Visa fullständig version : Opeartionsdags
Fick hem papper idag på operation. Operationen gäller borttagande av överflödig hud. Blev lite chockad då jag var där i maj och undersökte mig och inte hört ett ord från dom förens nu.
Så idag fick jag hem papper där jag skulle opereras den 18 januari. Jag trodde ju tom dom glömt bort mig.
Men jag har ju ingen info på hur länge jag ska vara sjukskriven heller.
Sen hur pass bra form man måste vara i för att de ska bli så bra som möjligt?? E ju inte direkt snordeffad nu. (de e ju vinter)
Var dock sagt att det var en lite form av operation där man bara tar de värsta och inte allt så att säga.
Får väl ringa imorn... *gah!*
Tja, du hinner inte göra mycket nu inför det, se till att hålla dig frisk (undvik ställen med mycket folk)
Är detta något du bekostar själv eller hur har du fått en sådan operation? Lite mer information tas gärna emot.
Nej det är landstinget som betalar. Var hos en läkare på vårdcentralen som skickade vidare mig till kirurgen. Sen väntade jag i ett halvår...
Fick hem papper idag på operation. Operationen gäller borttagande av överflödig hud. Blev lite chockad då jag var där i maj och undersökte mig och inte hört ett ord från dom förens nu.
Så idag fick jag hem papper där jag skulle opereras den 18 januari. Jag trodde ju tom dom glömt bort mig.
Men jag har ju ingen info på hur länge jag ska vara sjukskriven heller.
Sen hur pass bra form man måste vara i för att de ska bli så bra som möjligt?? E ju inte direkt snordeffad nu. (de e ju vinter)
Var dock sagt att det var en lite form av operation där man bara tar de värsta och inte allt så att säga.
Får väl ringa imorn... *gah!*
Taskigt med så kort varsel efter så lång väntetid! Lycka till iaf! :)
Vad är poängen med att de bara tar lite? Mindre ärr, eller? Annars kan man ju tycka att när man ändå skär och krejar så är det väl lika bra å...
Grattis eller va säger man? :)
Antar att de är pga. av en viktnedgång? Hur mycket?
Vad är poängen med att de bara tar lite? Mindre ärr, eller? Annars kan man ju tycka att när man ändå skär och krejar så är det väl lika bra å...
Jasså det säger du *whistle*
jag opererade också förhuden när jag var yngre
Ironbabe
2007-01-09, 11:18
Deffade du innan?
Clarkolofsson
2007-01-09, 12:46
Tvärtom för mig, den växte så mycket så jag fick ta hud från halsen och lägga till!
Tvärtom för mig, den växte så mycket så jag fick ta hud från halsen och lägga till!
:laugh:
:laugh: :smash:
:D
ett litet förlåt till trådskaparen, jag tyckte jag var lite rolig ;) nu ska jag låta trådan vara
[QUOTE=psirus;2013826]Grattis eller va säger man? :)
Antar att de är pga. av en viktnedgång? Hur mycket?
Japp. Typ 30 kg.
blev det så mycket överskott från blotta 30kg????
Shit det är ju ingenting, har du inte väntat ett år eller så? huden drar ju sig samman ganska bra med tiden, inte helt men rejält.
I de fall man kirurgiskt tagit bort hud har det varit 60-70kg övervikt...
Patrik Svensson
2007-01-09, 17:11
Be om att få sätta upp en kamera under OP´n. Så får du se hur "lugna" de är med dig när du sover =). själv va ja nära på att tuppa av då det var livmoderoperation, kanske inte samma sak eller så är jag ovanligt klen.. =)
( nej, jag opererade inte min livmoder då det blir lite svårt pga. kön, men var där i utbildningssyfte. )
The_Chick
2007-01-09, 17:25
Vad kul... Grattis och vad bra att du slipper betala det själv....
Det kan bli en del överskottshud på "bara" 30 kg men det är ändå 30 kg och det sätter sina spår....
Är glad för din skull ;)
Lycka till!!!
