vacco
2007-01-08, 00:17
Tja!
Tyckte att det var dags att publicera min journal nu, så man kan få lite feed-back på sin träning.
Tidigare träning
Har sedan -93 tränat ju-jutsu, fast inte speciellt seriöst förens 2-3 år tillbaka. Gick då ner från ca. 115kg till 75kg för hälsans och tävlingssugets skull.
Har också tränat en massa andra olika kampsporter lite från och till de senaste 3 året bl.a karate, MMA och BJJ och har nu också börjat träna Shootfighting.
Började gymma sommaren -06 men festade ungefär lika ofta som jag tränade så resultaten uteblev. Kört hyffsat seriöst sedan Augusti 06, försöker också löpträna ett par gånger i veckan.
Målet med min träning
Målet med min träning är att jag ska bli starkare, snabbare och mer utthållig så att jag inom ett par år ska kunna tävla i MMA. Ska också söka till yrkesofficersprogrammet ht -07 alt. utlandstjänst och måste då vara i bra form tills dess.
Stats:
Längd: 185cm
Vikt: ~85kg
Född: 1986
Nuvarande PB:
Bänk: 65 x 8
Mark: 125 x 10
Böj: 60 x 10 (Böjt en gång)
Mål till sommaren(Jan - Maj):
Bänk: 90 x 6
Mark: 150 x 10
Böj: 100 x 10
Träningsprogram:
Måndag: Bröst/Armar
Tisdag: Löpning + Shootfighting
Onsdag: Rygg/Axlar + ju-jutsu
Torsdag: Löpning + Shootfighting
Fredag: Ben/underarmar + ev. jutsu
Lördag: ev. Shoot + Löpning
Söndag: Vila
Brukar köra så här, men efter en 4-5 veckor så är man rätt slut i kroppen så då vilar jag och kör bara det jag känner att jag orkar. Sen eftersom jag jobbar skift så kan jag inte träna lika varje vecka men detta är grundprincipen.
Går lite mer specifikt in på vad jag brukar köra på de olika passen. Brukar köra så att jag tränar på en vikt till jag klarar 8 reps och sen går jag upp till en högre vikt där jag minst klarar 6 reps, har funkat hitintills men kom gärna med förslag på förändringar
Kör 3 set x 6 - 8 reps om inget annat sägs.
Dag 1
Bröst:
Bänk
Snebänk
Hantelpress
Triceps:
Dips (3 x max)
Triceps extensions
Pushdowns
Biceps:
Hantelcurls
Stångcurls
Dag 2
Rygg:
Hyper extensions (3 x 15)
Marklyft (3 x 10)
Chins (3 x max)
Latsdrag
Axlar:
Militärpress
Hantelpress
+ Någon övning för rotatorcuff
Dag 3
Ben:
Knäböj
Utfall
Vadpress
U. Armar:
Wrist curls
Rev. wrist curls
+ Shrugs (Kör dem här för att annars blir rygg/axlar-passet så jävla långt)
Löpning brukar va distanslöpning, 4,5km alt. en runda jag inte riktigt har kolla på hur lång den är men tar ~17min på den och det tar ~20min på 4,5km.
Tyckte att det var dags att publicera min journal nu, så man kan få lite feed-back på sin träning.
Tidigare träning
Har sedan -93 tränat ju-jutsu, fast inte speciellt seriöst förens 2-3 år tillbaka. Gick då ner från ca. 115kg till 75kg för hälsans och tävlingssugets skull.
Har också tränat en massa andra olika kampsporter lite från och till de senaste 3 året bl.a karate, MMA och BJJ och har nu också börjat träna Shootfighting.
Började gymma sommaren -06 men festade ungefär lika ofta som jag tränade så resultaten uteblev. Kört hyffsat seriöst sedan Augusti 06, försöker också löpträna ett par gånger i veckan.
Målet med min träning
Målet med min träning är att jag ska bli starkare, snabbare och mer utthållig så att jag inom ett par år ska kunna tävla i MMA. Ska också söka till yrkesofficersprogrammet ht -07 alt. utlandstjänst och måste då vara i bra form tills dess.
Stats:
Längd: 185cm
Vikt: ~85kg
Född: 1986
Nuvarande PB:
Bänk: 65 x 8
Mark: 125 x 10
Böj: 60 x 10 (Böjt en gång)
Mål till sommaren(Jan - Maj):
Bänk: 90 x 6
Mark: 150 x 10
Böj: 100 x 10
Träningsprogram:
Måndag: Bröst/Armar
Tisdag: Löpning + Shootfighting
Onsdag: Rygg/Axlar + ju-jutsu
Torsdag: Löpning + Shootfighting
Fredag: Ben/underarmar + ev. jutsu
Lördag: ev. Shoot + Löpning
Söndag: Vila
Brukar köra så här, men efter en 4-5 veckor så är man rätt slut i kroppen så då vilar jag och kör bara det jag känner att jag orkar. Sen eftersom jag jobbar skift så kan jag inte träna lika varje vecka men detta är grundprincipen.
Går lite mer specifikt in på vad jag brukar köra på de olika passen. Brukar köra så att jag tränar på en vikt till jag klarar 8 reps och sen går jag upp till en högre vikt där jag minst klarar 6 reps, har funkat hitintills men kom gärna med förslag på förändringar
Kör 3 set x 6 - 8 reps om inget annat sägs.
Dag 1
Bröst:
Bänk
Snebänk
Hantelpress
Triceps:
Dips (3 x max)
Triceps extensions
Pushdowns
Biceps:
Hantelcurls
Stångcurls
Dag 2
Rygg:
Hyper extensions (3 x 15)
Marklyft (3 x 10)
Chins (3 x max)
Latsdrag
Axlar:
Militärpress
Hantelpress
+ Någon övning för rotatorcuff
Dag 3
Ben:
Knäböj
Utfall
Vadpress
U. Armar:
Wrist curls
Rev. wrist curls
+ Shrugs (Kör dem här för att annars blir rygg/axlar-passet så jävla långt)
Löpning brukar va distanslöpning, 4,5km alt. en runda jag inte riktigt har kolla på hur lång den är men tar ~17min på den och det tar ~20min på 4,5km.