Tolkia
2007-01-07, 22:11
Jag fick en pulsklocka i julklapp av mina rara föräldrar, men säg den glädje som vara beständigt - efter tre gångers användning på träning har den tydligen bestämt sig för att lägga ned. Den fungerar en femton-tjugo minuter, sedan skuttar värdena upp över 200 och den panik-larmar (trots att ljudet är avstängt, intressant nog). Nog för att jag har dålig kondis men inte så dålig att jag har 220 i puls i sittande ... :D Testade den idag igen, och då hände inte ovanstående, däremot visar den väldigt höga värden (typ 140 när pulstagning "the old style" ger runt 70) och det verkar som om den låser sig/signalen slutar gå fram med jämna mellanrum.
Det som jag kan tänka mig har hänt är att sändaren har tagit in vatten (svett), och inte mått så bra av det. Jag tycker dock att det är lite dåligt att en pulsklocka inte skall klara att man svettas (även när man svettas som en gris), så jag tänker skicka hem den, så får föräldrarna gå och klaga och förhoppningsvis byta den. Det är ju liksom inte så att jag tränat fridykning med den eller något.
Frågan är nu om det är vettigt att byta mot en likadan (märket är Atech, pris runt 500 kr efter vad jag har förstått) eller om jag skall be att få lägga pengar emellan och byta fabrikat?
Det som jag kan tänka mig har hänt är att sändaren har tagit in vatten (svett), och inte mått så bra av det. Jag tycker dock att det är lite dåligt att en pulsklocka inte skall klara att man svettas (även när man svettas som en gris), så jag tänker skicka hem den, så får föräldrarna gå och klaga och förhoppningsvis byta den. Det är ju liksom inte så att jag tränat fridykning med den eller något.
Frågan är nu om det är vettigt att byta mot en likadan (märket är Atech, pris runt 500 kr efter vad jag har förstått) eller om jag skall be att få lägga pengar emellan och byta fabrikat?