Visa fullständig version : ska jag börja ta kreatin när jag deffar?
jag tog kreatin under flera års tid förut. jag åt massor också och blev stor. numera vill jag ha en mycket mer deffinerad kropp och har sedan några veckor tillbaka dragit ner på alla kolhydrater med mer än hälften.
jag undrar vad kreatin kan göra för min träning nu när jag ligger i deff? är det något man brukar undvika under deffen eller kan det tvärtom ge bättre deffinition och mer runda muskler nu när underhudsfettet försvinner?
Du verkar blanda ihop ett par saker. Att bara dra ner på kolhydrater leder till större fettförlust enbart för att du äter en mindre mängd energi. Det kommer också betyda att du förlorar "tryck" och energi. Kreatin ger dig möjligheten att träna lite hårdare och eventuellt också en något förbättrad återhämtning. Om syftet med det du gör nu är att ta bort fett från kroppen så ser jag inte hur kreatin på något vis stör det.
OK. När jag nu dragit ner på kolhydraterna har jag fått betydligt mer definition. Jag har inte förlorat något i styrka alls (än), så det verkar fungera. Några muskler har inte försvunnit vad jag kan se. Jag känner mig väldigt nöjd. Vad jag inte vill är att få den uppblåsta kroppen igen, särskilt i ansiktet, men jag antar att alla kolhydrater och underhudsfettet tidigare låg bakom till stor del. nu när jag har gått ner betydligt i underhud så kanske inte det sker i lika stor grad?
blekfet2
2007-01-19, 12:45
Det enda negativa jag då kan hitta på med kreatin under deff är att du ev. kommer lägga på dig vätska. Psykist tungt att se pluffsig ut under deffen.
OK. När jag nu dragit ner på kolhydraterna har jag fått betydligt mer definition. Jag har inte förlorat något i styrka alls (än), så det verkar fungera. Några muskler har inte försvunnit vad jag kan se. Jag känner mig väldigt nöjd. Vad jag inte vill är att få den uppblåsta kroppen igen, särskilt i ansiktet, men jag antar att alla kolhydrater och underhudsfettet tidigare låg bakom till stor del. nu när jag har gått ner betydligt i underhud så kanske inte det sker i lika stor grad?
Uppblåst kropp och ansikte? Det är kreatin vi pratar om här, jag tror du känner och tittar efter väl mycket. Grejen är att antingen är det fettförlust på lång sikt, en deff alltså, vi pratar om, eller så pratar vi om att redan om en kvart se smal och tunn ut. Det senare innebär att du i princip direkt kan sluta äta, låta bli kreatin och gärna även låta bli vatten. Låter det rimligt? En deff skiljer sig _enbart_ från träning med syfte att t ex öka i styrka och/eller muskelmassa i att energiintaget är lägre - så lågt att det uppstår en energiskuld. Energiskulden är det du strävar efter och om du så skulle se ut som en ballong eller isbjörn undertiden ser iallafall inte jag vad det har för betydelse, försvinner fettet så betyder det att du kommer att vara hårdare en månad längre fram.
aldrig känt mig plufsig på kreatin inte ens under deff. men musklerna har känts större och fått mer "tryck"
blekfet2
2007-01-19, 13:15
aldrig känt mig plufsig på kreatin inte ens under deff. men musklerna har känts större och fått mer "tryck"
Själv så lagrar jag på mig mängder av vätska när jag kör en kur på monohydrat, dock så försvinner det inom en veckan efter att man avslutat kuren.
Vad använder du för kreatin?
Själv så lagrar jag på mig mängder av vätska när jag kör en kur på monohydrat, dock så försvinner det inom en veckan efter att man avslutat kuren.
Vad använder du för kreatin?
det är samma för mig. jag tycker underhudsfettet underblåser pluffsigheten. jag blir betydligt starkare av kreatinet. jag har hört att en del inte känner så stor skillnad, men jag ökar direkt i vikter. synd bara att det känns som "lånad" styrka då det försvinner några veckor efter att man lägger av..
Enorma mängder vätska? Hur mycket kroppsvikt pratar ni om egentligen? 10kg?
jag går upp en hel del. vet inte vad det är i kilo, men det är onekligen stor skillnad visuellt.
blir snarare i bättre form av kreatin iom att musklerna blir mer uppblåsta.
Varför skulle kreatin ge ansamling unde huden? pga kreatininet? då är det ju bara att dricka mer vätska och skölja ur det ur kroppen.(nåja)
Sist använde jag CEE i kombo med ett Creapure monohydrat
eandersson
2007-01-20, 10:14
En vän till mig kör med Kreatin Monohydrat under sin deff. Han klagar inte på någon pluffsighet men han berömmer det lilla extra han får från kreatinet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.