Visa fullständig version : Bärbar dator kring 10-12000 kr
Hejhej *drool* :hbang:
En kompis har tänkt att köpa en bärbar dator för ca 10-12000 kr... personen reser väldigt mycket och skulle uppskatta en låg vikt och så stor skärm som möjligt, samt bra batteritid (ganska kräsen va? :D), jag skulle vara mycket, mycket tacksam om ni kunde hjälpa mig och kompisen att välja rätt. jag har kollat runt lite men det känns som en djungel; man kollar åt ett håll och missar miljarder andra saker runtomkring en.. är tacksam för all hjälp :)
mvh
Arnesson
2007-01-16, 21:49
Hejhej *drool* :hbang:
En kompis har tänkt att köpa en bärbar dator för ca 10-12000 kr... personen reser väldigt mycket och skulle uppskatta en låg vikt och så stor skärm som möjligt, samt bra batteritid (ganska kräsen va? :D), jag skulle vara mycket, mycket tacksam om ni kunde hjälpa mig och kompisen att välja rätt. jag har kollat runt lite men det känns som en djungel; man kollar åt ett håll och missar miljarder andra saker runtomkring en.. är tacksam för all hjälp :)
mvh
Utan att rekomendera en specifik dator. Resar han mycket så skulle jag helt klart rekomendera max 12" och låg vikt. Bara drygt att släpa större datorer.
Sen kan man köra extern skärm hemma/på kontoret.
Shakemynuts
2007-01-16, 21:57
www.inetdata.se
Brukar defenitivt ha bäst priser på datorer, iallafall då jag köpte bärbar dator till mig själv och 3 månader senare till min mormor.
De gav väldigt utförlig info på sina delar de hade i datorn vilket många inte gjorde.
De hade bra fraktalternativ, med 99kr. Samt att de ersätter allt som kommer bort med posten och de levererar samma dag om man beställer innan kl 16.
Bra priser också. :thumbup:
Edit: Blev fel i länken till hemsidan.
Thorwaldsson
2007-01-16, 22:01
www.inetdata.se
Brukar defenitivt ha bäst priser på datorer, iallafall då jag köpte bärbar dator till mig själv och 3 månader senare till min mormor.
De gav väldigt utförlig info på sina delar de hade i datorn vilket många inte gjorde.
De hade bra fraktalternativ, med 99kr. Samt att de ersätter allt som kommer bort med posten och de levererar samma dag om man beställer innan kl 16.
Bra priser också. :thumbup:
Edit: Blev fel i länken till hemsidan.
Bäst priser har de definitivt inte :smash:
Shakemynuts
2007-01-16, 22:02
Bäst priser har de definitivt inte :smash:
Läs vad jag skrev istället. :smash:
Det är skillnad på BRA priser och BÄST priser.
På just de 2 datorer jag köpte därifrån var det bäst priser. Men självklart har de inte bäst priser på allt, därför skrev jag bra priser.
Thorwaldsson
2007-01-16, 22:06
www.inetdata.se
Brukar defenitivt ha bäst priser på datorer
Dags att byta glojärn kanske *screwy*
Shakemynuts
2007-01-16, 22:07
Dags att byta glojärn kanske *screwy*
Ser du inte skillnaden på det du skrev om det jag skrev och vad jag skrev?
Du skrev: Bäst priser har de defenitivt inte.
Jag skrev: Brukar defenitivt ha bäst priser på datorer, iallafall de jag köpte.
Brukar? Vet du vad det betyder?
Antingen ändrar du ditt uttalande till att säga: De brukar inte alls ha bäst priser.
Eller så slutar du vara envis.
Flexbert
2007-01-16, 22:09
Hade jag inte redan haft en bärbar, hade jag idag köpt denna:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097499
Liten och nätt!
äh sluta bråka, tack för tipsen ;) , om det finns fler som kan bidra med ngt vore det utmärkt..
http://www.apple.com/se/macbook/macbook.html
Thorwaldsson
2007-01-16, 22:12
Nu förutsätter du att jag har fel. Är starkt övertygad att om man kör samtliga bärbara datormodeller i en sökmotor, typ prisjakt, så kommer de inte att vara billigast på någon av dem. Såvida det inte är någon uddamodell som endast de köper in.
Ps. Det stavas "definitivt" och inte "defenitivt" DS.
Thorwaldsson
2007-01-16, 22:13
äh sluta bråka, tack för tipsen ;) , om det finns fler som kan bidra med ngt vore det utmärkt..
Det är ju detta som gör kolo :D
Hade jag inte redan haft en bärbar, hade jag idag köpt denna:
Liten och nätt!
jävlar den såg fin ut alltså ;D
Shakemynuts
2007-01-16, 22:18
Nu förutsätter du att jag har fel. Är starkt övertygad att om man kör samtliga bärbara datormodeller i en sökmotor, typ prisjakt, så kommer de inte att vara billigast på någon av dem. Såvida det inte är någon uddamodell som endast de köper in.
Ps. Det stavas "definitivt" och inte "defenitivt" DS.
Du kan vara hur övertygad du vill. Jag kollade väldigt noga innan jag köpte datorerna för att försäkra mig om att de var bäst grejer i till det priset.
Det finns väldigt många saker som kan lura en köpare som jag la märke till också.
Min dator jag köpte där är en Aspire 3100. Den kostade 6800kr. Har 5400 rpm 120gb hdd, 533mhz 1024 ram, osv.
Den kan mycket väl kosta 6500kr någonstans, men det kan lika gärna vara en 80gb hdd med 4700 rpm, eller 512mb ram med 333 mhz.
Så priserna behöver inte alltid stämma på det sättet heller och i och med vad för grejer som var i min dator, var det överlägset bäst pris jämfört med alla andra som sålde "samma" dator. Men hade alltså sämre grejer i datorn.
Jag upptäckte exakt samma fenomen med min mormors dator.
Stavfelet noterat. :D
Shakemynuts
2007-01-16, 22:31
Smidig dator med grym batteritid:
tack för alla tips :) mkt snällt av er...verkligen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.