handdator

Visa fullständig version : Kostupplägg?

Pez
2003-02-22, 07:45
Tja, har ju börjat med en liten deff så smått...

Tänkte se om nån har lite konstruktiv kritik ang. mitt kostupplägg...

Så här hade jag tänkt mig lägga upp det.

Kostupplägg:

09.00 20gr RH + 10gr Glutamin (Prewalk-drink)
10.30 20gr RH + 20gr Exell + 100gr Havregryn + 15gr Rapsolja (Postwalk-drink/Frukost)
13.00 100gr Ris + 150gr Kyckling (Lunch)
15.00 40gr CompleteII + 30gr Allbran (Mellis)
17.00 50gr Pasta + 100gr Nötkött (Middag)
19.00 20gr RH + 10gr Glutamin (Preworkout-drink)
19.30 Träning 60min
20.30 30gr RH + 20gr Exell + 30gr Dextrosol + 20gr MCT (Postworkout-drink)
22.00 50gr Pasta + 100gr Nötkött/Kyckling (Kvällsmål)
00.00 250gr Kesella (Nattmål) + 10gr Rapsolja

Sammansättning:
ca. 260gr Kolhydrater = 1040 kcal
ca. 290gr Protein = 1160 kcal
ca. 60gr Fett = 540 kcal

Totalt = 2740 kcal

Energi%:
K 38%
P 42%
F 20%

Tillskott:
Rapid Hydro Blend från Fairing (RH)
MCT pulver från Fairing (fett)
CompleteII från Fairing
Glutamin från Fairing
Exell Vassle från Exell Human Nutrition
Kommer även testa KCG under den närmsta framtiden
Kommer testa Kreapyr senare under deffen

Vad tror ni om detta? Några synpunkter, tips, råd, tricks eller dylikt?

Tänkte börja på detta, för att senare justera efter resultat.

Lite frågor jag funderat över är om jag ska strypa kolhydrater och fett totalt efter träningsdrinken istället, eller om jag ska lägga mer kolhydrater på förmiddagen för att övergå till enbart protein och fett på kvällen. Vad tror ni?

All feedback uppskattas!

/pez

Helen@
2003-02-23, 02:13
Du verkar ha pejl på det.........Kör på det ett tag....Du märker ganska så fort om det fungerar för Dig eller inte.....

Personligen tycker jag på tok för mycket tillskott (men Fairing blir ju glad) och (också mitt tycke) att efter några veckor så kan Du gott sänka kolisarna och istället höja upp proteinintaget.....kesellan kanske bör förläggas under dagen och istället en proteindrink på vatten på natten *rimmar ju* :) ......men allt enligt mitt tycke......rekommenderar egentligen att Du kör Ditt race och lär Dig vad som bäst svarar på Dig under en diet

Go for it :)

I all välmening
Helena

Pez
2003-02-23, 03:24
Mm.. har pratat med lite kompisar som har mer erfarenhet av diet och fått ungefär samma svar. Verkar som "trial and error" är bäst...

Funderar på att byta plats på Completedrinken och kesellan, sen efter ett tag ta bort först pastan och öka köttet/kycklingen något ur 22målet, sen ta bort allbranen - för att skära ner kolisarna lite och öka proteinet.. får se hur lågt jag kan gå, förra året tappade jag alldeles för mycket muskler utan att komma i speciellt bra form pg av att jag gick för lågt i kolisar en period.

Målet är även att inte få mer än halva proteinintaget från tillskott, vilket är lätt hänt med tanke på ekonomi/lathet att det blir lite mycket pulver. :D

Tack för tipsen Helen@.

/pez :thumbup:

Helen@
2003-02-23, 03:47
Hör ofta att folk säger " jag tappade för mycket muskler under dieten". Jag vill istället påstå att det som finns i synlig muskelmassa efter en diet är det man hade innan man började dieta......man tappar inte någon nämnvärd muskelmassa om man dietar i några månader utan det var vad man hade under "fläsket"..........tappad muskelmassa infinner sig först efter en mycket längre och hårdare diet.........

Just att "provdieta" då och då kan ju vara bra för att verkligen se vad man har och ser ut utan överflödigt späck........och man har mer fett på sig än man vill inse, som gör att man ser större ut....därför så många vill tro och vill påstå att de har förlorat muskelmassa under en diet på några månader när man blir mindre.......

Så sant som det är sagt :)

I all välmening
Helena

Pez
2003-02-23, 03:59
Tja vi kan ju säga såhär.. jag droppade 12-13kg (93 till 80-81) i vikt och var ändå inte "hård". Så jag kan bara hålla med om det du säger Helen@. Man fattar inte hur mycket späck man har "normalt" sett innan man försöker skala lite, då blir det istället smärtsamt uppenbart. :D
Hade kunnat droppa ytterligare 5kg utan några "större problem".

PS. Fast jag vill fortfarande skylla på nåt - för inte kan det vara MITT fel att jag är liten? ;)

/pez

Tanman
2003-02-24, 10:50
Pez: Vilket tidsperspektiv har du på deffen? Hur länge tänker du hålla på?
Räknar du med att 2740 är ungefär 500kcal under intaget?

Bara nyfniken :)

Pez
2003-02-25, 05:35
Originally posted by Tanman
Pez: Vilket tidsperspektiv har du på deffen? Hur länge tänker du hålla på?
Räknar du med att 2740 är ungefär 500kcal under intaget?

Bara nyfniken :)

Inget direkt tidsperspektiv.. kör på och ser hur länge det tar innan jag är nöjd.

Skulle tro att 2740kcal ligger ganska nära min "nollgräns" och med promenader så blir det något under.

/pez

Bodyblast.com
2003-02-28, 08:58
Tjena Pez !

Tycker det ser bra ut, men om jag vore dig så skulle jag absolut inte skära ner på Allbran vilket var mitt starkaste vapen när jag gick ner 35 kg för några år sen. Kostfibrer i överhuvudtaget kanske du till och med bör öka lite med hjälp av frukt mellan måltiderna. Rapsolja skulle du kunna byta ut mot CLA.

Lycka till..

Mattias

The Dwag
2003-02-28, 09:07
Hört talas om mat Pez?

;)

Pez
2003-03-01, 14:45
Originally posted by The Dwag
Hört talas om mat Pez?

;)

Maa..a...t?

Jag börjar äta mat när du gör det. :D

Har för övrigt bytt ut en del av Rapsoljan mot Linfröolja istället.
Kostupplägget har väl inte direkt följts till punkt och pricka än men det börjar styra upp sig så smått.

/pez - man är vad man äter?