Visa fullständig version : axelskada
Flanders
2003-02-23, 00:05
fick för nån månad sedan ont i min axel kunde knappt röra den.
Skadan ligger fortfarande i(jag känner den om jag tränar).
Jag är rädd för att den ska bli permanent. Så jag snackade med min idrottslärare, hon sa att det troligen var en nerv som hade kommit i kläm, och att jag skulle börja stretcha ut axeln.(den muskel som sitter på överarmen, ovanför biceps typ).
Men det har jag gjort nu, och dagen efter man stretchat får man motsatt effekt, alltså nerven känns mer. Har inte hunnit snacka med min lärare ännu, men vad kan det handla om egentligen.
Harhon rätt tror ni? Ska jag bara fortsätta att stretcha ut muskeln(som är svår att finna). Har världens sug efter att få börja träna igen, har haft en väldigt långt break som sagt.
gå till en läkare.. mina egna erfarenheter säger mig att idrottslärare sällan är att lita på när det gäller såna saker.
på grund av ut du inte kan röra axeln så kan det faktiskt vara en nerv som har kommit i kläm men det kan även röra sig om "frozen shoulder" som uppstår vid axelskador. (skrumpning av ledkapseln som ger inskränkt rörlighet) Hoppas dock inte det är så allvarligt och som Hades säger så är det bäst att du går till läkare eller sjukgymnast för att kolla upp detta
Mvh
Frank :bpump:
Drabbar frozen shoulder överhuvudtaget män?
Flanders
2003-02-23, 14:21
Just nu har jag inga problem att röra på axeln, nerven känns bara när man tränat och dagen efter man stretchat ut muskeln.
Det som hände för någon månad sen var att jag skulle sträcka mej så bara högg det tag i axeln, sen kunde jag inte röra axeln knappt på hela dagen. jag trodde det skulle läka ganska fort, men icke. :(
Förresten, igår kväll stretchade jag axeln ett bra tag sen masserade jag den med min andra hand. Men idag känns det bara ännu mer i axeln än innan. Här min lärare fel?
Åse Columbus
2003-02-24, 09:35
Originally posted by Flanders
Just nu har jag inga problem att röra på axeln, nerven känns bara när man tränat och dagen efter man stretchat ut muskeln.
Det som hände för någon månad sen var att jag skulle sträcka mej så bara högg det tag i axeln, sen kunde jag inte röra axeln knappt på hela dagen. jag trodde det skulle läka ganska fort, men icke. :(
Förresten, igår kväll stretchade jag axeln ett bra tag sen masserade jag den med min andra hand. Men idag känns det bara ännu mer i axeln än innan. Här min lärare fel?
man ska inte massera en inflammerad muskel...blir värre...
Lyssna inte på läraren om denna inte är utbildad i det den utalar sig om, dom brukar inte vara för hej på led och muskel skador.
Mitt råd: total vila 3 veckor för axeln, sitter det i efter det, uppsök läkare.
Läkaren kommer säga: Vila 3 veckor och kom tillbaka sen om det fortfarande gör ont.
Men men..vem vet.
Flanders
2003-02-24, 19:39
Har redan vilat 1 månad sedan jag fick skadan, det ser inte ljust ut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.