Nej det är landstinget som betalar. Var hos en läkare på vårdcentralen som skickade vidare mig till kirurgen. Sen väntade jag i ett halvår...
Jasså, gött att du slipper betala det själv, det trodde jag att man alltid fick göra.
Grattis till viktnedgången och lycka till med operationen!
Själv har jag en bra bit kvar men är redan orolig över hur fan jag komer se ut när jag är "färdig"...
blev det så mycket överskott från blotta 30kg????
Shit det är ju ingenting, har du inte väntat ett år eller så? huden drar ju sig samman ganska bra med tiden, inte helt men rejält.
I de fall man kirurgiskt tagit bort hud har det varit 60-70kg övervikt...
Du tror inte kirurgen som undersökte mig tänkte på dom sakerna? E du kirurg eller?
Har iaf gått ner 30kg för 3-4 år sedan och min mage ser ut som min pung... Hade jag gått ner 60-70 hade min mage täckt min pung, när jag hade stått upp.
Du tror inte kirurgen som undersökte mig tänkte på dom sakerna? E du kirurg eller?
Har iaf gått ner 30kg för 3-4 år sedan och min mage ser ut som min pung... Hade jag gått ner 60-70 hade min mage täckt min pung, när jag hade stått upp.
Nej, nej woxiz. Missförstå mig inte, jag är bara förvånad :)
Jag har själv gått upp cirka 30kg (20-nånting) men det är väl placeringen av fettet som avgör antar jag, mitt är spritt över hela kroppen och är väl till stor del ersatt av muskler idag.
Det är svårt att föreställa sig situationen bara. Jag är glad att du har fått detta tillfälle
Nej, nej woxiz. Missförstå mig inte, jag är bara förvånad :)
Jag har själv gått upp cirka 30kg (20-nånting) men det är väl placeringen av fettet som avgör antar jag, mitt är spritt över hela kroppen och är väl till stor del ersatt av muskler idag.
Det är svårt att föreställa sig situationen bara. Jag är glad att du har fått detta tillfälle
Jaja. okok...
Då vart man opererad i fredes...kom hem i måndes kväll. E ju lite värre än vad jag trodde iom att de e ett så jädra stort snitt. Sen skar dom ut min gamla navel och satte in på ett nytt ställe.
Så går jag som en puckelrygg och det sträcker hela tiden på magen *cry* .
Plus att jag har gördel på i 2 veckor tills att dom plockar stygnen.
Men satan vilka rutor jag kommer ha efter min sommar deff... :hbang:
:naughty:
Men sist men inte minst jag kan inte dra till gymmet på 4 veckor!!!
vassego, alltid kul att göra någon glad
//skattebetalarna
vassego, alltid kul att göra någon glad
//skattebetalarna
Haha :)
Jag är glad för din skull! Hoppas du ska trivas med din nya mage *flex*
Stenberg
2007-01-24, 19:04
Kul! Att det är gjort menar jag ;) Skulle själv också vilja ta bort överflödig hud, gick ned lite drygt 40 kg. Är ju inget jätteproblem men man kan ju aldrig bli riktigt snygg och deffad *gah!* Ska kanske testa att gå till vårdcentralen. Några tips på vad man ska säga? Psykiska problem?? :)
Känns som magen e rätt svullen nu. Även om där e lite fett och ta av till sommaren...
http://photos1.blogger.com/x/blogger/2058/3449/0/165320/image-upload-1-748246.jpg
-
http://photos1.blogger.com/x/blogger/2058/3449/0/839767/image-upload-1-745437.jpg
-
Bild tagen före sommaren då jag var som mest deffad. Hägnigare än vad som syns på bilden. Hade jag stått framåt lutad så hade det hängt ner. Sen e de ju världens fuskbelysning som gör det snyggare.
http://photos1.blogger.com/x/blogger/2058/3449/0/818485/image-upload-11-744513.jpg
http://photos1.blogger.com/x/blogger/2058/3449/0/658899/image-upload-2-738832.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.