handdator

Visa fullständig version : Kolo - mötesplatsen för dig som TRÄNAR?

Nadja_N
2007-01-11, 15:52
eller bara för bb?!

Alltså, jag har läst så himla mycket märkliga svar på inlägg att jag verkligen betvivlar att jag är på rätt ställe... Måste målet vara att bli mastodont-stor och tävla i styrkelyft tex?

Jag är 25+, morsa till en 4åring, mjuk och inte alls stor. Tränar 4ggr/v och försöker äta vettigt - men utan att ha målet att bli så där jätte grov och hård. Vill bara se vettig ut - med muskler som syns.. lagom.

Känner också att det vore grymt pinsamt att lägga ut tex en träningsjournal eller före och efter bilder.... med tanke på majoriteten av dessa.

Så har jag hamnat helt jävla fel eller? Finns det ett bättre forum till sånna som mig, som ni kan rekomendera istället?

Tack för ordet

/Nadja - lost...

Kwon
2007-01-11, 15:53
Det är för alla som tränar någonting, BB, SL, Fitness, MMA, cyklister,maratonlöpare,balettdansöser etc..

Yankeee
2007-01-11, 15:54
Det finns flertalet tjejer, vars mål inte skiljer ser speciellt mycket från dina, som har journaler.

jwzrd
2007-01-11, 15:56
Välkommen hit med din träning ffs! :)

666white
2007-01-11, 15:59
Finns många som bara tränar 1gång i veckan här, men tycker det är roligt att se personer bli grova. och vill se hur dom gick iväga. men själva ej vill bli grova.

Så får man inte ge reklam till andra forum, då blir man nog banad *slap*

z_bumbi
2007-01-11, 16:01
Det finns t o m folk som inte tränar som tillbringar mycket av sin tid här så du har hamnat rätt. :D

Skillnaden mellan en som främst tränar för att må bra och en som främst tränar för att må ett mycket specifikt mål resultatmässigt är oftast inte så mycket större än att båda kan ta del av samma information och sen välja hur mycket man vill lägga in i sin egen träning.

pragmatist
2007-01-11, 16:01
Om du har som mål att bygga lite muskler så ska du antagligen träna med liknande metoder som de som vill bygga massor av muskler - du ska träna lite mindre bara, och antagligen inte fullt lika hårt. Det finns ju ingen anledning att träna ineffektivt bara för att man inte vill bli för bra på det man gör.

Coldsmith
2007-01-11, 16:07
Jag tror att dom flesta här är vanliga människor som gillar fysisk aktivitet.
Sen finns det givetvis de som tycker att man måste väga 100kg för att vara "man" och att allt under det ska man hoppa på och helst reta. Men det är deras problem. Det är dom som har problem med självkänslan. Så skippa dessa fåntrattar.

Du ska se att du är varmt välkommen här :)

Me_Myself
2007-01-11, 16:36
Hallå där!

Klart att vi som (försöker) hobbyträna också får plats här, jag tar mig plats alla fall :)

Välkommen!

Jax
2007-01-11, 16:44
Nadja:
Internet är ett trevligt ställe, men på Kolo precis som övriga Internet så gäller det att sålla det som skrivs. När man väl lärt sig det så är Kolo helt underbart och det finns massor man kan lära sig.

Välkommen hit!

/Jax - löpare, cyklist osv.
...som gärna läser trådar om styrketräning men fullständigt ignorerar en tråd om hur man får så stor biceps som möjligt.

Nina L
2007-01-11, 16:50
Måste målet vara att bli mastodont-stor och tävla i styrkelyft tex? Japp, annars kan du DRA!!!!

;)

PowPow
2007-01-11, 16:54
Kolo är mötesplatsen för dig som tränar, har tränat, funderar på att träna eller hatar/aldrig har provat att träna. Det är den uppfatnningen jag fått iaf :D

Självklart ska du starta en journal även om du inte vill bli bodybuilder. Finns många journaler var författare inte heller vill bli det.

machine gun
2007-01-11, 16:57
Välkommen hit! Självklart finns det en plats för alla som tränar här. Även om det råkar vara mycket snack om fitness, bb, SL osv så innebär inte det att alla här sysslar med det eller att det är det enda som diskuteras. Visst finns det många trådar som behandlar hur man ska äta och träna för maximal muskeltillväxt osv, men gräver man lite så hittar man även en massa trådar om konditionsträning, tekniksporter och träning för att "bara" må bra. Även bland journalerna hittar man en hel hög med "vanliga motionärer" som tränar för att det är kul och för att må bra :) Det finns nog väldigt många som hänger här som inte ens tränar.

/Zandra
- löpare, klättrare och allmän konditionsnörd :cool:

Herkulez
2007-01-11, 17:05
Skillnaden mellan en som främst tränar för att må bra och en som främst tränar för att må ett mycket specifikt mål resultatmässigt är oftast inte så mycket större än att båda kan ta del av samma information och sen välja hur mycket man vill lägga in i sin egen träning.

bra skrivet

L-Sami
2007-01-11, 17:11
Välkommen hit, här finns säkert fler hobbytränare än BBs och Styrkelyftare.

Sheogorath
2007-01-11, 17:28
Om du har som mål att bygga lite muskler så ska du antagligen träna med liknande metoder som de som vill bygga massor av muskler - du ska träna lite mindre bara, och antagligen inte fullt lika hårt. Det finns ju ingen anledning att träna ineffektivt bara för att man inte vill bli för bra på det man gör.

Detta skriver jag under på! :thumbup:

ugglan
2007-01-11, 17:33
Detta skriver jag under på! :thumbup:

Är väl bättre att träna likadant och sen minska när man nått målet?

Trance
2007-01-11, 17:38

Nej knappast. Tränar man för hälsa så skall man inte träna som för maximal muskelbyggnad.

LadyG

Bra sagt!

/Hälsar LadyG; kampsportare, klättrare och medelmåttig motionär

Sheogorath

I stand corrected :).

Nadja_N
2007-01-11, 19:32
Men TACk för alla svar! Okej, då är jag väl inte så himla fel ute då. Kanon!
FÅr se om jag slänger upp en träningsjournal nån dag då, vore kul för mig själv om inte annat (och för dem som vill att garva åt! hoho)

Over and out nu kallar kvällsmaten
/Nadja

Tolkia
2007-01-11, 20:53
Får se om jag slänger upp en träningsjournal nån dag då, vore kul för mig själv om inte annat (och för dem som vill att garva åt! hoho)
Det behövs alla gånger lite utspädning bland träningsjournalerna. Dessutom har du inte en chans i världen att göra en fjolligare tränings(?)journal än min, så var lugn. :D