.
Du har helt klart knäckt en nöt.Oavsett såg man skojigare ut på mellanstadiet på åttio- och nittiotalet, så även om man gick i mellanstadiet -05 så tycker jag man kan köra på den looken.
Gulligast vore stentvättade jeans, lite för högt uppe, vit skjorta, instoppad och fluga. och så vattenkammat hår och lite rädd blick. Fasst det är kanske mer lågstadiedisco på åttiotalet. Men gud va gulligt. så såg killarna ut på skolavslutningarna i lågstadiet.
Sheogorath
2007-01-20, 15:49
Mitt mellanstadie karaktäriserades av
-Champion-huvtröja. Ju ovanligare färg, desto coolare.
-Riktigt baggiga jeans, som man skulle trampat sönder längs nere.
-Basketskor.
-Keps med rätt böjning, med antingen basket- eller hockyliga från USA. Chicago Bears var ju djävligt coolt. Eller Penguins.
-Stor halskedja med konturerna av Afrika (yeah, I'm afro-american... yea right!), eller ett fett dollartecken var också rätt.
(hade man en machete köpt från Hobex-katalogen hemma fick man gärna se till att alla visste det också)
Sockiplast var rätt inne på min tid.
Ps. Jag fick alltid dansa med de snyggaste tjejerna.
Mitt mellanstadie karaktäriserades av
-Champion-huvtröja. Ju ovanligare färg, desto coolare.
-Riktigt baggiga jeans, som man skulle trampat sönder längs nere.
-Basketskor.
-Keps med rätt böjning, med antingen basket- eller hockyliga från USA. Chicago Bears var ju djävligt coolt. Eller Penguins.
-Stor halskedja med konturerna av Afrika (yeah, I'm afro-american... yea right!), eller ett fett dollartecken var också rätt.
(hade man en machete köpt från Hobex-katalogen hemma fick man gärna se till att alla visste det också)
Sådär såg vi ut på högstadiediscona. Fasst kepsen fanns nog redan på mellanstadiet. en klassiker. Uppklippta byxor är alltid bra annars, discoklipp som det så passande heter. tröjorna skulle vara sjukt stora också. Passform var helt ute. Fila-skor.
man ska ha:
* keps
* massa axe-deo på sig
* jeeeans, helst levis om man vill vara riktigt ball.
* kedja till plånboken
* man ska även ha gömt en porrtidning utanför i skogen som man sen drar med sina kompisar o kollar i, gärna även en snusdosa om man är riktigt ball.
* den enda rätta frisyren är page, ett + om man kan vika bakom öronen.
* tröja med häftigt tryck.
* en snusnäsduk knuten på nåt coolt sätt på huvudet (obs också bara för riktigt coola)
jontahontas
2007-01-20, 16:26
Hmm vafan hade vi. Vi hade inga discon utan typ bara tryckarpartyn.
NHL va på tapeten så allt kretsade kring det. Såhär får det bli;
-Snyggaste NHLtishan (jag hade en med Pierre Turgeon som åker in i ryggen och kommer ut ur bröstet köpt i Montreal, gissa vem kungen var?)
-Keps med rätt böjning
-Parfym
En välböjd Anaheim Mighty Ducks-keps, Champion-/Adidasbyxor uppknäppta längst ned, AXE, basketskor/triangelformade Fila-skor, turkos sweatshirt eller hoodie, sönderklippta fingervantar (inga fingrar) och slutligen det viktigaste: pannband och mittbena med hårgelé. Gärna ett fult halsband i kattguld också.
jontahontas
2007-01-20, 16:40
Tillägg; Matchtröja med tryckt namn såklart! Hur kunde jag glömma! detta small, och smäller fortfarande, högt.
joggingskorna är givna. NIKE kläder också.
paddanboy
2007-01-20, 16:46
Munktröja - Championtröja är obligatorsk nästan.
AXE
Plånbok med kedja (kanske)
strongmomme
2007-01-20, 16:46
Då hade man hängbyxor och massa gele i håret, och en tygplånbok med tian som blev över efter man hade betalat entren på 10 spänns. Fick alltid en 20:a av mamma innan:)
Keps, huvtröjor, helst Champion. Adidas och Reebok t shirts. Skejtskor och blonderat hår.
På tjejer var det väl korta linnen och jazzbyxor i diverse skrikiga färger som gällde. (Jag pratar nu om sexan.)
Som tur är går mycket av det där inte att få tag på idag.
Fruit of the Loom-huvtröja från JC
vad jeans som helst
plånbok med kedja
skateskor lagade med liquisole
keps med NHL-motiv
mycket hårgelé i luggen
AXE deo
Det kommer alltid vara dom små detaljerna som gör hela skillnaden!
:hbang:
Matthew_90
2007-01-21, 21:17
AXE Deodorant is the shit!
Snälla säg att du skojar med mig?!
Borde vara förbjudet att använda AXE..
Snälla säg att du skojar med mig?!
Borde vara förbjudet att använda AXE..
1995 på mellanstadiedisco så var man mobbad om man inte hade AXE.
1995 på mellanstadiedisco så var man mobbad om man inte hade AXE.
Vissa tyckte det var jättehäftigt att spruta Axe i hela omklädningsrummet. Luktade vidrigt, pågick från tvåan till femman kommer jag ihåg. Själv använde man Harley Davidsson parfym:cool:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.