Visa fullständig version : Stockholm studentboende; SSSB bokningar?
Man får ha max tre bokningar samtidigt, men vad händer om man skulle få fler än en lägenhet, hur avgörs vilken man får?
Jag har läst under FAQ men jag hittar inget, är det någon som vet?
Tack!
Edit. Hemsidan är www.sssb.se
Man får ha max tre bokningar samtidigt, men vad händer om man skulle få fler än en lägenhet, hur avgörs vilken man får?
Jag har läst under FAQ men jag hittar inget, är det någon som vet?
Tack!
Edit. Hemsidan är www.sssb.se
har du provat att ringa eller maila SSSB och fråga?
har du provat att ringa eller maila SSSB och fråga?
Ja, har skickat ett mail. Men jag ville veta snabbt, så kanske var nån här som har erfarenhet.
Det är inte på det viset att du först måste bli tilldelad en lägenhet för att sedan acceptera?
Det är inte på det viset att du först måste bli tilldelad en lägenhet för att sedan acceptera?
Jo självklart. Men om man i slutet står först i kön, och därmed blir tilldelad fler än en. Har nu förstått att det beror på i vilken ordning man väljer dom.
Jag menar att även om du blir tilldelad tre lägenheter kan du ändå bara välja en. Låt oss säga att du har tre på kroken och hamnar först i alla köer, då är det väl bara att välja en av de tre? Så fungerar det här uppe i Luleå i alla fall.
Eller blir du tilldelad först bästa automatiskt?
thomast, det var just det jag funderade över.
Jag har fått en lägga nu på Frescati, har alltså gångavstånd till universitetet, det är pra grejjer!
Fd_Megatuttarna
2007-01-10, 22:32
och juristlinjen?
och juristlinjen?
Ja, kan jag köpa dina böcker? Och din kunskap, snela?
SSSB lottar ut vilken lägenhet som du blir erbjuden om det är mer än en, du får inte välja.
Fd_Megatuttarna
2007-01-10, 22:51
Ja, kan jag köpa dina böcker? Och din kunskap, snela?
Av mina böcker är de flesta inaktuella. Ett tips är att hitta begagnat (men ändå aktuella upplagor) på andrahandsbokhandeln.
Börjar du nu VT-07?
Grattis!
Löjtnant Blank
2007-01-10, 22:58
Tuttarna! Välkommen tillbaka för fan! Är du färdig jurist nu?
Fd_Megatuttarna
2007-01-10, 23:00
Tuttarna! Välkommen tillbaka för fan! Är du färdig jurist nu?
Tack Lieutenant!
Inte än...
Hur går det med musiken?
Av mina böcker är de flesta inaktuella. Ett tips är att hitta begagnat (men ändå aktuella upplagor) på andrahandsbokhandeln.
Börjar du nu VT-07?
Grattis!
Ok, jag förstår. Har för mig att det finns en sån på universitetsområdet?
Ja, jag börjar nu. Tack!
Löjtnant Blank
2007-01-10, 23:01
Tack Lieutenant!
Inte än...
Hur går det med musiken?
Äh, det går lite trögt. Jag låtsas skapa lite ibland, men jag har alldeles för mycket att göra nuförtiden. Hur som helst, kul att ha dig tillbaka. Vi är många som har saknat dig.
Fd_Megatuttarna
2007-01-10, 23:03
Ok, jag förstår. Har för mig att det finns en sån på universitetsområdet?
Ja, jag börjar nu. Tack!
Jadå, det är bredvid kårexpeditionen. Gå dit innan alla så du hittar guldklimparna för dig själv.
Snart du, snart har vi vår byrå; Advokatfirman Gris, Turk & Deff :thumbup:
Fd_Megatuttarna
2007-01-10, 23:04
Äh, det går lite trögt. Jag låtsas skapa lite ibland, men jag har alldeles för mycket att göra nuförtiden. Hur som helst, kul att ha dig tillbaka. Vi är många som har saknat dig.
Tack! Har saknat stället men brukar mest kika in lite då och då.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.